پس از سالها شایعه و گمانهزنی، آکورا رسماً از ساخت NSX تایپ S خبر داده است. این خودرو که قرار است برای اولین بار در هفتهٔ اتومبیل مونتری در ۱۲ آگوست رونمایی شود، وعدهٔ ارائهٔ قدرت بیشتر، شتاب سریعتر، هندلینگ دقیقتر و تجربهٔ رانندگی احساسیتری را داده است. آکورا فعلاً جزئیات این نسخهٔ جدید را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که NSX تایپ S به نسخهٔ تقویتشدهٔ پیشرانهٔ V6 توئین توربو و همینطور سامانهٔ چهارچرخ محرک اسپرت هیبرید سوپر هندلینگ مجهز خواهد بود.
فعلاً اطلاعات دیگری در مورد این ماشین در دست نیست اما آکورا یک ویدئو و چند تصویر تیزری از آن منتشر کرده است. در این تیزرها رینگهای پنج پره با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، دیفیوزر تهاجمیتر، تریم فیبر کربنی و نشانهای Type S دیده میشود. برای یادآوری، نسخهٔ استاندارد NSX به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که یک سیستم هیبریدی سه موتوره با پکیج باطری ۱.۳ کیلووات ساعتی آنرا همراهی میکنند و مجموع خروجی را به ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور میرساند.
به گفتهٔ آکورا، تولید NSX تایپ S به ۳۵۰ دستگاه محدود خواهد بود که ۳۰۰ دستگاه آن برای بازار ایالاتمتحده در نظر گرفته شده است. همچنین متأسفانه این شرکت اعلام کرده است که ۲۰۲۲ آخرین سال تولید NSX خواهد بود و نسخهٔ تایپ S درواقع برای خداحافظی با این سوپراسپرت هیبریدی ارائه خواهد شد. بااینحال شاید وقفه در تولید NSX کوتاهمدت باشد زیرا آکورا وعده داده است که در عصر الکتریکیسازی به دنبال خودروهای اسپرت خواهد بود. این یعنی ممکن است نسل بعدی NSX یک سوپراسپرت تمام الکتریکی باشد هرچند که هنوز هیچچیز رسمی نیست.
AMG GT R
۱۳ مرداد ۱۴۰۰حقیقتا خیلی با این نسل NSX حل نمیکنم بنظرم خیلی چیز خاصی جلوی رقبا نداشت
HamiD
۱۳ مرداد ۱۴۰۰شاید تنها چیزی که داشت طراحی جالبش بود …
در کل به پای نسل قبل نمیرسید!
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ولی خب با توجه به قیمتش که هم قیمت ۹۱۱ gt3 rs و یا amg gtr pro بود ، خیلی از این دو ماشین که گفتم بهتر بود ، هم در خط مستقیم و هم در هر مدل پیستی به غیر از نوربرگ و هم اینکه از نطر کلی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ مرداد ۱۴۰۰به نظرم بهتر نبود ، چون اکن دوتا هیبرید نبودن ولی این هیبرید بود پس با وجود یک برتری بزرگ تو خیلی پیستا نمیتونست برنده باشه
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰درسته ،ولی خب اگر به قیمت ها نگاه کنیم و فاکتور اصلی رو قیمت بگیریم از نظر من nsx نسبت به این دوتا بهتره
راستی ، من خودم در کل amg gtr pro رو ماشن کامل تری نسبت به gt3 rs میدونم ، در پیت پرفورمنس عالی داره نسبت به قیمتش و شاید در حد gt3 نباشه اما قطعا اختلاف کمه ، در خط مستقیم سریع تر هست مخصوصا در رولینگ ، اپشن های بیشتری برای رانندگی انرود داره و نرم تره و یکمی با کیفیت تر در صورتی که gt3 برای شهر یکمی خشک هست و اپشن های کمتری داره
ولی مقایسه ی کلی بین rs gt3 و gtr pro این هست که صرفا برای پیست rs بهتره قطعا البته در اکثر پیست ها اختلاف کم هست، اما اگر یه ماشین بخواین با این قیمت که در پیست سریع باشه و در شهر راحت و رام و در جاده نرم و قوی ، قطعا gtr pro عالی هست، و فکر میکنم nsx یک لول از این دو کاربردی تر و کامل تر باشه
Reza Waffen SS
۱۳ مرداد ۱۴۰۰عاشقش بودم
Amin
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خیلی خوشکله
مک وال
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خوشکلترین NSX ، نسل دوم آن است.
Philipp
۱۳ مرداد ۱۴۰۰همین یکی کم اون جذبه NSX اصلی رو خراب کرد
حالا می خوان یه الکتریکی هم براش بدن بیرون
مهدی
۱۳ مرداد ۱۴۰۰نسل قبلیش اسطوره بود
اما این نسل هم بد نبود و زیبا بود و من هم دوستش داشتم
خداحافظ اسطوره
میثم
۱۳ مرداد ۱۴۰۰اگه کلا بزاره کنار واقعا حماقت بزرگی کرده
datsun
۱۳ مرداد ۱۴۰۰واقعا شاهکاره ولی از طرف هوندا مورد کم لطفی قرار گرفت نه تبلیغی نه نسخه خاصی قیمت هم بالا سیستم هیبرید پیچیده و گران هم رغبت تیونرها رو کم کرد که سمتش برن
ماکسیمیلیان
۱۳ مرداد ۱۴۰۰دیر یا زود رفته رفته ، آرام آرام مابقی میروند و ما هم میرویم…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۳ مرداد ۱۴۰۰خیلی ماشین خاص و باحالی بود ، لایق اسم nsx بود ولی نسبت به nsx قبلی نه نسبت به نسل جدید رقبای nsx قبلی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ مرداد ۱۴۰۰این نسل اصلا ماشین بهتری نسبت به رقبا و حتی نسل قبلش نبود،فقط یه ظاهر جدید داشت وگرنه غیر این هیچ بود،بنظرم باید زودتر کنار میرفت…
آریا ماشین
۱۴ مرداد ۱۴۰۰خیلی خبر خوبی بود عاشق این ماشین هستم ولی حیف که با خبر خداحافظی همراه شده…
فروشش کم بود و رو به انقراض ولی قابل احترام بود
خیلیا رو تو درگ شکست داد مثل مرسدس gt-r ، نیسان gt-r و هیبرید ها مثل بی ام و i8
جوایزی هم گرفت مثل خودروی پرفورمنس سال ۲۰۱۷
شروع کننده راه شش سیلندر های هایبرید بود که الان رسیده به فراری و مکلارن و حالا داره از جمع ما میره
ژاپنی مورد علاقم بود بهتر از نیسان gt-r
❤HONDA NSX❤