آکورا

آکورا NSX تایپ R و اسپایدر اواخر سال 2021 پدیدار می‌شوند

تاکنون شایعات زیادی درباره تولید نسخه‌های متنوعی از سوپرکار هیبریدی آکورا منتشر شده‌اند. ظاهراً ژاپنی‌ها ایده تولید چنین مدل‌هایی را کنار نگذاشته اما خب رسانه ژاپنی Best Car ادعا می‌کند به این زودی‌ها اعضای جدید خانواده NSX را نخواهیم دید.

گفته شده مدل کاملاً مورد انتظار NSX تایپ R قرار است در اکتبر ۲۰۲۱ با و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی ارتقا یافته معرفی شود. در این خبر اشاره‌ای به سه پیشرانه الکتریکی نشده اما Best Car می‌گوید قدرت این پیشرانه درون‌سوز به حدود ۶۴۱ اسب بخار خواهد رسید. اگر این رقم درست باشد شاهد افزایش قدرت حدود ۷۰ اسب بخاری نسبت به NSX استاندارد خواهیم بود. گشتاور خودرو نیز احتمالاً از ۶۴۵ نیوتون متر فعلی فراتر خواهد رفت اما میزان افزایش آن شاید به اندازه قدرت پیشرانه نباشد.

NSX تایپ R همچنین طبق شنیده‌ها دارای بهبودهای دیگری نیز خواهد بود. NSX-R دهه ۹۰ میلادی کاهش وزن حدود ۱۲۰ کیلوگرمی نسبت به نسخه استاندارد داشت. استفاده گسترده از فیبر کربن می‌تواند وزن تایپ R را نسبت به وزن ۱۷۵۹ کیلویی مدل استاندارد کاهش دهد.

بدنه‌ای گیراتر با آئرودینامیک بهتر نیز می‌تواند در برنامه‌های آکورا قرار داشته باشد. به این لیست می‌توان ترمزها و شاسی ارتقا یافته را نیز اضافه کرد. تمامی این موارد فعلاً در حد گمانه‌زنی هستند اما قطعاً با هویت تایپ R همخوانی فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. برخی افراد احتمالاً امیدوار به اعمال تغییراتی شبیه خودروی مسابقه GT3 و همان طراحی دیفرانسیل عقب هستند. از طرف دیگر حذف پیشرانه‌های الکتریکی می‌تواند باعث کاهش قابل‌توجه وزن NSX تایپ R نیز شود.

اما در خبر دیگر هم به تولید NSX اسپایدر و معرفی آن در دسامبر ۲۰۲۱ اشاره شده است. جزئیات زیادی از این مدل در دست نیست اما ظاهراً سقف آن از نوع تارگا و جداشدنی خواهد بود.

همچون همیشه این خبرها با آب و تاب فراوان منتشر شده و باید منتظر اخبار رسمی و بیشتر از این مدل‌ها بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    کوتا دوسال دیگه!!!!
    یکم دیر نیست؟

    موافقم 20
    1. Hadi

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      یکی از بهترین و تکنولوژیک ترین سوپر اسپرت های هستش که تا به حال ساخته شده…
      مدل اسپایدارشم یکی از بهترین اسپایدر ها خواهد بود…
      کاش پورشه هم فیس لیفت 918 را با پیشرانه بهبود یافته معرفی میکرد…

      موافقم 11
  2. Hussein

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    صدای خوبی نداره
    صندلی هاش بده
    دیر به دیر فیس لیفتش میزنه
    ولی موتور هاش قدرت و گشتاور خوبی دارن
    قیمتش کمه
    قیافه ش هم خوبه

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. MAF

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اووووو حالا چه نظرایییم میدیم
      کلا بهترین ماشینی ک سوار شدیم ال90ه

      موافقم 12
      مخالفم 3
  3. sina

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    خعلی ماشین پرفکتی هست این
    فقط یکم گرونه وگرنه همه چیش همونیه باس باشه

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. MAF

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      ارزون شد یکیم برای من بگیر

  4. net

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    چرا اکورا مثل ماشینهای سوپر اسپرت دیگر کوروت و دوج و فراری و لامبورگینی و موستانگ و مکلارن و ایودی r8 و …جذابیت نداره و طراحیش حس ماشین سوپر اسپرت نداره؟

    موافقم 4
    مخالفم 17
  5. امین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (520 ديدگاه)

    نمای جلوش همیشه منو مجذوب خودش کرده یه عالم دیگس

  6. محمدهادی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    اکورا ان اس ایکس اگر واقعا ان اس ایکس باشه میتونه نمونه هایی مثل کوروت فراری و پورشه رو شگفت زده کنه
    اصلا ان اس ایکس تایپ آر،ینی شتاب شگفت انگیز یک خودروی ژاپنی اصیل بواسطه ی سبک وزنی این خودرو
    ان اس ایکس تایپ آر بواقع حرفه ای ترین ساخته ی ژاپنی ها بوده در دوران حیاتش

    موافقم 12
  7. زیزیگولو

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    طراحیش واقعاً به دل میشینه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. net

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    ژاپنی ها در ساخت ماشین سوپر اسپرت مثل امریکای ها و اروپایی ها قوی نیستند

    موافقم 2
    مخالفم 8
  9. مهرداد كمال

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1992 ديدگاه)

    رقیب خوبی برای پورشه و ائودی r8 هست به هر حال برای اونور اب حق انتخاب خیلی خیلی گستردس

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا