آکورا و جنسیس با معرفی نسل جدید سدانهای خود هیجان زیادی ایجاد کردهاند. سدانهای لوکسی که با بودجههای کم سازگارند و در عین حال چیزهای زیادی برای دوست داشته شدن ارائه میکنند.
آکورا میتواند به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک انتخاب شود که در هر دو حالت خودرویی با رانندگی اسپرت است و با انتخاب نوع تایپ S لذت رانندگی آن دو چندان خواهد شد. در اینجا چیزهای زیادی برای پسندیدن وجود دارد. اما جنسیس کارها را کمی متفاوت انجام میدهد. این خودرو به صورت پیش فرض دیفرانسیل عقب است ولی میتوان نسخه چهار چرخ محرک آن را هم انتخاب کرد. آیا این خودروها به حد کافی جذاب هستند تا خریدارانی که گزینههای دیگری را به صورت پیش فرض در ذهن دارند به سوی خود جذب کنند؟
طراحی
در نگاه نخست کاملاً مشخص است که آکورا TLX با استایل زاویهدار و اسپرت به ریشههای ژاپنی خود وفادار مانده است. البته هنوز میشود نشانههایی از تلاش برای لوکس بودن را در چراغهای جلوی پیچیده و جلوپنجره خاص آن دید. اگزوزهای جفت آن در همه مدلها ثابت و استانداردند ولی برای تغییر از چرخهای ۱۷ به ۱۸ اینچی باید هزینه اضافی پرداخت کنید.
به نظر میرسد جنسیس با سبکی از طراحی که تحت تأثیر ترکیبی از مرسدس و بنتلی است میخواهد وجهه لوکس بودن خود را تشدید نماید. جلوپنجره مشبک گسترده و چراغهای دو قسمتی هم در جلو و هم در عقب بعلاوه یک هواکش ظریف پشت گلگیرهای جلو و یک دیفیوزر کوچک در عقب در مجموع نشانههایی برای یک خودروی سدان اسپرت را خلق کردهاند.
پیشرانه
آکورا در این نسل از موتورهای V6 دست کشیده و تنها به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو اکتفا کرده است. این پیشرانه میتواند ۲۷۲ اسب بخار نیرو تولید کند که با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جفت میشود و پیشرفتی چشمگیر نسبت به موتور ۲.۴ لیتری قدیمی آن را نشان میدهد.
از طرف دیگر جنسیس G70 با یک پیشرانه استاندارد ۲ لیتری ارائه میشود اما میتوان یک موتور V6 توربوی ۳.۳ لیتری مشترک با کیا استینگر را به عنوان بهترین انتخاب برای آن برگزید. جنسیس هنوز ارقام خروجی موتورها را اعلام نکرده اما شکی نیست که موتور شش سیلندر آن در هر معیاری از آکورا TLX پیشی خواهد گرفت.
فضای داخلی
آکورا TLX فضای داخلی نسبتاً شلوغی دارد. این موضوع با طراحی امروزی و مدرن خودروهای لوکس که سعی در خلوتتر نمودن کابینها دارند منافات دارد. در واقع آکورا میکوشد تا حد امکان اسپرت تر به نظر برسد. یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی HD برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که از طریق یک صفحه لمسی در کنسول با تشخیص دست خط عمل میکند و همچنین یک سیستم صوتی آپشنال با چهار بلندگوی سقفی با صدای فراگیر واقعی از موارد مهم در آکورا TLX میباشند.
رویکرد جنسیس در این بخش سادهتر اما هنوز مؤثرتر است. شما یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی به عنوان اطلاعات و سرگرمی در اختیار دارید که استفاده از آن چه در حال حرکت باشید یا متوقف، بسیار آسانتر است. G70 در داخل کابین با پوششی با کیفیت بالا و دوخت عالی کاملاً پوشیده شده که احساسی گرانبها را منتقل میکند و در این زمینه از آکورا پیشی میگیرد.
قیمتگذاری و ارزش
آکورا TLX درتریم پایه با قیمت ۳۷۵۰۰ دلار به فروش میرسد در حالی کهتریم رده بالای آن قبل از افزودن آپشن های سفارشی ۴۸ هزار دلار قیمتگذاری شده است.
در مورد جنسیس G70 جدید هنوز به صورت رسمی قیمتی اعلام نشده اما انتظار میرود الگوی قیمتی آن مشابه با آکورا باشد و از ۳۶ هزار تا ۴۸ هزار دلار بسته به تریمها باشد.
برنده نهایی
با توجه به نکات ذکر شده در بالا باید گفت که هیچ کدام از دو حریف به آسانی شکست نمیخورند. آکورا TLX یکی از جذابترین پیشنهادات حال حاضر در این کلاس است. این خودرو به سرعت شتاب میگیرد و کنترل و هندلینگ خوبی هم دارد. ویژگیهای استاندارد زیادی دران خواهید یافت و فوقالعاده چشمگیر به نظر میرسد و زمانی هم که نسخه تایپ s از راه برسد مطمئناً جای خود را به عنوان یک سدان اسپرت متوسط تثبیت خواهد کرد.
اما اگر به دنبال احساس اشرافیت با قیمتی مقرون به صرفه باشید و زیاد اهل رانندگی اسپرت نباشید، جنسیس G70 بیشک همان چیزی است که باید انتخاب کنید. فضای داخلی درجه یک و فوقالعاده آن و گزینه موتور شش سیلندر توئین توربو حتی میتوانند طرفداران TLX را هم وسوسه کنند. جنسیس برنده این رقابت حیثیتی است اما باید منتظر بمانیم و حضور این خودرو را در عمل در این رقابت ارزیابی کنیم.
R@m!n
۲۰ دی ۱۳۹۹آکورا طراحی خشن و یه مقدار رادیکال داره که به نظرم برای یه سدان متوسط لوکس خیلی مناسب نیست. در عوض جنسیس کاملا لوکس به نظر میاد. شاید تو یه کلاس باشن ولی تو دنیای مختلفن.
??Amin_sto??
۲۰ دی ۱۳۹۹بشدت منتظر آکورا tlx تایپ s هستم امسال رونمایی میشه و یه موتور 3.0 لیتری v6 توربو شارژ داره و از مدل فعلی خیلی هیجان
انگیز تره ، g70 بد نیست اما طراحی نمای عقبش قشنگ نیست و کلا بیشتر لوکس هست تا اسپرت
Hadi
۲۰ دی ۱۳۹۹بی شک و تردید قطعاً آکورا TLX ?
قطعاً اکورا از جنسیس بهتره البته جنسیس هم در حد خودش خیلی خوب عمل کرده
اکورا هم قدرت گشتاور و هندلینگ و کیفیت بهتری داره و جذاب تره…
ولی در کل انتخابم تو این کلاس لکسس is هست که فوق العادس و حرف نداره…
Reza.M
۲۱ دی ۱۳۹۹الان یه عده از جامونده های عصر قجر میان میگن کره ای بده ژاپنی خوبه و استهلاک و….
سهند
۲۰ دی ۱۳۹۹صد درصد آکورا بهتره چون ژاپنی است و یک ماشین کره ای هیچوقت با ماشین ژاپنی قابل مقایسه نیست و بدون شک آکورا بهتره
سلمان
۲۰ دی ۱۳۹۹اتفاقا برعکس ژاپنیها از نظر کیفیت پایینتر از کره ای ها هستن و کره ای ها یک سر و گردن بالاترن به استناد آمارهای کیفیت جی دی پاور در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹آره تو آمار های خواب و خیالت ماشین کره ای اوله
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹واسم خیلی جای تعجبه چجوری جنسیس ظرف مدت ۳ساعت دهن آکورا رو سرویس کرد؟درضمن تازه پدال واسه ارسال نظر هم طرف رو مجبور میکنه حساب باز کنه،بعد اینجا هم که همه دم از بهتر بودن آکورا میزنن،ولی….
یکم ترسناکه😈😨….
ارشیا
۲۱ دی ۱۳۹۹من که بدون اکانت رای میدادم
لایک و دیسلایک هم میدادم
کامنت هم میدادم
شما رو نمیدونم!!!????
R@m!n
۲۰ دی ۱۳۹۹من طراحیش منظورم بود کیفیتو کاری ندارم قطعا جفتشون نسبت به قیمت باید کیفیت خوبی داشته باشن
Reza
۲۱ دی ۱۳۹۹انتخاب من جنسیس
R@m!n
۲۱ دی ۱۳۹۹ایشالا چرخش برات بچرخه
حسین
۲۰ دی ۱۳۹۹پدال لطفا اون مطلب که می گفت اگر ماشین های اروپایی آمریکایی می شدند را بزارید.خیلی باحال بود.من توی سایت های دیگه خوندم.
حسین
۲۰ دی ۱۳۹۹من بیرون آکورا را دوست دارم داخل جنسیس
حسین
۲۰ دی ۱۳۹۹در ۲ساعت نظر عوض شد بیرون و داخل جنسیس رو دوست دارم.
917
۲۰ دی ۱۳۹۹آقا حسین شرمنده این پیامو در جواب شما نوشتم که بالا باشه
پدال 240 رای در عرض 2 یا 3 ساعت یکم بودار نیست؟
حسین
۲۰ دی ۱۳۹۹نمیدونم.۳۴تا نظر تو ۲ ساعت که زیاده.حالا اینقدر هم رأی دادن.
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹خیلی بو داره
چون تا یک ساعت پیش تعداد رای آکورا و جنسیس تقریبا یکی بود
اما یه دفعه جنسیس چهار برابر شد
همون طور که لایک و دیس لایک ها رو دستکاری می کنن رای ها رو هم دستکاری می کنن
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹آره هر وقت آکورا میبره میشه درست جنسیس میبره میشه فیک
Abbas.Lambo
۲۰ دی ۱۳۹۹اگه آکورا رای بیشتری داشت بو دار نبود ولی الان که جنسیس اوله بو دار شده؟!??♂️??♂️??♂️
برای کامنت،لایک و رای حتما باید وارد اکانت بشی،چجوری این همه اکانت فیک ساختن اونوقت؟
amirmohammad
۲۰ دی ۱۳۹۹کلا تا چهل رای اول رای هاشون یکی بود انتظار داری تا الان که 441 رای داره شده هم یکی باشن؟ حداقل میگشتی دنبال یک بهانه بهتر
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹وقتی شکست رو قبول نمیکنن دنبال بهونه آن دیگه….
این یه چیز معمولیه….
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹تعداد رای های این نظرسنجی رو با نظرسنجی های قبلی مقایسه کنید متوجه می شید !
هومن
۲۰ دی ۱۳۹۹عزیزان رای شما ب واشر سر سیلندر هیچ کدوم از دو کمپانیه فوق نمیباشد!
لطفا آرامش خود را حفظ نموده و تنها یک رای بدهید.
درصورتی که با افزایش آمار آرا سهامی از ماشین سازی ژاپن و کره به اعضای محترم سایت انتقال میابد مارا درجریان قرار داده تا بکمکتان بشتابیم!
917
۲۱ دی ۱۳۹۹من از همه دوستان عذرخواهی میکنم، صرفا چون ارقام یکدفه به شکل عجیبی تغییر کرد، گفتم شاید بازم مثل گذشته شیطنت دوستان باشه و اگر اینطور هست جناب سردبیر پیگیری کنن. من رو هیچ برندی یا کشوری تعصب ندارم. پس از دوستان میخام به دل نگیرن و به بزرگی خودشون ببخشن اگه باعث ناراحتیشون شدم.
با تشکر
بهزاد
۲۰ دی ۱۳۹۹آکورا اسپرت تره و جنسیس حس لوکس تر و سنگین تری داره و در کل با این بازار کراس اووری هیچکدام شانسی برای موفقیت ندارن.
اصل کار
۲۰ دی ۱۳۹۹الان تماس میگیرم میگم تولید رو یا متوقف کنید یا شاسی رو بیارید بالاتر….!
بار الهی، چی اومد به سر ما ایرانیها…؟
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹من جنسیس رو دوست دارم چون طراحیش سنگین تره
مثل بنتلی فلایینگ اسپار با قیمت کمتره
Ramin
۲۰ دی ۱۳۹۹صد درصد جنسیس
خیلی خیلی بهتره
من از برندی که کلا 20 سال سنشه و بلده لوگو changan رو برعکس کنه به چسبونه جلو آرم لوگو ماشینش متنفرم…
( changan از سال 1957 با همین آرم خودرو ساخت و سال 1998 هم اولین کامیونش رو با همین آرم خودش ساخت. آکورا سال 2000 تاسیس شد پس معلومه کدوم برند لوگوشو کپی کرده )
صد درصد انتخاب من جنسیس هست.
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۳۹۹داداش اکورا خیلی جلوتر از ۲۰۰۰ تاسیس شد. حتی زودتر از لکسس تاسیس شد
بهزاد
۲۱ دی ۱۳۹۹آقای رامین مجبوری حرف بی ربط بزنی.
آکورا 1986 ایجاد شده و چانگان قبل از سال 2000 هم کارش تولید نمونه هایی از خودروی سوزوکی بوده.
اینقدر اشتیاق کامنت دارید که یکی در میان خضعبل در میاد و جالبه زندگی نامه ی نیسان GTR رو از بر هستید اما یک جاهایی الکی فراموشی میگیرید. تریپ نظر شخصی هم برداشته نشه و هر جایی اطلاعات غلط داده بشه نظر شخصی بی معنیه.
ممد ژانگولر
۲۰ دی ۱۳۹۹با اینکه به جنسیس رأی دادم ولی انتخاب من آکوراست چون ماشین خوش رنگیه
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹خخخ یعنی فقط از روی رنگش نظر دادی؟
Farzad
۲۰ دی ۱۳۹۹مرسی که موجبات خنده و شادی مارو تو پدال فراهم میکنی ?
овsкиكMас
۲۰ دی ۱۳۹۹بهترین کامنت هارو میزاره ممد ژانگولر خدایی :)))
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹آره والا این چند دقیقه ست دارم میخندم???
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹ژانگولر با فیکت میای از خودت تعریف می کنی ?
ممد ژانگولر
۲۰ دی ۱۳۹۹داداشای گلم *** ?
همتون عشقید ?
ممد ژانگولر
۲۰ دی ۱۳۹۹داداشای گلم فکر کنم اشتباه تایپی بود
شرمنده منظور بدی نداشتم
شاد کردن دیگران باعث افتخاره
???
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹خیلی خب ژانگولر اشکال نداره اما لطفاً به نوشتار بیشتر توجه کن!??
باتشکر…
Ahmedreza2002
۲۰ دی ۱۳۹۹سبک کنایه زدن ها داره پیشرفت میکنه این ورا
شاهد یه ایرج میرزای نو ظهور هستیم
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹من از بین مدلای آکورا فقط اینتگرا رو دوست دارم،خیلی خوبه،رد لاین ۱۰هزاریش که آدمو مست خودش میکنه،اما بقیه مدلاش جالب نیستن،من اینجا به نظرم جنسیس بهتر باشه…
ارشیا
۲۱ دی ۱۳۹۹من NSX دوس دارم.
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹اصلا قابل مقایسه نیست
مخصوصا وقتی آکورا TLX type S بیاد
آمار فروش هم همینو میگه
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹« جنسیس با سبکی از طراحی که تحت تأثیر ترکیبی از مرسدس و بنتلی است میخواهد وجهه لوکس بودن خود را تشدید نماید »
باز حداقل آکورا سبک طراحی خودشو داره کپی کار نیست ?
овsкиكMас
۲۰ دی ۱۳۹۹“. جنسیس برنده این رقابت حیثیتی است ”
همین جمله واست کافیه ?
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹بابا بس کنید باز شروع کردید،یه دقیقه دلمون خوش بود باز دوئل برگزار شد.…
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹برنده رو آمار فروش مشخص می کنه ?
آکورا : آمار فروش : ۱۵۰ هزار تا
جنسیس : ۱۶ هزار تا ??????
آکورا سبک طراحی خودشو داره اما جنسیس اومده ترکیبی از بنز و بنتلی زده
حتی لوگوی خودش کپی بنتلیه ?? فقط اومده جای B نوشته جنسیس ?????
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹باشه سامورایی جنسیس بازنده بیخیال دیگه، والا این دعوا ها همش تقصیر توئه
овsкиكMас
۲۰ دی ۱۳۹۹وقتی که نمیدونی چی بگی و آمار فروش ماشینی که ۹ ساله داره تولید میشه رو با ماشینی که دو ساله تولید میشه مقایسه میکنه ? امارتم که غلطه
راستی نمره کار اند درایور: اکورا ۸،جی هفتاد ۹ ?
فقط همین جمله زیبا: . جنسیس برنده این رقابت حیثیتی است ??
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹آفرین خودت داری جواب خودتو میدی ?
جنسیس برند تازه کار و کپی کار با آکورای سی ساله قابل مقایسه نیست
آمار هم کاملا درسته پدال هم گذاشت (مقایسه فروش برند های ژاپنی با کره ای در آمریکا)
جنسیس هر چقدر جایزه میخواد برده باشه مهم اینه که داره تو نمایندگی ها خاک میخوره ??
ツSAMURAIツ
۲۰ دی ۱۳۹۹جنسیس با سبکی از طراحی که تحت تأثیر ترکیبی از مرسدس و بنتلی است میخواهد وجهه لوکس بودن خود را تشدید نماید.
این جمله برای خودت و فیک هات کافیه ??
овsкиكMас
۲۰ دی ۱۳۹۹برند سی سال کار چقدر بدبخته که تو تمام مقایسه ها و بررسی ها باخته به برند دو سال کار ???
فقط این: . جنسیس برنده این رقابت حیثیتی است ??
حسین
۲۰ دی ۱۳۹۹مگه جنسیس حیثیت هم داره؟
با اون آمار فروس شونزده هزار تایی دیگه حیثیتی نمونده براش
احمد
۲۰ دی ۱۳۹۹نه آکوووووورا حیثیت داره
جنسیس بد جوری همه رو سوزنده :))
ضمنا آمار اشتباه نده جنسیس پر فروش ترین لوکس ساز آمریکاست ???
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹سامورایی باور کن بیشتر دعوا ها رو تو شروع میکنی
بس کن دگ داشتیم لذت میبردیم ازین دوتا شاهکار
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹منم موافقم تا چیزی میشه فورا مثل ۰۰۹۸ میپره وسط و میگه ژاپنی خوبه کرهای بده!تموم شدنی که نیست…
حسین
۲۰ دی ۱۳۹۹آکورا
احمد
۲۰ دی ۱۳۹۹???????
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۹اکورا خیلی اسپرت تره ولی جنسیس هم خوبی های خودش رو داره
овsкиكMас
۲۰ دی ۱۳۹۹هر دو ماشین های خوبی هستن اکورا اسپورته بیشتر اما جنسیس هم لوکس هم اسپرت،با توجه به نظرات مجلات و جوایزی که جنسیس کسب کرده و علاقه خودم جنسیس رو انتخاب کردم
PORSCHE
۲۰ دی ۱۳۹۹آکورا 100%
MAHDI
۲۰ دی ۱۳۹۹هردو طراحی خیلی جذابی دارن. جنسیس واقعا زیباست
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹اگه بحث اسپرت بودن باشه بیمر از همه بهتره
Mf1
۲۰ دی ۱۳۹۹حس لوکس بودن به ادم میده جنسیس مخصوصا با رنگ سفیدش ولی طراحی فوق العادهی دارن دو تا ماشین ولی انتخابم اصل جنسه
Benz
۲۰ دی ۱۳۹۹اکورا TLX خیلی عالی از اب در اومده و اسپرته ولی جنسیس لوکس تره و موتورش قوی تره . بازهم اکورا اصالت بیشتری نسبت به جنسیس داره ولی انتخاب بینشون کمی سخته .
Benz
۲۰ دی ۱۳۹۹اکورا اصالت داره و زیبایی جنسیس لوکسه و موتور قوی تر
challenger
۲۰ دی ۱۳۹۹الان اصیل هاش دارن با تغییرات طوفانی و ناگهانی ماشین های زیبای خودشون رو به زشت ترین تبدیل می کنن
اصالت خوبه اما به شرط حفظ کردن
الان فقط باید استراتژیک داشت
فقط و فقط استراتژیک برای دوام در بازار
Reza ar
۲۰ دی ۱۳۹۹این دو تا که هر دو عالین ولی من با لکسوس is بیشتر حال میکنم فیس لیفت جدیدش خیلی زیباست
فرشاد
۲۰ دی ۱۳۹۹اکورا بی شک
امار رای ها منطقی نیست بنظرم
$Ãbţìň$
۲۰ دی ۱۳۹۹آکورا یکم ناشناخته ست برای خیلیا، من خودم به خونواده گفتم بیاین نظر بدین هر دو به جنسیس رای دادن،ازشون پرسیدم چرا؟ گفتن آکورا دیگه چه مدلیه؟...
البته بستگی داره دیگه،من از جنسیس خوشم اومد،شما از آکورا و….
نمیشه واسه کسی نظر داد که…
samurai
۲۰ دی ۱۳۹۹همین یه جمله نشاندهنده بی هویتی و کپی کاری کرره ایا هس دقیقا مثل چینیا
(به نظر میرسد جنسیس با سبکی از طراحی که تحت تأثیر ترکیبی از مرسدس و بنتلی است میخواهد وجهه لوکس بودن خود را تشدید نماید.)
و باز هم پول کار خودشو کرد و جینیسیسیس بی هویت از اکورا بهتر معرفی شد
به اصطلاح کارشناس خودتی :))))))))))))
(Saeed(peugeot
۲۱ دی ۱۳۹۹آکورا
ارشیا
۲۱ دی ۱۳۹۹جنسیس خوشگل تر.
لوکس تر.
و تو نسخه ۶ سیلندر سریعتره.
و من ترجیحش میدم.
sina
۲۱ دی ۱۳۹۹قدیما میومدی دوتا کامنت میخوندی چیز یاد بگیری حالا به لطف بعضی دوستان شده مهدکودک قسمت کامنت ها
امیدوارم ادمین ها ااین موضو رو بررسی کنن تا همچنان قسمت کامنت ها مفید باشه مث قبل
حسین دهمرد
۲۱ دی ۱۳۹۹چک اول هزار تومن
مهدی
۳ بهمن ۱۳۹۹من یه ۲۰۶ و یه بسترن بی ۳۰ دارم. راستش تو شرایط فعلی ایران و اوضاع جیبی خودم کاملا هم از بسترن راضیم. البته اگر شرایط اینجور نبود و می شد هر ماشینی خرید و میخواستم انتخاب کنم قطعا برند ژاپنی بر برند کره ای ارجحیت داشت. البته متاسفانه واقعیت جامعه اجازه چنین کاری بهم نمیده. اما خب مگه شک دارین ژاپنی ها اجناس با کیفیت تری نسبت به کره ای ها میسازن؟؟ خود من بسترنم رو به تمام ماشینای ایران خودرو و سایپا ترجیح میدم اما اگر پول بیشتری داشتم کره ای میخریدم و اگر بازم بیشتر ژاپنی و اگه دیگه محدودیتی نبود آلمانی. چون تحریما نمیزاره جنس ژاپنی بیاد تو ایران دلیل نمیشه که کره ای ها رو در حد ژاپنیا بدونیم