نسل جدید سدان میان سایز آکورا TLX از ۲۸ سپتامبر با قیمت پایهٔ ۳۷,۵۰۰ دلار در ایالاتمتحده عرضه میشود. این یعنی TLX جدید ۱۳۰۰ دلار گرانتر از نسل قبلی با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 است که اختلاف زیادی به نظر میرسد زیرا نسل جدید این ماشین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۲ اسب بخار قدرت مجهز شده درحالیکه موتور V6 نسل قبلی ۲۹۰ اسب بخار قدرت داشت.
بااینحال آکورا میگوید این موتور جدید با برخورداری از ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانهٔ تنفس طبیعی قبلی دارد. همچنین موتور چهار سیلندر جدید در دورهای پایین گشتاور بیشتری را ارائه میکند بهگونهای که در دور ۱۵۰۰ rpm نسبت به موتور قبلی ۶۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید میکند. البته بدیهی است که همهچیز در TLX جدید صرفاً در پیشرانه خلاصه نمیشود و باید فاکتورهای دیگری مثل معماری شاسی و ساختار بدنهٔ انحصاری، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد، تنظیم اسپرت شاسی با تعلیق دو جناقی در جلو، تکنولوژی ترمز باسیم برگرفته از سوپراسپرت NSX و افزایش قابلتوجه تکنولوژیها و تجهیزات پریمیوم هم موردتوجه قرار گیرد.
بهعنوانمثال، TLX جدید بهصورت استاندارد به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی True Touchpad آکورا با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی HD و مجموعهای از تکنولوژیهای ایمنی و کمکراننده مثل دستیار ترافیک و سیستم تشخیص علائم ترافیکی در قالب پکیج AcuraWatc مجهز شده است. در این سدان لوکس ژاپنی نسل جدیدی از ایربگ سرنشین جلو هم ارائه شده که بهمنظور کاهش صدمات احتمالی در برخوردهای زاویهدار شدید جلو طراحی شده است.
نسخهٔ پایهٔ TLX مدل ۲۰۲۱ را میتوان با پکیج تکنولوژی با قیمت ۴۱,۵۰۰ دلار، با پکیج A-Spec با قیمت ۴۴,۲۵۰ دلار و با پکیج ادونس با قیمت ۴۶,۳۰۰ دلار هم خریداری کرد. همچنین برای همهٔ این مدلها سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا با سیستم کنترل گشتاور بُرداری هم با پرداخت ۲ هزار دلار قابل سفارش است. در بهار آینده مدل پرفورمنس و فول آپشن TLX Type S هم به بازار خواهد آمد که به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ بهصورت استاندارد مجهز است. قیمت این نسخه چیزی در حدود ۵۵ هزار دلار خواهد بود.
آرمان
۱ شهریور ۱۳۹۹هر چقدر بیرون ماشین عالی هستش منسول داخل ماشین افتضاح هست خیلی طراحیش شلوغه الان همه ی طراحی ها رفتن به سمت سادگی ولی این شلوغ تر شده
سعید
۱ شهریور ۱۳۹۹و باز ژاپن …
از هر لحاظ خودروی خوبی هستش
طراحی
کیفیت
موتور
پرفورمنس
و……
فقط سیستم طراحی هوندا روی کابین تاثیر گذاشته
که زیاد بد هم نیست خودش میگه من یه ژاپنی هستم ?
Saeed
۱ شهریور ۱۳۹۹طراحی داخلش در حد یه ماشین اقتصادیه واقعا .هیچ جوره نمیشه لوکس حسابش کرد این برندو.یه جورایی انگار تیپ فول ،پرمیوم برند هونداس نه یه برند لوکس.
رضا
۱ شهریور ۱۳۹۹آخه چرا این ماشین این قدر جیگره؟ اصلا با روح و روانت بازی میکنه
sina
۱ شهریور ۱۳۹۹به شدت احتمال میدم این ماشین جزو فینالیست ها خودروهای سال امریکا باشه مث RDX
Milad AMG
۱ شهریور ۱۳۹۹کاش این قدری که طراحان اکورا واسه طراحی خارجی وقت میزاشتن
واسع طراحی داخلی هم وقت میزاشتن
چیه این اخه
R
۱ شهریور ۱۳۹۹طراحی جلو کپی از آئودی
مهدی موتورز
۱ شهریور ۱۳۹۹?چرا چهارتا چرخ داره
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۹بنظرم ماشین باید امکانات زیادی داشته باشد تا سود وفروش بالایی داشته باشد البته با کیفیت خوب نه مثل ماشین های ایرانی وچینی
مسعود
۱ شهریور ۱۳۹۹طراحی داخلش نمیشه گفت بده …
فقط بیشتر به ماشینای اسپورت میخوره تا لوکس
ظاهر خود ماشین که عالیه
مهدی موتورز
۱ شهریور ۱۳۹۹بد نیس شلوغه
AMG///
۱ شهریور ۱۳۹۹ماشین خوبیه
رقبای این چه ماشینایین؟؟
Amir Machine
۱ شهریور ۱۳۹۹رقبای مستقیم لکسس ES، کادیلاک CT5، جنسیس G80 و ولوو S90
اما تو نسخۀ قویتر و مجهزتر تایپ S که بعداً میاد شاید بتونه یه کمی هم به قلمروی مرسدس E کلاس، بامو سری 5 و آئودی A6 وارد بشه
AMG///
۱ شهریور ۱۳۹۹????????
AMG///
۱ شهریور ۱۳۹۹Lexus es ??
acura tlx ??