آکورا با معرفی خودروی جدید ZDX اولین قدم مهم در زمینه برقی سازی محصولاتش را برداشت اما معرفی کانسپت پرفورمنس الکتریک ویژن را میتوان خبر هیجانانگیزتری دانست.
ژاپنیها در هفته خودرویی مونتری کانسپت آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن را معرفی کردهاند که میتواند پیشنمایشی از یک محصول برقی و اسپرت در آینده باشد. خودروی موردبحث ما را به یاد NSX میاندازد، خودرویی که دیگر تولید نخواهد شد. نمای جلوی کانسپت یاد شده به چراغهای نازک و عمودی مجهز شده است و تقریباً مشابه آرایشی است که در خودروی مسابقهای ایمسا میبینیم. همچنین یک نوار نورانی نیز وجود دارد که در دماغه خودنمایی میکند. به این ترکیب باید لوگوی نورانی آکورا را نیز اضافه کنیم که همگی رنگ سبز فلورسنت را منتشر میسازند.
یکی از مدیران این خودروساز ژاپنی میگوید:
تیم طراحی ما در لسآنجلس آینده محصولات پرفورمنس آکورا در عصر برقی سازی را تجسم کرده است. این کانسپت جدیدترین طرح ما از یک خودروی پرفورمنس و تمام برقی است و باعث میشود تمامی اعضای تیم طراحی به دنبال جابجا کردن مرزها باشند. ما میخواهیم با کانسپت پرفورمنس الکتریک ویژن هیجان خود را با طرفداران به اشتراک بگذاریم
آکورا میگوید خودروی موردبحث نیمنگاهی به یک خودروی اسپرت و برقی در آینده دارد. البته ژاپنیها اخبار موجود درباره معرفی یا عدم معرفی نسخه تولیدی آن را تائید نکردهاند و هنوز جزئیاتی از قدرت و پرفورمنس کانسپت در دست نیست. برند لوکس هوندا به دنبال گسترش سبد محصولات برقی و اسپرت خود خواهد بود و در اولین قدم مدل ZDX تایپ S را با ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. آکورا امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳۰۰ هزار خودروی برقی به فروش برساند و بخش اعظم محصولات فروخته شده نیز از نوع تایپ S باشند. کانسپت آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن میتواند جایگزینی عالی برای NSX باشد. برای یادآوری باید گفت NSX از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با ۵۲۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد و قدرت نسخه نهایی تایپ S آن به ۶۰۰ اسب بخار رسید. بیشک محصولات اسپرت و برقی آکورا در آینده باید قدرتی بالاتر از ارقام یاد شده داشته باشند.
sina
۲۸ مرداد ۱۴۰۲مسیر درستی رو در پیش گرفته آکورا از نظر طراحی و الکتریکی شدن
البت همچنان امیدوارم خودروهای بنزینی رو هم در سبد محصولاتش نگه داره
امیر
۲۸ مرداد ۱۴۰۲بعضی ها میگفتن ژاپن بلد نیست ماشین برقی بسازه و به سرنوشت نوکیا هم دچار میشه !! 🤣🤣 ( چرا ساکت شدین )
دانیال_Surrey،England
۲۸ مرداد ۱۴۰۲کانسپت ساختن رو همه بلدن،خودروسازای ژاپنی هم تو این سالها با فاصله بسیار زیاد نسبت به بقیه کانسپت ساختن.
که متاستفانه خروجیاش بسیار کم و نا امیدانه بوده.
اگرم قراره آکورا nsx با وزن بالا معرفی بشه((نسخه تولیدی))و با قدرت 1800 اسبی اونم بعد از سالها،به نظرم تولیدش نکنن بهتره.
به قول مدیرعامل مک لارن،الان دیگه همه بلدن ماشین 2 تنی الکتریکی با 2000 اسب بخار بسازن.
هنوز انگشت به دهانم که چطور ژاپن اون امپراطوری اسپرت سازیشو به این روز انداخته.
Car love
۲۸ مرداد ۱۴۰۲وقتی اینقدر اوضاع برندات خرابن که مجبوری با کانسپت هم حال کنی در حالی که بقیه ماهی یه محصول میفرستن رو خط تولید 💔
البته نوکیا وضعیتش بهتره الکتریکی سازیه جهانه،رتبه ٢٩ نیست حداقل 😣
اشکان
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ژاپن در صنایع الکترونیک حرف اول و هم نزنه ، حرف دوم و میزنه….اونا حالشون خوش نیست که همچین چیزایی میگند !!! ژاپن زیادی وسواس داره رو تولیداتش ، تو کار اشغال سازی نیست
Fy
۲۸ مرداد ۱۴۰۲زیبایی هوندا و آکورا هیچ ماشینی نداره
JDM
۲۸ مرداد ۱۴۰۲خدانکنه اسم nsx رو بزارن رو یه محصول الکتریکی ولی به این تیزر واقعا منتظرم به طور کامل معرفی شه
محمدهادی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲حالا کی معرفی میشه این ظاهرشو کامل ببینیم؟
Killer
۲۸ مرداد ۱۴۰۲Nsx بنزینیش که ادعاشو دارن شکست خورد دیگه برقیش که بلد نیستن بسازن دیدن داره :)))
phonix
۲۸ مرداد ۱۴۰۲بله کاملا مشخصه که از علاقمندان قدیمی خودرو هستید که اصلا با نام مشهور nsx اشنایی ندارید
نه تنها سگمنت هارو بلد نیستی ماشینای اسطوره ای رو هم نمیشناسی واقعا تو سایت چه کار میکنی ؟ نگاه میکنی کجا یه شرکت با ریشه زاپن هست بیای دربارش حرف بزنی ؟***
lelewed933
۲۸ مرداد ۱۴۰۲کلا ژاپنیها خیلی هول هولکی پیش نمیرن
سعی میکنن قبل از اقدام خیلی خوب فکر کنن و تمام جوانبو درنظر بگیرن
البته این مورد یه وقتایی هم باعث عملکرد کند و عقب افتادن از رقبا میشه اما خوبیش اینه که تمام سناریوهای ممکن رو درنظر گرفتن و اگه مدیریت درستی داشته باشن، میتونن برای هر نوع رقابتی آماده باشن. تا حالا که ثابت کردن این استراتژی خوب جواب داده ولی هیچ چیز مطلق نیست