پس از انتشار چند تیزر، آکورا رسماً NSX تایپ S را معرفی کرده است. این سریعترین و قویترین NSX تولیدی تاریخ و همینطور نسخهای برای خداحافظی با نسل دوم این سوپرکار ژاپنی محسوب میشود که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. NSX تایپ S در تعداد محدود ۳۵۰ دستگاه در اوهایو تولید میشود که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه برای بازار ایالاتمتحده در نظر گرفته شده است.
طراحی بیرونی تایپ S به خاطر طراحی زاویهدار سپر جلو که ورودیهای هوای بزرگتر و اسپلیتر برجستهتری دارد، بیشتر به یک فیسلیفت از نسل دوم NSX شبیه است. البته این قطعات جدید فقط برای زیبایی نیستند و به بهبود آئرودینامیک و همینطور خنککنندگی هم کمک میکنند. برای این نسخه همچنین رینگهای فورجکاری شدهٔ جدیدی در نظر گرفته شده که در دو رنگ خاکستری مات و مشکی براق ارائه میشوند. در همین حال، به فاصلهٔ عرضی چرخها در جلو ۱۰ میلیمتر و در عقب ۲۰ میلیمتر اضافه شده و سقف فیبر کربنی استاندارد هم مرکز ثقل خودرو را کاهش داده است.
در عقب، سپر خودرو بازطراحی شده و برای افزایش داونفورس یک دیفیوزر فیبر کربنی بزرگتر در آن تعبیه شده است. در طرفین سپر هم خروجیهای هوا کوچکتر شدهاند تا نمای جذابتری ایجاد کنند. برای تایپ S تعداد ۱۰ رنگ بیرونی جدید ارائه شده که یکی از آنها همین خاکستری مات است که در تصاویر مشاهده میکنید. البته این رنگ خاص فقط برای ۷۰ نمونه از ۳۵۰ دستگاه ارائه خواهد شد. قاب آینههای جانبی و دستگیرهٔ درها به رنگ مشکی براق هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این ماشین هستند.
قوای محرکهٔ NSX تایپ S از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است اما به لطف توربوشارژرهای جدید که از مدل مسابقهای NSX GT3 Evo گرفته شده و ۵.۶ درصد بوست بیشتری دارند به همراه انژکتورها و اینترکولرهای جدید، خروجی موتور V6 بهتنهایی به ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. بدین ترتیب حالا مجموع خروجی قوای محرکه به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته که ۲۷ اسب بخار و ۲۲ نیوتن متر از NSX معمولی بیشتر است.
علاوه بر این، ظرفیت باطریها ۲۰ درصد و خروجی آنها ۱۰ درصد بیشتر شده تا بهتر بتوانند موتورهای الکتریکی که حالا قویتر شدهاند را تغذیه کند. در همین حال، گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک NSX حالا ۵۰ درصد سریعتر دندهها را تعویض میکند و از حالتی بنام معکوس سریع هم برخوردار شده است. سیستم کنترل گشتاور بُرداری SH-AWD آکورا نیز برای ارائهٔ پرفورمنس بهتر در پیچها تنظیم شده است.
هر چهار حالت سیستم پویایی یکپارچهٔ آکورا یعنی ساکت، اسپرت، اسپرت پلاس و پیست دوباره تنظیم شدهاند، سیستم کمکفنرهای تطبیقی از نو کالیبره شده، صدای پیشرانه جذابتر شده و لاستیکهای پیرلی P-Zero جدید که بهطور خاص برای تایپ S طراحی شدهاند هم چسبندگی بیشتری را ارائه میکنند. برای کسانی که حتی از این هم بیشتر میخواهند، آکورا پکیجی بنام سبکوزن را با قیمت ۱۳ هزار دلار برای تایپ S ارائه میکند که شامل ترمزهای کربن سرامیکی برمبو با کالیپرهای مشکی، نقرهای، قرمز یا نارنجی، کاور فیبر کربنی پیشرانه و پکیج فیبر کربنی داخلی میشود و ۲۶ کیلوگرم از وزن خودرو را کم میکند.
آکورا فعلاً هیچگونه عددی در مورد پرفورمنس تایپ S اعلام نکرده اما ادعا میکند که این تغییرات موجب شده این نسخهٔ جدید در پیست سوزوکا ۲ ثانیه از NSX معمولی مدل ۲۰۲۱ سریعتر باشد. در داخل تایپ S اما تغییراتی که انتظار داشتیم صورت نگرفته و بهروزرسانیها صرفاً در موارد محدودی مثل رو سقفی جدید آلکانترا، لوگوی تایپ S روی جعبهداشبورد، لوگوی NSX روی پشتسریها و دوخت متضاد خلاصه میشود. این یعنی هیچ بهروزرسانیای در نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یا صفحه آمپر دیجیتالی انجام نگرفته است.
آکورا قبلاً پذیرش سفارشات برای NSX تایپ S را از طریق وبسایت رسمی خود آغاز کرده است و همانطور که در ابتدا گفته شد، تنها ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد که ۳۰۰ دستگاه در ایالاتمتحده و ۵۰ دستگاه در دیگر بازارها به فروش میرسد. قیمت NSX تایپ S از ۱۶۹,۵۰۰ دلار آغاز میشود که این مبلغ بدون احتساب ۱,۹۹۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد است. همچنین غیر از پکیج ۱۳ هزار دلاری سبکوزن، چند آپشن دیگر هم برای این خودرو وجود دارد که شامل تریم داخلی فیبر کربن با قیمت ۲,۵۰۰ دلار، ترمزهای کربن سرامیکی با قیمت ۹,۹۰۰ دلار و رنگهای خاص مثل همین خاکستری مات با قیمت ۶ هزار دلار میشود.
AMG GT R
۲۳ مرداد ۱۴۰۰خیلی خوبه
بالأخره یه دستی روی NSX کشید
SF90 STRADALE
۲۳ مرداد ۱۴۰۰NSX هم مثل بقیه بزرگان غزل خداحافظی رو خوند
در نسل بعدی دیگه خبری از قلب تپنده V6 نیست
۰ تا ۱۰۰ این ماشین زیر ۳ ثانیه هست
تاپ اسپید ۳۰۷ کیلومتری داره
محمدهادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰محشره
شورولت کوروتیه براخودش
Reza Waffen SS
۲۳ مرداد ۱۴۰۰طراحیش خیلی خوب شده
محمدهادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰حالا به ان اس ایکس واقعی نزدیک تر شد
عالیه این ارتقا
کاش پایان تولید نمیشد
تازه داشت راهشو پیدا میکرد
یه نسخه تایپ آر فوق سبک هم میزد دیگه حسابی قلب هارو نشونه مرفت
درکل خیلی خوب شده
درخور نام ان اس ایکس
درد و بلاش بوخوره تو سر سوپرای جدید
Iman99
۲۶ مرداد ۱۴۰۰چه ربطی به سوپرا داره اینها تو دو سگمنت متفاوت هستن که اصلا مثالش رو هم نباید بزنی ضمن اینکه همین ان اس ایکس رو هم کلا تو امریکا بطور کلی طراحی و تولید کردن یعنی طراحی و تکنولوژی و تولید اون امریکاییه هوندا یا ژاپن تقریبا هیچکاره بودن تو این تو همه چیزای دیگه هم همینطوره.
Iman99
۲۶ مرداد ۱۴۰۰به پای رقبای اروپایی و امریکایی نمیرسه چون اونها از همه نظر خیلی بهتر هستن ولی در حد خودش مناسب و قابل قبوله.
امین
۲۳ مرداد ۱۴۰۰حیف این ماشین که دیگه تولید نمیشه.بینهایت زیباست.قیمتش هم نسبت به رقیباش بالا نبود.
با مهربونی جهان زیباتره
۲۳ مرداد ۱۴۰۰بح بح گیربکس ۹ دنده
دوستان اگه یه ماشین تعداد دنده های بیشتری داشته باشه حتما اون گیربکس بهتره ؟
MOHAMMAD.n.r
۲۳ مرداد ۱۴۰۰نمیشه گفت حتما بهتره ولی در کل بهتره.
شتاب بهتر ، مصرف کمتر ، استلاک کمتر موتور( تعداد دنده بیشتر انتخواب بیشتری به موتور میده که با دور موتور بهینه حرکت کنه) و…
در عوض استهلاک گیربکس بیشتره و پیچیدگی بیشتری داره و تعمیرش سخت تره.
در مجموع بهتره.
بین خودروسازان اقتصادی هوندا اکورد گیربکس ۱۰ دنده داره.
Amir Machine
۲۳ مرداد ۱۴۰۰جنرالموتورز و فورد هم باهم یه گیربکس 10 سرعته توسعه دادن که تو محصولات مختلف دو شرکت مثل کادیلاک بلکوینگ، برانکو، F150، اسکالید، نویگیتور، شورلت تاهو و… استفاده میشه
با مهربونی جهان زیباتره
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ممنون بابت پاسخگویی دست همگی درد نکند
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ببین اگه یه ماشینی مثل پراید ۹ تا دنده داشته باشه اتفاقی که میوفته اینه که از دنده ۴ به بالا دیگه ماشین سرعتش بیشتر نمیشه و بلکه دور موتر فقط میاد پایین تر و اون وقفه سرعت رو هم میاره پایین تر و باعث میشه حداکثر سرعت و شتاب گیری ۵ با ۴ هیچ فرقی نداشته باشه
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰خوبه ولی کمی یاد آوره آئودی R8 هست از نمای جلو
PHILIPP
۲۳ مرداد ۱۴۰۰طراحی جلوش یکم بهتر شد
کاش یکمم عقبشو دست کاری می کردن
AMANTE
۲۳ مرداد ۱۴۰۰بازگشت اسپرت و سوپراسپرت های ژاپنی محبوب اصلا خوب نبوده (سوپرا، NSX)
کسی از عملکرد NSX استاندارد توی پیست در مقابل رقبا اطلاعتی داره؟ اگه داره لطفا یه لینک بده یا همینجا بنویسه ممنون.
ساسان
۲۳ مرداد ۱۴۰۰خیلی طراحیزیبایی داره و مشخصه هزینه زیادی برای تحقیق توسعه این محصول شده.
منتها قیمت گذاریش به صورتی بود که انتخابهای بهتری با برندهای معتبرتری وجود داشت.
درکل بسیار دوست داشتنی هست
امیر
۲۳ مرداد ۱۴۰۰حالا این شد یه چیزی ،
امیرحسین
۲۳ مرداد ۱۴۰۰فوقالعاده
عالی
فداشم
♦SHAHRUKH♦
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ماشین فوق العاده ای بود ولی قیمت گذاری اشتباه نابودش کرد به امید بازگشت مجدد این اسطوره ژاپنی
مهدی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰خداحافظ اسطوره سنتی
Sina10
۲۳ مرداد ۱۴۰۰قیمتش فقط ۱۶۹هزار دلاره؟؟
اونم برای ماشینی با تولید ۳۵۰ دستگاهی؟؟
به نظرم خیلی ارزونه
قیافه ی جلوش رو خیلی دوست نداشتم ولی ایکاش تولیدش خیلی بیشتر بود زیادی تولیدش محدود شده
حتما پرفورمنس خوبی هم داره
امیدوارم نسل بعد داشته باشه و نسل بعدش هم همینجوری هیبرید باشه ولی پرفورمنسش بتونه بهتر رقابت کنه
R@m!n
۲۳ مرداد ۱۴۰۰جانشینی بسیار ضعیف و گرون برای پدره افسانه ایش. NSX دهه 90 فراری و پورشه رو لوله می کرد این حتی سایه ای از اونم نبود. کلا ژاپنی ها تو بازسازی نمادهای اسپرتشون واقعا گند زدن.
ارشیاsvj
۲۳ مرداد ۱۴۰۰زیباترین اکورا و کلا هوندایی که تا حالا ساخته شده.
محمدهادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰هوندا با این ماشین ثابت کرد که براحتی قدرت ساخت یک سوپراسپرت بالا رده رو درنهایت کمال داره
دمشگرم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مرداد ۱۴۰۰این که جلوش عین دماغ میمون های آفریقایی شده!😂😂😂😂همون اولیش خیلی بهتر بود،البته فرقی نداره اینم تولیدش متوقف شد…
آریا ماشین
۲۴ مرداد ۱۴۰۰پرفورمنس عالی ۶۰۰ اسب بخاری
آغاز راه شش سیلندر های هایبرید
قیمت کمتر از رقبا ( مدل پایه قیمت ۱۵۷ هزار دلاری داشت )
خودروی عالی ای بود و یاد اسطوره قدیمی رو زنده کرد و حالا با این تایپ s بهتر هم شد
واقعا نمیدونم چرا فروش کمی داشت این اواخر فروشش به زیر ۲۰۰ دستگاه در سال رسیده بود و منطقی بود که بازنشست بشه
ولی حیف…
ژاپنی مورد علاقه م بود و به نظرم بهترین اسپرت ژاپنی بازار
❤HONDA NSX❤
محمد مختاری آذر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰در کل چیز خوبی شده قدرت کمی داره فقط 600 اسب بخار طراحی جلو عالی هستش طراحی عقب می تونست بهتر باشه
ولی اون نسل اول واقعا دلنشین هستش و نمیشه با این جدید ها عوضش کرد