-دیترویت، میشیگان
هنگامیکه به آمار فروش بخش سدانهای لوکس کوچک از سال گذشته تا به امروز نگاه میکنیم، افت فروش فاحشی را میبینیم چراکه کراساوورها و SUVهای کوچک قسمت زیادی از فروش این بخش را تصاحب کردهاند. بااینحال خودروهایی مانند آکورا TLX سعی دارند در همین بازار روبه افول نیز جای خود را پیدا کنند. این در حالی است که سدان لوکس آکورا دائماً از سوی مرسدس بنز، بامو و آئودی نیز تهدید میشود. پس از یک هفته و حدود ۱۳۰۰ کیلومتر رانندگی قصد دارم تجربهٔ رانندگی با این سدان بیسروصدای ژاپنی را بیان کنم. اینیک سدان کاملاً لوکس است اما آنقدر آماده نیست که بتواند رقیبان سرسخت المانی خود را شکست دهد.
محاسن
نسخهای از پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 که در طیف وسیعی از محصولات آکورا/هوندا استفاده میشود در زیر کاپوت TLX قرار دارد. حداکثر قدرت این موتور ۲۹۰ اسب بخار است که برای چنین سدانی حتی بیشازاندازه به نظر میرسد و باعث میشود ماشین سرعت بالایی در بزرگراهها داشته باشد. گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز موجب لذت بردن بیشتر از رانندگی میشود.
آکورا TLX سدانی مناسب و معقول است که نه آشکارا اسپرت و نه بهطور کامل خانوادگی است. بله اکثر محصولات بیوک در سرعتهای بالا ساکتتر از آکورا هستند و در جادههای ناهموار هندلینگ کمی بهتری دارند اما آنها در یک رانندگی تهاجمی بهمراتب چالاکی کمتری از TLX دارند. همچنین اگرچه دیفرانسیل عقبهای مرسدس بنز و بامو ذاتاً بیشتر سرگرمکننده هستند اما راندن آنها بهآسانی TLX نیست. البته لکسوس در این مورد متفاوت است.
طراحی داخلی این خودرو کاملاً پیشرو است و به دلیل طراحی زیبا و محافظهکارانهاش برای سالها جذاب باقی میماند (غیر از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی). کیفیت اجزاء داخلی خودرو نیز بسیار بالا است زیرا آکورا همواره ارزش برند خود را بهخوبی حفظ میکند.
معایب
TLX در همهٔ قسمتها بهترین نیست. سدانهایی در این کلاس شگفتانگیز خواهند بود که سریعتر، ارزانتر، کارآمدتر، ساکتتر، جذابتر و… باشند درحالیکه آکورا در هیچیک از این موارد برتری خاصی ندارد. البته خریداران عمدتاً بهطور کامل تمامی این موارد را بررسی نمیکنند اما داشتن یکی دو مورد از آنها قطعاً به اعتبار یک خودرو کمک قابلتوجهی میکند.
سیستم اطلاعاتی-سرگرمی TLX بسیار کاربردی است و تا حد زیادی تلاش شده که برای استفاده، آسان احساس شود؛ اما این سیستم دارای دو صفحهنمایش است که گیجکننده هستند. هرچند این امر موجب میشود که راننده قادر به دیدن اطلاعات بیشتری باشد اما در مدیریت آنها خلل ایجاد میشود و معمولاً جهت استفادهٔ کامل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی باید خودرو را متوقف کرد.
من شخصاً با سیستم دکمهای گیربکس مشکلی ندارم اما بهعنوان یک خریدار به نظر میرسد بهتر بود آکورا از سیستم مرسومتر و سادهتری برای این کار استفاده میکرد. هرچند ممکن است به خاطر سپردن فشار یک دکمه به عقب برای معکوس کشیدن منطقی باشد اما حرکت دادن یک لیور یا کشیدن یک دکمه به سمت بیرون برای تعویض دنده احساس بسیار عجیبوغریبی دارد.
رقبا
آئودی A4، مرسدس بنز C کلاس، بامو سری ۳، کادیلاک ATS، لینکلن MKZ، بیوک ریگال، اینفینیتی Q50، لکسوس IS، ولوو S60 و جگوار XE
مشخصات فنی
Acura TLX 2017 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 |
قدرت | ۲۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر (ترکیبی) |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۱۲ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۴۰۵ لیتر |
قیمت پایه | ۳۱,۹۰۰ دلار |
قیمت تستشده | ۴۵,۷۴۰ دلار |
منبع: Motor1
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
متاسفانه یکی از شرکت های چینی هم لوگوش دقیقا مثل همین اکیوراست.
سینا
۱۹ مهر ۱۳۹۵آره دیدم
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
آخه چند وقت پیش یک ماشین دیدم فکر کردم … لوگوش کاملا مثل اکورا بود. کلی ذوق کردم. بعدا فهمیدم اکورا نبوده.
فرزاد لاکچری
۱۹ مهر ۱۳۹۵چانگان
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
دستت درد نکنه.
آفرین.
درسته همینه.
لوگوش دقیقا مثل همین اکیورا هست.
فقط اومدن برعکسش کردن.
بهنام
۱۹ مهر ۱۳۹۵اره فقط برعکس اینه
ادم نمیدونه چی بگه کپی کاریه برند ?
علي
۲۰ مهر ۱۳۹۵متاسفانه دو شرکت خودرو سازی ژاپنی honda و suzuki رو به زوال هستند و آینده خوبی براشون نمیبینم با توجه به قدرت گرفتن hyundai و kia و همچنین شرکتهای قدر رقیب جایی برای ابراز وجود این دو شرکت با سابقه نخواهد ماند الخصوص سوزوکی.
با تچکر
« مجید . فقط خودروسازی آلمان . فقط بنتلی و رولزرویس »
۲۰ مهر ۱۳۹۵.
این حرفت خیلی غلطه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵مشخصاتش خوشم اومد
حسین
۱۹ مهر ۱۳۹۵ظاهر زیبایی نداره ولی پرفورمنس قابل قبولی داره . به نظرم رقبایی که نام برده شده ی سروگردن بالاتر باشن ازش
king 918
۱۹ مهر ۱۳۹۵ائودی a4 انصافا خیلی از این باشکوه تر و با وقارتره
حتی بنز سی کلاس و جگوار و کادیلاک هم خیلی از این بالاترن
اینو باید با هیوندا و نیسان ماکسیما جدید و … مقایسه کرد و رقیب دونست ……..
YAS
۱۹ مهر ۱۳۹۵بهترین و مناسب ترین رقیب برای این ماشین نیسان ماکسیما و تویوتا اوالون و تا حدی هیوندای گرنجور.در کل بهتر بود که هوندا رو این بخش(برند لوکس)بیشتر کار میکرد چون واقعا در حد بنز و ائودی و بیمر احساس نمیشه بر عکسش تویوتا در مورد لکسوس عالی عمل کرد
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵هوندا بیشتر روی مرفورمنس تاکید داره.
.
من هوندا و اکورا رو بیشتر از تویوتا و لکسس دوست دارم.
YAS
۱۹ مهر ۱۳۹۵من هم هوندا رو بیشتر از تویوتا دوست دارم اما اکورا خیلی بی صدا داره کار میکنه و حس میکنم از رقیبای واقعیش عقبه
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵خودت میگی ائودی
حميد
۱۹ مهر ۱۳۹۵اکورا از لحاظ فنی با همون بنز و بی ام دبلیو ولو قابل مقایسه است در عین حال استهلاک کمی داره
ولی همه چیز که اقتصاد نمیشه ما همون ماشینهای پر استهلاک ألمانی. رو دوست داریم
GOD BLESS AMERICA
۱۹ مهر ۱۳۹۵بچه ها کسی میتونه بهم بگه وقتی یک موتور طراحی میکنن چطور تصمیم میگیرند حجم کلی و حجم هر سیلندر چقدر باید باشه.
البته منظورم قطر سیلندر و کورس پیستون نیست .
مثلا چطور و چرا تصمیم میگیرند که حجم یک موتور وی6 باید 3.5 لیتر باشه.
بچه هایی که فرمول بدست آوردن حجم موتور رو بلدن اشتراک بگذارند لطفا.
Elemento
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
میگن حجم هر سیلندر 508 سی سی باشه بهترین حالت ممکنه. یعنی موتور 6 سیلندر 3048 سی سی.
البته برای بنزین های با اکتان اروپا.
.
ولی محدودیتی نیست.اختیاریه
وایپر هر سیلندرش 850 سی سی هست.
GOD BLESS AMERICA
۱۹ مهر ۱۳۹۵ممنونم.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۹ مهر ۱۳۹۵خواهش میکنم.
اندک اطلاعاتی رو که داشتم عرضه کردم.
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵اگاهی ت بالا
ارمان
۱۹ مهر ۱۳۹۵خیلی دوست دارم این ماشین رو مشخصا بهترین نیست اما انگار از همه چیز به اندازه کافی داره قیمتشم سر به فلک نمیکشه
Hami
۱۹ مهر ۱۳۹۵عالیه این ماشین بی ادعاس ولی نمی دونم چرا هر سری جدید که میاد چراغاش تنگ تر میشه
احمد
۲۰ مهر ۱۳۹۵این خودروی لوکس هونداست :)
در حد سوناتا و آزرا ام نیست چه برسه جنسیس جی 80 و جی 90
ارمان
۲۰ مهر ۱۳۹۵احمد جان شما این ماشین رو تست کردید که به این نتیجه رسیدید؟ خوشحال میشم ار تجربیاتتون بدونم
گاهی وقت ها نظراتی میشنویم که ادم از خود بی خود میشه
احمد
۲۰ مهر ۱۳۹۵شما مگه همه خودرو ها رو تست میکنی بعد نظر میدی !؟ من در مورد ظاهری که میبینم میگم در حد سوناتا آزرا نیست نوع کیفیت داشبورد طراحیش طراحی کلی ماشین در حد یک خودروی لوکس نیست در متن مقاله ام بهش اشاره شده
ارمان
۲۱ مهر ۱۳۹۵همینو میگم از رو عکس متوجه شدید کیفیت داخل کابینش مثل سوناتا نیست
البته گرنجور و سوناتارو سوار شدم ابن یه خودروی لوکس هست در موتور ویک و اکثر مجلات و برنامها از طراحی و کیفیت مواد خرده ای گرفته نشده که اتفاقا شما فقط از این خرده میگیرید؟
البته نظرتون رو گفتید ولی بعید میدونم خیلی حرفتون جدی گرفته بشه
ضمنن من ماشینی رو گه ننشستم یا از نزدیک ندیدم نمیام بگم از فلان ماشین بدتره
خوش باشید
احمد
۲۲ مهر ۱۳۹۵شما از روی چی متوجه شدی ماشین خوبیه و امکانات خوبی داره ؟
پشتش نشستی از نزدیک دیدیش یا از روی همین عکس ها و متن نظر دادی ؟! دیدی نظر خودتو نقض کردی !
این بحث ها بهش میگن بحث های بچگانه و دامبولی ..
نظرات شخصی و سلایق متفاوته منم سوار خیلی از ماشین ها شدم دلیلی نداره در مورد ماشینی که سوار نشدم از روی ظاهرش نظر ندم کما اینکه خیلی از ماشین ها اصلا وارد بازار ایران نشدند و شایدم نخواهند شد مثل همین خودروهای آکورا که شاید تک و توک موجود باشه من میگم بده شما میگی خوبه نظرات متفاوت با دلایل متفاوت دیگه بحث نداره