در حاشیه معرفی مدل فیسلیفت MDX آکورا در نمایشگاه خودروی نیویورک آکورا برند مشهور ژاپنی که استراتژی و نگاه ویژهای به بازار ایالاتمتحده دارد، اخیراً و در نمایشگاه خودرو نیویورک از گونه بهروزرسانیشده خودروی MDX رونمایی کرده است. این مدل آشکارا تغییراتی بسیار را با خود به همراه آورده و علاوه بر برخی اصلاحات در درون کابین، در نمای جلو و عقب با تغییراتی چند، قصد دارد تا به فروش خوب خود ادامه دهد. پوزه جدید و اسپرتی به همراه چراغهای بازطراحی شده و شفاف که از سوی سازندگان MDX به “چشمان جواهر” معرفی شدهاند از جمله مهمترین تغییرات MDX مدل ۲۰۱۷ هستند.
میدانیم که آکورا MDX در لیست پرفروشترین شاسی بلندهای بازار از جایگاه مناسبی برخوردار است و بهرغم این مهم، آکورا نیاز داشت تا بهترینها را در MDX ارائه نماید ازاینرو آکورا در بهروزرسانی این مدل برای سال ۲۰۱۷ نهایت دقت و توان خود را صرف نموده است. ناگفته پیداست شاسیبلند اندازه متوسط شرکت آکورا رقابت سختی با دو رقیب سرسخت و هموطن خود یعنی نسل جدید لکسس RX و نسخه فیسلیفت اینفینیتی QX60 در پیش دارد. میدانیم آمریکاییها علاقه وافری به اسیووی (SUV) دارند و بهرغم این علاقه، آنها چندان با پوزه منقار مانند آکورا ارتباط خوبی برقرار نمیکردند. آکورا مهمترین تدبیر خود برای فروش بیشتر مدل MDX را در تغییر نمای جلو به کار بسته است و نمای جلو محصولات خود را به جلوپنجرهای ۵ ضلعی تغییر داده است. برطبق تصاویر نمایشگاه نیویورک طراحی سپر و دماغه آکورا در فیسلیفت جدید و ۲۰۱۷ این مدل، اسپرت و خشنتر از گذشته شده و MDX با جلوپنجرهای مشبک از ظاهری متفاوت با گذشته برخوردار میگردد. این ظاهر جدید شباهتی کاملی را با کانسپت پریسیژن (Precision Concept) به ما یادآور میشود. همچنین و در همین رابطه آکورا MDX پیشنهادات خوبی برای مشتریان دارد. مثلاً وقتی نسخه هیبریدی اینفینیتی QX60 میتواند ۲۵۰ اسب بخار به دارندگان خود هدیه دهد، نسخه هیبرید MDX با استفاده از یک پیشرانه ۳۲۵ اسب بخار قدرت را به راننده ارزانی دارد. استفاده از لامپهای LED و پیشرفته در مهشکنهای سپر به همراه رگههای کرومی روی سپر جلو، سیستم نور و روشنایی اتوماتیک، چندگونه تزئینات چوب مرغوب و زیبای زیتون به رنگهای روشن و تیره، سامانه ترمز پارک الکترونیک و هوشمند، رادیوی ماهوارهای سیریوس ایکسام (SiriusXM Radio)،۴ پورت یواسبی برای شارژ در داخل کابین، فرمان چرم گرمشونده، دوربین و سیستم دید فراگیر ۶ جهته، و چند آپشن جادهای دیگر از جمله سیستم تعلیق فعال با سه نوع تنظیم (راحت، عادی و اسپرت) تغییراتی است که در MDX فیسلیفت شاهد هستیم. نکته جالب اما به گونه هیبرید مربوط میشود که علاوه بر سه حالت راحت، عادی و اسپرت از دکمه اسپرت+ یا فرااسپرت سود میبرد. تمام گونههای MDX علاوه بر تجهیزات ایمنی بهطور استاندارد با سیستمهای هشداردهنده حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقشونده به مشتریان ارائه میگردند. همچنین خریداران مدل سه ردیفه میتوانند صندلیهای ردیف سوم را برای مسافران عقب به صورت دو صندلی لوکس به اصطلاح کاپیتانی با یک کنسول در مرکز دو صندلی که دو پورت یواسبی، صفحات نمایش و سامانههای سرگرمی اضافه دارد سفارش دهند و یا این ردیف را به صورت یک ردیف نیمکتی تحویل بگیرند. آکورا در تریمهای بالاتر نیز که لازم به پرداخت هزینه بیشتر است به خریداران سیستمهایی همچون سیستم ورود بدون کلید پیشرفته و سامانه روشن نمودن موتور بدون کلید، آینههای جانبی تاشو عریض و نمایشگر ترافیک و دو گونه رینگ و لاستیک جدید و ۲۰ اینچی را پیشنهاد میدهد. آکورا برنامه خود در مورد گونهٔ هیبرید MDX را بر طبق طرحهای جدید خود که پیشتر در ابرخودروی NSX و سدان لوکس RLX پیاده نموده به پیش برده است. این مجموعه با استفاده از یک موتور بنزینی شش سیلندر (V6) مجهز به سامانه مدیریت متغیر سیلندرها و سه موتور الکتریکی (یکی از آنها در محور جلو و دو موتور دیگر بر محور عقب سوار هستند) کار میکند و به کمک سامانه انتقال قدرت مشهور خود یعنی SH-AWD قادر است ۳۲۵ اسب بخار نیرو تولید نماید. یک جعبهدنده دوکلاچه و ۷ سرعته اتوماتیک کار انتقال نیرو را برعهده دارد. این خودرو به صورت تخمینی در هر صد کیلومتر ۹ لیتر بنزین مصرف میکند. آکورا، نسخه بهروزرسانی شده MDX را با کمک دپارتمان طراحی این شرکت که در منطقه تورانک واقع در کالیفرنیای آمریکا واقع شده، ساخته و این مدل توسط تیم مهندسی این شرکت که در ریموند اوهایو حاضرند توسعه داده شده است. قرار است پس از تجهیز و ساخت کارخانه جدید تولید محصولات آکورا که در سال ۲۰۱۷ در شهر لینکلن ایالت آلاباما (نام این کارخانه لیبرتی شرق (East Liberty) اوهایو است) راهاندازی میشود، تولید MDX نیز شروع گردد. [دانلود ویدئو]
خوش بحال مردم امریکا.بزرگترین و بهترین شرکت ها و کشورهای دنیا با تمام تلاش کاری می کنن تا توجه ملت امریکا رو به خودشون و محصولاتشون جلب کنن اونوقت از نظر مهمترین شرکت های دنیا مثلا تویوتا ما و مردم کره شمالی عملا وجود نداریم.یعنی نه تنها تو دنیا احترامی نداریم بلکه ما رو تروریست های موشک ساز و خرابکار دنیا میشناسن. واقعا ایران هیچ کاری برای خودش و دیگران انجام نمی ده و جالبتر اینه که به همه فحش میده و انتظار احترام داره.کسی نیست بهمون بگه زهی خیال باطل! واقعا چنین مردم و دولت و فرادولتی نادیده گرفته شدن حقه
یوسف
۱۴ فروردین ۱۳۹۵طراحیش نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت کرده اما آرم آکورا تو جلو پنجره کمی تو ذوق میزنه باید کمی کوچیکتر می بود یا قابش تو خالی می بود
احمد باقری
۱۴ فروردین ۱۳۹۵درکل ماشین خوبیه، قدرت خیلی خوبی هم داره.
احسان(احسان سابق)
۱۴ فروردین ۱۳۹۵خوش بحال مردم امریکا.بزرگترین و بهترین شرکت ها و کشورهای دنیا با تمام تلاش کاری می کنن تا توجه ملت امریکا رو به خودشون و محصولاتشون جلب کنن اونوقت از نظر مهمترین شرکت های دنیا مثلا تویوتا ما و مردم کره شمالی عملا وجود نداریم.یعنی نه تنها تو دنیا احترامی نداریم بلکه ما رو تروریست های موشک ساز و خرابکار دنیا میشناسن.
واقعا ایران هیچ کاری برای خودش و دیگران انجام نمی ده و جالبتر اینه که به همه فحش میده و انتظار احترام داره.کسی نیست بهمون بگه زهی خیال باطل!
واقعا چنین مردم و دولت و فرادولتی نادیده گرفته شدن حقه
بهنام طیبی
۱۴ فروردین ۱۳۹۵طراحی ساده ای داره نسبت به ژاپنی ها
حسين
۱۴ فروردین ۱۳۹۵بهنام اکورا برند لوکس هوندا ژاپنه
بهنام طیبی
۱۴ فروردین ۱۳۹۵جدی؟