به لطف رندری بر اساس کانسپت برقی آکورا، میتوانیم پیشنمایش NSX الکتریکی آینده را ببینیم. این خودرو میتواند با کوروت الکتریکی اشتراکات زیادی داشته باشد.
آکورا در حال الکتریکی شدن است و این مسیر با شاسیبلند ZDX آغاز میشود. این خودرو که در هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی شد، از پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز استفاده میکند و در مدل پایه ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه در آیندهٔ نسخهٔ تایپ S آنهم با ۵۰۰ اسب بخار قدرت ارائه خواهد شد. ساخت اولین مدل تایپ S الکتریکی نشان میدهد که آکورا در عصر الکتریکی هم از پرفورمنس غافل نخواهد شد. همچنین مقامات این شرکت احتمال ساخت NSX برقی را تأیید کردهاند.
چه شکلی خواهد بود؟
کانسپت پرفورمنس الکتریک ویژن که آکورا در هفتهٔ اتومبیل مونتری در کنار ZDX معرفی کرد، بهترین نما را از یک NSX الکتریکی نشان میدهد. به گفتهٔ مقامات برند لوکس هوندا، این کانسپت پیشنمایش آیندهٔ پرفورمنس آکورا در عصر الکتریکی است. البته از این کانسپت صرفاً تصاویر تیزری تاریکی منتشر شده که چیز زیادی را نشان نمیدهد ولی بااینحال، در همین تصاویر هم میتوان دماغهٔ تیز با نوار LED باریکی که در کل سپر کشیده شده به همراه چراغهای عمودی در طرفین شبیه هایپرکار مسابقهای IMSA آکورا و نشان چراغدار آکورا روی کاپوت را دید.
در تمام عرض عقب خودرو نیز نوار نئونی سبزرنگی کشیده شده و نوشتهٔ چراغدار ACURA در زیر آن دیده میشود. حال بر اساس این تصاویر، رندری طراحی شده است. در این رندر، نشانههای طراحی کانسپت پرفورمنس الکتریک ویژن گرفته و با بدنهای اسپرت و خطوطی که یادآور NSX قبلی است ترکیب شده است.
زیر کاپوت
دو گزینه برای قوای محرکهٔ NSX برقی وجود خواهد داشت. احتمال اول این است که آکورا به همکاری خود با جنرال موتورز ادامه دهد و این دو شرکت پلتفرم مشترکی برای خودروهای اسپرت الکتریکی توسعه دهند. طبق شایعات، کوروت الکتریکی با تکنولوژی اولتیوم جنرال موتورز ساخته خواهد شد و این یعنی کوروت الکتریکی و NSX الکتریکی میتوانند قطعات مشترکی داشته باشند. احتمال دیگر اما توسعهٔ پلتفرم الکتریکی اختصاصی خود آکورا برای NSX است.
درهرصورت، این ماشین باید قویتر از نسل قبلی قبلی باشد. NSX هیبریدی ابتدا ۵۸۰ اسب بخار قدرت داشت که این رقم در مدل تایپ S به ۶۰۰ اسب بخار رسید؛ بنابراین، برای نسل جدید الکتریکی باید انتظار قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار را داشته باشیم. انتظار میرود این سوپرکار ژاپنی به چهار موتور الکتریکی (یکی در هر چرخ) مجهز باشد و در کمتر از ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.
تکنولوژیها
آکورا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی را در ZDX معرفی کرده که ویژگیهایی خاص خودروهای الکتریکی دارد و بهعنوان مثال، بهینهترین مسیرها را پیشنهاد میکند. این سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید باید در آینده در تمام خودروهای الکتریکی آکورا مثل NSX ارائه شود.
زمان معرفی
انتظار نداشته باشید که NSX الکتریکی در یکی دو سال آینده راهی بازار شود زیرا پس از خاتمهٔ تولید نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۷، حدود ۹ سال طول کشید تا آکورا نسل دوم را معرفی کرد. البته امیدواریم مجبور نباشیم اینقدر منتظر بمانیم اما تا این لحظه، آکورا تنها چند تیزر منتشر کرده است که میتواند نهایتاً به NSX الکتریکی تبدیل شود.
AMANTE
۳ مهر ۱۴۰۲توسعه ی یک پلتفرم الکتریکی اونم برای سوپراسپرت خیلی هزینه بر هست و فکر نکنم شرکت اکورا و جنرال موتورز علاقه ای به اینکار داشته باشه.
همونطور که تو متن گفته شده قرار نیست از پلتفرم کوروت بنزینی برای کوروت الکتریکی استفاده بشه و پلتفرم اولتیوم الان جنرال موتورز برای کراس اوور و سدان هاست.
همونطور که اکورا و حنرال موتورز در ساخت ZDX همکاری داشتن هیچ عجیب نیست که در سوپرماشین و ماشین های بعدی دوباره همکاری کنن.
Dead man95
۳ مهر ۱۴۰۲هیبریدش رو که نخریدن. حالا برا تمام برقیش سخته نظر بدی...
datsun
۳ مهر ۱۴۰۲برا کمپانی های مثل هوندا یا تویوتا شورلت نیسان و امثال اینها کمپانی های اقتصادی ساز یه سوپر اسپورت برابر با میلیون ها دلار هزینه تبلیغاته محصول سوپر اسپورت برای ابن کمپانی ها مساوی با محبوبیت برند و تبلیغات خود به خود و رایگان در فضای مجازی برای برند، حتی اگه کمپانی کم بفروشه باز ضرری نکرده.
فرهاد
۳ مهر ۱۴۰۲دوست نداشتم به این زودی برقی بشه ولی برای ساکت کردن بعضی ها ( مثل plaid فن ها ) لازم بود که بیاد 🇯🇵💪💪
corvette
۳ مهر ۱۴۰۲جنرال موتورز . و هوندا نزدیک ۲ ساله قرارداد ها همکاری بستن و پلتفرم های الکتریکی رو مشترکا توسعه میدن
الان چنتا از کراس اوور ها جدید هوندا . پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز داره
دقیقا فکر میکردم . احتمالا برای nsx برقی و کوروت c9
با هم همکاری کنن
به نظرم جالب میشه
JDM
۴ مهر ۱۴۰۲شک نکن جالب میشه اگرم عملی بشه سر و صدای زیادی بپا میکنه
Oxygen
۳ مهر ۱۴۰۲NSX برقی باید حداکثر تا سال ۲۰۲۷ وارد بازار بشه چون برای عقب نموندن از رقبا مثل r8 برقی یا amg gt برقی این امر لازمه ! دنیا برقی های پرفورمنس داره با سرعت خیلی زیادی گسترش پیدا میکنه و مردم هم واقعا این سبک ماشین رو دوست دارن پس چه دلیلی داره که کمپانی های بزرگ برای ساخت همچین محصولاتی لحظه شماری نکنن ؟ تا الان محدودیتی هایی مثل وزن بالای باتری ها ، شعاع حرکتی کم و احتمال آتش سوزی در اثر فشار زیاد وجود داشت اما از الان به بعد باتری های حالت جامد وارد بازی میشن و این زمانی که دیگه فاتحه سوپرکار های درونسوز خوانده میشه 🤦♂️ چون دیگه امثال مکلارن یا فراری میتونن با انداختن چهار تا باتری ۵۰ کیلویی برای هر چرخ بیش تر از ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت بیرون بکشن طوری که آسیبی همه به وزن و آیرودینامیک ماشین وارد نشه ! کلا دنیا داره جای عجیبی میشه ، تا ۱۰ سال دیگه هاچبک های شهری هم به لطف باتری های برقی شتابشون میاد زیر ۲ ثانیه و دیگه اون موقع معیار سریع بودن ماشین ها از ۰ تا ۱۰۰ به ۰ تا ۲۰۰ تغییر پیدا میکنه
Enzo Ferrari 2008
۳ مهر ۱۴۰۲امیدوارم خوب باشه
JDM سابق
۳ مهر ۱۴۰۲هوندا شرکت قدرتمندی هست بنظرم هنوز آس درست حسابی رو نکرده ولی قطعاً میتونه
NSX درسته پرفورمنس درست حسابی نداشت ولی هربار که اومده نوآوری و تکنولوژی با خودش اورده چند مدت ها پیش گفتم کوروت ZR1 هایبریده. چند روز پیش یه چندتا عکس جاسوسی ازش اومده بود بیرون. شخصی که عکس هارو گرفته گفته تا سرعت ۱۰۰ تا هم که میرفت اصلا صدایی از ماشین به گوش نمیرسید
R@min
۳ مهر ۱۴۰۲خیلی بعیده ZR1 هیبرید بشه، سه تا کوروت هیبریدی منطقی نیست. باید یکی رقیب مک لارن ۷۵۰ و ۲۹۶ پیستا بزارن.
JDM سابق
۳ مهر ۱۴۰۲بله حرفت و قبول دارم ولی موردی که هست اینکه الان اکثرا دارن به هایبرید سوییچ میکنن. برای مثال هوراکان جدید که قراره رونمایی بشه احتمالش زیاده هایبرید باشه همچنین 911 توربو و کرررا هم تصاویر جاسوسی ازشون بیرون اومده هایبرید هستن.سدان ها هم همینطور. حالا شاید هم ZR1 هایبرید نشه 🤷
sina
۳ مهر ۱۴۰۲ماشین خوبیه nsx ولی بازار روی خوشی بهش نشون نداد هیچوقت
blackwing
۳ مهر ۱۴۰۲با کوروت باش تا پیشرفت کنی 😈
datsun
۳ مهر ۱۴۰۲کورت جدید خودش هوندا nsx رو ملاک قرار داده
blackwing
۳ مهر ۱۴۰۲خیلی بامزهای سامور-عایی
datsun
۳ مهر ۱۴۰۲میتونی سرچ کنی
Amir Machine
۳ مهر ۱۴۰۲یک، تو کوروت C8 فقط برای نسخه هیبریدی E-Ray هوندا NSX رو بنچمارک کردن
دو، اگه بنچمارک بده که خود لکسس رسماً اعتراف کرده برای برقیهاش تسلا رو بنچمارک میکنه
محمدهادی
۳ مهر ۱۴۰۲بشخصه عاشق اینم مه نام NSX بمونه و فعال باشه
اصلن حال نمیده سالیان سال از این نام خبری نباشه
پس پیش بسوی تولید هر چه زودتر نسل سوم
تازه داره این ژنوم شکل میگیره و درخت تکاملیش ترسیم میشه
زنده باد سامورایی حقیقی ژاپنیNSX
البته بشرط سبک بودن و ارتفاع بسیار کم از زمین❤️❤️❤️