آکورا

احتمال بازگشت آکورا NSX به‌صورت تمام الکتریکی

نسل دوم آکورا NSX با معرفی نسخهٔ جدید تایپ S که در تعداد ۳۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد، در آستانهٔ خداحافظی قرار دارد اما نایب‌رئیس و مدیر برند آکورا «جان آکیدا» با قاطعیت می‌گوید که این پایان کار NSX نیست. وی دراین‌باره گفته است:

نسل اول NSX بنزینی بود، نسل دوم هیبریدی بود و یکی دیگر هم وجود خواهد داشت. من مطمئنم که بعداً یکی دیگر وجود خواهد داشت

البته آکیدا از تأیید الکتریکی بودن NSX خودداری کرده اما ظاهراً وقتی دراین‌باره از او سؤال شده لبخند زده است.

آکیدا همچنین اعتراف کرده است که نسل دوم NSX موفقیت مالی به دنبال نداشته اما کارهای دیگری برای شرکت انجام داده است. به گفتهٔ وی، توسعهٔ این خودرو موجب شده هوندا درک بهتری از ساخت یک خودروی الکتریکی با رانندگی جذاب داشته باشد.

سخنگوی آکورا اما در پاسخ به رسانه‌ها در مورد نسل سوم NSX گفته است:

ما شرکت مشتاقی هستیم و این چیزی است که منجر به ساخت دو نسل NSX شده است. در نقطه‌ای در آینده، ما تصمیم می‌گیریم که زمان ساخت خودرویی است که محدودیت‌ها را زیر پا بگذارد و تجسمی از نهایت توانایی‌های ما باشد. این نقشی برای NSX است

با توجه به این اظهارت، به نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ برنامه رسمی برای ساخت NSX جدید وجود ندارد اما وقتی زمان آن فرابرسد که آکورا دوباره توانایی‌های خود را نشان بدهد، این سوپراسپرت در مقطعی بازخواهد گشت تا نام NSX را زنده کند. وقتی NSX هیبریدی شد، خیلی از طرفداران ناراحت شدند اما در هیچ نسلی، این خودرو فقط در قوای محرکه خلاصه نمی‌شد؛ بنابراین اگر نسل سوم NSX به‌صورت الکتریکی ساخته شود، تا زمانی که روح یک NSX را داشته باشد به نظر می‌رسد بتواند موفق باشد. درهرحال، ازآنجایی‌که پس از خاتمهٔ تولید نسل اول NSX در سال ۲۰۰۵، شانزده سال طول کشید تا نسل دوم آن به بازار بیاید، نباید به این زودی‌ها منتظر نسل سوم باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    کل قدرت بخش الکتریکی پیشرانه به صد اسب نمی‌رسید، بعد این یارو میگه که ( درک بهتر از ساخت یک خودرو ی الکتریکی با رانندگی جذاب)
    تنها چیز الکتریکی ها گه میتونه جذاب ب فعلا شتاب گیری اشون است و گاها طراحی های هایپر کار ها
    ولی باید قبول‌ کرد nsx یه انقلاب هیبریدی باخودش داشت ، و الگوی خولی بود

    1. mos

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      مشکل ترجمه‌ست
      توی متن اصلی گفته شده Electrified که منظور همون هایبریده

      1. امیر دهقان

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (743 ديدگاه)

        سلام
        خیر ترجمه مشکلی نداره، اتفاقاً روی این قسمت خیلی دقت کردم
        The model did other things for the company, though. Developing it let the automaker get a better grasp of creating a fun-to-drive electric vehicle, he indicated

        1. mos

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          سلام تو سایتی که من خبر رو خوندم این نوشته شده بود

          the NSX proved its worth by acting as both a marketing and engineering exercise, bringing people into dealerships and giving the company practice and know-how when it comes to building fast, electrified cars.

    2. Ninja

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      بله قبلا هم گفتم
      ان اس ایکس نسل اول سوپر اسپرت سازی رو متحول کرد به سبک خودش و یه تمام بنزینی بود تو فروش و محبوبیت موفق عمل کرد
      نسل دوم هم یه هیربد بود که دنیای سوپر اسپرت سازی رو دوباره متحول کرد الان هم اگر یه سوپر اسپرت با هیربد ملایم ببینی الگویی از آن اس ایکس هست مثلا نسل جدید جی تی ار با هیربد ملایم الگوی اصلیش ان اس ایکس هست ان اس ایکس نسل دوم خیلی هوشمند بود ار زمان خودش جلوتر بود جمع می هم به این نکته اشاره کرد هرچند زیاد محصول موفقی نبود مثل نسل اول
      قبلا گفتم لابد نسل سوم هم یه الگوی خوب میشه ولی تمام برقی

      1. Sina10

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        اتفاقا هر چقدر که نسل اول خوب بود ، نسل دوم شکست کامل در پرفورمنس بود ، اون همه پیچیدگی پرفورمنس ، آخرش یه ماشین بوجود اورد که از بقیه رقباش خیلی کند تر بود
        با اینکه طراحیش عالی بود و توی بقیه موارد واقعا خوب نبود ، البته بزرگترین مزیتش قیمت بشدت ارزونش بود ، ولی نباید توقع داشت ماشینی که برندش با برند سدان شهری های ارزون یکیه ، خیلی گرون باشه ولی خب با اون قیمت ماشین فوق العاده با ارزشی بود
        موج هیبریدی هم توسط سه گانه طلایی هیبرید ۹۱۸ ، لافراری و P1 شروع شد و مشخص بود که به سوپرماشین های ارزون تر راه پیدا میکنه
        یه مشکل دیگه زمانی بود که اومد ، هوندا این ماشینو زمان بدی عرضه کرد
        این ماشین در بین دو نسل سوپرماشین ها به بازار اومد

        1. Iman99

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          Sina10 درست میگی چون تو هیبریدی ها ان اس ایکس نهایت توانایی هوندا بود ولی نهایت سوپرکار ها و هایپرکار های مدرن هیبریدی نبود چون همون ۹۱۸ و لا فراری که گفتی پیشرو بودن خیلی پیشرفته تر و تو سطح بالاتری بودن هم تکنولوژی و هم پرفورمنس و هم همه زمینه های دیگه

  2. Nima RST

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    همون موقع یکی تو نظرات مقاله اومد اینو گفت الان یادم نیست کی بود
    داداش بیا اعلام حضور کن 😂

  3. Philipp

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    هوندا جان نکن
    باشه؟

    1. AMG GT R

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      هوندا نکن شر میشه

  4. mos

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    اینکه چند سال دیگه نسل سوم NSX ساخته بشه اصلا قابل پیش بینی نیست ولی مشخصه تمام الکتریکی میشه چون گزینه دیگه ای نیست
    اصلا شاید NSX تبدیل به هایپرکار الکتریکی مثل ریمک شد

  5. آریا ماشین

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    تکنولوژی سوپرکار های هیبریدی رو پایه گذاری کردی که تولید انبوه باشن و افراد بیشتری توانایی خریدش رو داشته باشن برخلاف p1 ، لافراری و ۹۱۸ که تولید محدود بودن
    همینطور اولین ۶ سیلندر هیبرید بودی با یه موتور تویین توربو و ۵۷۳ اسب قدرت و قیمت ۱۵۷ هزار دلاری که کمتر از بعضی رقبای امروزیه
    راهت رو فراری و مکلارن ادامه میدن
    ❤HONDA NSX❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا