عمر نسل دوم آکورا NSX رسماً به پایان رسید زیرا آخرین دستگاه این خودرو در اوهایو تولید شده است. این خودرو یک NSX تایپ S خاکستریرنگ است یعنی نسخهای که پاییز گذشته معرفی شد و تنها ۳۵۰ دستگاه از آن به تولید رسید. تایپ S بهعنوان نسخهای پرفورمنس بالا، از پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و سیستم هیبریدی ارتقاءیافتهای بهره میبرد. به لطف این تغییرات، خروجی سیستم به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۵ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۲۷ اسب بخار و ۲۲ نیوتن متر از نسخهٔ معمولی بیشتر است. تایپ S با این نیروی بیشتر، در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
هرچند نسل دوم NSX آنطور که باید موفق عمل نکرد اما نسل اول آن زمانی که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد، یک خودروی اسپرت موتور وسط انقلابی بود. تولید این نسل در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید و درخواستهای زیادی برای ساخت جانشین آن وجود داشت. بدین منظور، در سال ۲۰۰۷ کانسپت Advanced Sports Car بهعنوان پیشنمایش جانشین NSX رونمایی شد اما درنهایت کنار رفت و سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ یک NSX کانسپت به نمایش درآمد که سه سال بعد معرفی نسخهٔ تولیدی را به دنبال داشت.
پس از یک شروع قدرتمند به دلیل تقاضایی که از زمان خاتمهٔ نسل اول تا شروع عرضهٔ نسل دوم جمع شده بود، NSX با مشکل مواجه شد زیرا خریدار زیادی نداشت. بااینحال، آکورا ناامید نشد و در طول سالها به ارتقاء سوپرکار خود ادامه داد. بااینحال، هماکنون متأسفانه تولید نسل دوم NSX پایان یافته و آیندهٔ آن مبهم است. البته مقامات هوندا اظهار داشتهاند که به نسل سوم این سوپرکار توجه دارند اما درصورتیکه نهایتاً تأیید شود، احتمالاً الکتریکی خواهد بود. در همین حال، کارکنان مرکز پرفورمنس آکورا به تولید سدان TLX Type S PMC Edition میپردازند که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
R@min
۲۸ آبان ۱۴۰۱شاید سریع نبود شاید جذابیت ظاهری پدرش و رقبارو نداشت اما قطعا مثل پدرش انقلابی بود و کمک شایانی به نسل جدید سوپراسپرت های هیبریدی کرد.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۴۰۱شاهکاری که مغلوب اسمش شد و گران تمام شد !
خداحافظ عشق ❤
کوروش
۲۸ آبان ۱۴۰۱هییی
کافر مقدس
۲۸ آبان ۱۴۰۱یه 405 رو از سال 71 داریم تولید میکنیم اینجوری دوره هم عکس نمیگیریم
نیسان آبی رو از 1349 تولید میکنیم اینجوری سیس نمیگیریم
3دهه ست پراید میسازیم اینجوری تز نمیدیم
خجالتم نمیکشن نه حجابی نه رعایت فاصله یی چیزی
VIPER
۲۸ آبان ۱۴۰۱تازه زنو مرد غریبه نا محرم کنار هم وایسادن
تحریک نمیشن؟
اصخر کورونا
Mr.porshe
۲۸ آبان ۱۴۰۱دوست دارم بدونم تو مغز اینایی که بهت دیس دادن چیه
از خودرو های داخلی راضین
یا میخوان اوانارو هم به مقام انسانیت برسونن
GMA
۲۸ آبان ۱۴۰۱این افکار کراهت داره برادر،ایمان بیارید…:))
Mr.porshe
۲۸ آبان ۱۴۰۱باید امیدوار باشیم که یه نابغه سوخت مصنوعی مقرون به صرفه و با کیفت کشف یا اختراع کنه که از نابودی خودرو های درونسوز جلوگیری شه :)
MILADZM
۲۸ آبان ۱۴۰۱یه محصول شکست خورده …
حالا یه آمار فروش جنگی از nsx در مارکت آمریکا ببینیم :
سال ///// فروش
2021///// 124
2020 ///// 128
2019 ////// 238
2018 ///// 170
2017 ///// 581
2016 ///// 269
فکر نکنم دیگه حرفی برا گفتن باقی مونده باشه .
MILADZM
۲۸ آبان ۱۴۰۱ولی خداوکیلی چقد اون آکورا TLX آبی آخر متن خوشگله .
واقعا زیباست یه لحظه دلم رفت واسش .
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۴۰۱میگم آمار فروش بوگاتی + پاگانی هم ارائه بده و مقایسه بکن با آمار فروش اکسنت + سوناتا !
کی به کیه ، بنواز که خوب مینوازی 🤦♂️!
phonix
۲۸ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز ماشینی که با دست سر هم میشه مونتاژش خیلی زیاد باشه 500 تا هست
مثل اینکه نمیدونی داری درباره چه ماشینی حرف میزنی؟
این ماشین هم گرونه هم دست ساز البته مونتاژش دستیه و پنل هارو با ماشین میسازن موتورش هم دستی اسمبل میشه
MILADZM
۲۸ آبان ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/honda/%D9%87%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%85-nsx-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA/
Porsche 911
۲۸ آبان ۱۴۰۱قابل توجه بعضی ها…
افسانه این ماشین هست نه جنسیس کوپه
MILADZM
۲۸ آبان ۱۴۰۱آقا من یه اشتباهی کردم به جنسیس کوپه گفتیم افسانه
ولی خداوکیلی قبول کنید این ماشین موفق نبود
خود هوندا هم میگه که ما این رو یه شکست میدونیم بعد شما قبول نمیکنید
پدال هم مطلبش رو پارسال گذاشت
محمدهادی
۲۸ آبان ۱۴۰۱آره داداش
نسخه معمولیش که تو سالهای تولیدشو آوردی از نظر تولید خودروی موفقی نبود،هرچند همین تعداد کمتر از ۲هزار دستگاه تولید نسل دوم هم خودش درآینده به ارزش موارد تولید شده می افزایه
اما هوندا هرچقد که تو نسخه اولیه این نسل ضعیف حاضرشد تو نسخه آخر ینی همین تایپ اس از نظر فروش،شرایط رو فوق العاده انجام داد و تمام پیش نمونه ها بسرعت فروش رفت
این جذابیت و اعتبار نام NSX رو درصورت درپیش گرفتن سیاست و انتخاب آپشن های درست توسط هوندا رو میرسونه
این نکته بسیار مهمی بود که شما اصلن ندیدیش
حالا علتش یا توجه نکردنت به این تغیر بزرگ بود یام به عمد از NSX خوشت نمیاد و نخواستی این موفقیت سریع هوندا رو ببینی
بنظرم علت بیشتر دیسلاکایی که خوردی همین بود که افرادی بودن که این موضوع رو تو اظهار نظرت فهمیدن
محمدهادی
۲۸ آبان ۱۴۰۱خخخخخخ
یزیدتو پورشه
چه حواس جمی داری تو😄😄😄
4wheeled
۲۸ آبان ۱۴۰۱محصول شکست خورده بود،این بار چندمه که میخوان سوپر اسپرتشون رو هم قیمت رقبای اروپایی بفروشن ولی با شکست مواجه میشه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۸ آبان ۱۴۰۱این در آینده کلکسیونی میشه و خیلی گرون
Just toyota
۲۸ آبان ۱۴۰۱ناراحت نشید ، چون قراره نسل بعدی این خودرو احتمالا ۲ سال دیگه رونمایی که مدیران هوندا گفتن به احتمال خیلی زیاد یک سوپرکار تمام الکتریکی افراطی هست که میتونه تو بحث شتاب با امثال تسلا رودستر و نسل جدید لکسوس lfa ( که اینم تمام الکتریکی ) رقابت کنه 🤩🇯🇵🇯🇵🇯🇵🚀🚀🚀💪
Just toyota
۲۸ آبان ۱۴۰۱واقعا یه این نسل هم مثل نسل قبلی اسطوره بود ، با ۱۷۰ هزار دلار شتابی در حد آونتادور ۵۰۰ هزار دلاری داشت 🇯🇵🇯🇵🚀🚀🚀💪💪
downfall
۲۸ آبان ۱۴۰۱ژاپن خودروهای افسانه ای مثل nsx و lfa و جی تی آر و سوپرا و لنسر و s2000 میسازه. چین هم برندهایی مثل byd و nio خودروهای قابل احترامی دارن.
کره جنوبی هم آبروی صنعت خودروی آسیا رو می بره. اون از کادنزاشون که با پنجاه هزار تا قیمت با حقارت شوت شد بیرون از بازار!! اون از آزرا و استینگر. هر کار می کنن در سطح جهانی رقابت کنن بازار دست رد به سینشون میزنه
Just toyota
۲۸ آبان ۱۴۰۱اصلا به عنوان یه قانون کلی : هیچوقت نباید اسم کره رو کنار بزرگانی مثل ژاپن و آلمان آورد ، کره برای رسیدن به الان اینها حداقل ۳۰ سال دیگه باید پیشرفت کنه
محمدهادی
۲۸ آبان ۱۴۰۱کره البته خیلی خوب از دوران ابتدایی خودش پیرفت کرد
اما این تنفری که در خیلی از افراد نسبت به محصولات کره وجود داره بنظرم بیشتر بخاطر اینه که کره یی ها در خودروسازی مثل تمام حوزه های فکریشون خیلی تفکرات بلندپروازانه و اعتماد به نفس کاذب دارن و این حال بهم زنه!
THE1
۲۸ آبان ۱۴۰۱چه ماشینایی که اومدن و رفتن و میان و میرن و سهم ما فقط تماشا بود و هست💔
sina
۲۸ آبان ۱۴۰۱برای یه برنده ژاپنی قیمتش زیادی بالا بود هر چند از دید من ارزش پرداخت تک تک دلارهاش رو داشت ولی خریدار وقتی قیمت بالاتر از صد هزار تا باشه بیشتر میره سمت برند های آلمانی یا ایتالیایی و بریتانیایی
ژاپنی ها تو رده های قیمتی پایین تر برتری دارند.
برند اکورا بعد توقف ساخت RLX و NSX و جایگزینی اینتگرا با ilx حالا با دو تا سدان و دوتا کراس اور تو بازار لوکس ها حضور داره که بنظرم کافیه.
phonix
۲۸ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز هوندا هیچ وقت با مشکل قیمت گذاری روبهرو نبود و تمام ماشین های nsx هم فروش رفتن این ماشین کلا تولیدش قرار نبود زیاد باشه
اون حرف قیمت گذاری فقط برای lfa حکم میکرد که اولین تلاش گروه تویوتا بود و خوب طبیعی هست کسی بالاش اندازه فراری پول نده هرچند که اونم فروش رفت
وقتی استارتاپ های یه شب دراومده فروش میرن هوندا فروش نرن ماشین هاش؟
MILADZM
۲۸ آبان ۱۴۰۱آقا جون هوندا خودش میگه nsx یه شکست تمام عیار بود
خودش محصول خودش رو شکست میدونه بعد شما از ایران میگی همشون فروش رفتن و قرار هم نبود زیاد تولید بشه !
مرد حسابی مگه داری در مورد یه هایپرکار میلیون داری حرف میزنی ؟
من لینک اون اعتراف هوندا رو هم بالا گذاشتم
این سیستم تایید کامنت داغونشون 10 ساعت میکشه یه لینک زپرتی رو منتشر کنه
تایید شد حتما ببینش
phonix
۲۸ آبان ۱۴۰۱اون کیا نمیدونم چی چی
شکستش اشکال نداشت و اولین تلاش بود و… یه عالمه ماسمالیش کردی
بعد ماشینی که این نسلش تمام مدل هاش فروش رفته رو شکست میدونی؟
MILADZM
۲۸ آبان ۱۴۰۱برادر من
عزیز من
دوست من
هموطن من
من کی باشم که nsx رو شکست بدونم
بابا لامصب همونی که این ماشین رو ساخته میگه این ماشین یه شکست تمام عیار بود .
لینک اون بالا تایید شد ببین
sina
۲۹ آبان ۱۴۰۱مشکل قیمت گذاری نبود دوست عزیز
مشکل کم بودن سفارشات بود که فروشش رو چهاررقمی هم نمیکرد مدتها.
در نهایت بازار مشخص میکنه که یه محصول چقد موفق بوده.
در نهایت nsx از دید من یه شاهکار بود ولی بازار بهش روی خوش نشون نداد
چراش از دید من قیمتش بود
اگه این ماشین در آستانه صد کی قمیت گذاری میشد از دید من سالها تو بازار میموند با توجه به کیفیتش
بی خیال اسم
۲۸ آبان ۱۴۰۱حیف شد با اینکه حرف زیادی نداشت ولی من دوسش داشتم…
datsun
۲۸ آبان ۱۴۰۱اسطوره ی ماندگار