از زمانی که آکورا RDX کامپکت در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، بازار شاسی بلندهای لوکس تغییرات شگرفتی به خود دیده است. درحالیکه اکثر رقبا در حال کوچکتر کردن خودروهای خود هستند و از طرف دیگر بهای سوخت نیز کاهش یافته، برندهای لوکس دوباره در حال تهیه و تدارک برنامههایی جامع برای شاسی بلندها هستند. بیایید ببینیم آکورا با فرزند خود در چه جایگاهی قرار میگیرد.
این خودرو حالا در نسل دوم خود قرار دارد و این مدل RDX 2016 فیس لیفتی میانمدت را دریافت کرده تا هنوز هم جذاب به نظر برسد. ظاهر خودرو قطعاً زیباست و نمای جلو و عقب جدید، چراغهای LED و طراحی جدید چرخها این مورد را تائید میکنند. زیر کاپوت خودرو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری وجود دارد که نسخهای جدید است. قدرت پیشرانه نسبت به قبل ۶ اسب بخار افزایشیافته و به ۲۷۹ اسب بخار رسیده است. گشتاور نیز عدد ۳۴۱ نیوتون متر را نشان میدهد که افزایش بسیار کمی را تجربه نموده اما در مقابل منحنی گشتاور وسیعتر و تختتر شده است. مصرف سوخت خودرو نیز اندکی بهبود یافته است. رتبهبندیهای دولتی با وجود گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک، مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی ۱۲.۳/۸.۴/۱۰.۷ را پیشنهاد میکنند. به لطف سیستم مدیریت سیلندر متغیر بهبود یافته، پیشرانه نرمتر از قبل کار میکند. چرا آکورا هنوز هم از پیشرانهی ۶ سیلندر استفاده میکند؟ و یا حداقل پیشرانهای ۴ سیلندر را در نظر نگرفته است؟ خب، خریداران خودروهای لوکس اغلب به نیازهای خود توجه نمیکنند و فقط تصورات دیگران را مهم میشمارند. خب چه چیزهای دیگری در این خودرو جدید هستند؟ در داخل کابین این خودروی ۵ سرنشینه موارد استاندارد بیشتری را مشاهده میکنیم که یکی از آنها درب عقبی برقی است. همهی مدلها بهجز مدل پایه از صفحهنمایش TFT 4.2 اینچی و رنگی در میان نشاندهندهها استفاده میکنند که اطلاعات بیشتری را نشان میدهد. فضای بار RDX نیز عدد بسیار خوب ۷۴۰ لیتر را نشان میدهد که با خواباندن صندلیها این مقدار به ۱۷۳۵ لیتر افزایش مییابد. بهبودهای ایمنی نیز شامل بستهی AcuraWatch و ترمز خودکار است. این سیستم به نرمی اما با صداهای مکانیکی فراوان کار میکند و قبل از ترمز گرفتن با انواع و اقسام هشدارهای صوتی و تصویری مواجه میشوید.
ترمزهای خودرو نیز تحسینبرانگیز هستند و با فشردن پدال ترمز احساس بازخوردی خوب به وجود میآید.
مشخصات آکورا RDX2016
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری
قدرت: ۲۷۹ اسب بخار
گشتاور: ۳۴۱ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۵ ثانیه
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۲.۳/۸.۴/۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
علي
۱ خرداد ۱۳۹۵ببخشید دوستان شماها به طراحی بیرونی و داخلی این خودرو از عدد ۰ تا ۱۰ چه عددی خواهید داد لطفا با دادن نظراتتون منو راهنمایی کنید .ممنون
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵چطور مگه؟؟؟؟؟؟ چی میخوای بدونی؟؟؟؟؟
علي
۱ خرداد ۱۳۹۵میگن میخواد وارد ایران بشه ازطریق شرکت شامپو گلرنگ نمایندگی اصلی هوندا. میخوام ببینم تا قیمتش معلوم بشه ارزش صبر کردن داره یا نه. من خودم از عدد ۱۰ نمره ۵ رو به داخل و بیرونش میدم . میخوام ببینم بقیه هم مثل من فکر میکنن نسبت به ظاهر خودرو یا نه
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵میگن ولش کن.خبر باید معتبر و موثق باشه
amir chp
۲ خرداد ۱۳۹۵به نظر من که طراحیش خیلی جذاب و عالیه داخلیش تو عکسا متوسط بود ولی بازم تا از نزدیک قضاوت نکن بعدش اینکه دلتو خوش نکن یک این که قانون محدودیت موتور بالای دو و نیم لیتر نمیزاره بیاد دو اینکه گلرنگ مکتور عرضه اینکارا نداره سه اینکه اکورا واسه بازار امریکا هست و حتی تو امارات و کشورا عربی هم خبری نیست ازش و فوق العاده انگشت شماره چون تو بازار اسیایی نمیاره مگر اینکه کسی خودش بیاره
علي
۱ خرداد ۱۳۹۵ممنونم بهنام جون از کمکت ، خیلی خیلی قانع شدم .
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵درضمن نمره دادن بدون بررسی فنی و سواری اشتباه
Sardar
۱ خرداد ۱۳۹۵4 کافیه. لکسوس و اینفینیتی خیلی زیباترن
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵نمره به همین راحتی هم نمیشه داد.
نوید جهرمی
۱ خرداد ۱۳۹۵از نظر قواعد طراحی بهش 8 میدم.
از نظر سلیقه ی خودم 5 . اصلا با قیافه ی محصولات آکورا نمیتونم کنار بیام. هر چقدر از هوندا خوشم میاد از آکورا برعکس، بدم میاد.
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵عکس کامنت عوض کردی نوید؟؟؟؟؟؟؟
نوید جهرمی
۲ خرداد ۱۳۹۵آره . از اسسینز کرید برداشتم. خوشم اومد ازش.
ارمان
۱ خرداد ۱۳۹۵علی جان من به داخلی و ظاهری نمره 8.5 میدم
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵احساس نمیکنی نمره خیلی بالایی دادی؟؟؟؟؟؟
احمد باقری
۱ خرداد ۱۳۹۵طراحی خوبی پیدا کرده.
احسان(احسان سابق)
۱ خرداد ۱۳۹۵بزودی xt5 عرضه میشه و بدجوری این ماشین رو به چالش میکشه
احسان
۲ خرداد ۱۳۹۵جلو پنجرش خیلی ضایع اس ،با این برند لوکس ولی از خو هوندا ارزون تر بنظر میاد