همانگونه که قول داده شده بود آکورا از نسل جدید MDX رونمایی کرد. این شاسیبلند سه ردیفه و پرچمدار وارد چهارمین نسل خود شده است.
در مقایسه با نسل پیشین، آکورا MDX 2022 جدید کمی پهنتر شده و فاصله بین محوری آن نیز افزایش یافته است؛ اما بیشترین تغییرات ابعادی این خودرو در نسبت داشبورد به اکسل (dash-to-axle ratio) یا همان فاصله داشبورد تا محور جلو رخ داده که حدود ۱۵.۲ سانتیمتر بیشتر شده است.
این امر باعث شده کابین خودرو به سمت عقب کشیده شده و خط کاپوت بهطور قابلتوجهی طویلتر شود. چرخ ها نیز بزرگتر شده و به گوشههای بدنه برده شدهاند تا MDX جدید ظاهر بسیار دینامیکی داشته باشد.
البته که این تغییرات به لطف استفاده از پلتفرمی کاملاً جدید میسر شده است. این پلتفرم به منظور ارائه پرفورمنس بالای نسخه تایپ S توسعه یافته است. برای اولین بار در تاریخ این مدل، MDX هماکنون دارای سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو است که با همراهی سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب هندلینگ دقیقتر و درگیر کننده تری ارائه خواهد کرد و همچنین کیفیت و راحتی سواری آن نیز بهبود خواهد یافت.
در بخش جلو از جایگاه آلومینیومی برای دامپرها استفاده شده تا ایزولاسیون صدای بهتری صورت گرفته باشد. همچنین ساب فریم جلوی جدید نیز موقعیت متفاوتی داشته و هندلینگ بهتری را ارائه میکند. علاوه بر اینها در بخش عقب بدنه از تنظیمات جدیدی برای جایگاه دامپرها استفاده شده است. همچنین این دامپرها نیز ۴۱ درصد سفت تر شدهاند تا ایزولاسیون صدای بهتر صورت بگیرد. هندلینگ خودرو در این بخش نیز بهتر شده است.
وقتی درب خودرو را باز کنید شاهد لوکسترین و رضایتبخشترین طراحی کابین آکورا خواهید بود. متریل باکیفیتی همچون چوب واقعی، آلومینیوم برس خورده و چرم میلانوی نرم در جایجای کابین وجود داشته و حتی میتوان بهصورت سفارشی از پشت آمپرهایی با حاشیههای چرم استفاده کرد. آکورا ۶ طرح رنگی متفاوت از جمله قهوهای، خاکستری و اسپرسو را برای MDX 2022 ارائه میکند. نسخههای A-Spec بهصورت انحصاری با چرم قهوهای یا قرمز و با عناصر مشکی عرضه خواهند شد.
این کراس اوور جدید از پشت آمپرهای کاملاً جدید آکورا که ابعاد ۱۲.۳ اینچی دارند عرضه خواهد شد. یک نمایشگر سربالای تمامرنگی ۱۰.۵ اینچی نیز در دسترس است.
جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی این برند دارای قویترین CPU بوده و از نمایشگر فول HD با ابعاد ۱۲.۳ اینچ برخوردار است. اینترفیس تاچ پد آکورا باقی مانده و دقیقتر و بهتر از قبل شده است. به این موارد باید شارژ بیسیم گوشی، اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد را نیز اضافه کرد.
آکورا سه سیستم صوتی متفاوت را برای MDX جدید در نظر گرفته است. نسخههای پایه دارای سیستم صوتی ۷ کاناله با ۹ بلندگو و قدرت ۳۵۰ وات خواهند بود درحالیکه پکیج تکنولوژی شامل سیستم صوتی ELS با ۱۲ بلندگو و قدرت ۵۵۰ وات است. نسخههای A-Spec و پکیج ادونس نیز به سیستم صوتی سهبعدی LES با ۱۶ بلندگو و ۷۱۰ وات قدرت مجهز خواهند بود.
وقتی همه صندلیها در جای خود قرار داشته باشند این خودرو ظرفیت حمل ۷ نفر را خواهد داشت. آکورا MDX 2022 برای اولین بار در این کلاس از صندلی مرکزی جداشدنی در ردیف دوم سود میبرد و بنابراین از حالت سهنفره سنتی میتوان آن را به دو صندلی کاپیتانی با استراحت گاه دست پهن در وسط تبدیل کرد.
ژاپنیها مدعی هستند ردیف سوم این خودرو جادارتر بوده و از فضای پا و سر بهتری سود میبرد. به این موارد باید سانروف پانورامیک استاندارد را نیز اضافه کرد.
مشتریان در ابتدا فقط حق انتخاب پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک با پدال شیفترها را خواهند داشت. این پیشرانه ۲۹۰ اسب بخار قدرت داشته و نیروی خود را بهصورت استاندارد به چرخ های جلو منتقل میکند اما سیستم چهار چرخ محرک سفارشی نیز در دسترس خواهد بود.
این سیستم چهار چرخ محرک وارد چهارمین نسل خود شده و ظرفیت گشتاور عقب آن ۴۰ درصد بیشتر شده و انتقال گشتاور از جلو به عقب نیز ۳۰ درصد سریعتر از قبل صورت میگیرد. در کل سیستم چهار چرخ محرک آکورا میتواند تا ۷۰ درصد گشتاور را به چرخ های عقب منتقل کرده و تا ۱۰۰ درصد گشتاور ورودی به چرخ های عقب را به چرخ های چپ یا راست توزیع کند. نتیجه این امر ایجاد هندلینگ تیزتر و توانایی بیشتر در عبور از پیچها میباشد.
افرادی که میخواهند از مزیتهای کامل سیستم چهار چرخ محرک آکورا لذت ببرند باید منتظر تابستان سال ۲۰۲۱ باشند زیرا در آن زمان نسخه پرچمدار MDX تایپ S معرفی خواهد شد. این خودرو از پیشرانه کاملاً جدید ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۵۵ اسبی استفاده خواهد کرد.
اسپورت ترین عضو خانواده MDX جدید از رینگهای ۲۱ اینچی سود برده و به ترمزهای بزرگتر با چهار پیستون در کالیپرهای جلو مجهز خواهد بود. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به جلوپنجره متمایز، چهار خروجی اگزوز و تریم مشکی براق در بدنه بجای تریم کروم استاندارد اشاره کرد.
اولین نمونههای آکورا MDX 2022 از دوم فوریه و با قیمت پایه ۴۶۹۰۰ دلار برای مدل دیفرانسیل جلو و قیمت ۴۸۹۰۰ دلار برای نسخههای چهار چرخ محرک عرضه خواهند شد.
[دانلود ویدئو]
محمد
۲۰ آذر ۱۳۹۹فوق العاده است
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آذر ۱۳۹۹چقدر شیک و اتوکشیده طراحی شده .
اکورا چه خوب و آروم داره با بازار پیش میره ، کم حاشیه و محجوب !
sina
۲۰ آذر ۱۳۹۹عالی
چقد این طراحی جدید اکورا معرکه اس.
فقط مونده نسل جدید ILX سال دیگه بیاد و اون وقت همه خودروهای اکورا تو دو سال و نیم عوض شدن
Hadi
۲۰ آذر ۱۳۹۹این MDX جدید چقدر خوب و مدرنه ?
نسبت به نسل قبلش خیلی شیک تر و پخته تر شده…
خیلی کامله و حالا رقیب قابلی واسه آلمانیا شده…
Hadi
۲۰ آذر ۱۳۹۹آکوراMDX:لایک
جنسیس:GV80: دیسلایک
Ahmedreza2002
۲۰ آذر ۱۳۹۹چقد خواستنی شده و چه قیمت مناسبیم داره خدایی
خیلی کارش درسته
Malt hill
۲۰ آذر ۱۳۹۹چ رقابتی بشه بین آمریکا،ژاپن،آلمان و کره ?
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آذر ۱۳۹۹چه ریز اومد کره را بچسبونه به بزرگان !
هنوز تولیدات قدینیشون دارن خاک میخورن تو انبارهاشون (( مقالش که یادتون میاد چند وقت پیش پدال و تمام سایتها گذاشتن ، فقط یه سرچ کوچیک تو گوگل بکنید لیست میاد جلوتون )) ، اما خب خداروشکر تلاششون برای رقابت قابل تقدیره و باید اینقدر تولید کنند تا بلکه یکیشون به چشم بیاد و طرف از آمریکایی ژاپنی آلمانی دل بکنه و یه کرهایه سر تا پا مشکل را بخره !!!
حالا خواب زدهها پیداشون میشه و شروع میکنند به نمکپاشی !!!
Reza
۲۰ آذر ۱۳۹۹https://www.focus2move.com/world-car-group-ranking/
اینم لینک رتبه فروش گروه های خودروسازی در ۲۰۲۰:)) رتبه ۴ پرفروش ترین گروه هستن ولی میگه دارن خاک میخورن :))) مگه LFA ؟! :))
حالًا این لینک تقدیم به تو،راستی نوید با قضیه بهترین ماشین سال شدن کیا تلوراید کنار اومدی یا هنوز کابوسه؟ :(
بزرگان رو میزان فروش ها و جوایز مشخص کردن و رفت نه عکس باز ها :(
یه سر به کامنت تو اون مطالب توسان و جنسیس هم بزن ببین چقدر استقبال شد!
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آذر ۱۳۹۹Reza
چرا نکته کامنت من (( جنسیس )) را انحراف میکنی و مربوطش میکنی به فروش کیا هیوندای !
طرف صحبت من برند لوکس جنسیس هست !!!
مطمئناً متوجه قضیه هستی اما حاشیه میری !
Reza
۲۰ آذر ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/%d8%af%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ac%d9%86%d8%b3%db%8c%d8%b3-%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa%e2%80%8c%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%af%d9%87-2019/
https://www.pedal.ir/%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c/%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ac%d9%86%d8%b3%db%8c%d8%b3-2019/
اینم جنسیس اونم فقط با ۳ تا محصول سدان،افزایش فروش پشت افزایش فروش
نتیجه ۴۴۵۴۷۷۶۵۷ تا کامنتت :))
محمد رستمی نژاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کلا این نوید همیشه ضایع میشه.
میبینه ضایع میشه جواب هم نمیده.
سامورایی از قله فوجی
۲۰ آذر ۱۳۹۹کابینش با آدم حرف میزنه ?
Reza
۲۰ آذر ۱۳۹۹نمای جلو و کنار ماشین خیلی تهاجمی و جالبه اما نمای عقب بنظرم جالب نیست و میتونست مثل زوایای دیگه تهاجمی تر باشه
کابین قشنگی هم داره اما جزو بهترین های کلاسش نیست.کابین ار ایکس رو بیشتر میپسندم توی این کلاس ژاپنی ها
Aryan kia
۲۰ آذر ۱۳۹۹عالیه کابینش حرف نداره
بیرونشم که مثل تمام آکورا ها عالیه اینو به رقبای آلمانیش ترجیح میدم
علی آقا
۲۰ آذر ۱۳۹۹آقا لطفا در ترجمه دقت کنید. نسبت داشبورد به اکسل دیگه چه صیغهایه؟؟؟!!!
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۰ آذر ۱۳۹۹واقعا طراحی خوبی داره و جذابه
ولی ای کاش…… اون آرمش آرم برعکس changan نبود. ?
net
۲۰ آذر ۱۳۹۹این جلوپنجره اکورا حس بدی داره و جالب نیست