تاکنون شایعات زیادی درباره تولید نسخههای متنوعی از سوپرکار هیبریدی آکورا منتشر شدهاند. ظاهراً ژاپنیها ایده تولید چنین مدلهایی را کنار نگذاشته اما خب رسانه ژاپنی Best Car ادعا میکند به این زودیها اعضای جدید خانواده NSX را نخواهیم دید.
گفته شده مدل کاملاً مورد انتظار NSX تایپ R قرار است در اکتبر ۲۰۲۱ با و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی ارتقا یافته معرفی شود. در این خبر اشارهای به سه پیشرانه الکتریکی نشده اما Best Car میگوید قدرت این پیشرانه درونسوز به حدود ۶۴۱ اسب بخار خواهد رسید. اگر این رقم درست باشد شاهد افزایش قدرت حدود ۷۰ اسب بخاری نسبت به NSX استاندارد خواهیم بود. گشتاور خودرو نیز احتمالاً از ۶۴۵ نیوتون متر فعلی فراتر خواهد رفت اما میزان افزایش آن شاید به اندازه قدرت پیشرانه نباشد.
NSX تایپ R همچنین طبق شنیدهها دارای بهبودهای دیگری نیز خواهد بود. NSX-R دهه ۹۰ میلادی کاهش وزن حدود ۱۲۰ کیلوگرمی نسبت به نسخه استاندارد داشت. استفاده گسترده از فیبر کربن میتواند وزن تایپ R را نسبت به وزن ۱۷۵۹ کیلویی مدل استاندارد کاهش دهد.
بدنهای گیراتر با آئرودینامیک بهتر نیز میتواند در برنامههای آکورا قرار داشته باشد. به این لیست میتوان ترمزها و شاسی ارتقا یافته را نیز اضافه کرد. تمامی این موارد فعلاً در حد گمانهزنی هستند اما قطعاً با هویت تایپ R همخوانی فوقالعادهای خواهند داشت. برخی افراد احتمالاً امیدوار به اعمال تغییراتی شبیه خودروی مسابقه GT3 و همان طراحی دیفرانسیل عقب هستند. از طرف دیگر حذف پیشرانههای الکتریکی میتواند باعث کاهش قابلتوجه وزن NSX تایپ R نیز شود.
اما در خبر دیگر هم به تولید NSX اسپایدر و معرفی آن در دسامبر ۲۰۲۱ اشاره شده است. جزئیات زیادی از این مدل در دست نیست اما ظاهراً سقف آن از نوع تارگا و جداشدنی خواهد بود.
همچون همیشه این خبرها با آب و تاب فراوان منتشر شده و باید منتظر اخبار رسمی و بیشتر از این مدلها بود.
ارشیاsvj
۲۶ شهریور ۱۳۹۹کوتا دوسال دیگه!!!!
یکم دیر نیست؟
Hadi
۲۶ شهریور ۱۳۹۹یکی از بهترین و تکنولوژیک ترین سوپر اسپرت های هستش که تا به حال ساخته شده…
مدل اسپایدارشم یکی از بهترین اسپایدر ها خواهد بود…
کاش پورشه هم فیس لیفت 918 را با پیشرانه بهبود یافته معرفی میکرد…
Hussein
۲۶ شهریور ۱۳۹۹صدای خوبی نداره
صندلی هاش بده
دیر به دیر فیس لیفتش میزنه
ولی موتور هاش قدرت و گشتاور خوبی دارن
قیمتش کمه
قیافه ش هم خوبه
MAF
۲۶ شهریور ۱۳۹۹اووووو حالا چه نظرایییم میدیم
کلا بهترین ماشینی ک سوار شدیم ال90ه
sina
۲۶ شهریور ۱۳۹۹خعلی ماشین پرفکتی هست این
فقط یکم گرونه وگرنه همه چیش همونیه باس باشه
MAF
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ارزون شد یکیم برای من بگیر
net
۲۶ شهریور ۱۳۹۹چرا اکورا مثل ماشینهای سوپر اسپرت دیگر کوروت و دوج و فراری و لامبورگینی و موستانگ و مکلارن و ایودی r8 و …جذابیت نداره و طراحیش حس ماشین سوپر اسپرت نداره؟
امین
۲۶ شهریور ۱۳۹۹نمای جلوش همیشه منو مجذوب خودش کرده یه عالم دیگس
محمدهادی
۲۶ شهریور ۱۳۹۹اکورا ان اس ایکس اگر واقعا ان اس ایکس باشه میتونه نمونه هایی مثل کوروت فراری و پورشه رو شگفت زده کنه
اصلا ان اس ایکس تایپ آر،ینی شتاب شگفت انگیز یک خودروی ژاپنی اصیل بواسطه ی سبک وزنی این خودرو
ان اس ایکس تایپ آر بواقع حرفه ای ترین ساخته ی ژاپنی ها بوده در دوران حیاتش
زیزیگولو
۲۶ شهریور ۱۳۹۹طراحیش واقعاً به دل میشینه
net
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ژاپنی ها در ساخت ماشین سوپر اسپرت مثل امریکای ها و اروپایی ها قوی نیستند
مهرداد كمال
۲۷ شهریور ۱۳۹۹رقیب خوبی برای پورشه و ائودی r8 هست به هر حال برای اونور اب حق انتخاب خیلی خیلی گستردس