در دنیای سدان های لوکس، گذشت ۶ سال از عمر خودرویی همچون آکورا TLX به معنی رسیدن به پایان خط است. خوشبختانه قرار است نسل جدید این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ معرفی شود و به لطف کانسپت برجسته آکورا تایپ S سال پیش میتوانیم تصوراتی درباره این سدان جدید داشته باشیم.
ما همچنین میدانیم نمایش کانسپت یاد شده به معنی احیای نام تایپ S است که باعث خوشحالی طرفداران خودروهای پرفورمنس میشود. هماکنون کار اند درایور میگوید تایپ S قطعاً تولید خواهد شد.
البته تایپ S تنها خودروی تولیدی نخواهد بود و TLX که پلتفرم مشترکی با هوندا آکورد دارد از قوای محرکه نسبتاً گستردهای سود خواهد برد. قیمت این خودرو از حدود ۳۵ هزار دلار شروع خواهد شد و انتظار میرود مدل پایه از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آکورد و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده کند. این پیشرانه قدرت ۲۵۲ اسب بخاری داشته و حتی توانایی تولید قدرت ۳۰۶ اسبی را دارد چراکه پیش از این در سیویک تایپ R چنین چیزی را دیدهایم. قدرت این پیشرانه بیشتر از خروجی نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری TLX فعلی میباشد.
البته درباره تایپ S اخبار هیجانانگیزتری وجود دارد زیرا گفته میشود این خودرو از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی جدید سود خواهد برد. این پیشرانه قدرت بیشتری از پیشرانه ۶ سیلندر ۲۹۰ اسبی فعلی خواهد داشت و احتمالاً خروجی آن به ۳۵۰ اسب بخار خواهد رسید. به این ترتیب تایپ S میتواند رقیب ب ام و M340i با قدرت ۳۸۲ اسب بخار و مرسدس-ای ام جی C43 با خروجی ۳۸۵ اسب بخار باشد. اگرچه انتظار میرود TLX جدید در سال ۲۰۲۰ پدیدار شود اما تایپ S سال بعد دیده خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ فروردین ۱۳۹۹عجب طراحی حجومیای داره .
آکورا برندیه که اگر یه مدریت قوی پشتش باشه با طراحیهای متحول شده میتونه بترکونه بازار را اما احساس میکنم اعتماد به نفس این را نداره به رقابت با لکسوس بپردازه و ای کاش رقیب دیگرش اینفینیتی به خودش بیاد یه تکون محکمی هم به خودش بده .
یانکی
۲۴ فروردین ۱۳۹۹بعید میدونم دف جلو باشه.با توجه به فاصله پشت چرخ جلو تا لبه در راننده.ماشینهای دف جلو معمولا این فاصله رو خیلی کم میگیرن.
ارش
۲۴ فروردین ۱۳۹۹این شد یه کار حسابی از هوندا.
Moein
۲۴ فروردین ۱۳۹۹خیلی زیبا و فوق العاده طراحی شده
امیدوارم آکورا به جایگاهی که لایقشه برسه
sina
۲۴ فروردین ۱۳۹۹امیدوارم هوندا یه فکری هم به حال سدان گرون و نفروش RLX بکنه
Siawest
۲۴ فروردین ۱۳۹۹طراحی های آکورا خیلی زیباست
واقعا حیفه زیاد اکتیو نیست مخصوصا تو بخش پرفورمنس
مهدی
۲۴ فروردین ۱۳۹۹بعد از سالها تولید ضایعات،بالاخره آکورا یه چیزی زد که بشه نگاهش کرد
NAVID۰۰۹۸
۲۴ فروردین ۱۳۹۹تولید ضایعات
شما برو موتور پکیده ۱۲۵ CG تو روشن کن باتریش نخوابه ، باتری گرون شده ، بعد بیا از ضایعات آکورا انتقاد کن .
یه کلاس فرهنگی باید گذاشت برای چنین افرادی که حتی تفاوت نقد با چرت را نمیدانند .
فکر کنم شما همونی هستی که میمیریو زنده میشی برای کرهایهای رویایی ، درسته ؟
البته که مشخصه با چنین بیانی ، هدفت جلب توجه و بحث بیهودست اما اگر تذکر ندیم فکر میکنین خیلی آره هستین .
نه جناب ، مطمئن باش آره نیستی .
علیرضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۹خطوطی تیز و پر حجمی داره . از دور فریاد میزنه که ژاپنیه . زیباست
بهنام
۲۴ فروردین ۱۳۹۹امیدوارم مانند لکسوس که در چند سال اخیر مدل های تولیدی با نمونه ی کانسپت تفاوت چندانی ندارند، اکورا هم بالاخره نمونه تولیدی رو با کمترین تغییرات نسبت به این کانسپت زیبا ارائه بده. چون ظاهر اکورا اولین چیزی هست که قطعا باید ارتقا پیدا کنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ فروردین ۱۳۹۹تولید ضایعات
شما برو موتور پکیده ۱۲۵ CG تو روشن کن باتریش نخوابه ، باتری گرون شده ، بعد بیا از ضایعات آکورا انتقاد کن .
یه کلاس فرهنگی باید گذاشت برای چنین افرادی که حتی تفاوت نقد با چرت را نمیدانند .
فکر کنم شما همونی هستی که میمیریو زنده میشی برای کرهایهای رویایی ، درسته ؟
البته که مشخصه با چنین بیانی ، هدفت جلب توجه و بحث بیهودست اما اگر تذکر ندیم فکر میکنین خیلی آره هستین .
نه جناب ، مطمئن باش آره نیستی .
بی طرف
۲۴ فروردین ۱۳۹۹شاید بعضی ها اسم آکورا رو نشنیده باشن،ولی جالبه که حدود ۵ سال قبل از لکسوس تاسیس شده.