طبق رویهٔ معمول، خودروسازان عموماً محصولات جدید خود را با قیمت بیشتری عرضه میکنند. این موضوع بهویژه زمانی که تفاوتها و پیشرفتهای بزرگی بین نسل جدید و قدیم خودروها رخ میدهد دیده میشود. از سوی دیگر، خودروسازان دوست دارند تا جای ممکن خودروهای قدیمی خود را هم به فروش برسانند که این اغلب موجب ارائهٔ تخفیفهای بزرگ برای محصولاتی میشود که نسل جدید آنها به بازار آمده است. حال دقیقاً همین ماجرا برای سه خودروی شورلت سابربن، آکورا TLX و لکسس IS پیش آمده است.
نسل جدید سابربن مدل ۲۰۲۱ با طراحی جدید، تکنولوژیهای پیشرفتهتر و راحتی بیشتر به بازار آمده است اما کسانی که علاقهای به چهرهٔ جدید این خودرو ندارند میتوانند نسل قبلی آنرا با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنند زیرا شورلت ۶۲۵۰ دلار از قیمت نسل قبلی سابربن کم کرده است. این یعنی حالا میتوان یک سابربن مدل ۲۰۲۰ را با قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار خریداری کرد. البته در این صورت خریداران از پلتفرم جدید و سیستم تعلیق مستقل عقب که در نسل جدید سابربن موجب سواری راحتتر شده محروم خواهند شد.
نسل جدید آکورا TLX مدل ۲۰۲۱ شاید در ظاهر شبیه به نسل قبلی خود به نظر برسد اما زیر پوست آن تغییرات بزرگی صورت گرفته است. البته این تغییرات با هزینه همراه است زیرا قیمت پایهٔ TLX جدید به میزان قابلتوجهی بیشتر از نسل قبلی شده اما کسانی که بتوانند قید پیشرفتهای نسل جدید را بزنند، هماکنون میتوانند نسل قبلی TLX را با تخفیفی تا ۶ هزار دلار خریداری کنند. این رقم شامل ۵ هزار دلار تخفیف بهعلاوهٔ هزار دلار دیگر برای مالکین کنونی محصولات آکورا میشود. البته در نسخهٔ پایهٔ TLX این تخفیف به ۴ هزار دلار کاهش پیدا میکند.
برخلاف دو خودروی بالا که تغییر نسل دادهاند، لکسس IS مدل ۲۰۲۱ صرفاً یک فیسلیفت بزرگ را تجربه کرده و قوای محرکه و قطعات شاسی آن بدون تغییر ماندهاند؛ اما برای کسانی که خواهان تخفیف هستند این میتواند چیز خوبی باشد زیرا میتوانند همان تجربهٔ رانندگی IS جدید را در نسخهٔ پیش از فیسلیفت با ۴ هزار دلار تخفیف داشته باشند. کسانی که میخواهند از این تخفیفها بهرهمند شود باید عجله کنند زیرا گفته شده همهٔ این پیشنهادات در تاریخ ۲ نوامبر منقضی میشوند.
محمد
۱۰ آبان ۱۳۹۹واقعا که برنده نهایی بازار رقابتی و ضد انحصاری مصرف کنندس
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۱۰ آبان ۱۳۹۹قیمتشون نصف شده .حالا پراید پراید دیگه تولید نمیشه قیمتش دوبرابر شده
علی آقا
۱۰ آبان ۱۳۹۹نصف نشده ها! ۱۰ درصد حدودا تخفیف خورده.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آبان ۱۳۹۹آقا یه چیزی بگم !
چشماتون را ببندید و تصور کنید همین حالا ویزا و اقامت آمریکا را به شما میدن و میروید آمریکا جهت زندگی کار تحصیل و…
حالا میخواهید خودرو بخرید !
یه زندگی معمولی و متوسط دارید .
حق انتخاباتون زیاده مسلماً که خُب چون در ایران بنز و bmw فوقِلاکچری به حساب میاد و در آمریکا خیلی خیلی معمولی در نمونههای استاندارد و بدن پکیج خاصی ارزان هست نسبت به درآمد ، حتماً میروید برای اولین بار آلمانی میخرید (( خودم به شخصه عاشق بنز S هستم و گفتم اگر روزی پام برسه آمریکا یه کارکرده تمیز و رو به صفرشو میخرم حالشو میبرم )) !!!
اما جداً به شخصه در آمریکا زندگی کنم ، به جز برخی خودروها که باید صفرش را خرید مثل پورشه یا خودروهای انگلیسی ، اما بقیه خودروها را در نمونه دستدوم کمکارکرد و تمیز میخرم که در آمریکا از این دست خودروها زیاد پیدا میشه از بس که ماشین نسبت به درآمدشون مفته و شرایط خرید فوقعلاده راحت مثل خرید پفک .
علی آقا
۱۰ آبان ۱۳۹۹اونجوریام نیست. اونقدرا هم خودرو چیز ارزونی نیست. هیچ جای دنیا. درآمد در امریکا بالاست اما قیمتها و هزینه زندگی هم بالاست.
اگر مثل تصورات شما بود همه باید در امریکا آلمانی سوار میشدن. پولدارا آلمانی نو. معمولیا و دانشجوها آلمانی کارکرده!!!
اما میبینید که اینطور نیست.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آبان ۱۳۹۹علی آقا جان
آدم اگر در شغلش زرنگ باشه ، میتونه صاحب یه زندگی خوب باشه(( منظورم کسی که از صفر شروع کرده باشه ، مثلاً راننده ماشین سنگین ، تعویضروغنی ، لاستیک فروشی ، سوپر مارکتی ، میوهفروشی ، نجار ، مکانیک ، قطعات فروشی و….)).
ما روال کار و معمول جامعه را در نظر میگیریم .
اما این آدمِ زرنگ را در نظر میگیریم که یکی در ایران ، یکی اروپا و یکی در آمریکا زندگی میکنه ، مطمئناً در ایران نهایت از پژو پارس یا ۲۰۷ به خودروی کرهای میرسه ، در اروپا یه خودروی روز اروپایی (( زندگی و مخارج در اروپا خیلی سخته و البته کیفیت زندگی هم بالاست )) ، اما در آمریکا با گزینههای بسیار فراوان و شرایط بسیار راحت میتونه بهترین خودروهای صفر با مدل سال جدید تا مرز ۵۰هزار دلار را خریداری کنه که شما بسیاری از خودروهای شرکتهای لوکسساز هم در نظر بگیر و خودروهای فوق لاکچری کارکرده را در نظر بگیر و هزینههای بسیار کمتر برای خدمات نسبت به درآمد را در نظر بگیر و کلاً این برای کشور آمریکا معروفه که کشور آمریکا یعنی باید خودرو داشته باشی تا بتونی زندگی کنی و دولت و مردم آمریکا و شرکتهای خودروسازی هر کاری میکنند که راحتترین شرایط خرید و فروش را داشته باشند و تازه شما حساب کن اگر تحصیلکرده باشی و شغلهایی مثل خلبانی ، وکالت ، مهندسیها ، فنیکارهای تخصصی و…. با درآمد سالانه بالای ۱۰۰هزار دلار چه چیزها با چه شرایطی که میشه خرید مثل بنتلی ، لامبورگینی و….با شرایط لیزینگ و….. .
البته برای یک نفر و نه کسی که باید خرج زن و بچه بده .
البته در اروپا تمام اعضای خانواده باید کار کنند ولی در ایران یک نفر کار میکنه و بقیه بیکار و شرایط سخت زندگی در امروز ، اما در آمریکا راحت میشه یک نفر کار کنه و بقیه بیکار چون هزینه خورد و خوراک در آمریکا واقعاً ارزان هست و مهم این هست شما خانه از خودتان داشته باشید و خرج تحصیل ندهید و در غیر اینصورت باید اعضای خانواده همه کار بکنند تا زندگی نرمال داشته باشند و….
کلاً قضیه طولانی میشه اما آمریکا برای زندگی و یک فرد سالم در زندگی سالم و روال جامعه ، حکم بهشت را داره .
البته بیخانمان هم زیاد داره آمریکا ، چون قانونش میگه تا وقتی کار میکنی فداتم میشم ، ولی اگر کار نکنی و بیعار باشی ، حکم انگل را داری و چه برای مردم و چه دولت تَرد میشوی .
amg 63
۱۰ آبان ۱۳۹۹اینا که قدیمی نیستن
Ho3in
۱۰ آبان ۱۳۹۹حالا اگه اینا ایران بودن
با همون قیمت میفرختن
حیفه اینا مدیراشون ایرانی نیست?
حسین ماشینی
۱۰ آبان ۱۳۹۹با همون قیمت؟؟؟؟؟؟ نه جانم همه ملت میگقتن اینا قدیمین و بهترن پس گزونتر میفروختم و در پاچه نازنین ما ( ببخشید پولدارها) فرو میکردن… ما که فقط نظاره گریم و دیگر هیچ
Hadi
۱۰ آبان ۱۳۹۹چقدر خوب
خوش به حالشون…
واقعاً مفتن واسه اونا…
محمد
۱۰ آبان ۱۳۹۹به کجا داریم میریم ما
MaFi
۱۰ آبان ۱۳۹۹من از نسل جدید IS اصلا خوشم نیومده و اصلا بهش نمیاد که اسمش IS باشه
نسل قبلش خیلی بیشتر بدلم نشسته
البته IS-F که جای خود داره کاش تو این نسل میبود :((
بنیامین
۱۰ آبان ۱۳۹۹تخفیف 4 تا 5 هزار دلاری کمه، تقریبا برابر حقوق یک ماهه بنابراین میارزه ادم یکم بیشتر پول بده ی نسل بروز تر بخره
MaFi
۱۰ آبان ۱۳۹۹داش اون یه ماهو باید خودتو بکشی تا سر ماه بت حقوق بدنا :|
درضمن همه پولو که خرج یه ماشین نمیکنن که
و درضمن تو ایران حقوقا 200 دلار بیشتر نی
عارف
۱۰ آبان ۱۳۹۹بچه ها اگه توجه کنید چون نسل جدید اومده نسل قبل تخفیف خورده . ماشینهای ایرانی الان ۴۰ ساله نسل جدید نزده بخاطر همین ارزون نمیدن . حالا دیدید حق با مسئولین بی سواد هست . ؟؟؟؟؟؟؟؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۰ آبان ۱۳۹۹فرصت خوبیه به ویژه برای افرادی که نسل قبل سابربن رو ترجیح میدن.
فرشاد
۱۰ آبان ۱۳۹۹باور کنید اگر همین امریکایی ها هم بابت ماشین 30 سال پیش سر و دست مشکستند الان وضعشون با ما فرقی نمیکرد
همه جای دنیا ماشین گرونه نمیخرن
اینجا میخرن تا گرونتر نشه
no4
۱۰ آبان ۱۳۹۹یا خدا ماشین قدیمیاشون ایناس ؟؟
لابد جدیداش پرواز میکنن دیگه
سعید تویوتا
۲۲ آبان ۱۳۹۹فقط لکسوس اووووم??