آکورا با سدان جدید TLX و کراس اوور RDX کاملاً در معرض دید قرار گرفته است. هر دو خودرو کاملاً بازنگری شده تا بتوانند نیازهای بیپایان مشتریان کلاس خودروهای لوکس را پوشش دهند. هماکنون نیز شاسیبلند سه ردیفه MDX همین تغییرات را تجربه کرده و ما برای اولین بار میتوانیم نسخه پیشتولیدی یا همان پروتوتایپ MDX جدید را ببینیم.
خودرویی که مشاهده میکنید کاملاً نزدیک به نسخه تولیدی نهایی بوده و ویژگیهایی همچون جلوپنجره بزرگ الماسی شکل و حتی کاپوت طویل آن از RDX و TLX گرفته شدهاند. به این موارد باید چراغهای جلوی LED را نیز اضافه کنیم که در کل ظاهر تیزی را به ارمغان آوردهاند.
بدنه پروتوتایپ MDX جدید کم ارتفاعتر، طویلتر و پهنتر از قبل بوده و فاصله بین محوری نیز چند میلیمتری بیشتر شده است. جزئیاتی همچون خط شانه پف کرده و رینگهای بزرگتر باعث شدهاند این خودرو پروفایل جانبی گیراتری داشته باشد. بالاتر از همه اینها نیز رنگ بدنه خاص کربن مایع و قرمز مات خودنمایی میکنند که امیدواریم در نسخه تولیدی نیز ارائه شوند.
داخل کابین نیز همانند بدنه ترکیبی از دو مدل جدید یاد شده است. کابین بازطراحی شده پروتوتایپ MDX از تکنولوژیهای جدیدی همچون کاکپیت دیجیتال آکورا سود برده است. این بخش شامل دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات مرکزی میباشد. همچنین از متریال باکیفیت از جمله عناصر متالیک، تریم آلومینیومی و چرم میلانو نیز استفاده شده است.
آکورا همچنین به بهبودهای فضای کابین اشاره کرده و گفته که فضای سر بیشتری برای سرنشینان وجود دارد. همچنین مونروف پانورامیک بسیار پهن نیز تا هر سه ردیف صندلی کشیده شده و فضای زیادی ایجاد شده است. صندلیهای جلو نیز دارای تنظیم برقی در ۱۶ جهت میباشند و از عملکرد ماساژ برخوردار هستند.
نسخه پایه آکورا MDX جدید دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری جدید و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک خواهد بود هرچند فعلاً قدرت این پیشرانه اعلام نشده است. نسل کنونی این خودرو قدرت ۲۹۰ اسب بخاری دارد. مدل تایپ S نیز دارای نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متر خواهد بود و این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک به تمامی چرخ ها فرستاده خواهد شد. قدرت توقف این کراس اوور اسپورت را نیز ترمزهای برمبو تأمین خواهند کرد.
نسخه نهایی و تولید آکورا MDX 2021 تا پایان سال جاری معرفی شده و فروشش نیز از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
R@min
۲۴ مهر ۱۳۹۹جدیدا چقدر از رنگ مات استفاده میشه
Hadi
۲۴ مهر ۱۳۹۹چقدر خوشگل و شیک و با ابهت و با کیفیته?
اکورا هم طراحی داخلی جدیدش خیلی بروز و شیک و خوب شده و در حد اندازه برند اکورا هست…
تصور کن یکی از اینا داشته باشی خانوادگی بری مسافرت…
اکورا MDX:لایک
لکسس RX: دیسلایک
sina
۲۴ مهر ۱۳۹۹البت ناگفته نماند که MDX و RX تو یه کلاس نیستن.
MDX کراس اور سه فول سایز سه ردیفه هست که از نظر ابعاد به GX نزدیکتره.
RDX کراس اور کامپک آکورا هست که ابعادش بین لکسس NX و RX قرار میگیره.
Hadi
۲۴ مهر ۱۳۹۹آره سینا جان من منظورم RXL بود…
یادم نبود RXL مدل سه ردیفه هستش…
دقیقاً حرفت درسته ?
sina
۲۴ مهر ۱۳۹۹ارادت هادی جان
تو ریویوها نوشته ردیف سوم لکسس خعلی تنگ هست.
Maserati
۲۴ مهر ۱۳۹۹کراس اوره؟؟؟؟؟
sina
۲۴ مهر ۱۳۹۹اگر هدف از خریدن لکسوس RX L واسه سه ردیف صندلیشه بنظرم آکورا MDX گزینه خیلی بهتریه چونکه ردیف سومش برخلاف لکسوس واقعا بکار میاد هرچند ماشینی که دسته دنده نداشته باشه مثل همین هوندا یا آکورا رو اصلا دوست ندارم در غیر این صورت من لکسوس RX رو بیشتر از این دوست دارم.هر دوتاشون ماشین های عالی هستن خصوصا اینکه بین همه ماشین های این رده از GLE و X5 و XC90 و…. این دوتا جز معدود تنفس طبیعی های باقی مونده هستن
NAVID۰۰۹۸
۲۴ مهر ۱۳۹۹هیچگاه درک نکردم چرا باید کراساوور سه ردیفه انتخاب کرد تا وقتی که suvها هستند !!!
آخه کراساوورها چه کوچک چه بزرگ اصلاً فضای سوم خوبی ندارند و فقط به درد بچه زیر ۵ساله میخوره .
محمد
۲۴ مهر ۱۳۹۹فوق العاده زیبا
sina
۲۴ مهر ۱۳۹۹به به چه کرده
آکورا روز به روز داره خفن تر و زیباتر میشه و حایگاه خودش بعنوان چهارمین لوکس فروش امریکا رو تحکیم میکنه اونم با دو تا سدان و دوتا کراس اور!
بعید میدونم با این طراحی ها کادیلاک بتونه بیشتر بفروشه ازش.
فقط میمونه نسل جدید سدان ILX که سال دیگه نمایی میشه.
میثم
۲۴ مهر ۱۳۹۹آکورا با طراحی های جدیدش داره کلاس کاریشو بالاتر میبره
قبلا یه جوری بود انگار نه انگار تو سگمنت لوکس بود
Malt hill
۲۴ مهر ۱۳۹۹واقعا خوبه