آکورا با مدل کاملاً جدید ADX، وارد بخش شلوغ کراساوورهای لوکس پایه میشود. این خودرو که پایینتر از RDX قرار میگیرد، بر اساس اینتگرا و هوندا HR-V ساخته شده است.
این کراساوور جدید آکورا ۴,۷۱۹ میلیمتر طول، ۱,۸۴۱ میلیمتر عرض و ۱,۶۲۱ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۵۴ میلیمتر است. با این ابعاد، ADX از رقبای خود مثل لکسوس NX و کادیلاک XT4 بزرگتر است. با این ابعاد سخاوتمندانه، کوچکترین کراساوور آکورا فقط کمی از مدل کامپکت RDX با طول ۴,۷۶۰ میلیمتر طول کوچکتر است. ADX در نسخهٔ پایه با رینگهای ۱۸ اینچی ارائه میشود اما نسخهٔ A-Spec از رینگهای ۱۹ اینچی بهره میبرد. آکورا همچنین برای بهبود آیرودینامیک، کراساوور کوچک خود را به جلوپنجرهٔ فعال و کاور زیر خودرو مجهز کرده است.
در داخل، هرچند قطعاتی مثل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی، غربیلک فرمان، کنترلهای سیستم تهویه و شیفتر از هوندا HR-V گرفته شدهاند ولی آکورا عناصری الهام گرفته از اینتگرا مثل دریچههای تهویه را هم در داخل این کراساوور جدید به کار گرفته است. ازجملهٔ امکانات استاندارد این ماشین میتوان به شارژر بیسیم گوشی، در صندوق برقی، ۱۰ ایربگ و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی اشاره کرد درحالیکه در تیپهای بالاتر صندلیهای جلوی برقی ۱۸ جهته، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و دوربین ۳۶۰ درجه هم ارائه میشود.
آکورا ADX پیشرانهٔ خود را هم از سیویک و اینتگرا قرض گرفته است. این یک موتور ۱.۵ لیتری توربو است که هرچند آکورا خروجی آن را اعلام نکرده ولی باید حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد. ADX در حالت استاندارد بهصورت محرک جلو ارائه میشود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود که تا ۵۰ درصد نیرو را به چرخهای عقب انتقال میدهد. برای این ماشین همچنین حالات رانندگی مختلفی هم در نظر گرفته شده که واکنش پدال گاز، تنظیمات گیربکس و احساس فرمان را تغییر میدهد.
آکورا فعلاً قیمت دقیق ADX را اعلام نکرده ولی از رقمی در حدود ۳۰ هزار دلار حرف زده است. با این قیمت، کراساوور جدید ژاپنیها از رقبایی مثل بامو X1 با قیمت پایهٔ ۴۰ هزار دلار بسیار ارزانتر خواهد بود. تولید ADX بهزودی در آمریکای شمالی آغاز خواهد شد و در اوایل سال آینده به نمایندگیهای فروش خواهد رسید.
𝐀𝐥𝐢
۲۵ آبان ۱۴۰۳خودرو های اکورا فوق العاده جذابن
hosen
۲۵ آبان ۱۴۰۳دقیقا فوقالعاده ظریف و چشم نوازن مخصوصا گرافیک چراغ هاشون
مردیم از خوشی
۲۵ آبان ۱۴۰۳بیش از ۴.۷ متر هست دیگه سایز کوچک به حساب نمیاد و میان سایز حساب میشه
Taha Ayoobi
۲۵ آبان ۱۴۰۳خوشگله
🇰🇷
۲۵ آبان ۱۴۰۳موتور ۱.۵ توربو و CVT اونم برای برند لوکس !
حداقل ۵ هزار دلار گرون میکردی اما فقط گیربکس رو عوض میکردی . این ماشین در شأن نیسان و اینفینتی بود نه هوندا و آکورا
لکسوس NX هم موتور ۲۰۰ اسبی داره اما نه با ۱.۵ لیتر حجم و زور توربو . بلکه با ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک . بخاطر همینه جایگاهش در بازار عالیه
کادیلاک xt4 هم انجین ۲ لیتر توربو و گیربکس اتومات داره . تنها مزیت اکورا قیمت حدود ۳۰ هزار دلاریه که ارزون تر از لکسوس و کادیلاکه . معتقدم این مدل صرفا برای افزایش درامد و استفاده از مزیت فروش خوب شاسی بلندها با حداقل هزینه جمع شده. از قطعات مشترک کابین تا انجین و …
توقعم از هوندا با این همه سرمایه بیشتر بود …
Cehx
۲۵ آبان ۱۴۰۳شما یا نمی فهمی یا خودتو زدی به اون راه این خودرو برای استفاده شهری هسته و هر چقدر حجم و مصرف بنزینی کمتر باشه بهتره ولی درک نکردم یه بار یه بنده خدایی زیر پست ef7 نوشته بود چرا گفتین 1.7 این موتور 1.6 خب موتور کم حجم تر باشه برای استفاده شهری هم مصرف سوختش کناره هم تکنولوژی بالاتره پیشرانه رو نشون میده البته از ef7 دفاع نمی کنم بعدشم کاملا مشخصه که خودرو برای قشر متوسط رو به پایین هست ولی خب بازم گیربکس CVT اذیت می کنه درباره ی گیربکس باهاتون موافقم 5 هزارتا نیومد روش ولی گیربکسش عوض می شد
JaMsHiD-B
۲۵ آبان ۱۴۰۳نام لوکس و یک و نیم لیتر و سی وی تی همه اینها در تضاده باهم