آکورا

مروری بر تاریخچهٔ محصولات پرفورمنس تایپ S آکورا

آکورا به‌تازگی با نسل جدید سدان TLX، نشان تایپ S خود را بازگردانده است اما این کار موجب است برخی را کنجکاو کند که معنی دقیق این نشان چیست. به همین دلیل، آکورا با انتشار ویدئویی، تاریخچهٔ تایپ S را توضیح داده است. به زبان ساده، تایپ S به معنای خودروی اسپرت‌تر است اما آکورا با این نشان می‌گوید یک محصول تایپ S باید از مدل استانداردی که بر اساس آن ساخته شده بهتر حرکت کند، بپیچد و متوقف شود؛ اما مأموریت تایپ S صرفاً به پرفورمنس محدود نمی‌شود و برخلاف تایپ R، خودروهای تایپ S هنوز هم از راحتی مناسبی برخوردار هستند. آکورا معتقد است که برای داشتن خودروی اسپرتی که از همه لحاظ متناسب باشد، می‌توان کمی از پرفورمنس را قربانی کرد.

آغاز داستان تایپ S به لطف هوندا

این داستان برای اولین بار با مدل NSX تایپ S در سال ۱۹۹۷ در ژاپن آغاز شد. به گفتهٔ رئیس سابق بخش تحقیق و توسعهٔ هوندا و مدیر توسعهٔ این مدل «اریک برکمن»، این خودرو الهام‌بخش مهندسین هوندا در آمریکای شمالی برای ساخت پروتوتایپی بنام AC-R بوده است. برکمن دراین‌باره می‌گوید:

AC-R اساساً یک خودروی نمایشی بود که می‌توانست به سرعت ۲۶۷ کیلومتر بر ساعت و شتاب جانبی ۱ جی دست پیدا کند اما ارزش واقعی این پروتوتایپ این بود که همهٔ کارکنان شرکت را مشتاق ساخت خودرویی از این نوع با برند آکورا کرد. درنهایت ما تصمیم گرفتیم که تمام آن خوبی‌ها را به آکورا CL تزریق کنیم و درنتیجه مدل ۳.2CL تایپ S به‌عنوان اولین محصول تایپ S در آمریکای شمالی شکل گرفت

این خودرو که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ تولید شد، به یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 با ۲۶۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود و از نمونهٔ استاندارد با ۲۲۵ اسب بخار قدرت قوی‌تر بود. علاوه بر این، اولین محصول تایپ S آکورا به فرمان سریع‌تر، تنظیم اسپرت تعلیق و لاستیک‌های بهتر روی رینگ‌های بزرگ‌تر هم مجهز بود که پیچیدن و توقف بهتری را فراهم می‌کردند. پس‌ازاین، مدل ۳.2TL تایپ S در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به بازار آمد که از همان پیشرانه و ارتقاءهای یکسان تعلیق و رینگ و لاستیک استفاده می‌کرد.

بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، آکورا RSX نشان تایپ S را دریافت کرد. این خودرو با برخورداری از ۲۰۰ اسب بخار قدرت، ۴۰ اسب بخار از نسخهٔ استاندارد RSX قوی‌تر بود. سپس در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ مدل TL تایپ S ارائه شد که از پیشرانهٔ شش سیلندر ۲۸۶ اسب بخاری، ارتقاء رینگ و لاستیک، ترمزهای چهار پیستونهٔ برمبو، تعلیق اسپرت و چهار سر اگزوز بهره می‌برد.

مأموریت تایپ S امروز نیز با مدل TLX تایپ S ادامه پیدا کرده است و به نظر می‌رسد واکنش مردم به این نشان خوب بوده است زیرا کل ظرفیت این سدان اسپرت در کانادا ظرف تنها ۸ ساعت به‌طور کامل فروخته شد. مرحلهٔ بعدی نشان پرفورمنس آکورا نیز مدل MDX تایپ S به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تایپ S خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. بردیا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خب خداروشکر آکورا دوباره داره S ها رو شروع میکنه انشالله S برقی نداشته باشیم در آینده

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (10428 ديدگاه)

    آکورا از اولش هم طراحی‌ خاص‌پسند و متفاوتی داشت !

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. M2F....GHI

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    البته آکورا RSX در واقع همون هوندا اینتگرا DC5 هستش،در حالی که اکورا مدل تایپ S اون رو با 200 اسب ارائه میکرد،هوندا نسخه تایپ R رو از اینتگرا با قدرت 217 اسب ساخت که اتفاقا خودروی مجبوبی هم هست اینتگرا DC5 تایپ R

    همیشه تایپ S به عنوان نشاندهنده خودروی اسپرت ژاپنی جزو بهترین ها بوده،امیدواریم TLX تایپ S هم اینطور باشه

    1. porsche

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (746 ديدگاه)
  4. Sina10

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    یه سری مطالب چند قسمتی بررسی تاریخچه بزارین ، واقعا مطالب جالبی بودن ،

    طراحی های اکورا همیشه متفاوت بودن ، این نسخه های جدیدشون که میشه خشونت و هیجان رو بخوبی توش دید و یا این مدل های قدیمی تر که نسبت به زمانشون خیلی مدرن ترن

  5. ae86

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    من که میرم rsx رو به صورت اوراقی وارد کنم تا با اون در مسابقات شتاب شرکت کنم خوشگله

    تشکر از آقای دهقان

  6. Amirreza

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2727 ديدگاه)

    نسل سوم از همشون بهتر بود ، ظاهر زیبا ، قدرت مناسب و ………..

  7. میثم

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3618 ديدگاه)

    منم نظرم نسبت به آکورا خیلی خوبه و خیلی دوسش دارم
    اما بنظر من بین لوکس سازان اون جایگاهی که باید داشته باشه رو نداره
    احساس میکنم اونطور که باید براش وقت نمیذارن
    درصورتی که پتانسیل بالایی داره

    1. MOS

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      به نظرم آکورا جایگاهی که داره خوبه
      فقط با ۴ تا ماشین ششمین لوکس ساز پر فروش بازار آمریکاست
      MDX
      RDX
      TLX
      ILX
      رو ماشیناشون هم خیلی وقت میزارن تا تفاوت بیشتری با هوندا داشته باشه
      TLX و MDX جدید بر خلاف نسل های قبل پلتفرم مشترک با هوندا ندارن

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا