نسل جدید کراس اوور آکورا RDX 2019 جدید بازخورد خوبی در بازار آمریکا داشته است.
پیرو عرضهی این خودرو در ماه ژوئن، RDX رکورد فروش ماهانهی خود را برای ششمین بار شکست و فروش آن تا به اینجای سال افزایش ۲۲ درصدی در مقایسه با سال پیش را نشان میدهد. فروش بالای این خودرو نشان میدهد که جهتگیری آکورا در بازطراحی کراس اوور کامپکت و لوکس خود صحیح بوده است. برند لوکس هوندا میگوید RDX 2019 در تریم A-Spec خود خریداران جوانتر را جذب کرده و همچنین بخشی از فروش برندهای لوکس اروپایی را به خود اختصاص داده است.
آکورا میخواهد این موفقیت را به دیگر محصولات خود نیز گسترش دهد بنابراین تمامی محصولات این خودروساز از اصول طراحی جدیدی بهرهمند خواهند شد. یکی از مدیران ارشد آکورا میگوید مشتریان میتوانند انتظار طراحی مشابه RDX را در سدان های این برند داشته باشند.
علیرغم این حقیقت که فروش سدان ها رفتهرفته کاهش یافته اما مدیر آکورا میگوید ILX، TLX و RLX فراموش نخواهند شد. اگرچه هوندا از شاسیبلند میان سایز جدید پاسپورت در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی کرده اما آکورا به دنبال افزایش تعداد کراس اوورهای خود نیست.
حتی کراس اوور ساب کامپکت CDX که دو سال پیش در چین عرضه شده هم به بازار آمریکا راه نخواهد یافت. یکی از سخنگویان این برند گفته قیمت RDX به این خودرو اجازه میدهد در کلاس پایینتر هم حضور یابد.
این مقام مسئول در آکورا میگوید:
ما نمیدانیم که در آینده چه اتفاقی میافتد. موضوع حیاتی این است که ما نظم و توازن خود را حفظ کنیم. ما بهترین سدان های خود را نیز حفظ کرده و بهبود خواهیم داد.
به نظر میرسد این یک روش مناسب است چراکه خودروسازان آمریکایی میخواهند سدان های خود را بازنشسته کنند. آکورا میداند که فضا برای بهبود محصولات وجود داشته و میخواهد که آنها را پیش از هرگونه تصمیمگیری در آینده بهتر سازد.
این تدابیر کاملاً قابلتوجه هستند چراکه کراس اوورها و شاسی بلندهای آکورا در حال حاضر ۷۰ درصد فروش این برند را به خود اختصاص دادهاند. همین چند سال پیش سدان ها سهم مشابهی از کل فروش آکورا را به خود اختصاص داده بودند.
Sina
۲۲ آذر ۱۳۹۷کی میتونه اینو ول میکنه بره جنسیسو این اتو اشغالارو بگیره اخه
ایلیا
۲۲ آذر ۱۳۹۷همونی که تونست اینو ول کنه بره جنسیس رو بعنوان خودرو سال انتخاب کنه. دنیا به کوچیکی ذهن شما نیست، همه دارن به نوبه ی خودشون تلاش میکنن و مزیت هاشون رو نسبت به رقبا افزایش میدن.
مجتبی
۲۲ آذر ۱۳۹۷کسی که عاشق اسباب بازی هستش.
Mohammadreza
۲۲ آذر ۱۳۹۷واقعا ایرانی جماعت آدم رو متحیر میکنه. طرف تا به حال نه آکیورا رو از نزدیک دیده و نه جنسیسهای جدید رو و خیلی راحت نظر هم میده که این عالیه اون آت و آشغاله :))
چرا؟ چون جنسیس برند جدید اون قدیمیتره، چرا؟ چون جنسیس کرهایه اون یکی ژاپنی
فقط و فقط همین مد نظرشون بوده که چنین نظر مسخرهای دادن
ما آخرت جهان سوم هستیم واقعا :))))
اینم ذکر کنم من از جنسیس طرفداری نکردم و بدون تعصب نظر گفتم. چون کلا این مشکل هست در اکثر موارد. مثل آمریکاییبازها که خودکشی میکنن واسه خودروهایی که ندیدن و نزدیک ترین برخوردشون با خودروهای مورد علاقشون تو یوتوب بوده.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۷آقا محمد رضا ، .
بیشتر خودروها را وقتی به شهر دوبی میرم ، در نمایندگیها و نمایشگاهها تجربه میکنم (( البته نه لاکچریهای آنچنانی )) .
جنسیس بد نیست ، اما در مقابل رقبای خودش حِس نداره ، روح نداره ، شما سواری که از رقیبها میگیرین را در جنسیس بدست نمیارین ، و اینو هر کسی میتونه تجربه کنه و فارق از تعصب نظر بده .
جنسیس برای ما ایرانیها خوبه ، که دسترسی به بهترینها را نداریم .
به جرئت میگم که در مقابل رُقبا ، لَگنه .
اُفت فروش لاکچریهای کره ای ، گویای آگاهی زیاد مشتریها رو میرسونه ، که حَد هیوندای و کیا ، اپتیما ، سانتافه ، و از این جور کلاس خودرو ایهاست.
Mohammad
۲۲ آذر ۱۳۹۷اتفاقا اقای محمد رضا دقیقا حرفی که گفتی برعکس کسی نمیتونه عاشق ماشین امریکایی بشه مگر اینکه سوارشون شده باشه مخصوصا قدیمی چون چون نه اونجوری بزک شدن نه زرق و برق انچنانی در ظاهر دارن
ولی یه سری در کشور خودمون چون پولدارا بنز و بی ام و سوار میشن و بازار انحصاری هست برای المانیا عاشق این ماشین ها میشن بی شک میتونم بگم هر کی عاشق ماشین امریکایی میشه حداقل از موتور ماشین سر در میاره
emad1990
۲۲ آذر ۱۳۹۷بی شک میتونم بگم هر کی عاشق ماشین امریکایی میشه حداقل از موتور ماشین سر در میاره
????
کوروش
۲۲ آذر ۱۳۹۷متاسفانه اکثر کسانی که طرفدار ماشین های ساخت آمریکا بطور عام هستند اصولا هیچ شناختی از خودرو بخصوص در بحث فنی ندارند اکثرا هم تنها تجربه پراید را داشتند و فقط بخاطر قیمت پایین خودرو های ساخت آمریکا سعی دارند خودشان را باقیمت توجیه کنند در صورتی که کسی که ذره ای سواد آکادمیک حتی در مکانیکی شاگردی کرده باشد فرق خاصی بین موتور های سنگین با آلیاژ و فناوری ابتدایی و مهندسی خنده دار آمریکایی با خودرو های شاخص بخصوص شاهکار های آلمانی متوجه خواهد شد
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۷سینا جان .
فقط تازه به دوران رسیده ها میتونن این اعجوبه های ژاپنی را وِل کنند و برن جنسیس سوار بشن(( اونم بخاطر اینکه تازه پول به دست آوردن و جنسیس خریداری میکنند ، اما زمانی که سوار چندتا ماشین درست و حسابی میشوند ، تازه معنی واقعی سواری گرفتن از خودرو را دَرک میکنند و رو میاورند به خودروهای ژاپنی،آلمانی و آمریکایی)) .
البته ، اُفت فروش جنسیس ، گواه همه چیزه .
من طرفدار آکورا نیستم ، اما حِسَم به این خودروهای آکورا ، بسیار قوی و مثبت میباشد ، و بسیار قابل احترامند .
من بشخصه لکسوس را ، بخاطر علاقه شخصی ، به تمام رُقَبا ، اَرجَعیت میدم .
Sina
۲۳ آذر ۱۳۹۷اره والا
دمت گرم?
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۷RDX واقعا بازخورد خوبی داشته همون طور که تو متن اشاره شد بهش. تو لیست فینالیست های خودروی سال هم هست و من خعلی امیدوارم برنده بشه. تو چند تا ریویو هم من تو یوتیوب دیدم از لکسس nx و بی ام و x3 و آئودی q50 بهتر دو نسته بودنش. سیستم اطلاعات و سرگرمیش هم از طرف بیزینس اینسایدر بهترین انتخاب شد.
در مورد عدم عرضه CDX هم بنظرم کار درستی هست چون هن رقیب گردن کلفتی مث ایکس یک هست و هن اینکه تمایل ب شاسی بلند بزرگ بیشتر از کوچیکه. یعنی مثلا یه مید سایز بزنه برا پر کردن بین RDX و MDX بهتره که خب قصدی نداره گویا.
امه راجب سدان هاش آکورا روی اورده به ارایه ماشین های لوکس با قیمت رقابتی باورنکردنی. همین ILX که با موتور2.4 لیتری 205 اسبی و گیربکس ده سرعته دو کلاچ عرضه میشه از 26000 تا شروع میشه قیمتش!!!! فوق العاده اس
یا TLX بعنوان یه سدان مید سایز وی 6از 33000 تا.
این تصمیم برا موندن تو بازار سدان ها بسیار خوبه ولی خب سدان RLX از لحاظ قیمت و فروش بنظرم صرفه نداره موندنش برا آکورا. سالی 1500 تا بل قیمت 55هزارتا
در مجموع اکورا در مسیر کاملا درستی قرار داره د رشد فروشش هم نشونگر همین هست.
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۷لینک مقایسه اکورا RDXو بی ام و و ایودی و لکسس
https://youtu.be/EDJLrk67m9w
اینم لینک مقایسه ilx با آئودی a3
https://youtu.be/z4hia3A1mN8
me84
۲۲ آذر ۱۳۹۷.
تبریک به داش سینا.
بنظر من طراحی جدید آکورا روی سدانهاش خیلی بهتر نشسته تا کراس اوورهاش.
سدان tlx رو میبینم اصلا نمیتونم عاشقش نشم.
حسی که به برند آکورا دارم مشابه حسیه که به ولوو دارم. کاملا چراغ خاموش و بی هیاهو کار میکنن و خیلی تو چشم نیستن اما وقتی میری تو نخشون فوق العاده احساس برانگیزند
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۷ارادت داش
اره خدایی سدان TLX A-Spec با موتور V6 حدود 290 اسبی و سیستم AWD هوشمند هوندا و قیمت زیر 40 هزارتا خعلی خوبه
کاش بشه خریدش
me84
۲۲ آذر ۱۳۹۷.
خوشحالم از اینکه رو سدانها تمرکز کرده. لذت رانندگی یه سدان کاملا متفاوت با کراس اوورهاست.
بشخصه معتقدم سدان و suv مکمل هم هستن و باید هر دو رو کنار هم داشت. هر کدوم در جای خودش استفاده بشه. اما کراس با اینکه کاربردیه ولی با ایده آل من فاصله داره. حالا از هر برندی که باشه. چون نه یه سدان واقعیه و نه یه suv واقعی.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۷آقا محمد رضا ، .
بیشتر خودروها را وقتی به شهر دوبی میرم ، در نمایندگیها و نمایشگاهها تجربه میکنم (( البته نه لاکچریهای آنچنانی )) .
جنسیس بد نیست ، اما در مقابل رقبای خودش حِس نداره ، روح نداره ، شما سواری که از رقیبها میگیرین را در جنسیس بدست نمیارین ، و اینو هر کسی میتونه تجربه کنه و فارق از تعصب نظر بده .
جنسیس برای ما ایرانیها خوبه ، که دسترسی به بهترینها را نداریم .
به جرئت میگم که در مقابل رُقبا ، لَگنه .
اُفت فروش لاکچریهای کره ای ، گویای آگاهی زیاد مشتریها رو میرسونه ، که حَد هیوندای و کیا ، اپتیما ، سانتافه ، و از این جور کلاس خودرو ایهاست.