آکورا

پیش‌نمایش MDX تایپ S، اولین کراس‌اوور اسپرت آکورا

اواخر سال گذشته زمانی که آکورا نسل جدید کراس‌اوور MDX را معرفی کرد، وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ اسپرت تایپ S را هم برای این خودرو داد و حالا این کراس‌اوور اسپرت در قالب خودرویی یدک‌کش برای یکی از دو خودروی مسابقه‌ای آکورا TLX تایپ S به نمایش درآمده است. این خودروهای مسابقه‌ای برای شرکت در مسابقات تپه‌نوردی پایکس پیک آماده شده‌اند.

MDX تایپ S به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو مجهز است که در سدان اسپرت TLX تایپ S دیدیم. این موتور که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به سامانهٔ چهارچرخ محرک SH-AWD آکورا تحویل دهد. علاوه بر این، کراس‌اوور اسپرت آکورا به ترمزهای برمبو در جلو و همین‌طور یک حالت رانندگی اختصاصی بنام اسپرت پلاس هم مجهز شده است.

MDX تایپ S در بیرون هم از ویژگی‌های اختصاصی مثل ورودی‌های هوای چندضلعی نامنظم بزرگ‌تر در طرفین دماغه بجای نمونه‌های عمودی استاندارد و همین‌طور دیفیوزر جدید عقب با چهار سر اگزوز دایره‌ای بهره می‌برد. این خودرو همچنین روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های ۲۷۵ پوشیده شده‌اند. آکورا فعلاً اطلاعات دیگری در مورد این کراس‌اوور اسپرت اعلام نکرده و صرفاً به ظرفیت بکسل ۲.۳ تنی آن اشاره نموده است. MDX تایپ S با این توانایی، یکی از دو سدان مسابقه‌ای آکورا را از مقر اصلی این شرکت در اوهایو تا محل برگزاری مسابقات پایکس پیک در کلرادو حمل کرده است.

امسال نودونهمین دوره از این مسابقات تپه‌نوری در تاریخ ۲۷ ژوئن (۶ تیر) برگزار می‌شود. از دو سدان مسابقه‌ای آکورا TLX تایپ S، یکی برای شرکت در مسابقهٔ تپه‌نوردی و دیگری برای حضور در بخش رقابت نمایشگاهی این رویداد تدارک دیده شده است. در این رقابت‌ها، دو دستگاه NSX مسابقه‌ای هم حضور دارند. مشخصات و اطلاعات بیشتر از کراس‌اوور اسپرت MDX اما در اواخر تابستان اعلام می‌شود و فروش خودرو تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. با مهربونی جهان زیباتره

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    آکورا هم اگه مث لکسس تنفس طبیعی میزد شاید فروشش بهتر میبود

    1. اخشیج

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (45 ديدگاه)

      توربو یه گل بخودیه ک کارخونه ها ب خودشون میزنن

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. rezars pc

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        خیر
        m5 60 رو همه میشناسیم m5 f10 هم همینطور واقعیت اینه همونطور که جیمز می گفت : اگه فک میکنی دو سیلندر کم شده و دو توربو اضافه شده باید بگم اشتباه میکنی و این(e60) نسبت به اون(f10) یه آشغال به تمام معناست
        خب همیشه حرف شما صدق نمی کنه

  2. محمد مختاری آذر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    عجب خودرویی هستش من که خوشم اومد

  3. با مهربونی جهان زیباتره

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اقای سردبیر هنوز مقاله ای تستی درباره دی اس ۹ بیرون نیومده ؟

  4. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دمش گرم 💪🇯🇵

  5. mahan

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    طراحی های خیلی قشنگی دارند و واقعا با ادم حرف میزنند اما نمی دونم چرا اگه بخوام تو این رنج خرید کنم نمیتونم توی اولویت هام بذارمش ایکاش قیمتش یکم پایینتر بود تا وسوسه تر بکنه!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    آکورا خیلی طراحی های پخته ای داره و توی طراحی خیلی پیشرفت کرده لکسوس هم که عالی طراحی میکنه فقط مونده اینفینیتی

  7. sina

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    طراحی های جدید اکورا همه عالی ان
    فقط مونده نسل جدید ILX که هر چهار تا ماشین آکورا نو بشن + NSX

  8. amir

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (522 ديدگاه)

    یکی از دوست داشتنی ترین برندها

  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من دوست نداشتم…

  10. Reza

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    عجب رنگ خوشگلی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا