آکورا

آکورا اینتگرا 2023 در برابر سیویک Si، الانترا N، سوبارو WRX و فولکس جتا GLI

کدام خودروی 30 هزار دلاری اسپرت را انتخاب می‌کنید؟

آکورا اینتگرا برگشته است! خب البته این بازگشت را نمی‌توان بازگشتی تمام‌عیار دانست. چند هفته پیش شاهد رونمایی از پروتوتایپ اینتگرا بودیم که ایده‌ای بسیار خوب از آنچه برای سال بعد انتظار داریم ایجاد می‌کند.

مدیر برند آکورا می‌گوید:

اینتگرا یکی از نمادین‌ترین محصولات تاریخ آکورا است. این خودروی جدید همچنان حس و حال منحصربه‌فرد اینتگرای اصیل و موقعیت بازار مناسب را ارائه خواهد داد و از پرفورمنس و استایل احساسی به همراه فضای بار و کابین خوب سود خواهد برد.

اگرچه هنوز برخی سؤالات درباره این خودرو وجود دارد اما آکورا اعلام کرده اینتگرای جدید قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار خواهد داشت. نیروبخش این خودرو نیز پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی خواهد بود که احتمالاً در سیویک Si نیز بکار رفته است. با دانستن این مشخصات مشتاقیم اینتگرا را با برخی رقبای پرطرفدار مقایسه کنیم.

اگرچه اینتگرا جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفداران دارد اما از زمان بازنشسته شدن نسل پیشین این خودرو در سال ۲۰۰۶ تاکنون اتفاقات زیادی در بازار سدان های اسپورت افتاده است. خب آیا اینتگرای جدید می تواند انتظارات طرفداران را برآورده کند یا اینکه همچنان سایه مدل‌های قبلی روی این خودرو سنگینی خواهد کرد؟

  • آکورا اینتگرا جدید

قیمت: ۳۰ هزار دلار (تخمینی)

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو

قدرت: فراتر از ۲۰۰ اسب بخار (تخمینی)

گیربکس: ۶ سرعته دستی/CVT

موعد عرضه: سال ۲۰۲۲

اگرچه فعلاً قدرت رسمی پیشرانه این خودرو اعلام نشده اما می‌دانیم نسخه ۱.۵ لیتری موجود در سیویک Si خروجی ۲۰۰ اسبی و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد.

ما همچنین می‌دانیم که آکورا اینتگرا با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه خواهد شد و این هم یک خبر خوشحال کننده برای طرفداران چنین خودروهایی است. احتمالاً وجود یک دیفرانسیل لغزش محدود نیز به ایجاد سواری هیجان‌انگیز کمک خواهد کرد اما در این صورت اینتگرا تنها خودرویی نخواهد بود که چنین تجربه سواری را به طرفداران خواهد بخشید.

حالا بیایید نگاهی هم داشته باشیم به جدی‌ترین رقبای این خودروی تازه‌نفس!

  • هوندا سیویک Si 2022

قیمت: ۲۷۳۰۰ دلار

پیشرانه: ۱.۵ لیتری توربو

قدرت: ۲۰۰ اسب بخار

گیربکس: ۶ سرعته دستی

موعد عرضه: اکنون

همان‌گونه که گفته شده بخش اعظم زیرساخت فنی آکورا اینتگرا از سیویک Si قرض گرفته شده است. حالا مشخص نیست که آیا آکورا برای توجیه قیمت بیشتر اینتگرا از نسخه قوی‌تر این پیشرانه استفاده خواهد کرد یا اینکه فقط به لوکس‌تر بودن برند خود بسنده خواهد نمود.

البته هوندا قول داده یازدهمین نسل سیویک Si بهترین هندلینگ، بیشترین تجهیزات و هیجان‌انگیزترین سواری را در تاریخ سیویک Si ارائه می‌کند. البته احتمال معرفی اینتگرا تایپ S با قدرت بیشتر هم وجود دارد اما آیا مردم سیویک Si خوب را رها کرده و اینتگرای پایه را انتخاب خواهند کرد؟ زمان چنین چیزی را مشخص خواهد نمود.

  • هیوندای الانترا N مدل ۲۰۲۲

قیمت: ۳۰ هزار دلار (تخمینی)

پیشرانه: ۲ لیتری توربو

قدرت: فراتر از ۲۷۶ اسب بخار

گیربکس: ۶ سرعته دستی/۸ سرعته اتوماتیک

موعد عرضه: سال ۲۰۲۲

هیوندای با ترفندهای قدیمی خود بازگشته و قیمت ارزان را با قدرت و پرفورمنس خوب ترکیب کرده است. الانترا N یک معامله خوب و ارزان‌قیمت است، خودرویی که قدرت ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۳۹۱ نیوتون متری را به چرخ های جلو می‌فرستد. البته با انتخاب حالت بوست می‌توان مدت اندکی از قدرت ۲۸۶ اسبی هم لذت برد.

این قدرت زیادی بوده و اگرچه قیمت رسمی الانترا N اعلام نشده اما این خودرو ارزان‌تر خواهد بود. سدان اسپورت هیوندای می‌تواند یک رقیب جدی برای رقبای ژاپنی بوده و باید منتظر ماند و دید مشتریان چه انتخابی خواهند داشت.

  • سوبارو WRX

قیمت: ۳۰ هزار دلار (تخمینی)

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو

قدرت: ۲۷۱ اسب بخار

گیربکس: ۶ سرعته دستی/ CVT

موعد عرضه: سال ۲۰۲۲

سوبارو نسل جدید WRX را اوایل سال بعد روانه بازار خواهد کرد و انتظار می‌رود این خودرو قیمت حدود ۳۰ هزار دلار داشته باشد. در بطن این خودرو پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو با خروجی ۲۷۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر قرار خواهد گرفت که اگرچه اندکی کم‌توان‌تر از الانترا N است اما در هر صورت قدرت قابل‌توجهی محسوب می‌شود. همچنین این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک مشهور سوبارو نیز سود می‌برد.

مشتریان خواهند توانست از بین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا CVT یکی را انتخاب کنند.

  • فولکس‌واگن جتا GLI 2022

قیمت: ۳۰۹۹۵ دلار

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو

قدرت: ۲۲۸ اسب بخار

گیربکس: ۶ سرعته دستی/۷ سرعته دوکلاچه

موعد عرضه: اکنون

جتا GLI به‌روزرسانی ملایمی را برای مدل ۲۰۲۲ خود تجربه کرده و قیمت ۳۰۹۹۵ دلاری دارد و با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. پیشرانه ۲ لیتری این سدان آلمانی هم قدرت ۲۲۸ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری دارد که بیشتر از اینتگرا است.

جتا GLI 2022 فقط با یک تریم فول عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست که فولکس می‌تواند مچ اینتگرا را بخواباند یا خیر اما جتا GLI پرفورمنس خوبی را عرضه می‌کند.

  • فولکس‌واگن گلف GTI 2022

قیمت: ۲۹۵۴۵ دلار

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو

قدرت: ۲۴۱ اسب بخار

گیربکس: ۶ سرعته دستی/۷ سرعته دوکلاچه

موعد عرضه: اکنون

جتا GLI دیگر یک گلف با صندوق‌عقب نیست. به این ترتیب اگرچه هر دو خودرو از یک پیشرانه استفاده می‌کنند اما گلف GTI بازار آمریکا دارای قدرت ۲۴۱ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری است. قیمت این خودرو از ۲۹۵۴۵ دلار شروع می‌شود که آن را به گزینه‌ای مناسب بدل می‌کند.

این خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌های گروه فولکس‌واگن سود برده و شاید از نظر سیستم اطلاعات سرگرمی خیلی خوب نباشد اما گیربکسی سنتی و پرفورمنسی قابل‌قبول را ارائه می‌کند. چه کسی به اینکه گلف GTI یک سدان نیست اهمیت می‌دهد؟

خب با رقبای نزدیک آکورا اینتگرا جدید آشنا شدید و کمی هم از آن‌ها برای شما گفتیم. انتخاب شما کدام‌یک از این خودروهاست؟

کدام خودروی ۳۰ هزار دلاری اسپرت را انتخاب می‌کنید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    بسیار بسیار طراحی خوبی داره
    ولی انتظار یک موتور قویتر داشتم
    باید یک موتور با توان حداقل 300 اسب بخار رو این ماشین میزاشت.
    اینطوری میتونست قیمت بیشتری هم رو این ماشین بزاره که تاکید بیشتری باشه رو خاص و سطح بالا بودن برند.
    الان از نظر قیمت و توان، هم سطح برندهای رده پایه است و این برای یه برند رده بالا اصلا چیز خوبی نیست

    موافقم 18
  2. hssn

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (491 ديدگاه)

    واسه مقایسه و قضاوت زود بود باید تا رونمایی کاملش صبر میشد
    اما تا اینجا بین گلف و سیویک ترجیح میدم انتخاب کنم…
    جفتشون پکیج کامل و خوبین ، انتخاب سختیه

    1. امیرحسین

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (300 ديدگاه)

      ایول منم مث شما
      البته آکورا هم خوش طرح
      ولی انتخابم گلف بود
      اما بین گلف و سیویک و آکورا موندم
      در صورتی که از هچبک خوشم نمیاد و فقط بخاطر قدرت بیشتر رای دادم

      1. hssn

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (491 ديدگاه)

        واسه منی که ژاپنی فنم اینتگرای جدید بعد از اون همه تبلیغ یکم ناامید کننده بود
        میراث اینتگرا اصلی رو بنظرم با خودش نداره ، البته که با بقیه محصولات همخونی داره و این خوبه
        اما لازم نبود واسه اسم اینتگرا همچین کاری بکنن و اشکالی نداشت اگر متفاوت باشه با مابقی محصولات
        و باید قدرت بالاتری نسبت به سیویک داشته باشه که چیز متفاوتی بشه و لایق اسم اینتگرا باشه
        الان گفتنی زیاده اما گفتم ، باید کاملا رونمایی شده باشه تا بشه قضاوت کاملی کرد و الان خیلی زوده

  3. امین

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (85 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اینقدر سوبارو را دوست دارم. لذت خالصه با سیستم چهارچرخ متحرکش.فقط یه ضعف داره ،اونم گیربکس CVT بشه.

    1. Amard

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (832 ديدگاه)

      از لحاظ استایل و قدرت موتور و قابلیت ارتقا فک کنم بهتر فقط به قول شما گیربکس و طراحی عقب یکم ضعیف الانترا هم قدرت خوبی داره ولی خیلی نزدیک به زمین و یه جورایی احساس میشه بدنه خیلی بزرگ روی پلتفرم کوچیک سوار کردن

  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    با احترام به نظر بقیه،من گلف رو انتخاب میکنم،این ماشین از هرنظر کامله،ظاهر،هندلینگ ایمنی کیفیت و پرفورمنس،بعد از اون هم انتخابم سیویکه اینتگرای جدید خیلی شبیه بیوک رگال(اوپل اینسیگنیا) شده و اصلا اون ماشین اسطوره ای سابق به چشم نمیاد…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. datsun

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    داداش این هیوندا n رو باید مقابل نسخه های پرفورمنس قراری بدی
    انتخاب من سوبارو wrx

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. علی

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    جای خالی نسل جدید لنسر evo اینجا خیلی خودشو نشون میداد.
    کجاس اون افسانه

  7. - A M I R -

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خیلیا مثل من انتظار نسخه کوپه داشتن که حداقل فعلا خبری ازش نیست. با این طراحی که من میبینم اگر مدل کوپه معرفی بشه بسیار طراحی جذاب تری خواهد داشت ضمن این که به نظرم فروش بالاتری هم احتمالا تجربه کنه با توجه به قشر جوان که اسم اینتگرا براش معنی بیشتری داره.

  8. مهردادکمال

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    گلف و دیگر هیچ

  9. Hosein

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (109 ديدگاه)

    طراحی آلنترا جوری که انگار رسما تصادف کرده ⁦;)⁩

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. رامتین

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    انتخابم گلف هست. گرچه جتا هم دقیقا گلفه. فولکس ورژنهای مختلفی برای این موتور داره. یعنی موتور 2لیتری که از 190 اسب شروع میشه و تا 300 اسب ادامه داره.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. محمد مختاری آذر

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    با توجه به قدرت و زیبایی هیوندای بهتره چون بهترین طراحی و زیباترین طراحی رو بین رقبا داره حتی از اکورا جدید هم بهتر هستش
    و در مورد قدرت مقدار زیادی درت و گشتاور داره و جالب اینکه هم قیمت با رقبا هستش

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    یک.اینتگرا باید کوپه میبود.دو.انتخابم سوبارو هست دلایل موتور خاص باکسر پر حجم.موتور طولی پلتفرم اساسش دف عقبه.دو دفرانسیل.سوم.اگر لنسر ایوو بود اونو برمیداشتم

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا