سدان اسپرت و جذاب آکورا اینتگرا تایپ S اشتراکات فراوانی با هوندا سیویک تایپ R دارد که یکی از آنها پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت است.
پس از انتشار تیزرهای مختلف سرانجام آکورا از اینتگرا تایپ S رسماً رونمایی کرده است. این خودرو اما در اصل یک سیویک تایپ R است که لباس شیکتری بر تن کرده زیرا اشتراکات فراوانی با هاچبک اسپرت هوندا دارد. این یعنی زیر کاپوت اینتگرا تایپ S همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو را میبینیم که ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم افزایش ۵ اسب بخاری را نسبت به سیویک تایپ R نشان میدهد اما گشتاور بدون تغییر مانده و همچنان ۴۲۰ نیوتن متر است.
هرچند اینتگرا ۱۴ کیلوگرم سنگینتر از سیویک است اما برای انتقال نیروی موتور به چرخهای جلو از همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکند و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. اشتراکات تایپ S با تایپ R اما فراتر از پیشرانه و گیربکس بوده و این دو خودرو حتی فاصلهٔ محوری یکسانی داشته و فاصلهٔ عرضی چرخهای آنها از هم نیز با یکدیگر برابر است. کمکفنرهای تطبیقی، سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه و دیفرانسیل لغزش محدود هم از دیگر قطعاتی است که اینتگرا از همتای هوندای خود قرض گرفته است.
بنابراین، در تایپ S دیسکهای ترمز جلو ۱.۵ اینچی بزرگتر، لاستیکهای ۲۶۵ میلیمتری آن ۳۵ میلیمتر پهنتر. فاصلهٔ عرضی چرخها در جلو و عقب به ترتیب ۴۸ و ۸۹ میلیمتر بیشتر از اینتگرای معمولی خواهد بود. همچنین آنتیرول آر جلو هم ۲ میلیمتر بزرگتر شده و اصلاحاتی روی سیستم فرمان صورت گرفته تا تأثیر گشتاور روی فرمان کاهش پیدا کند. بااینحال، بهطورکلی اینتگرا تایپ S شخصیت کمی آرامتری نسبت به سیویک تایپ R داشته و برای استفادههای معمول خودروی راحتتری خواهد بود اما در پیست سیویک چراغهای عقب خود را به برادر لوکستر نشان خواهد داد.
تجهیزات استاندارد سدان اسپرت آکورا شامل گرمکن صندلیها، نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، سیستم صوتی ۳۵۰ واتی با ۱۶ بلندگو و پکیج ایمنی AcuraWatch میشود. این خودرو همچنین برخی ویژگیهایی که سیویک تایپ R را از نسخههای معمولی متمایز میکند مثل غربیلک فرمان سه پره با روکش آلکانترا را هم قرض گرفته است. بااینحال، تایپ S از صندلیهای اسپرت معمولیتری استفاده میکند که از نمونههای تهاجمی تایپ R راحتتر هستند.
اینتگرا تایپ S در بیرون با بچه گلگیرهای جدید که رینگهای ۱۰ پره جذاب الهام گرفته از NSX تایپ S را پوشش میدهند، دریچهٔ روی کاپوت، ورودیهای هوای بزرگتر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و سه سر اگزوز مرکزی از نسخهٔ معمولی متمایز شده است. علاوه بر این، خریداران میتوانند با سفارش پکیج فیبر کربن که شامل اسپویلر عقب، قاب آینههای جانبی و روکش مسیرنگ رینگها میشود ظاهر خودروی خود را تهاجمیتر کنند. فروش آکورا اینتگرا تایپ S از ماه ژوئن آغاز خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. بااینحال، ازآنجاییکه قیمت سیویک تایپ R از ۴۳ هزار دلار آغاز میشود، قیمت پایهٔ حدود ۴۵ هزار دلار برای تایپ S محتمل خواهد بود.
Amir mahdi @-1387
۲۳ فروردین ۱۴۰۲واقعا سدان خوشگلی کاشکی این ماشین همه بتونن سوار شن
خیلی خوش رنگه
Reza-a
۲۳ فروردین ۱۴۰۲طراحی داخلی و خارجی عالی، فنی عالی، جذابیت محصولات آکورا هرروز داره بالاتر میره
محسن
۲۳ فروردین ۱۴۰۲مونده به النترا N برسی
phonix
۲۳ فروردین ۱۴۰۲کامنت خیلی لوسی بود جناب
کرگدن باواریا
۲۳ فروردین ۱۴۰۲اون رقیب دنا توربوعه
AMANTE
۲۳ فروردین ۱۴۰۲از نظر رقبای آلمانی به نظرم فقط Audi S3 میتونه با ایشون رقابت جذابی داشته باشه و دو آلمانی دیگه شانس کمی دارن.
MohammaD
۲۳ فروردین ۱۴۰۲اگه منظور cla35 و m235i هست حرفتون درسته ولی cla45 و rs3 قطعا بهترین رقبا هستند و بالاتر از اینتگرا . به لحاظ ظاهری هم تو این چارتا ، آئودی بهتر از بقیه عمل کرده بنظرم.
AMANTE
۲۳ فروردین ۱۴۰۲حرفتون درست ولی CLA45 و RS3 از نظر قدرت و قیمت با اینتگرا تایپ S خیلی تفاوت دارن.
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۲طراحی داخلیش خیلی خوبه. ساده، شیک و کاربردی!
سالار فصل
۲۳ فروردین ۱۴۰۲بینهایت زیباست
قیمت رقابتی و مناسبی هم داره برای این کلاس
آکورا و هوندا دو برند دوست داشتنی
sina
۲۳ فروردین ۱۴۰۲چقد زیباست لعنتی
فقط کاش با گیربکس اتوماتیک هم عرضه میشد برای استفاده افراد عادی تر
جایی اشاره نکرده دیفرانسیل جلوست یا چهارچرخ متحرک؟
امیر دهقان
۲۳ فروردین ۱۴۰۲این ماشین دقیقا مثل همون سیویک تایپ R هست و دیفرانسیل جلوئه، تو متن هم ذکر شده، برای ماشینی که میخواد با آئودی S3، مرسدس CLA35 و بامو M235i رقابت کنه واقعا گیربکس اتوماتیک لازمه، خیلی عجیبه که ارائه نکردن، هر سه رقیب آلمانی هم AWD هستند
R/T
۲۳ فروردین ۱۴۰۲دقیقا آقای دهقان
datsun
۲۳ فروردین ۱۴۰۲Awd نیست ولی پرفورمنس خیلی خوبی داره مثل اینکه فراموش کردی سیویک تایپ آر چه هاچبک وحشیه و چه تایم های ثبت کرده
امیر دهقان
۲۳ فروردین ۱۴۰۲AWD واجب نیست ولی برای یه سدان لوکس اسپرت 45 هزار دلاری که قصد رقابت با آلمانها رو داره گیربکس اتوماتیک بشدت ضروریه
sina
۲۳ فروردین ۱۴۰۲عدم عرضه awd و گیربکس اتوماتیک واقعا عجیبه:/
انتظار داشتم تو تایپ s این برطرف بشه
کاوه
۲۳ فروردین ۱۴۰۲چقدر خوشگله خدایا.چقدر نازه طراحیش فوووووووق العاده رنگ هاش خییییییلی جذابه طراحی داخلی اون سه تا اگزوز خفن اش واقعا ماشین تاپیه.من طراحی های اکورا و کوپرا رو خیلی میپسندم.مخصوصا اکورا.فقط به نظرم باید نسخه اتومات هم ارائه میکردن یکم عجیبه فقط دستیه.
R/T
۲۳ فروردین ۱۴۰۲خیلی زیباست
Hamilton1970
۲۳ فروردین ۱۴۰۲حقیقتا من شخصا توقع چهارچرخ محرک یا حداقل دیفرانسیل عقب داشتم ولی دیفرانسیل جلو هم جالبه…
به امید روزی که این ماشین و امثالش زیر پای جوونامون باشن…
حسین دهمرد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲یکم قیمتش تنده.رقبای قدری داره تو این قیمت.
phonix
۲۳ فروردین ۱۴۰۲نا امیدم کرد در برابر سیویک اصلا ارزش خرید نداره
باید چهار چرخ متحرک میبود قدرت بیشتری میداشت و اوتوماتیک میبود و یکم هم بزرگ تر از سیویک
واقعا اونی که اینو میخره یک مصرف گرای پولداره که احتمالا دوست نداره بگه هوندا سوار میشم
Reza Waffen SS
۲۳ فروردین ۱۴۰۲عاشق قسمت عقبش شدم
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲دندش دستیه ؟ اگر اتومات نباشه برای خانواده کاربردی نیست بدرد جوانان اندرزگو میخوره