آکورا کانسپت جدید خود بنام تایپ S را معرفی کرده است. این کانسپت در اصل پیشنمایشی از نسل آیندهٔ سدان TLX است و همینطور رسماً بازگشت زیربرند عملکردی تایپ S آکورا را هم نشان میدهد. این سدان کانسپت از استایل تیزتر و زاویهدارتری نسبت به محصولات کنونی آکورا مثل RDX برخوردار است. تایپ S در جلو با جلوپنجرهٔ پنجضلعی برجسته، از دماغهای تهاجمی برخوردار است. این جلوپنجره با چراغهای LED باریک با طرح داخلی جواهرنشان و دیلایتهای زاویهدار احاطه شده است. کمی پایینتر نیز میتوان ورودیهای هوای بزرگ و اسپلیتر فیبر کربنی را مشاهده کرد که نمایی اسپرت به خودرو بخشیدهاند.
استایل اسپرت تایپ S به پروفیل جانبی آنهم کشیده شده است زیرا کاپوت کشیده و عقب کوتاه آن اقتباسی از خودروهای اسپرت کلاسیک است. این شیوهٔ طراحی نمایی کوپه مانند به خودرو بخشیده اما بااینحال چهار درب را در خود جای داده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای برجستهٔ نمای جانبی این کانسپت نیز میتوان به گلگیرهای عقب عضلانی، خط سقف پویا، شیب زیاد شیشهٔ جلو، رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی و کالیپرهای ترمزهای برمبوی عملکرد بالا با کالیپرهای زردرنگ چهار پیستونه اشاره کرد.
در بخش عقبی تایپ S صندوق باری منحصربهفرد با یک اسپویلر فیبر کربنی جلبتوجه میکند. در این قسمت چراغهای LED با طراحی جذاب خاص هم به چشم میخورند. یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ بخش عقبی این سدان کانسپت نیز دیفیوزر فیبر کربنی آن است که چهار سر اگزوز گرد را در بر گرفته است. بدنهٔ تایپ S هم با رنگ آبی صدفی ویژهای رنگآمیزی شده است. به گفتهٔ آکورا، ویژگیهایی مثل چراغهای جلوی LED چهار لامپی، دیلایتهای تیز و جلوپنجرهٔ پنجضلعی تایپ S در محصولات آیندهٔ شرکت دیده خواهند شد.
آکورا فعلاً مشخصات فنی کانسپت تایپ S را اعلام نکرده اما گفته است که این کانسپت از پیشرانهای عملکرد بالا برخوردار است. این گفته بسیار مبهم است اما زمانی که آکورا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد قصد احیای نام تایپ S خود را دارد، گفته شد مدلهای آیندهٔ تایپ S به یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ مجهز خواهند بود که منحصراً به برند آکورا اختصاص دارد. این پیشرانهٔ عملکرد بالا در کنار جدیدترین نسخه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا قرار میگیرد.
کانسپت آکورا تایپ S رسماً در تاریخ ۱۵ آگوست در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درمیآید اما هنوز مشخص نیست مدلهای تولیدی تایپ S دقیقاً چه زمانی معرفی خواهند شد. البته نیازی نیست علاقهمندان برای دیدن این خودروهای اسپرت مدت زیادی را صبر کنند زیرا آکورا گفته است طی دو سال آینده دو محصول تایپ S را معرفی خواهد کرد. در حال حاضر میدانیم اولین محصول این سری جدید، TLX تایپ S خواهد بود که نسخهٔ اسپرتی از نسل آیندهٔ سدان کامپکت TLX است و احتمالاً بسیار به این کانسپت شباهت خواهد داشت.
احمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۸چقدر زیباست
محمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۸آکورا-هوندا + مزدا، ژاپنیهای مورد علاقه من
ضمنا چراغهای عقب شبیه محصولات جدید بیمر شده
Omid622
۲۳ مرداد ۱۳۹۸بهترین زمان خرید سدان تو این چند سال اخیره
چرا که تمام برندهای بزرگ خودروسازی فهمیدن مردم به شاسی بلندها روی خوش نشان دادن
با توسعه سدان ها میخوان از فروش کم این سگمنت خودروی جلوگیری کنن
یکی از این کارهای خوب رو شرکت نیسان با آلتیما کرد
که این ماشین رو به سیستم چهار چرخ متحرک
مجهز کرد
مهدی
۲۳ مرداد ۱۳۹۸خیلی خیلی قشنگه
sina
۲۳ مرداد ۱۳۹۸به به
چه کرده هوندا
معرفی TLXبزرگ و قوی تر
حذف تدریجی مدل کم فروش RLX
و معرفی نسل جدید ILX و MDX همه و همه خبرهای خوبیه که میتونه حایگاه اکورا بعنوان 5 امین لوکس ساز امریکا تثبیت کنه اونم با 4 تا خودرو !!
Amir Machine
۲۳ مرداد ۱۳۹۸برای جایگاه پنجمین لوکسساز آمریکا رقابت سختی بین آکورا و کادیلاک در جریانه
فعلاً کادیلاک تو هفت ماه اول امسال با اختلافی کمتر از هزار دستگاه جلوتره
اما هم آکورا و هم کادیلاک محصولات جدید زیادی رو یا معرفی کردن یا بزودی معرفی خواهند کرد، باید ببینیم در آینده رقابت این دو برند لوکس دوستداشتنی به کجا میرسه و کدومشون میتونن رتبه پنجم رو با اختلاف کسب کنن
sina
۲۳ مرداد ۱۳۹۸همینطوره که میگی امیر عزیز
البته نکته جالبش برا من همون فروش 150 هزارتایی اونم با 4 تا مدله.
من شخصا عاشق سبد محصولات مختصر هستم
احسان
۲۳ مرداد ۱۳۹۸هزار ماشاالله به هوندا با این طراحی بی نظیر…!
چه استایلی….
چه اخمی
چه خشمی
چه جسارتی
مرسی هوندا
MAHDI
۲۳ مرداد ۱۳۹۸واقعا زیباست. هرچند چراغ های عقبش زیادی گرافیکش شبیه سری8 وکانسپت سری8 هستش. هستش. اما یه سدان جذابه. اما اکورا تا الان که نتونسته به خوبی لکسوس باشه.
سدان ها بهترین کلاس خودرویی هستن
farhad
۲۳ مرداد ۱۳۹۸نمیدونم شاید اشتباه کنم ولی منو یاد بی ام و میاندازه. البته اشکالی هم نداره چون خیلی زیبا و پخته طراحی شده.
Hamid...Audi
۲۳ مرداد ۱۳۹۸فوق العاده س مخصوصا پروفایل جانبی. عاشق این جسارت آکورا و هوندام.
فقط امیدوارم قسمت پایینی سپر جلو تغییر کنه و شباهتش به جلو پنجره آئودی رو از دست بده، چون آکورا خودش اصالت طراحی خودشو داره و اصالتش هم بی اندازه جذابه.