فروش آنلاین آکورا TLX تایپ S از ۱۷ مارس در کانادا آغاز شد و در همان روز به پایان رسید زیرا کل ۱۱۹ دستگاه این خودرو که برای فروش اولیه در نظر گرفته شدهاند ظرف تنها هشت ساعت همگی فروخته شدند. هرچند ممکن است ۱۱۹ دستگاه خیلی زیاد به نظر نرسد اما پیشپرداخت برای پیش سفارش این خودرو هرگز ارزان نبوده و خریداران میبایست ۲۵۰۰ دلار کانادا (نزدیک به ۲ هزار دلار آمریکا) سپرده پرداخت میکردند. خبر خوب اینکه بازهم از این خودرو برای خرید وجود خواهد داشت اما نه خیلی زیاد زیرا کل تعدادی که از TLX تایپ S برای کانادا در نظر گرفته شده تنها ۲۴۰ دستگاه است.
TLX تایپ S که اولین محصول تایپ S آکورا طی سیزده سال گذشته محسوب میشود، به لطف یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور، قویترین تایپ S تاریخ هم بهحساب میآید. این نیرو از طریق سامانهٔ SH-AWD منتقل میشود. این سیستم از کنترل گشتاور بُرداری برخوردار است تا در پیچها موجب بهبود عملکرد خودرو شود؛ بنابراین با توجه به این ویژگیها، تعجبی ندارد که همهٔ نمونههای تایپ S ظرف چند سال بهطور کامل فروخته شدهاند.
قیمت TLX تایپ S در کانادا از ۶۰ هزار دلار و در آمریکا از کمتر از ۵۰ هزار دلار آغاز میشود اما مهم نیست آنرا در کدام کشور بخرید زیرا این سدان جدید ژاپنی وعدهٔ رانندگی سرگرمکنندهای را داده و حتی از حالت رانندگی اسپرت پلاس هم برخوردار است که برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی لذتبخشتری طراحی شده است. ترمزهای قدرتمند برمبو، لاستیکهای پیرلی P Zero و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم از دیگر ویژگیهای این ماشین هستند. تحویل TLX تایپ S به خریداران کانادایی یک ماه پس از ایالاتمتحده یعنی در ماه ژوئن آغاز خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۴۰۰تیتر مقاله یه جودی بود که فکر کردم چه فروش چند ده هزارتایی داشته !
خودرویی که زیر ۵۰ هزار دلار آمریکاست و این همه دغدغه مَحاله ، که چی مثلاً ، چه چیزش شاخص هست نسبت به رقبا !
۱۱۹ دستگاه فروخته ، این دیگه چه جَوی بود که دادن !!!
GT
۷ فروردین ۱۴۰۰اگه ژاپنی ها یکم ظاهر کابین هاشون را به روز کنند همه چیزشون عالیه
Amir
۷ فروردین ۱۴۰۰ظاهر کابین مگه چشه ؟
خیلی هم خوبه
دانیال
۷ فروردین ۱۴۰۰GT جان ارباب کابینش خیلی خوشگله که خداییش
البته خب زیبایی سلیقه ایه
امیدوارم خودروی دلخواهت رو با طراحی داخلی و خارجی مورد پسندت با دلخوشی برونی
GT
۷ فروردین ۱۴۰۰دانیال جان منم همین آرزو را برای شما دارم
بله درسته زیبایی کاملا سلیقه ای هست
Reza
۷ فروردین ۱۴۰۰ظاهر کابینش که خیلی خوبه
Amir
۷ فروردین ۱۴۰۰این جایگاه آکورا تو بازار واقعا حقش نیست
آکورا و هوندا خیلی ماشینای خوبی میسازن
از اینفینیتی بهتر نباشه بدتر نیست
Navid_bivaN
۷ فروردین ۱۴۰۰در کانادا آکورا بیشتر از لکسس و اینفینیتی فروش داره. لاقل توی تورنتو اینقدر که آکورا به چشم میاد، خودت تعجب میکنی. و از اینفیتی هم بهتره، نه بدتر.
میثم
۷ فروردین ۱۴۰۰ژاپنیها با روزهای اوجشون دهه 90 خیلی فاصله گرفتن
با اینکه خیلی خوشگله ولی کافی نیست.
این کارایی که الان میکنن در مقایسه با دهه 90 چیز خاصی نیست
R@m!n
۷ فروردین ۱۴۰۰هیچ چیز همیشگی نیست تو هر دوره ای یه فلسفه خودرویی تو اوج بوده. تا 80 آمریکا، 80 تا قرن 21 ژاپن و از قرن 21 تا الانم آلمان پرچمدار خودروهای پرفورمنس هستن.
Benz SLR
۷ فروردین ۱۴۰۰از هوندا و آکورا خوشم میاد و ایکاش پیشرفت کنن
دانیال
۷ فروردین ۱۴۰۰هوندا عشق لاینتهی
Aref.Genial
۷ فروردین ۱۴۰۰داشتم به خودم میگفتم اگه تحریم ها نباشه می تونم سوار اینا بشم بعدش فکر کردم زمانی که تحریم ها هم نبود ماشین ایرانی هم بزور می خریدم.
پس تحریم چه باشه یا نباشه زیاد فرق نمیکنه! پرادو که ما میگیم 10 سال پیش 80 میلیون بود واقعا همان زمان هم نمی تونستم تصور خریدش رو بکنم!
نتیجه:
رای بی … !
سگ سرابی
۷ فروردین ۱۴۰۰پیشرانه این ماشین چه صدایی داره
ای کاش هوندا از پیشرانه فرمولا وان برای این ماشین استفاده می کرد
تشکر فراوان از مترجم
محمدرسول صمدی
۷ فروردین ۱۴۰۰عالی جاشون تو ایران خالیه
هوندا و نیسان
نیسان پاترول جدیدم عالی شده
Benz SLR
۷ فروردین ۱۴۰۰آررره یه پاترول تو ایران هست قیمتش ۱۹ میلیارده!!!!!
Sajjad
۸ فروردین ۱۴۰۰عجب رنگی داره