بیست سال از زمان معرفی کراس اوور لوکس آکورا MDX میگذرد و پس از فروش حدود یک میلیون دستگاهی، این خودروساز ژاپنی آماده معرفی جاهطلبانهترین نسل از این خودرو میشود.
پیشنمایش چهارمین نسل MDX با پروتوتایپ این خودرو انجام شد، خودرویی که دارای طراحی احساسیتر، هیجانانگیز و لوکستر میباشد.
نسل اول MDX که جوایز گوناگونی را کسب کرد اولین شاسیبلند سه ردیفه دنیای خودرو بود که از پلتفرمی یونی بادی سود میبرد و بنابراین دینامیک رانندگی بهتری را نسبت به مدلهای مبتنی بر پیکاپ آن زمان ارائه میکرد. طراحی این خودرو کار کاتالین ماتئی بود که روی نسل جدید ۲۰۲۲ این خودرو نیز کار کرده است.
چهارمین نسل MDX دارای نمای جلوی سرراستتر و کاپوتی عضلانی و طویل است که حس ابهت و قدرت را به بیننده منتقل میکند. طراحی این خودرو از کوهها و صخرههای آنتلوپ الهام گرفته است و هدف آکورا القای حس حرکت بوده است.
از دیگر ویژگیهای بصری این خودرو میتوان به خطوط شانه عضلانی، کابینی لوکس و رینگهای پهنتر و بزرگتر اشاره کرد. چراغهای جلو و عقب LED نیز دارای نشان جواهر مشهور آکورا هستند.
در بخش کابین نسخه پیشتولیدی شاهد دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی بودیم. مونروف پانورامیک، داشبورد چرمی، نورپردازی LED، سیستم صوتی سهبعدی با ۲۵ بلندگو، صندلیهای برقی با تنظیم در ۱۶ جهت و دارای ماساژور و بسته ایمنی و دستیار راننده آکورا واچ هم جزو دیگر موارد ذکر شدنی هستند.
[دانلود ویدئو]
ارشیا
۲ آذر ۱۳۹۹چرا همیشه کانسپت ها خوشگل ترن؟!
مازیار
۲ آذر ۱۳۹۹چون جسارت و هیجان اساس کار در طراحی یک کانسپت هست
new reventon
۲ آذر ۱۳۹۹چون اگه بخان کانسپت رو به محصول بازار برسونن
خیلی گرون تر در میاد
دستگاهای مخصوص منتاژ میخاد، متریال خاص و….
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۳۹۹کانسپت باید دو چیز را به بیننده نمایان کنه :
۱ – نمایشِ خطوط طراحی در آیندهی خودروهای تولیدی .
۲ – نمایشِ نوآوریها و اختراعات خودروسازان که چقدر در ارائه و ساخت خودرو قدرتمند هستند .
اما زیبایی کانسپت به متفاوت بودنش بر میگرده که بیشتر عجیب و تخیلی به نظر میرسه تا خودرویی در خط تولید .
علی آقا
۳ آذر ۱۳۹۹چون لازم نیست کاربردی باشند یا قوانین ایمنی را رعایت کنند یا تولیدشان بصرفه باشد.
Amin_sto
۲ آذر ۱۳۹۹ماشین خوبیه اما جنسیس gv80 بهتره
ارشیا
۲ آذر ۱۳۹۹بابا من با اکانت ارشیاsvjنزدیک ۱۲۰۰ تا کامنت داشتم
همه اش پاک شده!!!!?♂️?♂️?♂️?♂️
F22RAPTOR
۲ آذر ۱۳۹۹جیمیلتو عوض کردی؟
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۲ آذر ۱۳۹۹حتما ایمیلتو عوض کردی….
سردبیر
۲ آذر ۱۳۹۹درود. کامنت های شما سر جای خودشون هستن. شما از ایمیل جدید استفاده کردین.
net
۲ آذر ۱۳۹۹سردبیر
راهی هست که اگر کسی جیمیلشو عوض کرد کامنتها و سوابق و نام کاربری سابق تغییر نکنه؟خیلیها همچین نگرانی دارند
سردبیر
۳ آذر ۱۳۹۹درود. با هر ایمیل جدید، یک نام کاربری تازه شکل می گیره و کاربر قبلی و سوابقش هم سر جای خودشون باقی می مونن.
Me
۲ آذر ۱۳۹۹بابت تعداد کامنت پول یا مدال میدن؟
واقعا چه اهمیتی میتونه داشته باشه این عدد تو این سایت؟
shahrooz
۲ آذر ۱۳۹۹طراحای ب ام و باید بیان یکم از تیم طراحی و خط مشی طراحی اکورا یاد بگیرن ب ام و نیاز داره ادرین ون هویدنک و تیمش رو عوض کنه چیه این طراحی های جدید .ضمنا من خودم طرفدار ب ام و هستم اشتباه برداشت نکنید.
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۳۹۹آره جداً .
با آقا شهروز موافقم .
انگاری bmw به یه روزمرگی و به بنبست در طراحی رسیده و نیاز به یه گروه طراح پرشورِ تازه با تفکرات تازه داره (( دقیقاً زمانی که گریس بنگل اومد و با طراحیاش ترکوند و bmw را چندین پله به بالا پرتاب کرد که سبب نوعی جهش در طراحی تمام خودروها در سال ۲۰۰۵ به بعد شد )) .
باور کنید طراحی برای خودروسازان آلمانی سختتر از برندهای ژاپنی آمریکایی کرهای هست ، چون به یه اصولی در طراحی رسیدهاند که طرفدارانشان سخت میتوانند با جسارت در طراحی جدید و هیجانات کنار بیان .
یادتون هست زمانی که لندرور رنجرور به نفس نفس اُفتاده بود ، آخرین تیرش را زد و سنتشکنی کرد با طراحی و ساخت ایووک و از خاک بلند شد .
خودروسازان آلمانی هیچگاه مثل شرکتهای دیگر نیستند که استرس ورشکستگی داشته باشند چون مدیریتی در اداره کردنِ کارشون وجود داره که کمتر شرکتها و کشورهایی چنین مدریتی دارند و انسانهایی به شدت آیندهنگر و محکمی در تصمیمگیری هستند که کمتر احساس بر عقلشون غالب میشه ، اما درسته با مُد روز طراحی میکنند و نگاهی به آینده دارند ، ولی اِنگاری جسارت در طراحیشون در این چند ساله کم شده و بیشتر با طراحی خاص در جلوهپردازی چراغهای عقب و جلو خودروهاشون را نمایان میکنند و کمتر به ارائه اتاقی خاص با طراحی خاص رو پیدا میکنند .
اشکان
۲ آذر ۱۳۹۹شدیداً مخالفم و شدیداً اختلاف نظر دارم باهات
افشار
۲ آذر ۱۳۹۹ولی من در این مورد تا 80 درصد با نوید موافقم اما فقط در مورد نظرات نوید راجب هیوندای 100 مخالفت دارم با حرفهاش البته یک وقت بدت نیاد نوید ولی راجب هیوندای خیلی حرفای الکی و من درآورد از خودت مینویسی
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۳۹۹به نظر شما آقا اشکان احترام میگذارم ، چون این عیب در خودروسازان آلمانی نیست و نظر من اینه که یه شورش در طراحی نیاز هست در bmw ، مثل شورشی که در سال ۲۰۰۵ به راه افتاد با رونماییهای آن زمان در سریهای ۳ ، ۵ ، ۶ .
بنز که به نظرم راهش مشخص و همیشه در حال تکامل هست اما bmw نیاز به یک هیجان اساسی داره .
تنها هیجان bmwهای جدید ، رونمایی از x7 بوده و بَس .
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۳۹۹آقا افشار
٪۱۰۰ مخالف بودن شما در مورد نظراتم نسبت به کرهایها خیلی هم خوبه ، مگه قرار بر این هست پنجتا انگشت انسان شبیهه هم باشه و همه موافق هم باشیم .
من اگر نظری در مورد هیوندای و کیا میدهم به این دلیل هست که به مسائلی اهمیت میدهم که اکثریت نمیدهند و هدف اول فکریشون قشنگی و آپشن هست ، دقیقاً برعکس من که میگویم اول کیفیتِ متریال و مشخصات فنی و سپس باقیِ موارد مثل زیبایی و آپشن .
دروغ چرا ، خودروهای کرهای را آبکی و یکبار مصرف میبینم که اِنگاری فقط جهت استفاده برای بازه زمانیِ مشخصی ساخته شدهاَند و بعد از اون به درد اسقاط میخورند و بَس .
اشکان
۳ آذر ۱۳۹۹جواب نوید و شهروز؛
درست هست که بعضی از کانسپتهای جدید ب ام و آنطوری که باید نظرها رو به خودشون جلب نکردن اما واقعیت اینه که ایده های کلی طراحی خودروهای جدید بی ام و ارزشمند هست چون دقت به کار گرفته شده برای شکل دادن خطوط بدنه و فرم سقف و چراغها و جلو پنجره و خیلی چیزهای دیگر قابل ستایش هست اما باید به این نکته هم توجه کنیم که سال ۲۰۰۲ هم وقتی نسل جدید سری هفت رونمایی شد جنجال بزرگی به پا شد و خیلیها سبک طراحی جدید ب ام و رو.محکوم کردن هرچند که خرج کردن همچین جسارتی توسط آقای بنگل منجر به قربانی شدن طرح سری هفت شد و این خودرو تا زمان معرفی نسل جدیدش در سال ۲۰۰۸ نتوانست شکل مناسبی پیدا کنه اما مقدمه ای شد تا مدل های موفقی مثل سری پنج و سری شش رو راهی بازار کنه
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۳۹۹البته سری ۷تی که سال ۲۰۰۲ رونمایی و تولید شد ، از پراستهلاکترینها و بدترینهای تاریخ خودروسازی نام گرفت که در نمونههای کارکرده باید با التماس میفروختندش و این را میتوانید از تستهای ویدیویی در یوتیوب هم ببینید .
گریس بنگل از bmw رفت ، چون میدانست توقعها را اینقدر بالا برده که دیگر هر جایگزینی را مردم نمیپذیرند و خودش در یکی از مصاحبههاش گفته بود باید بروم که هم به نفع bmw هست و هم به نفع آینده طراحی خودم و مثل اینکه یه شرکت مستقل طراحی اجسام تاسیس کرد (( البته اگر اشتباه نکنم )) .
اشکان
۳ آذر ۱۳۹۹جواب نوید؛
عریز دل برادر من هم در مورد بی ام و سری 7 مدل 2002 همین رو گفتم که !!! ولی در ادامه هم گفتم که چه نتایجی در بر داشته
Reza ar
۲ آذر ۱۳۹۹متاسفانه هیچ زمانی وارد نشد همین طور اینفینیتی که رقبای سرسختی برا لکسوس هستن!!!
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۳۹۹آکورا خوبه ، بحثی دَرِش نیست .
اما خدایی کی لکسوس را وِل میکنه و آکورا را انتخاب میکنه .
آکورا طراحی خاص پسندی داره که احساس میکنم قِشر خاصی در سنین خاص به سمتش بروند .
اما محصولات لکسوس عامه پسندتر و جسورانهتر به نظر میرسه با حق انتخاب در سنین مختلف .
این وسط اینفینیتی هم که تو آب نمک خوابیده تا ببینیم پیمان کارگر چه آشی براش میپزه .
زیزیگولو
۲ آذر ۱۳۹۹MDX مدل پرفروشو محبوب آکورا
Ramin
۲ آذر ۱۳۹۹اه پدال جان ممنون که گفتی آکورا چند سالشه.
20 سالشه……
یعنی کلا 20 ساله که کلا زیر مجموعه……
دیگه خودتون میدونید.
ولی یه وقت خسته نشه. آرم چانگانو برعکس کرده. اینو همیشه گفتم.
افشار
۲ آذر ۱۳۹۹کشتیمون با این چانگان
NAVID۰۰۹۸
۲ آذر ۱۳۹۹وای رامین از دست تو پسر ???? !!!!!!
Ahmadreza2002
۳ آذر ۱۳۹۹چانگان؟
اخه واقعا چانگان؟
کوشا
۳ آذر ۱۳۹۹نمیدونم چقدر با صداقت این حرفو میزنی چون حس می کنم اخیرا فقط کارت به هم ریختن جو سایت با حرفای عجیب غریبه! آرم آکورا همون آرم هونداست که یه ذره زاویه دار و خشنش کردن. آکورا از سال ۱۹۸۶ تاسیس شده و اولین برند لوکس خودروسازی ژاپنه. قبل از اینفینیتی و لکسوس! تا قبل از آکورا هدف ژاپن صرفا بازاریابی در کلاس خودروهای اقتصادی بوده ( یه چیزی مثل هیوندای و کیا در زمان حال!) و هم چنین اگر توالی عرضه ی خودرو های برند های مختلف و بررسی کنین متوجه میشین اولین خودروی لوکسی که یه برند براساس خودرو های پایه ی خودش با برند دیگه بیرون داده همین برند لوکس آکوراست که در ادامه بقیه ی خودروسازا از این ایده برای خودشون استفاده کردن.
اما در مورد چانگان.. نمیدونم چقدر در این مورد جدی هستی ولی اگه طرفدار این برند هستی نظرت کاملا قابل احترامه . اما قرار نیست زیر هر پست نامربوطی بیای در باره ی این برند اظهار فضل کنی و جو سایتو خراب کنی.
Hadi
۲ آذر ۱۳۹۹اکورا رو بیشتر از اینفینیتی دوست دارم…
MDX جدید خیلی محشره کاش با همین مشخصات تولید بشه…
رامتین
۲ آذر ۱۳۹۹منم موافقم آکورا بهتر از اینفینیتی داره اخیرا فعالیت میکنه
سامورایی از قله فوجی
۲ آذر ۱۳۹۹کابینش عالیه و طراحیش خیلی جسورانه و خوبه