سه خودروی اسپرت کامپکت با قدرتی بین ۲۷۶ تا ۳۲۰ اسب بخار با گیربکسهای دستی به مصاف هم رفتهاند تا ببینیم کدامیک سریعتر است.
هر سه خودروی این جمع از پیشرانههای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکنند. این موتور در فولکسواگن گلف R با گیربکس شش سرعتهٔ دستی، ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در نسخهٔ اتوماتیک با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، گشتاور به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش میابد. گلف تنها عضو گروه است که از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد. قیمت گلف R دستی در آمریکا از ۴۶,۸۹۰ دلار آغاز میشود. خودروی بعدی آکورا اینتگرا تایپ S است که فقط با گیربکس دستی و دیفرانسیل جلو عرضه میشود.
این کامپکت اسپرت ژاپنی ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و قیمت آن از ۵۳ هزار دلار آغاز میشود. کسانی که در اینتگرا خواهان گیربکس اتوماتیک هستند باید سراغ نسخهٔ معمولی ۱.۵ لیتری بروند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و با گیربکس CVT قابل خریداری است. در آخر هم به هیوندای النترا N میرسیم که با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور، ضعیفترین عضو گروه بهحساب میآید. قیمت این سدان اسپرت کرهای با گیربکس دستی از ۳۴,۸۵۰ دلار آغاز میشود و سفارش گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۱,۵۰۰ دلار به این رقم اضافه میکند.
حال بیایید ببینیم نبرد ۴۰۰ متر این سه ماشین در هوای برفی کانادا چه نتیجهای به دنبال دارد. ابتدا آکورا و هیوندای به مصاف هم میروند. در رولینگ اول از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، اینتگرا با اختلافی جزئی پیروز میشود و در رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر هم نتیجه تغییر نمیکند. همین نتیجه در دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون هم تکرار میشود و آکورا بهعنوان برندهٔ رقابت اول در برابر گلف قرار میگیرد. در مسابقات رولینگ، اینتگرا بهراحتی رقیب آلمانی را مغلوب میکند اما در درگ شرایط تغییر میکند زیرا حالا سامانهٔ چهارچرخ محرک گلف تأثیر خود را نشان میدهد و باعث پیروزی هاچبک آلمانی میشود.
مقایسه مشخصات فنی
اینتگرا تایپ S | گلف R | النترا N | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار | ۲۷۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر | ۳۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ | جلو |
وزن | ۱۴۶۰ کیلوگرم | ۱۵۳۳ کیلوگرم | ۱۴۴۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۳,۰۰۰ دلار | ۴۶,۸۹۰ دلار | ۳۴,۸۵۰ دلار |
پیام
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه راننده النترا یه عطسه میزد جلوتر میفتاد 😂😂😂😂 یه تعدادی یجوری میگفتن آکورا که انگار لامبورگینی هست!!!! بعد یه چیزم بگم. تست یه طوری بود که انگار زیاد دقیق نبود! اگه جای دیگه همین تست رو بگیرن امکان داره نتیجه فرق کنه.
Ahmad
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پیام اکورا یه چیز دیگه اس کاراکتری که هندا داره اون دوتا ندارن
پیام
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳من هیچ وقت خوشم از آکورا نیومده. مخصوصا از لحاظ طراحی.
amir
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳باخت دیگه چیو ماست مالی میکنی عطسه چیه دیگه؟ بدو برو یه برقی بیار بلکه بتونی این افتضاحو جمعش کنی
گات
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بلاشک اکورا از همه لحاظ از اونا سر تره و انتخاب منطقی اکورا هست
KAIZEN
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳هیوندای عجب خوش قیمته
phonix
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اکورا نسخه اپشنال تره هونداست گلف هم که محصول فلکس هست و گرون این وسط قط هیوندایی میمونه
amir
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳همیشه اینطوریه چیزیو که بقیه بخاطر قدمت و کیفیتشون میدن ۵۰ هزار دلار کره ای مجبوره بیشترشو با ۳۰ هزاردلار بده که ضعف خودشو بپوشونه
Peyman.JDM
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بین دنده دادن راننده اینتگرا میشه ناهار خورد
JaMsHiD
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳حالم از درگ ریس ها بهم میخوره .
چون یه مشت پلشت نشستن که هنوز نفهمیدن چطور باید تو درگ دنده بدن !
ایرانیا تو رانندگی شهری سریع تر دنده میدن تا اینا
B
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳تو این کلاس خودرو ها درگ چندان اهمیت نداره دوام و هزینه نگهداری و امکانات و قیمت هامشون مهمه تر از درگه برای این نوع خودرو ها
درگ و رولینگ بیشتر برای خودرو های اسپرت و سوپراسپرت اهمیت داره فراری و پورش و لامبو ، مک لارن و …
froG-driVer
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یه تیکه تایر کنده شده گندیده گلف رو به هر دوشون ترجیح میدم 😒
FY
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آخه کی می خوان قبول کنین کره پیشرفت کرده و از خیلی برندها جلو زده🤔 نه فولکس واگن مثل سابقه و نه آکورا…. اگه یه راننده درست پشت النترا بود قطعا اول میشد🫡
علیرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳نسل ۸ گلف بشدت بی لیاقت سال ۲۰۲۲ رسانه کار وو در ویدیو تست برسی پژو ۳۰۸ بین ۳۰۸ وگلف رأی گیری کرد با اختلاف ۳۰۸ انتخاب شد در فروش هم پژو ۲۰۸ و ساندرو لهش کردن در تمامی مسابقات هم هوندا سیویک تایپ ار شکستش میده هرچقدر نسل ۷ عالی بود این ناامیدکننده