آکوراهوندا

بررسی اولیه آکورا NSX تایپ S مدل 2022، سامورایی تازه نفس

مهمانی آکورا

برای اینکه پیچ زیگزاگ «Bus Stop» پیست دیتونا را به‌خوبی رد کنید، به تلاش مداوم نیاز دارید. باید با نهایت کنترل وارد پیچ شماره ۱۰ شوید. ابتدا تا آنجا که امکان دارد از سمت چپ برانید، سپس با یک خروج فوق‌العاده حرفه‌ای، ازروی خطوط زرد و آبی کناری پیست عبور کنید. با انجام درست این دستورالعمل، می‌توانید با تمام سرعت به سمت پیچ بلند شماره ۱۲ حرکت کنید.

خودروی زیر پایتان نیز همواره پشتیبان تصمیمات شما است. آکورا NSX تایپ S با خروج از هر پیچ، تمام ۶۰۰ اسب بخار قدرت خود را در خدمت راننده‌اش قرار می‌دهد. در حین ارائه این قدرت، صدای ترکیبی موتور و اگزوز از حالت عادی خارج شده به یک زوزه شبیه می‌شود. این صدای بی‌مانند، جذاب و اعتیادآور پیش از آنکه بخواهید ذره‌ای در آن تامل کنید، تمام خواهد شد.

راندن تنها نسخه آکورا NSX تایپ S (که خارج از ژاپن فروخته شده است) در پیست تاریخی «دیتونا اینترنشنال» ورای یک تجربه هیجان‌انگیز است. متأسفانه هر راننده برای تست این خودرو تنها ۳ دور فرصت دارد. یک دور که از پیت‌استاپ خارج می‌شود، یک دور کامل و بدون توقف، در آخر هم یک دور برای بازگشت به پیت‌استاپ! این زمان برای یک برانداز کامل از این خودرو و توضیح درباره تمام جوانب آن نظیر راندمان، فرمان‌پذیری، قدرت و… واقعا کوتاه است؛ پس کار بسیار دشواری را در پیش داریم.

۳ دور در پیست و یک دنیا خاطره

تست و بررسی به‌روزترین نسخه یک سوپراسپرت که آخرین تغییر را تجربه کرده، کار هیجان‌انگیزی است؛ حتی اگر فرصت بررسی و سواری آن به کوتاهی ۳ دور ۵.۸ کیلومتری باشد. ازآنجاکه تمام ۳۵۰ دستگاهی که قرار است به آمریکا تحویل داده شوند، هم‌اکنون فروخته شده‌اند، من نیازی به تشویق افراد مختلف برای خریداری این خودرو ندارم و می‌توانم کمی از رانندگی این سوپراسپرت فوق‌العاده لذت ببرم. بد نیست بدانید که نخستین دستگاه آکورا NSX تایپ S به قیمت ۱ میلیون دلار در یک حراجی به فروش رفت!

تنها پورشه می‌تواند در زمینه ایجاد بهبودهای تکراری در خودروهای جدید، رقیب آکورا و شرکت مادر آن، هوندا، باشد. هرچند که برای ساخت مدلی نظیر تایپ S از سوپراسپرتی نظیر NSX، به بیش از چند تغییر تکراری نیاز است.

مهندسان برای دستیابی به عملکرد موردنظر خود، تقریبا تمام قطعات موتور هیبریدی NSX عادی را بهبود داده‌اند. این موتور ۳.۵ لیتری V6 شاهد افزایش گنجایش تزریق‌گرهای سوخت، اینترکولرهای بهینه‌تر و ۵.۶ درصد فشار پیشرانه بیشتر است. تغییرات یادشده باعث ایجاد ۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۸ نیوتن متر گشتاور بیشتر می‌شوند. مجموع خروجی موتور احتراقی این مدل، ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

مهندسان برای دستیابی به عملکرد موردنظر خود، تقریبا تمام قطعات موتور هیبریدی NSX عادی را بهبود داده‌اند.

باتری برقی این خودرو ۲۰ درصد افزایش حجم را به خود دیده است. نسبت‌های دنده نیز هم‌اکنون برای موتور‌های دوگانه جلو کاهش یافته‌اند. به لطف تغییرات نرم‌افزاری موتور دایرکت‌درایو و سیستم مدیریت سامانه هیبریدی، قدرت خروجی این نسخه از NSX مجموعا به ۶۰۰ اسب بخار رسیده است که به همراه ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور به هر چهار چرخ، انتقال داده می‌شود.

NSX تایپ S قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی تولیدی آکورا محسوب می‌شود؛ این شرکت ادعا دارد که تایپ S برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت به کمتر از ۳ ثانیه زمان نیاز دارد و همانند برادر کوچک‌تر خود، نسخه عادی آکورا NSX، می‌تواند تا حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند که حداکثر سرعت افزایش پیدا نکرده است، اما همچنان ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت مقدار زیادی محسوب می‌شود.

عرض زیاد پیست دیتونا به‌ویژه بخش سوپر اسپیدوِی، باعث پنهان شدن حس شتاب‌گیری می‌شود. تجربه رانندگی NSX در دیتونا به شکل رهبر-پیرو است؛ به این صورت که یک خودرو به‌عنوان رهبر حرکت کرده و باقی رانندگان باید او را دنبال کنند. من نخستین راننده پشت سر راننده کارخانه هوندا، «رایان اِوِرزلی»، بودم و تلاش می‌کردم که از او سبقت نگیرم.

آنچه که NSX تایپ S را خاص می‌کند

اورزلی بیشتر بخش‌های پیست را با سرعتی قابل‌ملاحظه‌ رد می‌کرد؛ بنابراین می‌توانستیم حس شتاب‌گیری را به‌خوبی حس کنیم. در عین حال با گذر از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، به‌خاطر مواردی که پیش‌تر از آن‌ها نام بردم، کم‌کم حس شتاب را از دست می‌دادیم. عملکرد جعبه‌دنده ۹ سرعتی دو کلاچه تا زمانی که به خط قرمز ۷۵۰۰ rpm برسد، همانند موتور V6 تیز و روان است.

تایپ S نیز مانند بسیاری از خودروهای مخصوص پیست دیگر از ترمزهای کربن سرامیکی بهره می‌برد که متأسفانه بخشی از یک بسته ۱۳ هزار دلاری سبک‌سازی خودرو است. دیسک‌های ترمز در جلو و عقب خودرو به ترتیب ۱۵ و ۱۴.۲ اینچی هستند. توانایی دیسک‌ها و مجموعه توقف این خودرو شگفت‌آور است؛ این ترمز، سرعت تایپ S را از ارقام سه‌رقمی به طرز فوق‌العاده محکم و پاسخگو کاهش داد.

آکورا در سیستم فرمان هم بازنگری‌هایی را انجام داده است که به بهبود حس راندمان خودرو کمک شایانی کرده است. نسخه‌های اولیه نسل دوم NSX از عدم بازخورد نسبت به مسیر رنج می‌بردند؛ خوشبختانه در تجربه من پیرامون پیست دیتونا، خبری از این مشکل نبود. عملکرد فرمان تایپ S در حالت‌های رانندگی مختلف نیز به‌ویژه در حالت عادی کاملا متفاوت است.

بخشی از مسئولیت این ارتباط مؤثر راننده با جاده هم برعهده تایرهای پیرلی P-Zero با اندازه‌های ۲۴۵ و ۳۰۵ در جلو و عقب خودرو است. برای خودرویی با این مقدار قدرت و گشتاور، اندازه و نوع تایر مناسب به نظر می‌رسد.

در کنار تغییرات فرمان، اگزوز و موتور این خودرو هم به‌گونه‌ای دچار دگرگونی شده‌اند که بتوانند صدای خروجی بهتری داشته باشند. تایپ S صدایی گره‌دار و خاص دارد، به‌ویژه هنگامی که به دورهای بالاتر موتور برسید. صدای حاصل از اگزوز و موتور پشت سر سرنشین، حالتی هرج‌ومرج‌گونه دارد؛ امکان ندارد که سوار این خودرو بشوید، صدای آن را بشنوید و اندورفین (هورمون شادی‌آور) در مغزتان ترشح نشود!

صدا و حالات رانندگی

صدای خروجی تایپ S نسبت به نسخه عادی NSX گوش‌نوازتر است. به بیان دیگر می‌توان آن را بلندتر و زیباتر هم توصیف کرد! اگر شما هم یکی از ۳۰۰ دارنده خوش‌شانس تایپ S در ایالات متحده هستید و به همسایه‌های خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از حالت تمام برقی و ساکت این خودرو استفاده کنید. همان‌طور که می‌بینید، تایپ S نیز مانند نسخه عادی خود، یک سوپراسپرت عالی با قابلیت استفاده روزمره است.

تعداد حالات رانندگی در تایپ S همانند نسخه عادی و برابر ۴ عدد است. آکورا مدعی است که فاصله و گوناگونی میان حالت‌های ساکت، اسپرت، اسپرت پلاس و پیست به طرز محسوسی افزایش یافته است. ازآنجایی‌که در این تست کوتاه‌مدت امکان بررسی همه این حالات مختلف را نداشتم، به عبارت «آکورا مدعی است» بسنده می‌کنم. هرچند حالتی که با آن پیست را پیمودم، یعنی حالت پیست، به‌خوبی مناسب یک خودرو با عملکرد بالا است.

پیش از آنکه فرصت تست این خودرو در جاده‌های باز پیش آید، بگذارید تا نگاهی به حالت‌های مختلف این خودرو و تأثیر هر یک از آن‌ها را بر بخش‌های مختلف خودرو ببینیم. جدول زیر این روابط را به‌خوبی نشان می‌دهد:

سیستم خودرو ساکت اسپرت اسپرت پلاس پیست (Track)
روشن‌شدن ساکت اسپرت اسپرت اسپرت
حس رانندگی شبیه به EV بازخورد خطی از خودرو بازخورد حداکثری خودرو شتاب حداکثری
مدیریت نیرو تعادلی بین اقتصادی و EV تعادلی بین اسپرت و اقتصادی اولویت با عملکرد بالا شتاب حداکثری
ترمز عملکرد عادی و آسان عملکرد عادی و آسان عملکرد عادی و آسان بازخورد سریع و دقیق
فرمان اسپرت اسپرت بازخورد بالا بازخورد بالا
پایداری و فرمان‌پذیری چابک چابک چابکی بیشتر حداکثر عملکرد
میراگرها (Damper) ایمن و راحت ایمن و راحت چابکی بیشتر حداکثر عملکرد
صدا ساکت اسپرت حداکثر برانگیختگی احساسات سرانجام راننده درباره آن صحبت می‌کند

طراحی و تغییرات ظاهری

نسل دوم NSX نه‌تنها از طراحی نامناسب رنج نمی‌برد، بلکه با ورود به انظار عمومی توجه همه را به خود جلب می‌کرد. تایپ S هم باوجوداینکه ساختار یکسانی نسبت به NSX معمولی دارد، اما فیس‌لیفت جدید باعث خشن‌تر و زیباتر شدن آن شده است.

در این فیس‌لیفت نیز همانند سایر خودروهای این کلاس، به فضا و ورودهای هوا بیش‌ازپیش توجه شده است؛ چراکه هم از لحاظ زیباشناسی و هم از لحاظ مهندسی مهم هستند. ورودی هوای بزرگ‌شده سپر جلو، اسپویلر فیبرکربنی زیر سپر جلو به همراه دیفیوزر و بالچه کوچک عقب، به NSX تایپ S چهره‌ای جدی‌تر داده است. دیفیوزر عقب این خودرو با الهام از نسخه GT3 این خودرو توسعه یافته است تا بهترین عملکرد را داشته باشد و ظاهرش را از هر نسل دیگر خود جذاب‌تر سازد.

از دیگر تغییرات ظاهری تایپ S می‌توان به رنگ سیاه لوگوی آکورا در عقب خودرو، سرپوش آینه، دستگیره در، سراگزوز و چراغ‌های جلوی باریک اشاره کرد. بخشی‌های کربنی دیگر نظیر گلگیرهای کناری (Side Skirts) و سقف در کنار رینگ‌های آلیاژی در کنار ظاهر زیبای خود، به کاهش وزن خودرو (به میزان ۲۶ کیلوگرم) نیز کمک کرده‌اند.

حال تصور کنید تمام بخش‌های سیاه و کربنی نام‌برده، در بدنه‌ای به رنگ «خاکستری گوثام» مات قرار گفته باشد که قیمتی برابر ۶ هزار دلار دارد. گمان می‌کنم دلیلی برای دودل بودن وجود ندارد. شاید بسیاری از طرفداران خواهان رنگ «زرد ایندی» یا «سفید کازینو» باشند اما آن‌ها اشتباه می‌کنند!

خودرویی که من آن را راندم به آپشن طراحی داخلی سیاه و قرمز به همراه دوخت چرم مجهز شده بود. اگر به دنبال چهره‌ای مسابقه‌ای‌تر و اسپرت‌تر هستید بهتر است به دنبال نسخه معمولی فضای داخلی بروید از ترکیب آلکانترا و چرم استفاده می‌کند و هزار دلار هم ارزان‌تر است؛ البته اگر به این نکته توجه کنیم که تایپ S تماما فروخته شده است، این حرف‌ها چندان اهمیت نخواهند داشت!

NSX تایپ S، رقیبی قدرتمند

نسخه پایه آکورا NSX تایپ S، حدود ۱۶۹ هزار دلار قیمت دارد؛ این رقم با آپشن‌های مختلف تا ۱۸۰ هزار دلار هم افزایش می‌یابد. درهرصورت این خودرو در مقایسه با رقبایی نظیر پورشه ۹۱۱ توربو S و آئودی R8 V10 پرفورمنس، خودرویی به‌مراتب با ارزش خرید بیشتر محسوب می‌شود.

در آخر باید بگویم که آکورا NSX تایپ S یکی از نخستین انتخاب‌های شما برای مسابقه در پیست دیتونا یا جاده ساحلی این شهر خواهد بود؛ انتخابی که عنوان «تایپ S» با زحمت و توانایی خود به دست آورده است.

مشخصات فنی آکورا NSX تایپ S مدل ۲۰۲۲:

قوای محرکه واحد ۳.۵ لیتری تویین توربو V6
موتور سه موتور مغناطیس-دائم همگام AC
خروجی ۶۰۰ اسب بخار/ ۶۶۷ نیوتن متر
جعبه‌دنده ۹ سرعتی دوکلاچه
چرخ محرک چهرچرخ محرک
باتری ۱۰ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی
شتاب اولیه ***
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ***
وزن ۱۷۳۲ کیلوگرم
گنجایش سرنشین ۲ نفر
حجم بار قابل حمل ۱۲۴.۶ لیتر
قیمت پایه ۱۶۹,۵۰۰ دلار
قیمت نسخه تست شده ۱۸۵,۹۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
Motor1

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    زیبا … سریع … جذاب … متفکرانه

    یک “بیا پایین” برای اونهایی که میگن ژاپن بده

    پدال لطفا بررسی ویدیو ایش رو هم بزار

    موافقم 40
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      چه طور یهو از ممد هلکت سوار تبدیل شدی به ارش ژاپنی 🤣🤔

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. آرش

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        چه میدونم

        شوخی کردم البته

        همیشه شمع ژاپنی بودن تو روح و روانم بود ولی آمریکایی ها بد مخمو زده بودن

        موافقم 18
        مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2389 ديدگاه)

      این شد یه هوندای وحشی و غافلگیر کننده👏🔥🔥🔥
      وضعیت فروشش هم نسبت به نسخه عادیش دقیقا برعکس شد
      یه ژاپنی بی رححححححححم🔥🔥🔥

  2. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    خوبه ولی از پرفورمنس رقبا هنوز هم عقب تر هست

    موافقم 16
    مخالفم 11
  3. محمد امین

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    فوقالعاده جذاب هست ، و هوشمندانه هست ، ولی مشکل اساسی اش اینه که نسبت به رقبا کمی عقب تره

    موافقم 25
    مخالفم 6
  4. قاتل پراید

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حیف که آمپر بنزینش کجه 🤣🤣🤣

    موافقم 42
    مخالفم 3
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      حیف که کم کم جرمی و هموند و می دارن پیر میشن،
      انشالله ۱۰۰ سال عمر کنن، واقعا آدم لذت میبره برنامه هاشون رو نگاه میکنه.
      تخت گاز دیگه بعد از رفتن این سه تا مثل قبل جذاب نیست.
      گرند تور هم خیلی دیر به دیر میاد، مزرعه کلارکسون هم دوست داشتم، قشنگ بود.

      موافقم 29
      1. M.Kkarimi

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (861 ديدگاه)

        هعیییی
        فکر نکنم دیگه گرند تورر به دوران اوجش برگرده …

        موافقم 16
  5. مردیم از خوشی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1441 ديدگاه)

    305 تا کم نیست 😐
    شاسی بلند استون مارتین 310 می‌ره

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. Hamid

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      چه ربطی داره …
      نه که هر روز با ماشینت 400 تا میری تازه 305 تا کمته!

      ولی خداییش یه لحظه به پایداری یه شاسی بلند توی سرعت 310 ک.م در ساعت فکر کنید …
      مگه اینکه واقعا قصد خود کشی داشته باشی!
      در ثانی مگه چن جا اصلا میشه به همچین سرعتی رسید!!!!

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. مردیم از خوشی

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1441 ديدگاه)

        چه ربطی داره !!!
        میخوای اصلا رو 250 تا محدودش کنه 😏 چون 90 درصد پیست ها هم امکان سرعت گیری بیش از 250 تا را ندارند ( بخاطر مسافت و شکلشون )

        موافقم 11
        1. آرش

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          میترسیم وقتی سرعتمون خیلی زیاد شد رسیدیم به 360 اون موقع بفهمیم لنتامونو عمو ایلان برده واس همین دس به بالا تر از 305 نمیزنیم

          در ضمن قربونت اینو ببین:

          مدل جدید DBX، قدرت ۶۹۷ اسب بخار (۷۰۷ اسب بخار در سیستم متریک بریتانیا) و ۹۰۰ نیوتن‌متر ارائه می‌کند. این پیشرانه از نظر حجم و فناوری، مشابه مدل معمولی است اما توسط مهندسان مرسدس AMG و استون مارتین، ارتقا داده شده است. توربوشارژها، سیستم هوارسانی، اگزوز و پردازنده ECU برای DBX۷۰۷ متفاوت از مدل استاندارد هستند. به همین دلیل صدای پیشرانه‌ی V۸ نیز بلندتر شده است.

          وی هشته

          روی آورا وی هشت بزاری بیشتر هم میشه

          الانم سرغتش محدود شده

          موافقم 7
          مخالفم 5
    2. محمدهادی

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2389 ديدگاه)

      هوندا توی کاهش سرعت پایانی و افزایش دور و شتاب میانی شهرت داشته همیشه
      میدونی هوندا با ارتقاء این ماشین بیشتر خواسته حس خالص رانندگی اسپرت و شتاب گیری در دور میانی موتور رو به طرفدارای موتور اسپرت نشون بده
      تا رسیدن به حداکثر سرعت
      برای اینکار هم دست بلند و طولایی در تنظیم هرچه دقیق تر ضرایب دنده در گیربکس داره🔥
      چیزی که باعث بلند شدن جیییغ موتور و اگزوزها میشه😄😤

  6. قاتل پراید

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    حیف که آمپر بنزینش کجه🤣🤣🤣

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. مردیم از خوشی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1441 ديدگاه)

    فکر نکنم شانسی در برابری کورت Z07 داشته باشه با یکم هزینه بیش تر هم میشه یه فراری خرید

    موافقم 10
    مخالفم 14
  8. R@m!n

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    عجیب ترین سوپر اسپرت تاریخه بنظرم.

    یه گونی تکنولوژی و نوآوری به صنعت خودرو اضافه کنی و از همه رقبا کندتر و ضعیف تر باشی !!!! تناقض غیر قابل وصفی هست.

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. آرش

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      چون محدود شده سلطان

      ولی خب راه زیادی در پیشه برای رسیدن به کوروت z07

      موافقم 9
      مخالفم 8
  9. 1123

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    این خودرو در مقایسه با رقبایی نظیر پورشه ۹۱۱ توربو S و آئودی R8 V10 پرفورمنس، خودرویی به‌مراتب با ارزش خرید بیشتر محسوب می‌شود.
    میخوام نظر سایر دوستان رو بدونم، شما با این جمله موافقیدیا مخالف؟چرا؟

    موافقم 4
    مخالفم 15
  10. 1123

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    و اما در مورد خود این ماشین، چیزی نچندان زیبا با پرفورمنسی دلگیر و سه موتور الکتریکی که مجموعا 80 اسب قدرت میدن ( بدونیم که تسلا مدل اس پلد با سه موتور الکتریکی 1080 اسب قدرت میگیره) و کابینی که به اندازه قیمتش خوب نیست با برندی که خیلی پرستیژ خاصی نداره ( مثل بوگاتی یا رولزرویس)
    بنظرم گزینه های بسیار بهتری نسب به قیمتش میشه خرید مثالش هموطن خودش GTR نیسمو که البته اونهم ارزش خرید چندانی نداره ولی بازهم از NSX بهتره حداقل قابلیت تیون پذیری و هویت خیلی خوبی داره

    موافقم 2
    مخالفم 22
    1. mos

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      این ماشین نه تمام الکتریکیه نه حتی پلاگین هایبرید که بخواد موتور الکتریکی با قدرت بالا (اونم ۱۰۰۰ اسب بخار!!!) داشته باشه.

      کار موتورهای الکتریکی تو این ماشین
      ۱- جبران لگ توربو و بهبود شتاب اولیه.
      ۲- ارسال گشتاور مثبت یا منفی به چرخ های جلو به صورت جداگانه که علاوه بر کمک به ترمز گیری باعث میشه ماشین سر پیچ ها سریع تر باشه.

      موافقم 14
      1. محمد

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (276 ديدگاه)

        مصطفی رضایی بالا بری پایین بیایی این ماشین یه ماشین شکست خورده بود حاله هی خودتو گول بزن

        موافقم 3
        مخالفم 11
      2. 1123

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        خب این ماشین نه تو درگ از رقبا سریعتره نه تو پیچ ها، پس به چه دردمیخوره؟

        1. mos

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          تایم ″حدودی″ nsx تایپ اس
          ۰-۶۰ مایل : حدود ۲.۶ ثانیه
          ۱/۴ مایل : ۱۰.۶

          رقبای این ماشین :

          مکلارن آرتورا
          ۰-۶۰ مایل : ۲.۹
          ۱/۴ مایل : ۱۰.۷

          مرسدس AMG gtr
          ۰-۶۰ مایل : ۳.۴
          ۱/۴ مایل : ۱۱.۰

          نیسان GTR نیسمو
          ۰-۶۰ مایل : ۲.۶
          ۱/۴ مایل : ۱۰.۸

          آئودی R8
          ۰-۶۰ مایل : ۲.۹
          ۱/۴ مایل : ۱۰.۶

          مازراتی MC20
          ۰-۶۰ مایل : ۲.۹
          ۱/۴ مایل : ۱۱.۰

          کوروت Z06 جدید
          ۰-۶۰ مایل : ۲.۶
          ۱/۴ مایل : ۱۰.۶

          این تایم بعضی از رقبا
          من چیزی نمیگم شما خودت مقایسه کن.

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. محمد

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (276 ديدگاه)

          آمار فروش هم بزار

        3. محمدهادی

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2389 ديدگاه)

          این ماشین تو رقباش تنه به تنه حرکت میکنه
          اما مزیتی داره که بین بقیه رقباش خیلی سخت بشه پیداکنی
          و اون هم اصالت و نایاب بودن NSX در سال ۲۰۲۲ هست😄👏🔥😤💪

  11. ارین صاحب جمعی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    آکورا فوق العادس ولی محاله در پرفورمنس به اندازه پورشه و آئودی باشه من نمیدونم این نسل جدید ۹۱۱ معرفی نمیشه چرا ؟؟؟ و در جواب ۱۱۲۳ عزیز نمیشه گفت موافق یا مخالف چون از نظر کارشناسا تویوتا هم ارزش خرید بیشتری نسبت به پورشه داره بخاطر مبلغی که داریم پرداخت میکنیم

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      پدال…
      ببین یه دو ثانیه گوش کن
      خوشت اومد تایید کن خوشتم نیومد بزن پاک کن
      راحته دیگه
      خب بحث اصلی من این هست که حداقل فقط واسه یه بارم که شده حرف دلمو بذاری بفرستی
      خب این آقا {ارین صاحب جمعی} بشدت فن متعصب آلمان هست و هرچی جز آلمان از نظرش حرامه و حدیث داریم بد هست. ایشون اصلا زیر ۵۰ تا کامنتش منطقی بوده. همشم به صنعت های دیگه فوق العاده عجیب توهین میکنه. مثلا همین پست یاریس تیون شده، برید کامنتشو ببینید چقدر فاجعه است. واقعا که! لطفا کمی از تعصب خود بکاهید

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. 1123

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      من نمیفهمم چربطی به تویوتا داره، این نسل 911 که همین پریروز معرفی شده
      لطفا کمتر کامنت بی سر وته شیر کن

  12. mm-yarlou

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    یک سامورایی کار کشته ولی المانی هارو برتر میدونم

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. مردیم از خوشی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1441 ديدگاه)

      رقبا خیلی قویند فکر نکنم بتونه برتری خاصی داشته باشه ، پورشه 911 ، کورت Z07 ، بنز AMG GT

      موافقم 5
      مخالفم 1
  13. MC20

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2307 ديدگاه)

    تصادف شدید در بولوار وکیل آباد مشهد | پراید نصف شد (۱۲ بهمن ۱۴۰۰)
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . امیر گندمکار مدیر منطقه پنجم عملیات آتش نشانی مشهد از وقوع سانحه رانندگی بین سواری پراید و ۲۰۶ در بولوار وکیل آباد این شهر خبر داد و افزود: در پی اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان و نجاتگران ایستگاه‌های ۵، ۲۵ ، ۲۷ را به محل اعلامی اعزام که با حضور آتش نشانان به سه مصدوم این سانحه امداد رسانی و علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441013_378.jpg . . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441012_576.jpg . . . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441010_771.jpg . . . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441016_649.jpg . . . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441015_174.jpg . . . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441014_866.jpg . . . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441019_903.jpg . . . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441018_108.jpg . . . https://shahraranews.ir/files/fa/news/1400/11/13/441017_714.jpg . . . داداشای دوست داشتنی از کل کل های بی حاصل و نفرت انگیز و تفرقه اندازنده و دلخورکننده . . . بین ژاپن و کره و غیره ها با هم . . . لطفا دوری کنین . . . خواهش میکنم . . . با هم متحد باشیم . . . وقتی مردم ما دارن همه جا همه جوره له میشن . . . این رو نگاه کنین و یادتون نره مسایل مهم تر در حوزه خودرو در کشور ما چیه . . . مخلص همه داداشیا . . .

    1. جناب ایکس

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      😞😞😞😞🖤

  14. ماکسیمیلیان

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود.
    همیشه همین بوده است ، جواهرها به فراموشی سپرده میشوند.
    یادی کنیم از یک گوهر آلمانی :

    https://www.pedal.ir/bmw/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88-840ci-1998-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9/
    اگر کمی تعصب خرج دهم و کمی عزیزان را بیازارم ، فراری ، ب ام و ایتالیا است ، ب ام و فراری آلمان نیست!
    گرچه زمانی دنیا اینگونه بوده و حال ۱۸۰ درجه دست‌خوش تغییر شده است.
    یا علی🌷

  15. محمدهادی

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2389 ديدگاه)

    هوندا NSX یه اسپرتی خاااالص و با اصالته
    و در این آپدیت جدید مجددا اون آبروی قدیمی رو بدست آورد
    سندش هم فروش تمام تعدادشه،از پیش فروش رفته
    چون واققققعا یه هونداست

  16. ❤bugatti

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    ماشین زیبایی هست ولی میتونم یک فورد جی تی ۵۰۰ هزار دلاری بخرم اونم با سرعت ۳۵۰
    تنها چیزی که به بوگاتی،فورد،لامبورگینی و فراری و هوندا برسه پیکانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا