آکورا اعلام کرد جدیدترین کراس اور تولیدیاش با نام ADX شناخته خواهد شد. این مدل برای رقابت با شاسیبلندهای کوچک آلمانی مثل بیامو X1 و مرسدس بنز GLB عرضه میشود.
ADX پس از خودروهای RDX، MDX و ZDX چهارمین شاسیبلند آکورا خواهد بود که قرار است در سال ۲۰۲۵ رونمایی شود. این خودرو از نظر ابعادی در جایگاهی پایینتر از RDX قرار میگیرد و باید به مصاف خودروهایی همچون فولکسواگن تائوس و بیوک انویستا برود. اگرچه آکورا جزئیات و مشخصات فنی ADX را منتشر نکرده اما حدس میزنیم این کراس اور کوچک از پلتفرم مشترک با هوندا HR-V استفاده خواهد کرد. ژاپنیها میگویند ADX جدید در جایگاهی مشابه اینتگرا در سبد محصولات آکورا قرار خواهد گرفت و از قوای محرکه توربو استفاده خواهد کرد که نسبت به پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی HR-V با ۱۵۸ اسب بخار قدرت بهبود قابلتوجهی را نشان میدهد.
امیل کورکور نائب رئیس فروش آکورا با انتشار بیانیهای میگوید:
آکورا ADX مدل ۲۰۲۵ چهارمین شاسیبلند ماست که آماده تکرار موفقیت باورنکردنی اینتگرا میشود و به ما کمک میکند تا آکورا برندی ویژه برای نسل جدید خریداران باشد. با تولید ADX و ZDX برقی سبد محصولات آکورا شامل خودروهای متنوعی خواهد بود
آکورا ADX تنها کراس اور برنامه ریزی شده این برند نیست چراکه هفته پیش و در جلسه ویژهای که با نمایندگیها برگزار شد مقامات این شرکت اظهار داشتند نسخه برقی MDX سه ردیفه نیز در آینده عرضه خواهد شد. اگرچه به زمان تولید این خودرو اشارهای نشده اما احتمالاً آکورا میخواهد به ZDX برقی جدید اجازه خودنمایی بیشتر در بازار را داده و سپس نسخه بدون آلایندگی MDX را تولید نماید. هوندا و آکورا میخواهند تا سال ۲۰۳۰ بهصورت ترکیبی ۸۰۰ هزار خودروی برقی را در آمریکای شمالی به فروش برسانند و بنابراین تولید محصولات بدون آلایندگی بیشتر توجیهپذیر خواهد بود. البته مشخص نیست که آیا خریداران واقعاً خواهان این خودروها هستند یا خیر و تنها زمان نشان خواهد داد که برنامههای جاه طلبانه این برندهای ژاپنی تا چه اندازه درست بوده است.
زیزیگولو
۲۳ فروردین ۱۴۰۳توسعه خودروهای الکتریکی داره خیلی سرعت میگیره
KAIZEN
۲۳ فروردین ۱۴۰۳اینکه هدفگذاری کردن تا ۲۰۳۰ تعداد ۸۰۰ هزارتا برقی بفروشن نشون میده منتظرن تکنولوژی باتریها به یه بلوغ نسبی رسیده باشه که بشه محصول مناسبی تولید کرد، از طرفی تقاضا هم مناسب باشه تا مجبور نشن از سود بزنن و تخفیف بدن تا بتونن بفروشن، و هم یه استراتژی درست برای رویارویی با برندهای پرقدرت چینی داشته باشن، بعد سرمایهشونو بریزن تو بازار واسه تولید.
نه مثل خیلی برندها شل کن سفت کن هی برنامه بریزن و بعد برنامههاشونو تعدیل کنن و این وسط فقط پول هدر بره
sina
۲۳ فروردین ۱۴۰۳گپ بزرگی بود نداشتن کراس اور کوچک
ایول
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳آکورا بینظیر مثل همیشه. بهترین خودروی ژاپنی از لحاظ عملکرد نسبت به قیمت