RDX یکی از محصولات پرفروش آکورا محسوب میشود تا جایی که طی سه سال گذشته هرساله بیش از ۵۰ هزار دستگاه فروش داشته و فروش آن از اکثر رقبایش بیشتر بوده است؛ اما نسل کنونی این کراساوور لوکس ژاپنی هماکنون ششساله شده و آثار سن بالا در آن دیده میشود بهنحویکه پیشگامی خود در فروش را از دست داده است؛ اما خوشبختانه در اوایل سال جاری در نمایشگاه دیترویت آکورا نسخهٔ پروتوتایپ نسل جدید RDX را رونمایی کرد و حالا رسماً نسخهٔ تولیدی نسل سوم این ماشین را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است.
پس از رونمایی از نسخهٔ پروتوتایپ نسل سوم RDX در نمایشگاه دیترویت، پیشبینی میشد که نسخهٔ تولیدی و نهایی آن از لحاظ طراحی تا حد زیادی به نسخهٔ پروتوتایپ نزدیک باشد. حال میبینیم که این پیشبینی درست بوده و طراحی نسل جدید این کراساوور کامپکت لوکس طبق زبان طراحی جدید آکورا شکل گرفته که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ با کانسپت Precision نشان داده شد؛ اما RDX مدل ۲۰۱۹ صرفاً تازهسازی یک محصول قدیمی نیست بلکه خودرویی کاملاً جدید است که به ادعای آکورا، بزرگترین طراحی مجدد این شرکت طی یک دههٔ گذشته محسوب میشود.
نسل جدید RDX روی پلتفرم جدیدی ساخته شده که فاصلهٔ محوری آنرا به میزان ۶.۶ سانتیمتر افزایش داده که این به معنای فضای داخلی بیشتر برای سرنشینان و همینطور فضای بار بیشتر است. البته RDX هنوز هم یک کراساوور پنجنفره است اما تغییراتی در آن صورت گرفته که موجب شده کف قسمت عقبی آن بهطور کامل صاف و مسطح گردد. همچنین گفته شده که در بیش از نیمی از ساختار این پلتفرم جدید از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده که آنرا مستحکمتر از قبل کرده است.
نسل قبلی RDX در بازارهای جهانی صرفاً با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 عرضه میشد اما در نسل جدید یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو جایگزین موتور شش سیلندر تنفس طبیعی قبلی شده است. این موتور ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از لحاظ قدرت با موتور شش سیلندر قبلی برابری میکند درحالیکه ۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد. برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که قابلیت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدالهای پشت غربیلک فرمان را دارد و اولین گیربکس ۱۰ سرعته در این سگمنت محسوب میشود. به گفتهٔ آکورا، نسل جدید RDX سریعترین RDX تاریخ بوده و بهترین هندلینگ را هم در تاریخ این ماشین ارائه میکند.
نیروی تولید پیشرانه در این کراساوور لوکس توسط سیستم چهارچرخ محرک آکورا که SH-AWD نام دارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند که فقدان آن در نسل قبلی بشدت احساس میشد. این سیستم میتواند در صورت لزوم تا ۷۰ درصد از گشتاور موتور را به محور عقب یا به هریک از چرخهای عقب بفرستد. تعلیق RDX جدید نیز در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع پنج اتصالی است که برای آن کمکفنرهای تطبیقی هم قابل سفارش است. همچنین آکورا برای کراساوور جدید خود سیستم فرمان الکتریکی با نسبت متغیر را هم در نظر گرفته است. سازندهٔ ژاپنی میگوید مجموعهٔ این عوامل موجب ارائهٔ هندلینگ بسیار بهتری شده است.
همانند برادر بزرگتر RDX یعنی مدل MDX و سایر محصولات آکورا، برای این کراساوور کامپکت هم یک نسخهٔ اسپرت بنام A-Spec ارائه شده است که البته از لحاظ فنی و پیشرانه تفاوتی با مدلهای معمولی ندارد اما به یک پکیج ظاهری مجهز شده که با مواردی چون تریم مشکیرنگ و رینگهای بزرگتر ۲۰ اینچی نمای اسپرتتری را ارائه میکند. این نسخه همچنین در داخل نیز به تریم دورنگ مشکی-قرمز مجهز شده است.
حتی در نسخهٔ پایه، کابین نسل جدید RDX از متریال باکیفیت و لوکسی مانند آلومینیومی، چوب و چرم ساخته شده است. در این ماشین اما آکورا همچنان از صفحه آمپر آنالوگ سنتی استفاده کرده اما در بالای داشبورد یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده که قابلیت تشخیص صدا را هم دارد. علاوه بر این، برای کار با این سیستم یک کنترلر لمسی در کنسول مرکزی تعبیه شده که از طریق آن میتوان با نمایشگر کار کرد و بنابراین نیازی به لمس نمایشگر نیست.
از دیگر تجهیزات و ویژگیهای داخلی RDX استاندارد جدید نیز میتوان به سقف پانورامای بزرگ و نمایشگر سربالای ۱۰.۵ اینچی اشاره کرد درحالیکه امکان سفارش یک سیستم صوتی ۷۱۰ واتی ۱۶ کاناله هم وجود دارد. علاوه بر این، خدمات اتصالی آکورا بنام AcuraLink هم برای این خودرو ارائه شده که شامل مواردی چون سازگار با کارپلی اپل و همینطور اینترنت وای فای 4G میشود. ازجملهٔ سیستمها و تکنولوژیهای ایمنی استاندارد نسل جدید RDX نیز میتوان به ترمز اتوماتیک، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط اشاره کرد.
F۲۲RAPTOR
۱۲ فروردین ۱۳۹۷ایول چه استایل و ظاهری داره کابینش هم که معرکه
مزدا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷من بعد مزدا عاشق این شدم
محمد
۱۲ فروردین ۱۳۹۷خودروی خوبیه فقط مشکل اینه که رقباش زیادی ازش سر ترن
Mohamad
۱۲ فروردین ۱۳۹۷سه خط اول متن:
“RDX یکی از محصولات پرفروش آکورا محسوب میشود تا جایی که طی سه سال گذشته هرساله بیش از 50 هزار دستگاه فروش داشته و فروش آن از اکثر رقبایش بیشتر بوده است.”
خب این یعنی یه محصول بسیار موفق و سرتر از اکثر رقبا چون تو یه بازار آزاد و رقابتی هیچ محصولی الکی فروش نمیره و بیش از 50 هزار واحد فروش سالیانه عدد قابل توجهیه
البته نظر من تو این کلاس اول NX بعد RDX
آرمین
۱۲ فروردین ۱۳۹۷واقعا داخلش لوکس نشون میده ولی بیرونش طراحیش در حد خودروی متوسط و اقتصادی شده چراغای عقبش که زیبایی خاصی نداره و در جلو هم حیرت انگیز نشده اگه هوندا میخواد با لکسوس ، اینفینیتی و برندهای آلمانی رقابت کنه باید طراحی خارجیشو بهتر کنه چون واقعا اکثر محصولاتش رخ جذاب و دلربایی نداره
T.H.M
۱۲ فروردین ۱۳۹۷واقعا زیباست. هم بیرونش هم داخلش. طراحی داخلیش که بی نظیره و به نظرم جزو سه تا طراحی برتر کلاس خودشه. خیلی حال میکنم باهاش. لکسس NX که برای من بهترین تو این کلاس بوده (گفتم برای من. حالا یه عده نیان بگن چی میگی). حالا این آکورا RDX هم کاملا به رقبای قدر آلمانیش ترجیح میدم. کلا سه تا لوکس ژاپنی تو این کلاس یعنی این و لکسس NX و اینفینیتی QX50 مدل 2019 که اونم تازه معرفی شده رو خیلی دوست دارم و برام بهترینن. اول NX بعد این بعد هم اینفینیتی.
sina
۱۲ فروردین ۱۳۹۷کرگدن دوست داشتنی ❤️
بخصوص چراغای جلوش.
طراحی کراس اورهای اکورا بشدت بد بود بنظر من که خوشبختانه اخیرا هر دو رو به روزرسانی کرد.
امیدوارم امسال دیگه افت فروشش متوقف بشه اکورا با این شمایل جدید.
Kamran
۱۲ فروردین ۱۳۹۷عجب طـراحی قشنگـی داره !
کابین خیلی زیبایی هم داره!
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۳۹۷لاکچریهای ژاپنی پرطرفدار به ترتیب برترین :
۱ – لکسوس
۲ – اینفینیتی
۳ -آکورا
خودم بشخصه محصولات اینفینیتی را خاص و قلدر میدونم
لکسوس را لوکس و آرامش بخش
آکورا را تلفیقی از هردو برند میدونم ولی جای کار بیشتری داره طراحیاش