آکورامرسدس بنز

مسابقه درگ و ترمز آکورا NSX و مرسدس-ای‌ام‌جی GT R

پس از سرشاخ شدن نسل اول هوندا NSX با جدیدترین نسل سیویک تایپ R، دست‌اندرکاران نشریه بریتانیایی Carwow جدیدترین نسل سوپرکار NSX را در برابر جانور جهنم سبز یعنی مرسدس-ای‌ام‌جی GT R قرار داده‌اند. اگرچه هر دو خودرو به فرم کوپه و پرفورمنس هستند اما تفاوت‌های آن‌ها به قدری زیاد است که نیازی به گفتن ندارد.


اما باید گفت ای‌ام‌جی بسیار سبز ما دیفرانسیل عقب بوده درحالی‌که NSX چهار چرخ محرک بوده و در یک مسابقه درگ مزیت نسبی خواهد داشت. بعد به قوای محرکه می‌رسیم که در GT R از نوع ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی سنتی است درحالی‌که رقیب ژاپنی از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بای توربو با ۳ پیشرانه الکتریکی سود می‌برد. سلاح آفالترباخ قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که آکورا NSX قدرت ترکیبی ۵۷۳ اسبی و گشتاور ۶۴۵ نیوتون متری دارد.

شاید با خود بگویید NSX به خاطر گشتاور پایین‌تر خود شانسی در برابر مرسدس ندارد اما پاسخ سریع پیشرانه‌های الکتریکی قطعاً وضعیت متفاوتی را رقم می‌زنند. این موضوع در شروع درگ واضح بوده و NSX سریعاً اوضاع را در دست می‌گیرد درحالی‌که به نظر می‌رسد GT R در استارت بسیار کند است. این خودرو فاصله را کم می‌کند اما در نهایت باید بگوییم NSX مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸ ثانیه طی می‌کند که نیم ثانیه سریع‌تر از عدد ادعایی می‌باشد. اما اوضاع درباره تست درگ رولینگ (تست در حال حرکت) کاملاً متفاوت بوده است. این تست در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و در دنده سه برگزار شده و اینجاست که تفاوت‌های بین طراحی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک اهمیت کمتری دارد؛ اما در این حالت هم آکورا به خاطر قدرت الکتریکی خود کمی پیش می‌افتد اما نهایتاً مرسدس است که توانایی‌های خود در شتاب گیری سنگین را نشان می‌دهد. همچنین تصمیم گرفته شده توان ترمزهای سرامیک کربنی این دو خودرو در سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت نیز محک زده شود. اینجا فاکتور وزن اهمیت زیادی دارد. GT R وزن ۱۶۳۰ کیلویی داشته درحالی‌که NSX حدود ۹۵ کیلوگرم سنگین‌تر است. مرسدس در فاصله کوتاه‌تری متوقف شده و این مسابقه را برنده می‌شود.


هر دو خودروساز در حالی توسعه نسخه‌های داغ‌تر از محصولات خود بوده و گفته می‌شود بلک سریز مرسدس در سال ۲۰۲۰ و تایپ R آکورا در سال ۲۰۱۹ وارد میدان خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3952 ديدگاه)

    ❤Japan ❤

    1. #ali.m#

      ۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ?Japan?

      1. sina

        ۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2663 ديدگاه)

        ❤Japan ❤

        1. T.H.M

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          ? Japan ?

        2. hosseinbimmer

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (133 ديدگاه)

          ?Germany?

        3. Maximus

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          ❤Burkina Faso❤

        4. سامان اذری

          ۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          ❤??JAPAN❤??

        5. F۲۲RAPTOR

          ۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          ?partian?

  2. ایمان

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    هوندا NSX : لایک ????
    مرسدس بنز AMG GT_R : دیسلایک ????????

  3. نیما

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آکورا رو بیشتر دوست دارم
    سلیقه شخصی …

  4. نیما

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مرسدس-ای‌ام‌جی GT R کاملا برام محترمه و خیلی ازش خوشم میادبه نظرم خیلی ام خوشگل تره ولی
    آکورا رو بیشتر دوست دارم
    سلیقه شخصی …
    تست ترمزها هم هیچ وقت نمیشه دقیق مقایسه کرد چند صدم ثانیه دیر تر واکنش نشون دادن یه راننده میتونه چند متر اختلاف ایجاد کنه

  5. Mohamad

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    این یارو مجریه که پشت بنز نشسته معلومه دلش با هونداست تو ویدیوهای قبلی پشت nsx ذوق مرگ میشد :)))) در کل دیوونه ی خوبیه

    1. BMW

      ۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (661 ديدگاه)

      اگه دلش با هوندا بود میتونست سوار هوندا بشه ولی مثل اینکه از بنز بیشتر خوشش اومده که انتخابش کرده….البته یادت رفت راجبه استهلاکشون حرف بزنی چون با یه ژاپنی طرفیم…

      1. Mohamad

        ۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (812 ديدگاه)

        اخه نمیدونم اینم دیگه کلکل داشت بردار من
        باشه همینکه شما میگی درسته بنده پوزش میطلبم

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Mohamad

          ۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (812 ديدگاه)

          برادر* :))

  6. sina

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    بنز که خب تکلیفش معلمومه ولی NSX واقعا برای هوندا دستاورد بزرگی هست.

  7. Maximus

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خدای من !
    بنز با این رنگ خوشگل و طراحی بسیار اغوا کنندش چشم های آدم رو از کاسه در میاره !
    «حوری» دنیای ماشین هاست !!!

  8. Maximus

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چیز غیر قابل پیش‌بینی ای نبود!
    در شتاب اولیه هوندای ۴ چرخ متحرک
    در شتاب ثانویه بنز پر قدرت و محور عقب

    در ترمز گرفتن هم که بنز بهتر کار کرد

    کاش یه مسابقه هم تو پیست میذاشتن ، AMG-GT R ملقب به جانور نوربرگ رینگ تمام رقیبانش رو زنده زنده در پیست می‌خوره !

  9. shirko

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بنز به هوندا باخت ، ب ام و باید جایگزین شه.

  10. فتنه گوساله سامری

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ولی این نوع تست ترمزگرفتن به شکل بچه گانه ای مسخره وغیرقابل قبوله.بهترین راننده های جهان هم نمیتونن توی یک لحظه هردوباهم وهماهنگ ترمز بگیرن.باید جدا جدا تست ترمزبگیرن به شکل استاندارد

  11. فتنه گوساله سامری

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واما درپایان هونداNSX خودروی مدرن تری هستش

  12. Tommy

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (63 ديدگاه)

    به نظرم اکورا بیشتر به دل میشینه?

  13. AREF

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آکورا NSX بی نظیره . همانند دیگر هموطنانش لکسوس LF_A و نیسان گودزیلای . اینا ماشینهای خاص با تکنولوژی های خاص هستن ولی مرسدس بنز مثل بقیه ماشینهای هم رده خودشه . به قول دوستمون تست ترمز بیشتر به راننده بستگی داره وگرنه آکورا یه لقمه چپش کرد . ماشین فقط و فقط MADE IN JAPAN .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا