در این درگ، آکورا تایپ S با ۳۵۵ اسب بخار قدرت به مصاف جنسیس GV60 رفته است که ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد اما ۱۰۰ کیلوگرم سنگینتر است.
آکورا در اوایل سال ۲۰۲۱ نسل چهارم کراساوور MDX را روی پلتفرم کاملاً جدیدی معرفی کرد. در این نسل برای اولین بار یک پیشرانهٔ V6 توربو برای این خودرو ارائه شده که در سینهٔ MDX تایپ S قرار میگیرد. این موتور ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برای کراساوور ۲۱۷۰ کیلوگرمی آکورا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۶.۳ ثانیهای را فراهم میکند.
حال سم کارلیجن در یکی از ویدئوهای درگ خود، این کراساوور لوکس ژاپنی را در برابر یک رقیب کرهای بنام جنسیس GV80 قرار داده است. برای این خودرو دو پیشرانهٔ مختلف چهار و شش سیلندر ارائه میشود که نمونهٔ حاضر در این درگ به موتور قویتر مجهز است. این یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که به لطف ۵۰۰ سیسی حجم بیشتر و یک توربوشارژر اضافی، در مقایسه با آکورا خروجی بالاتری برابر با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
البته GV80 با وزن ۲۲۸۰ کیلوگرم، بیش از صد کیلوگرم از رقیب ژاپنی سنگینتر است که اختلاف قابلتوجهی بهحساب میآید. هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما درحالیکه جنسیس از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند، آکورا به یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است. با توجه به اعدادی که بیان شد، شاید پیشبینی کردن برنده سخت باشد زیرا یک خودرو قدرت بیشتر و دیگری وزن سبکتری دارد.
در هردو درگ از حالت سکون، این MDX تایپ S است که پیروز میشود اما در رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با گیربکس در حالت اتوماتیک، دو خودرو تا پایان پابهپای هم پیش میروند. سپس رولینگ دیگری از همین سرعت ولی در دندهٔ دو برگزار میشود که عملکرد نهچندان بینقص گیربکس جنسیس، پیروزی آسانی را به آکورا هدیه میدهد. در رولینگ آخر از سرعت ۸۰ کیلومتر اما دوباره دو خودرو کاملاً نزدیک به هم عمل میکنند. بهطورکلی، باید گفت این دو شاسیبلند لوکس سرعت یکسانی دارند.
مشخصات فنی
جنسیس GV80 | آکورا MDX تایپ S | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار | ۳۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۸۰ کیلوگرم | ۲۱۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۴,۰۷۵ دلار | ۶۷,۸۹۵ دلار |
Reza Waffen SS
۱۰ بهمن ۱۴۰۱آکورا MDX : 👍
جنسیس GV80 : 👎
Amiro
۱۰ بهمن ۱۴۰۱یک لحظه جنسیس رو دیدم فکر مردم بنتلی بنتایگاس بعد متنو خوندم گرفتم کره ای
انتخاب من جنسیس
جنسیس 👍
آکورا 👎
کرگدن باواریا
۱۰ بهمن ۱۴۰۱متاسفانه صفر تا صد پلتفرمش رو از فولکس واگن بنتلی دزدیدن ؛ هیوندای یه روز کپی نکنه روزش شب نمیشه در عوض اونطرف آکورا mdx اصالت و روح داره ؛ داخلشم که نگو آدم دلش میخواد پشت فرمون بخوابه !
آکورا باید با آئودی q7 مقایسه بشه نه کره مربا
amirmohammad
۱۰ بهمن ۱۴۰۱اول که آفرین به آکورا بخاطر این پیروزی دوم هم که بنظرم هر دو خودرو قدرت کاملا کافی رو برای مالکین فراهم میکنن ضمن اینکه این کلاس برای جوانان عشق درگ نیست بلکه برای افرادی هست که معمولا میانسال هستن و بیشتر دنبال کیفیت رانندگی و امکانات هستن.
اول دقت نکرده بودم ولی بعد از کامنت یکی از دوستان دیدم که اختلاف کیفیت سیستم تعلیق خیلی زاده بینشون و تکان های راننده آکورا خیلی زاده ولی سرنشین دتوی جنسیس تکان کمتری رو حس میکنه و کابین جنسیس هم ساکت تره.
کلا بخاطر طراحی شیک تر و کابین به روز تر هم علاوه بر موارد قبلی جنسیس رو انتخاب میکنم
علی
۱۰ بهمن ۱۴۰۱آکورا بخش لوکس شرکت هوندا هست ، عاشق هوندا هستم و مطمئن هستم آکورا نه تنها از جنسیس بلکه از بسیاری از رقبای آلمانی اش بهتره
Ehsan
۱۰ بهمن ۱۴۰۱تکون های راننده توی اکورا رو با تکون های راننده تو جنسیس بنگرید!
new reventon
۱۰ بهمن ۱۴۰۱بجا اینا میشه راو فور فول 2019 خرید 100 هزار درهم
یعنی 30 درصد قیمت این دو
Reza Waffen SS
۱۰ بهمن ۱۴۰۱اصلا قابل قیاس نیستن
Ehsan
۱۰ بهمن ۱۴۰۱چه ربطی به هم دارن؟ یکی سایز متوسطه یکی تقریبا فول سایزه! اینا لوکسن راو۴ اقتصادیه!
اونی که راو۴ داره اگه پولشو داشت یکی از اینا میخرید خودش!
new reventon
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ادامه کامنت قبل
با 100 هزار درهم مدل 2019 فولترین حالت راو فور رو بهت میدن با کار کرد خیلی پایین، 10،20 هزار تا
الان مدل 2023 120 هزار میدن که فول آپشن نیستن ولی
مهران
۱۰ بهمن ۱۴۰۱راننده آکورا روی صندلی fh نشسته!😄
MASOUD 0099
۱۰ بهمن ۱۴۰۱قطعا جنسیس 🔥🔥🔥
کرگدن باواریا
۱۰ بهمن ۱۴۰۱😂🤣
Car love
۱۰ بهمن ۱۴۰۱و در ادامه راننده اکورا با همون سرعت رفت نزدیک ترین فیزیوتراپی برای درمان آسیب کمرش!
حسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۱چیزی نیست آثار فشار خبر قهرمانی آکورا تو مسابقات 24 ساعته دیتوناست جایی که سلطون هیوندا رو اجازه نمیدن از دم درش رد بشه😂😂
MAJking2
۱۰ بهمن ۱۴۰۱با کمال احترام ولی کسی این دو ماشین رو برای شتاب نمیخره.
phonix
۱۰ بهمن ۱۴۰۱اکورا تایپ اس اسپورته نه لوکس
قیمتش زیاده چون اپشنای زیادی داره ولی میشه به راحتی فهمید برای اسپورت بودن ساخته شده
که الان اومدن میگن تعلیقش تعلیقش
معلومه که ماشین اسپرت تر تعلیق نرمی نداره نسبت به ماشینی که میخواد لوکس باشه
الله اکبر از دست اینا اگر ببازه اشغاله اگر ببره هم باز اشغاله!
کیان
۱۰ بهمن ۱۴۰۱قطعا آکورا، همه رقمه بهتر هست، جذابیت اکورا و کم استهلاکیش و اصالت، پرفورمنس بالاتر، دیگه جای فکر نمیذاره
کیوان
۲۲ بهمن ۱۴۰۱جنسیس سالهای متمادی هست جنسیس70و جنسیس80هرساله توسط داوران دنیا دربرابر اتومبیلهای با ارزش از کشورهای مختلف اول میشه