نسل فعلی آکورا NSX خودروی بسیار توانایی است و اگرچه توجه شایستهای از سوی مشتریان به آن نشده اما نباید آن را دست کم گرفت.
این خودروساز ژاپنی در حرکتی که شاید به ما یادآوری میکند NSX چه خودروی احساسبرانگیزی است ویدئویی درباره تولید این خودرو و ویژگیهای پیشرانهی آن منتشر کرده است.
در کلاسی خودرویی که همواره پیشرانههای پرحجم و بزرگ حرف اول را زدهاند هوندا روش بسیار متفاوتی در پیش گرفته است. در قلب این سوپرکار پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربویی قرار گرفته که قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۹ نیوتون متری دارد؛ اما سه پیشرانه الکتریکی هم با این نیروگاه درونسوز همکاری میکنند به گونهای که دوتای آنها با قدرت ۳۶ اسبی و گشتاور ۷۳ نیوتون متری در چرخ های جلو قرار داشته و سومین پیشرانه/ژنراتور نیز بین پیشرانه و گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه قرار گرفته است. این پیشرانه هم خروجی ۴۷ اسبی و گشتاور ۱۴۷ نیوتون متری دارد.
تنها باتجربهترین مهندس و کارمند شرکت توانایی مونتاژ پیشرانهی NSX را دارد. این فرایند در کارخانهی خاص آکورا در اوهایو صورت میپذیرد.
جیم مانکین مدیر پروژه تولید پیشرانه NSX میگوید:
در کارخانه پیشرانهی آنا در اوهایوست که قلب NSX برای اولین بار ضربان میگیرد. محل تولید این پیشرانه پر از بهترین استعدادهای دپارتمان تولید است، استعدادهایی که پیشرانه را با دستان هنرمند خود میسازند.
تماشای این ویدئوی جذاب را از دست ندهید!
[دانلود ویدئو]
آریا ماشین
۱۲ بهمن ۱۳۹۸عاشق این ماشینم به نظرم بهترین ژاپنی دنیاست حتی بهتر از نیسان GT-R نیسمو???
بعد منی که اینجا برای این ماشین له له میزنم تو آمریکا پارسال فقط ۲۳۸ تا فروخت?
الان ماشین بدیه؟ زشته ؟ کنده ؟ قدیمیه ؟ تکنولوژی به روزی نداره ؟ چشه ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۲ بهمن ۱۳۹۸NSX نامی در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلاری امروزه هست اما خودروی ارائه شده واقعی امروز بیش از ۲۰۰هزار دلار قیمت داره که ارزشش را دارد اما دنیای تجارت این را درک نمیکنه و رقیبهای خوشنام تری در این قیمت جولان میدهند که هوندا را لِه میکنند ، البته شاید و اِحتمالاً گذر زمان این شکست را به پیروزی و جااُفتادگی تغییر دهد .
البته که تویوتا خودش هم اعلام کرد اگر کمک BMW نبود ، احتمالاً شاهد سوپرا با همین وضع قیمتی بالا بودیم مثل nsx و شکستی برای نام سوپرا که خیلی ها خورده گرفتند از جمله خودم ولی باید قبول کرد که هر برندی در محدوده قیمتی ای میگونجه و نباید از حدی بالاتر باشه چون طرف وقتی بخواد مثلاً سوپرا بخره ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر ، عملاً عقل و فهم حکم میکنه آلمانی بخره .
همین الانش هم عقل میگه ارزش خرید شورولت کروت بسیار بالاتر از سوپرا هست اما اخلاف حدود ۱۰ هزار دلار را میشه هَزمَش کرد ولی وقتی اختلاف قیمتی کمتر باشه دیگه نمیشه کاریش کرد و عملاً رقابت را باخته سوپرا .
meysam
۱۲ بهمن ۱۳۹۸هیچ کدوم از اینهایی که گفتی نیست. بازار اونجا آزاده و رقیب زیاده. ضمنا این قیمت خیلی بالایی داره
Farzad
۱۲ بهمن ۱۳۹۸یاد درگ تور بزرگ افتادم . nsx بود با اونتادور و ریماک
پابه پای اونتادور میرفت . خیلی هیولاس …
محمدهادی
۱۲ بهمن ۱۳۹۸میدونی…
بنظر من نام NSX به تنهایی ینی راندمان فوق العاده بالا در مقابل وزن بسیار پایین
حداقل نسل های قبلیش که اینجوری بود
لامصب فقط با ۳۰۰ اسب به سرعت ۲۹۸ کیلومتر در ساعت میرسید اونم در زمانی خیلی کم
منتها میدونی چیه،بنظرم چیزیکه این نسل جدیدشو از فروش بالا و استقبال مشتری محروم کرده احتمالا نداشتن اون فرم و حالت ماشینای مسابقه ای با اون پهنای شدید و ارتفاع فوق العاده کف خوابشونه که نسل قبلو ببینی دقیقا متوجه منظورم میشی
متاسفانه این نسل ان اس ایکس بیشتر یه آئودی R8 ته تا یک NSX مسابقه ای و سبک و چالاک
البته مشخصات فنیش مو لادرزش نمیره…
Lamborghini
۱۲ بهمن ۱۳۹۸برند هندا برای من از همه برندای ژاپن بالاتره خیلی خاصه سیویک آکورد_ ان اس ایکس -اس۲۰۰۰ همه عالی هستن حتی الان عاشق سیویک ۱۹۹۳ هاچبک با موتور ۱.۶ v_tec هستم راجع به ان اس ایکس جدید هم که میگن گرونه هزینه ساخت این ماشین واقعا بالاست مخصوصا با سیستم های الکتریکی وگرنه هندا میتونست با یه موتور بنزینی قویتر و وزن کمترنسبت به هیبرید ماشین ارزون تر بسازه ولی انتخابش هیبرید بود یه موضوع دیگه این که ویدیو رو دیدم مونتاژ موتور خیلی پیشرفته بود خود بنده در شرکت تولید تابلو برق خط مونتاژ کار می کنم واقعا شگفت زده شدم ابزار های پیشرفته ای خط مونتاژ موتور ان اس ایکس داره مخصوصا اون آچار که که تورک متر داشت گشتاور مورد نیاز سفت کردن پیچ رو نشون میداد همه چیزشون اصولیه واقعا علاقه دارم همچین جایی کار کنم
sina
۱۳ بهمن ۱۳۹۸یکی از بهترین سوپراسپرت های بازار هست که همه چیش همونیه که باید باشه دقیقا
ولی خب مورد بی مهری قرار گرفته متاسفانه