در یکی دیگر از قسمتهای دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال، نوبت به گروه کراساوورهای بزرگ لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت آئودی Q7 و ولوو XC90 بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۹۶۵ رأی به ثبت رسیده است که سهم آئودی از این میزان، تعداد ۱۲۲۳ رأی و سهم ولوو ۷۴۲ رأی است؛ بنابراین در این دوئل ارباب حلقهها با کسب ۶۲ درصد از کل آراء پیروز میدان شده است. حال امروز در دوئل سوم گروه کراساوورهای سه ردیفهٔ لوکس بیوک انکلیو و آکورا MDX به مصاف یکدیگر رفتهاند.
بیوک انکلیو | آکورا MDX | لندروور دیسکاوری | لکسس GX |
؟ | لندروور دیسکاوری | ||
ولوو XC90 | آئودی Q7 | اینفینیتی QX60 | لینکلن MKT |
آئودی Q7 | ؟ |
بیوک انکلیو
بیوک برای نخستین بار مدل انکلیو را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ رونمایی کرد. این کراساوور فول سایز در سبد محصولات بیوک بهعنوان جایگزینی برای سه خودروی مختلف در نظر گرفته شده بود که شامل SUV رینیر (Rainier)، کراساوور Rendezvous و مینیون ترازا (Terraza) میشدند. نسل اول انکلیو روی پلتفرم لامبادای جنرال موتورز ساخته شده بود که با دیگر کراساوورهای فول سایز این گروه شامل شورلت تراورز، ساترن اوتلوک و جیامسی آکادیا مشترک بود. نسل نخست این ماشین برای مدل ۲۰۱۳ فیسلیفتی را تجربه کرد که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ معرفی گردید اما سرانجام این نسل امسال به پایان عمر خود رسیده و نسل دوم انکلیو در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ رونمایی شد. این نسل روی پلتفرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده که بازهم با شورلت تراورز مشترک است. همچنین بیوک بهتازگی زیربرندی بنام اونیر را برای عرضهٔ نسخهٔ لوکستری از محصولات خود تأسیس کرده است. اولین محصولی که نسخهٔ اونیر آن ارائه شد همین کراساوور انکلیو بود که در بیرون با جلوپنجرهٔ کرومی متفاوت از نسخهٔ معمولی متمایز شده است. انکلیو اونیر هماکنون بزرگترین و لوکسترین کراساوور جنرال موتورز محسوب میشود. این کراساوور سه ردیفهٔ لوکس آمریکایی تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی بنزینی به بازار عرضه میگردد که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. نسل دوم انکلیو در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میگردد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود. بیوک انکلیو از سال ۲۰۰۷ تا پایان سال ۲۰۱۶ فقط در ایالاتمتحده بیش از نیم میلیون دستگاه فروش داشته است.
آکورا MDX
MDX سابقهٔ بیشتری نسبت به رقیبش در این دوئل دارد چراکه پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۰ و معرفی نسل اول بازمیگردد. این خودرو بر پایهٔ پلتفرم میان سایز جهانی هوندا شکل گرفته بود که با خودروهایی چون هوندا آکورد، هوندا اودیسه و آکورا TL مشترک بود. MDX در اصل بهعنوان جایگزینی برای مدل SLX در نظر گرفته شده بود. آکورا SLX یک SUV با ساختار بدنه روی شاسی بود که بر اساس ایسوزو Trooper ساخته شده و فقط در ایالاتمتحده عرضه میشد اما فروش چندانی نداشت. در اکتبر سال ۲۰۰۶ نیز نسل دوم MDX در ایالاتمتحده رونمایی شد. این نسل که بر روی پلتفرم مشترکی با هوندا پایلوت ساخته شده بود، از لحاظ طراحی کاملاً نسبت به نسل قبلی متحول شده بود؛ اما سرانجام نوبت به معرفی نسل سوم این کراساوور لوکس ژاپنی رسید که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳ صورت گرفت و همچنان در حال تولید است. این نسل نیز مانند نسل قبلی بر روی پلتفرم مشترکی با هوندا پایلوت و ریجلاین ساخته شده است. MDX یکی از پرفروشترین محصولات آکورا است تا جایی که به گفتهٔ هوندا این خودرو پرفروشترین کراساوور سه ردیفهٔ دنیا محسوب میشود و در ایالاتمتحده هم بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ بیش از ۸۴۰ هزار دستگاه فروش داشته است. نسل سوم MDX برای مدل ۲۰۱۷ فیسلیفتی را تجربه کرده و برای اولین بار زبان طراحی جدید آکورا را نشان داد. همراه با این فیسلیفت یک نسخهٔ هیبریدی جدید هم ارائه شده که مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی به همراه سه موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۳۲۵ اسب بخار قدرت است ولی ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 آنرا انتخاب کردهایم.
مشخصات فنی
بیوک انکلیو | آکورا MDX | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۵ ثانیه | ۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۲ ثانیه | ۱۴.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۹۷۵ کیلوگرم | ۱۹۲۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۱۵۹۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۹ متر | ۴.۹۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۷ متر | ۲.۸۲ متر |
حجم صندوق بار | ۶۶۸/۱۶۴۲/۲۷۶۳ لیتر | ۴۲۴/۱۰۸۷/۱۹۳۷ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه | ۴۰,۰۰۰ دلار | ۴۵,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9852042]
(ali(chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۶عشق من بىوک
:::فرشاد:::
۲۳ مهر ۱۳۹۶برند بیوک رو دوست دارم چون نسبت به بقیه آمریکاییها طراحی ظریفتری داره، با کیفیته و کاملا بیحاشیه به کارش ادامه میده.
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۴ مهر ۱۳۹۶و مثل بقیه کراس اوورهای جنرال موتورز که بر اساس همین پلتفرم شکل گرفتن
ستون c پهنای زیادی نداره
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۶انتخاب بسیار مشکلیه . از اینطرف (((طراحی عقب زیبای آکیورا با اون نام و آوازه بالا))) و از اون ور (((طراحی زیبای داخل و نمای جلوی بیوک با اون مشکلاتی که سالیان ساله گریبانگیر شرکتشه))) . همه اینارو میذاری بقل هم چیزی نمیمونه جز اینکه بشینی یگوشه به حال خودت گریه کنی و بگی چرا انقدر ماشین تو این مملکت گرونه !!!!
با تچکر
(ali(chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۶خوب دوستان امروز هم براتون 3 تا نظر سنجى دارم و باز هم ممنونم که استقبال مىکنىد
1. 1951 buick lesabre concept لاىک
2. 1958 packard predictor concept دىس لاىک
:::فرشاد:::
۲۳ مهر ۱۳۹۶پردیکتور زیبایی رو در عین سادگی داره اما فرزند بیوک رو خاص بودن بیشتر تمرکز کرده، هر دو به نوبه خودشون قابل قبول هستن اما پردیکتور عامهپسندتره.
(ali(chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۶پردىکتور محصولى هستش که نزدیک بود تولىد بشه ولى لسابر 1951 فقط در حد ىه کانسپت بود
بىوک لسابر 1951 داراى سنسور باران. سقف الکترىکى جمع شونده. شىب سنج. فرمان تلسکوپى هىدرولىک. گىربکس اتوماتىک و……….. مىشد
(ali(chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۶نظر سنجى بعدى
1. ford crown victoria 1955 لاىک
2. dodge custom royal lancer 1955 دىس لاىک
:::فرشاد:::
۲۳ مهر ۱۳۹۶کاستوم رویال ظاهر خاصتر و لوکستری داره، فورد ویکتوریا آنچنان دلربا نیست، رای من کاستوم رویال.
(ali(chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۶نظرت کاملا محترمه داش فرشاد
البته خوبه بدونى کاستوم روىال و کراون وىکتورىا تو مسابقات ناسکار هم رقابت فشرده اى داشتن و کاستوم روىال با موتور 260 اسب بخارى کولاک مىکرد تو پىست
(ali(chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۶نظر سنجى اخر
1. tucker torpedo 1948 لاىک
2. packard clipper limo 1947 دىس لاىک
PaRHaM
۲۳ مهر ۱۳۹۶Tucker torpedo
رسما شاهکاره
لیست آپشن هاش رو باید حتما دید!
فوق العاده پیشرو بوده تو زمان خودش
آپشن هایی داشته ک تو ماشین های در حال حاضر تازه دارن مشاهده میشن!
واقعا بی نظیره این ماشین
Hemichan
۲۳ مهر ۱۳۹۶Tucker torpedo
یعنی فقط طراحی بدنه اش !
چقد امروزی بوده
به خصوص سپرهای جلو
:::فرشاد:::
۲۳ مهر ۱۳۹۶انتخاب سختیه، بیوک طراحی بهتری داره، آکورا عملکرد بهتر. . . هر دو با کیفیت و قابل اعتماد هستن، من نمیتونم رای بدم.
مرصاد
۲۳ مهر ۱۳۹۶من آکیورا رو انتخاب کردم
چون طراحی داخلیش واقعا به دلم نشست و حس آرامش ش بهم منتقل شد ….
و فنی هم کمی بهتره
اما خب طراحی خارجی بیوک واقعا تحسین بر انگیزه
جلالى
۲۳ مهر ۱۳۹۶رقابتشون خىلى نزدیک هستش
انتخاب سخته بىنشون اما من بىوک رو با فاصله ى کمى از اکورا انتخاب کردم
Amir Schumacher
۲۳ مهر ۱۳۹۶.
آکورا MDX
طراحیش بینظیره ، خیلی دوستش دارم
از ظاهرش بیشتر خوشم میاد فنی هم بهتره پس دلیل نداره بهش رای ندم
حامد
۲۳ مهر ۱۳۹۶سر دنده بیوک چقد شبیه بی ام و هست?
Mohamad
۲۳ مهر ۱۳۹۶فکر میکنم انتخاب آکورا منطقی تر باشه چون از خانواده هونداست و این باعث میشه که حس اعتماد و اطمینان و کیفیت بسیار بیشتری به آدم بده
:::فرشاد:::
۲۳ مهر ۱۳۹۶برند بیوک یکی از با کیفیتترین و قابل اعتمادترین برندهای بازاره تا جایی که تو برخی آمارگیریها، رتبش از آکورا بالاتره، ولی خب به هر حال منم مثل شما ناخواسته نسبت به ژاپنیها حس اطمینان بیشتری دارم.
ارش
۲۳ مهر ۱۳۹۶برند بیوک رو بیشتر دوست دارم ولی به آکورا رای دادم توانایی آفرود بالایی داره عملکرد فنی بهتری هم داره هرچند بیوک زیباتره.
حمیدرضا
۲۳ مهر ۱۳۹۶از لحاظ زیبایی و قدرت موتور بیوک کاملا برتره البته از نظر مقرون به صرفه بودن قشنگ جلوی اکورا کم میاره چون هم سریع تره هم مصرفش کمتره من به بیوک رای دادم
یه چیزی تو متن نظر منو به خودش جلب کرد بیوک در 9 سال بیش ا زنیم میلیون فروخته در صورتی که اکورا در 16 سال 840 هزار تا این یعنی تعداد فروش سالیانه به نسبت سالهای تولید با بیوکه یعنی محصول بیوک خیلی پرطرفدار تر هست در امریکا
mohammad_FM 480
۲۳ مهر ۱۳۹۶برتری خاصی از نظر ظاهری نسبت به هم ندارن .به خاطر موتور بیوک بهش رای میدم و طراحی داخلیش
Roham
۲۳ مهر ۱۳۹۶چراغای MDXو کلا آکورا رو که می بینم یاد چشمای مگس می افتم!!!
چرا آخه!!!
AMIR SCHUMACHER
۲۴ مهر ۱۳۹۶.
چه بی ربط !
سروش شیرازی
۲۴ مهر ۱۳۹۶اکورا 100سی سی حجم کمتر ،20 اسب بخار کمتر ،گشتاور هم اندازه،بعد شتاب 0.5 ثانیه بیشتر مصرف هم 0.5 لیتر کمتر یکی به من بگه 50کیلو وزن اینقد تاثیر داره ؟؟؟؟یا چی؟
حمیدرضا
۲۴ مهر ۱۳۹۶احتمالا گیربکس باعث بیشتر شدن مصرف میشه چون برای بارکشی بیشتر تنظیم شده و نه سرعت حرکت
فرهاد كرمستجی
۲۴ مهر ۱۳۹۶خدا بیوک رو برای نسل های بعد هم نگه داره، واقعا تلفیقی از یه ماشین پر کار و پرگشتاور امریکاییه ولی وقتی نگاهش می کنی ظرافت ازش میباره، به عنوان یه ژاپنی باز واقعا احترام انگیزه بیوک.
فیصل
۲۴ مهر ۱۳۹۶رای من آکیورا
جواد
۲۴ مهر ۱۳۹۶بنظرم آکورا برتره
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳بیوک اون بیوک قدیم نیست، فقط اسمشو یدک میکشه