آکورا اینتگرا تایپ S در اواسط فروردینماه با پیشرانهٔ ۲ لیتری سیویک تایپ R و ۳۲۰ اسب بخار قدرت رسماً رونمایی خواهد شود.
برند لوکس هوندا ماه آینده در چهل و هشتمین گرند پری سالانهٔ آکورا در کالیفرنیا رسماً از اینتگرا تایپ S رونمایی خواهد کرد و از تابستان آن را به بازار خواهد فرستاد. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سیویک تایپ R مجهز میشود که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم صرفاً یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشود. به گفتهٔ آکورا، این ماشین بهترین نسبت قدرت به وزن را در کلاس خود خواهد داشت.
اینتگرا تایپ S قدرت بسیار بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی کنونی دارد که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. همچنین قدرت این خودرو از سیویک تایپ R هم ۵ اسب بخار بیشتر است. این در حالی است که اینتگرا تایپ S علاوه بر موتور، قطعات دیگری مثل سیستم تعلیق جلو و عقب خود را هم از سیویک قرض گرفته است. بااینحال، برخلاف تایپ R، ارتقاءهای ظاهری تایپ S آکورا ظریفتر است. در نمونههای استتار شدهٔ این ماشین میتوان اسپویلر بزرگتری در عقب، سپر جلوی متفاوت و دیفیوزر برجستهتر عقب را دید درحالیکه در داخل هم باید شاهد ویژگیهای خاص تایپ S باشیم.
فعلاً از قیمت اینتگرا تایپ S خبر نداریم اما قیمت نسخهٔ معمولی این ماشین در مجهزترین نسخه به بیش از ۴۶ هزار دلار میرسد درحالیکه قیمت سیویک تایپ R از ۴۴ هزار دلار شروع میشود؛ بنابراین، انتظار میرود قیمت سدان اسپرت آکورا از حدود ۴۵ هزار دلار آغاز شود. اینتگرا تایپ S سومین مدل پرفورمنس در سبد محصولات آکورا خواهد بود که به MDX تایپ S و TLX تایپ S اضافه میشود. در ۱۶ آوریل برابر با ۲۷ فروردین رسماً اینتگرا تایپ S رونمایی خواهد شد.
F22RAPTOR
۲ فروردین ۱۴۰۲این ماشین فقط یه سیستم چهار چرخ محرک کم داره
sina
۲ فروردین ۱۴۰۲تایپ S های آکورا awd هستن
F22RAPTOR
۲ فروردین ۱۴۰۲خدا کنه
رامتین
۲ فروردین ۱۴۰۲فکر نکنم سینا جان. موتور و متعلقات از سیویک تایپ R گرفته شده. من حس میکنم گیربکس دستی و دیفرانسیل جلو باشه. این بشدت یک نکته منفی هست، البته از نظر من. باید مثل گلف، گزینه های مختلفی ارائه کنه.
sina
۳ فروردین ۱۴۰۲پایه دیفرانسیل جلو هست این ماشین ولی تو تیپ اس awd هست
این موتور سیویک روی آکورا RDX هم هست که خروجی 273 اسب هست. تو نسخه معمولی FWD هست ولی نسخه بالاترش که حتی اس هم نیست Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD®) هست.
علی
۲ فروردین ۱۴۰۲طراحی اش واقعا زیباست . اگه به جای چهار توربو از شش سیلندر خطی استفاده میکرد که معرکه میشد
Enayat
۲ فروردین ۱۴۰۲توی این سگمنت کلاس C , نمی توانند موتور ۶ سیلندر روی بدنه این خودروها سوارکنند…
فقط میدونم بی ام و، توی خودروهای اتاق E46 و E90 از سری سه اون زمان که جزء کلاس c سدان های کامپکت (البته الان سری سه به علت بزرگ شدن ابعاد، جزء سگمنت D محسوب می شود) توانسته بود موتور شش سیلندر به شرط نصب گیربکس در زیر داشبورد اتاق، سوارکنه… که در نوع خودش جالب بود
R/T
۲ فروردین ۱۴۰۲به به عالیه
Hamilton1970
۲ فروردین ۱۴۰۲چقدر طراحی آکورا به دل میشینه…
به امید روزی که صدای جذاب اگزوزشون بپیچه تو جاده ها و تونل های ایران…
Moein
۲ فروردین ۱۴۰۲چقدر یه ماشین میتونه خوشگل و تو دل برو باشه🥰
sina
۲ فروردین ۱۴۰۲به نظر میاد یه رقیب جدی برای آلمانی ها باشه…
و البت اگه تایپ S برای RDX هم معرفی بشه هر چهار تا مدل آکورا نسخه پایه و S دارند..
امیر _ اهوازی
۳ فروردین ۱۴۰۲واقعا آکورا حیفه ایران نیست