شرکت آکورا رسما تایید کرد که سوپراسپرت الکتریکی تازهاش با تکیهبر سری پلتفرمهای «۰» برند هوندا، در سال ۲۰۲۷ معرفی خواهد شد.
آکورا پس از مدتها به شایعات پایان داد و اعلام کرد که نسخه تمام برقی سوپراسپرت NSX را تولید میکند. معاون ارشد این برند، «شینجی آئویاما»، در مصاحبهای تازه در هفته خودرویی مونتری گفت:
ما یک مدل اسپرت جدید را در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ رونمایی خواهیم کرد. شاید نامش را NSX نگذاریم اما چیزی شبیه به آن خواهد بود.
این مقام ارشد تاکید کرد که خودروی تازه این برند بر پایه مجمعه پلتفرمهای «۰» هوندا توسعه پیدا میکند که نخستینبار در سال ۲۰۲۶ و با معرفی یک سدان آغاز بهکار خواهند کرد.
شایعات تولید نسل سوم سوپراسپرت NSX از سال ۲۰۲۱ سینه به سینه نقل میشوند؛ چراکه مدیر برند این شرکت در آن اعلام کرد که حتما یک NSX دیگر تولید خواهد شد. با این همه، آئویوما در ادامه صحبتهایش اضافه کرد:
ما با استفاده از پلتفرم جدید ۰ بهدنبال خودرویی سبک و چابک هستیم؛ پس تلاش میکنیم تا بفهمیم چطور باید پلتفرمی (خودرویی) سبکتر از خودروهای کنونی بسازیم. حتی با درنظر گرفتن ابعاد باتریها، ما در تلاشیم تا خودروهایی باریکتر بسازیم، ارتفاع نهایی را کاهش دهیم و کابین بزرگتری را فراهم کنیم.
هر دو نسل سوپراسپرتهای NSX خودروهایی موفق و محبوب به شمار میروند؛ همین مسئله معرفی جایگزینی برقی برای آن را دشوار میکند. معرفی نسل دوم این خودرو که در سال ۲۰۲۲ به پایان راه رسید، بیش از یک دهه به درازا کشید. آخرین نسخه این خودرو، NSX تایپ S، به یک پیشرانه V6 تویین توربوی هیبریدی مجهز شده بود که با تکیهبر سه موتور برقی خود ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. هوندا و آکورا با معرفی نسل آخر NSX موفق شدند تا فاصله خود با برندهای مطرح را کاهش دهند و رقبایی چون لامبورگینی، فراری و مکلارن را به چالش بکشند.
حال چیزی که درباره نسخه برقی این خودرو مشخص است، سرعت بالا و شتاب خیرهکننده آن خواهد بود که بهواسطه پیشرانه آیندهنگرانه غیربنزینی فراهم خواهد شد؛ اما سوال اصلی، شخصیت خودرو، راندمان و فرمانپذیری آن و عملکردش در پیست خواهد بود که چالشی بزرگ برای خودروهای برقی لوکس امروزی به شمار میرود. هر چند پیشرانه ۶ سینلدر نسل دوم NSX صدای جذاب یک فراری را تولید نمیکند اما جذابتر از یک خودروی اسپرت بیصدا است. آکورا باید فکری اساسی به فکر صدای این سوپراسپرت کند. نظر شما درباره این مسئله چیست؟ چه راهحلهایی پیش روی آکورا قرار دارد؟
محمدرضا
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ماشین ژاپنی زودی خراب میشه دوستان توی آمریکا گفتن از بس بیکیفیته
برید ماشین چینی بخرید همسایه هامون دارن همه بالای ۲۰۰ هزار تا آخ نگفتن
Killer
۲۸ مرداد ۱۴۰۳بنزینیش که یه شکست کامل بود
amir
۲۸ مرداد ۱۴۰۳بحاطر همین بهش میگفتن فراری ژاپنی؟ به خاطر اینکه صرفا یه شکست کامل بود؟
نظرت درمورد جنسیس کوپه بنزینی چیه؟ ماشینی که ادعای شکست ماسلارو داشت ولی ماسلا از خجالتش دراومدن!
علیرضا
۲۸ مرداد ۱۴۰۳جنسیس از ۲۰۶ تیپ ۵ هم چه در پیست مسیر درگ میخوره تازه قرار بود رقیب موستانگ باشه🤣
JaMsHiD_R1988
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ماشین کره ای نام ببر در حد و اندازه NSX که درون سوز باشه
( ۲۰۰۰۰۰ امتیاز )
Killer
۲۸ مرداد ۱۴۰۳دوستان نباید با یه کامنت من اینقدر ضعف نشون بدین از خودتون :( حقیقت تلخه :(
مرتضی نیکسرد
۲۸ مرداد ۱۴۰۳حقیقت اراجیف تو مغزت نیست.
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۸ مرداد ۱۴۰۳از کی چرت و پرت شد حقیقت
علیرضا
۲۸ مرداد ۱۴۰۳دروغ نمیگه نسل جدید nsx که سال ۲۰۱۷ معرفی شد حدود ۴ هزار دستگاه تا سال ۲۰۲۲ فروخت دلیلش نمیدونم اما مردم روی خوشی بحش نشون ندادن
JaMsHiD_R1988
۲۸ مرداد ۱۴۰۳میگم که
موقعی بازار از نابسامانی ها رها بشه ، تمام اسطوره ها برمیگردن
شاید از شکلی به شکل دیگه تغییر پیدا کنن ولی برمیگردن
حالا نگاه کنید …
car lover
۲۸ مرداد ۱۴۰۳برمیگردن اما چه برگشتنی؟ با این تب و تاب برقی سازی! فکر کن وایپر برقی برگرده. همون برنگردن و نام خودشونو خراب نکنن بهتره
Anti BTS
۲۸ مرداد ۱۴۰۳حتی اسمشم میاد کره فنا حرصشون میگیره چون دهه ها با ساخت همچین خودرویی فاصله دارند
تازه بصورت برقی هم میاد . سوپراسپرت برقی . کره ای ها که برقی نبودن ژاپن رو مسخره میکردن حالا باید شاهد سوپراسپرت برقی باشن … خدا صبرشون بده
Car love
۲۸ مرداد ۱۴۰۳LG کمکشون کن
johnmarston
۲۸ مرداد ۱۴۰۳خبر کوتاه بود و جانسوز
samurai
۲۸ مرداد ۱۴۰۳فقط یه جمله با هوندا ( به نیسانم همینو گفتم :)) )
…………….
نکن این کارو
……………………….
……….
……………………