با انتشار تصاویر جاسوسی تقریباً بدون پوشش، طراحی کراساوور الکتریکی آکورا ZDX که بر اساس پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده کاملاً مشخص شده است.
استفاده از پلتفرم آمادهٔ خودروساز دیگر راهی عالی برای ورود سریع به بخش جدیدی از بازار محسوب میشود و این دقیقاً همان کاری است که آکورا بهمنظور ساخت اولین شاسیبلند الکتریکی خود برای بازار آمریکای شمالی انجام داده است. ZDX روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده که در کراساوورهای الکتریکی جدید شورلت بلیزر و کادیلاک لیریک به کار رفته است اما همانطور که تصاویر جاسوسی جدید نشان میدهند، طراحان آکورا سخت تلاش کردهاند تا اشتراک فنی این خودرو با کراساوورهای جنرال موتورز از بیرون مشخص نباشد.
این تصاویر جاسوسی جدید، کراساوور الکتریکی آکورا را تقریباً بدون پوشش استتاری و بسیار نزدیک به نسخهٔ تولیدی نشان میدهند. همچنین با توجه به این تصاویر، ZDX بسیار شبیه به کانسپت Precision EV خواهد بود که در آگوست سال گذشته در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درآمد. البته در این نمونهٔ آزمایشی چراغهای جلو هنوز نهایی نیستند ولی برای اولین بار میتوانیم طراحی پایین سپر جلو و همینطور ستون D را دقیقاً به همان شکلی ببینیم که در نسخهٔ تولیدی ارائه خواهد شد. متأسفانه از عقب این ZDX سفیدرنگ آزمایشی عکس گرفته نشده و تصاویر قبلی هم پوشش استتاری دارند ولی بااینحال فرم کلی چراغها را میتوان تشخیص داد که شبیه کانسپت مذکور هستند.
هرچند جنرال موتورز تصمیم گرفته اپل کارپلی و اندروید اتو را در مدلهای پلتفرم اولتیوم خود کنار بگذارد و بجای آن سیستمی اختصاصی را ارائه کند اما آکورا به ارائهٔ این تکنولوژی در ZDX ادامه خواهد داد و همچنین برای اولین بار گوگل مپ و گوگل پلی را هم ارائه خواهد کرد. بااینحال، برند لوکس هوندا در مورد قوای محرکه و مشخصات فنی این خودرو حرفی نزده هرچند که میدانیم نسخهٔ اسپرت تایپ S هم برای ZDX ارائه خواهد شد.
امیدواریم ZDX تایپ S به همان قوای محرکهٔ دو موتورهٔ ۵۵۷ اسب بخاری شورلت بلیزر SS مجهز شود زیرا این به معنای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر زیر چهار ثانیه خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است مثل کراساوور آمریکایی، این محصول جدید آکورا هم در نسخههای پایینتر بهصورت محرک جلو، محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه شود. آکورا ZDX احتمالاً در پاییز پیش رو رونمایی خواهد شد و سال آینده به نمایندگیهای فروش خواهد رسید.
POUYAN
۲۸ خرداد ۱۴۰۲این چرا شبیه ماشین لِگو شده؟!!!!
net
۲۸ خرداد ۱۴۰۲زیر چراغ جلو دندانه کوچک نداشت و مسطح بود قشنگتر میشد.زه سفید اطراف شیشه دربها مثل لکسوس rx350 مدل ۲۰۱۸ در قسمت ستون سقف شیشه عقب قطع نشدهو متضاد مشکی شده و به سمت شیشه عقب رفته بد هست.جلوپنجره اکورا بد هست.پلاستیک مشکی اطراف گلگیر چرخها روی هر ماشینی باشه اون ماشین رو زشت میکنه مثل همین ماشین که گلگیر پلاستیکی داره
Kato
۲۸ خرداد ۱۴۰۲اوووووووووووووووووففف
Tesla
۲۸ خرداد ۱۴۰۲جاپونی دیدن که عرضه ساختن ماشین ندارن ، دست به دامان آمریکا کبیر شدن
Radmehr (ایتالیایی فن)
۲۸ خرداد ۱۴۰۲نخوری زمین کبیر
AMANTE
۲۸ خرداد ۱۴۰۲مثل اینکه اون تسلا کبیر آمریکایی هم باتری ساختن یادش رفته و از بی وای دی باتری میگیره.
https://www.pedal.ir/tesla/tesla-model-y-range-byd-battery/
جدا از این بحث الکی، مشترک شدن در پلتفرم، تکنولوژی، موتور و…. یک کار رایج بین خودروساز هاست تا از هزینه ی اضافی تولید یک ماشین جلوگیری کنن.
Justice for all
۲۸ خرداد ۱۴۰۲آمریکایی ها دیدن عرضه ساختن باتری ندارن ، اومدن دست به دامان پاناسونیک و LG و CATL شدن
❤BMW❤
۲۸ خرداد ۱۴۰۲فعلا که آمریکا کبیر دست به دامان بیوایدی شده
Yaser
۳۱ خرداد ۱۴۰۲بچه ها بدون میاد اما این شرکت ها خصوصی هستن و ربطی به آمریکا ندارند من خیلی از حرفت بدم اومد چون ژاپن چه بخواین چه نخواهیم بسیار عقاب تر آمریکا است بعلاوه آمریکا دست زیادی توی ژاپن داره حتی اگر نداشته باشه باهم دو متحد هستند
زیزیگولو
۲۸ خرداد ۱۴۰۲خوشکله ولی بیشتر شبیه به استیشن شده تا شاسی بلند
Car love
۲۸ خرداد ۱۴۰۲یه تیکه رو از بی وای دی برمیدارن یه تیکه رو از چانگان یه تیکه از تسلا الانم کلا پلتفرم جنرال موتوز.اوضاع خیلی خیطه برای شمشیر پلاستیکیا
بهنام
۲۸ خرداد ۱۴۰۲حالا خوبه کره مربا هنوز داره از موتور دولیتری توربو میتسوبیشی استفاده میکنه و تنها موتوریه که تو محصولات بنجل هیوندای کیا آتیش نمیگیره .
Graham
۲۸ خرداد ۱۴۰۲بیمه پیدا کردی حالا خودت ؟ یا همچنان گردن نمیگیرن دوستان ؟ :)
arash
۲۸ خرداد ۱۴۰۲با سلام قسمت عبرت آموز برای ما این است در جنگ بین المللی دوم در بمباران ناپالم توکیو حداقل 200 هزارنفر و در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در مجموع حداقل در همان لحظه 150 هزار نفر کشته شدند ولی الان صنعتگران آمریکایی و ژاپنی مثل آدم و انسان در حال همکاری با یکدیگر و اتحاد برای ساخت محصولات پیشرفته تر بهتر و مدرن تر با مصرف بهینه تر انرژی هستند چه بسا اگر به جای ژاپنیها ما بودیم همچنان در حال ادامه دشمنی کینه توزی بودیم و با غرور میگفتیم که بروی موتور پیکان و هیلمن نوشته ایم down with usa در حالیکه آنها با همراهی و همکاری با همدیگر مرزهای رشد و پیشرفت و تعالی را طی میکنند.
حسن
۲۸ خرداد ۱۴۰۲هندا دمتگرم عجب قشنگه مال پلنگه سامورایی برقی
Dessmond
۲۸ خرداد ۱۴۰۲این سیک طراحی جلو ماشین برای یک خوذرو اکونومیک سطح پایین هم قدیمی و زشته چه برسه به اینکه برچسب خودرو لوکس هم داره این ماشین..جدا از بحث فنی طراحی اکورا اصلا به برند لوکس نمیخوره.
phonix
۲ تیر ۱۴۰۲اکورا اسپرت هست نه لوکس ( قیمتی بله لوکسه ) و ضمن اینکه خیلی ها از طراحی اکورا شما خوشتون نمیاد دلیل بر بد بودنش نیست شاید دوست ندارید خوب انتخاب شما هم محترمه