هوندا تلاش میکند تا فاصله بین دو خودروی سیویک و آکورا ILX با ارتقای این خودرو بیشتر کند. هرچند سیویک تبدیل به یک خودروی اسپرت شهری مقرونبهصرفه شده، آکورا باید باشکوه و خانوادگی باشد.
آکورا ILX فیس لیفت شده با چراغهای جدید LED با طراحی انحصاری و ویژگیهای اسپرت ظاهری نظیر جلوپنجره تهاجمی و چرخهای آلیاژی ۱۷ اینچی اسپرت سود میبرد. سپرها از نو طراحی شدهاند و چراغهای عقب نیز مورد تجدیدنظر قرار گرفتهاند. یک پکیج سفارشی جدید با نام A-SPEC نیز قابل انتخاب است که شامل چرخهای ۱۸ اینچی و چراغهای مه شکن و اسپویلر لبه صندوق عقب میگردد. در داخل کابین از استایل اروپایی بهره برده و فرمان، دسته ترمز و شیفتر تغییر کردهاند. همچنین کیفیت مواد مورد استفاده نیز بهبود یافته است. تریم داخلی نیز دو رنگ و از چرم و جیر برای روکش صندلی، پدالهای آلومینیومی، دوخت قرمز یا خاکستری رنگ پوششها شکل گرفته است. تجهیزات جدیدی برای ILX به صورت استاندارد از جمله صندلی الکتریکی ۴ جهته جلو همراه با حافظه برای راننده، سیستم ریموت Homelink، سیستم Siri اپل، دو صفحه نمایشگر ۸ اینچی در بالا و ۷ اینچی در پایین (برای مدلهای پرمیوم)، منظور شدهاند. عایقبندی بهتر به لطف مواد جدید و استفاده از شیشههای جانبی ضخیمتر و سیستم کنترل سروصدا، باعث شده تا میزان صدا درون کابین کاهش یافته و سواری ساکتتر و آرامتری را به ارمغان آورد. به گفته هوندا، سیستم تعلیق و فرمان خودرو نیز پاسخگویی سریعتر و بهتری دارند. در زیر کاپوت دیگر نشانی از موتور ۲.۰ لیتری یا پیشرانه هیبریدی سابق نیست و موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر i-VTEC برگرفته از سیویک، تنها گزینه موجود است. این پیشرانه ۲۰۱ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۸۰۰ و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۳۶۰۰ را در اختیار یک گیربکس جدید ۸ سرعته با کلاچ دوگانه میگذارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر این مدل تنها ۶.۴ ثانیه است. تعویض دندهها از طریق شیفترهای اسپرت نیز امکانپذیر است. ظاهراً انتقال نیرو توسط جعبه دنده دستی نیز در این خودرو منسوخ شده است. قیمت آکورا ILX 2016 از ۳۰۲۷۰ دلار شروع می شود که می تواند حتی باعث افزایش فروش این سدان جمع و جور نسبتا لوکس گردد.۱۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
اسی
۲ آذر ۱۳۹۳جالبه روزگاری شاید نمی تونستیم متصور کارامدی این کلاس اتومبیل برای هوندا اکورد در مقابل لکسوس تویوتا باشیم ولی کارامدی ژاپنی ها در تفکیک سرمایه گذاری سود اور در بخش های کوچک و ویژه واقعا جای تحسین داره
MAFIA
۲ آذر ۱۳۹۳من قبولش دارم.
saeed
۲ آذر ۱۳۹۳Veri Nice
MAFIA
۲ آذر ۱۳۹۳سعید Very نه Veri داداش
e36
۲ آذر ۱۳۹۳فوق العادس
sirus
۲ آذر ۱۳۹۳با این ظاهر تهاجمی نیرو و گشتاور کمی داره.عقب خودرو هم شبیه خودرو های شرکت تویوتاس مثل تویوتا کمری
سیدحمزه هاشمی
۲ آذر ۱۳۹۳شتاب صفر تا 96 کیلومتر این مدل تنها 6.4 ثانیه است. کدوم ماشین هم قیمتش همچین شتابی داره دوست عزیز؟
63sAMG
۲ آذر ۱۳۹۳چراغ جلوش خیلی دوس داشتم!ولی تو ژاپن فقط لکسوس.
سام سامی
۲ آذر ۱۳۹۳گرچه هوندا به موفقیت تویوتا در تاسیس یک برند لوکس تا الان نرسیده،( چون واقعا لکسوس الان چند پله از آکورا جلوتره) اما واقعا بعضی وقت ها فکر میکنم که یکم هم از شانس بد آکورا روی خوش ندیده…بنظر من که این مدل هم خوشگل هست و ها با کیفیت و ها موتور خوبی داره، و اینا فکتور هایی که میتونه موفقش کنه…
کاش آکورا در ایران اونم با یه قیمت رقابتی عرضه میشد. مطمئنم که در این صورا ( عرضه در ایران) نسبت به بقیه کشورها استقبال بهتری ازش میشه)
درود بر عاشقان ماشین
یاسین
۲ آذر ۱۳۹۳خیلی خوشگله !
ali g35
۲ آذر ۱۳۹۳من که عاشق { عاشق که چه عرض کنم دیوانه } ماشینهای آکورام .
فریا
۲ آذر ۱۳۹۳انصافا با اینکه هیچ تمایلی به محصولات آکورا نداشتم ولی نظرم نسبت به این
برند با شنیدن این جمله تغییر کرد !
صفرتاصد 6.4 ثانیه ای با 201 اسب بخار !
عجب انتقال قدرتی !
فرید
۲ آذر ۱۳۹۳یکی از برند های مورد علاقه من همین آکوراست…واقعا قبولش دارم.
h.s.7
۲ آذر ۱۳۹۳یه چیزی میگم دیگه خودتون مقایسه کنید مهندسی دوتا شرکت رو :
جنسیس کوپه با ۳۴۸ اسب بخار قدرت⇦ صفر تا صد ۵.۹ ثانیه
آکورا ilx با ۲۰۱ اسب بخار قدرت⇦صفر تا صد ۶.۴ ثانیه
تفاوت فقط 0.5 ثاینه!!!!!!
فرهاد
۳ آذر ۱۳۹۳هوندا چی کار کرده
صفر تا صد 6.4 از موتور 2.4
لایک داری هوندا :)
ASADI
۴ آذر ۱۳۹۳بنز از ماشین 2000 سی سی 360 اسب میگره و صفر تا صد رو کمتر هفت ثانیه میره. این که چیزی نیست.
amirreza
۱۳ آذر ۱۳۹۴خب نیسانم تو مسابقات فرمول 1 از یه موتور 1.8 لیتری 400 اسب کشیده بیرون یعنی فکر میکنی ژاپن مثل آمریکا و کره کپی بردار و پلاستیکی تو کل دنیا بشتر ماشین بازا خارجی تنها ماشینای رو که با آلمان مقایسه میکنند بشترشون مال انگلیس وژاپنه خب توربو هم خیلی مهمه ولی اینکه کدوم توربو بادوام تره خیلی مهم تره نه مثل شورلت و ام جی که بعد از طی مسیر طولانی نباید ماشینو بلا فاصله خاموش کنی چون توربو بعد یه مدت میسوز ؛ خخخخخحح ولی توربو های لکسوس اصلانم اینطور نیست
فریا
۷ آذر ۱۳۹۳البته حجم موتور زیاد ربطی نداره
مهم اینه که با 200 اسب 0-100 6.4 ثانیه ای زده !
وگرنه ماستنگ اکوبوست با موتور 2.3 لیتری صفر تاصدش 5 ثانیه س !