آکورا

رکوردشکنی آکورا NSX در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک

آکورا با یک دستگاه NSX 2019 و دو دستگاه TLX 2021 آماده مسابقه روانه مسابقات بین‌المللی تپه نوردی پایکس پیک Pikes Peak شده است. دو سدان TLX یاد شده پیش از آغاز تولید و معرفی به بازار برای اولین بار در موتور اسپورت ظاهر شده‌اند.

اما NSX یاد شده به رانندگی جیمز رابینسون توانسته رتبه سوم را در کلاس تایم اتک ۱ به دست آورد. این خودرو زمان ۱۰ دقیقه و ۱.۹۱۳ ثانیه را ثبت کرده که یک رکورد جدید برای خودروهای تولیدی با قوای محرکه هیبریدی می‌باشد. رکورد قبلی که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده بود ۱۰ دقیقه و ۲.۴۴۸ ثانیه بود.

دو سدان TLX 2021 نیز رتبه‌های پنجم و ششم را در کلاس نمایش به دست آوردند. این دو خودرو به ترتیب زمان‌های ۱۱ دقیقه و ۳۷.۲۱۹ ثانیه و ۱۲ دقیقه و ۱۰.۰۰۸ ثانیه را ثبت کردند.

آکورا همچنین یک دستگاه TLX دیگر را نیز به عنوان خودروی سرعت رسمی این مسابقات معرفی کرده بود. این خودرو در واقع پروتوتایپی اولیه از نسخه پرفورمنس تایپ S می‌باشد. راننده این خودرو نیز کسی نبود جز نیک رابینسون که مهندس اصلی آکورا می‌باشد.

این خودروساز ژاپنی گفته است:

پایکس پیک یک بستر تست برای تکنولوژی‌های پرفورمنس و جدید آکورا بوده و فرصتی برای مهندسان است تا تمرکز بیشتری روی بهبود مهارت‌های مهندسی و پرفورمنس محصولات داشته باشند.

آکورا TLX 2021 با دو پیشرانه یعنی ۲ لیتری توربوی ۲۷۲ اسبی و ۳ لیتری توربوی ۳۵۵ اسب بخاری در دسترس خواهد بود. این پیشرانه‌ها با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    پدال جان رولز رویس گوست رو هم بذار

    موافقم 6
    مخالفم 1
  2. بی ریا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    آکورا یه برند نسبتا ناموفق هونداست نه با ساخت ان اس ایکس کمی تونست خودشو سروسامون بده
    اوضاع اس یووی های آکورا خوب نیست و توی سدان هاش آر ال ایکس توقف تولید شد و فقط مونده تی ال ایکس و آی ال ایکس

    موافقم 1
    مخالفم 7
  3. میثم

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3618 ديدگاه)

    درستش همینه
    مهندس اصلی خودش شخصا ماشینو تست میکنه چون خودش بهتر از همه میدونه چکار کرده و چکار باید بکنه
    یه سری شرکتها هستن ماشینو یکی مهندسی میکنه، بعد یکی دیگه تستش میکنه و بعدش یکی دیگه ایراداتشو میگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا