آکورا نسخهٔ کاملاً بروز شده و فیسلیفت شدهٔ سدان TLX خود را در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی کرد اما بازوی لوکس هوندا این سدان لوکس را به نمایشگاه شانگهای هم آورده است. از لحاظ ظاهری این TLX کاملاً مشابه همانی است که در نیویورک معرفی شد اما برای چینیها نسخهٔ با فاصلهٔ محوری کشیدۀ آن با نام TLX-L به نمایش درآمده است که البته مشخص نیست به چه میزان طول و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد.
با توجه به اینکه سدانهای با فاصلهٔ محوری کشیده و فضای پای بیشتر عقب بسیار در چین محبوب هستند، تعجبی ندارد که برند پریمیوم هوندا هم تصمیم گرفته نسخهٔ کشیدهٔ TLX را برای چین تولید کند. انجام چنین کاری آکورا را قادر خواهد ساخت که در برابر رقبایی چون مرسدس بنز E کلاس LWB، آئودی A6 L و نسخهٔ کشیدهٔ بامو سری ۵ قرار گیرد؛ اما این فقط سدانها نیستند که در پرجمعیتترین کشور دنیا در نسخههای LWB یا فاصله محوری کشیده عرضه میشوند بلکه کراساوورها نیز با فاصلهٔ محوری بیشتر برای این کشور ساخته شدهاند مانند نسخهٔ فاصله محوری کشیدهٔ بامو X1 که سال گذشته معرفی شد.
هرچند آکورا هنوز نگفته است که چقدر فاصلهٔ محوری TLX-L را افزایش داده است ولی احتمالاً این فاصله حدود ۱۰ سانتیمتر بیشتر از فاصله محوری ۲.۷۷ متری نسخهٔ استاندارد TLX است چراکه مثلاً مرسدس بنز E کلاس LWB به میزان ۱۴ سانتیمتر کشیدهتر از سدان استاندارد است و یا بامو سری ۵ کشیده نیز در بین چرخهای جلو و عقب خود ۱۳ سانتیمتر فاصلهٔ بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد. نسخهٔ تولیدی این سدان لوکس کشیدهٔ ژاپنی صرفاً در چین عرضه خواهد شد و در اواخر امسال به بازار خواهد آمد تا رقابتی را با رقبای آلمانی مذکور آغاز کند. نسخهٔ معمولی آکورا TLX جدید نیز از ماه ژوئن در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…
فرشاد سجادیان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶قدرت یعنی همین که کمپانیهای معتبر به احترام مردمت و البته به نفع جیب خودشون، مدلهای متفاوت و درجه یک تولید کنن.
علي
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶این که کیا اُپتیما خودمونه !!!
همه ماشینها دارن شبیهه هم میشن . ای ای ای
با تچکر