آکورا نسخهٔ ویژهای از سدان اسپرت TLX تایپ S را معرفی کرده است که در همان مرکز تولید NSX بهصورت دستی در تنها ۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
آکورا از محصول جدید بخش مرکز تولید پرفورمنس خود یا بهطور مخفف PMC رونمایی کرده است. این خودرو TLX Type S PMC ادیشن نام دارد که از ماه آینده مونتاژ آن بهصورت دستی در تنها ۵۰ دستگاه توسط مرکز تولید پرفورمنس آغاز خواهد شد. یکی از ویژگیهای جذاب این ماشین رنگ خاکستری مات گاتهام است یعنی همان رنگی که در NSX تایپ S هم استفاده شده بود.
علاوه بر این رنگ، TLX به رینگهای ۲۰ اینچی به رنگ مشکی برلینا با پرههای Y شکل هم مجهز شده که از NSX الهام گرفته است. دستگیرههای در و بخشی از رکاب هم به همان رنگ درآمدهاند. تکمیلکننده تغییرات بیرونی TLX Type S PMC ادیشن نیز اسپویلر فیبر کربنی براق، دیفیوزر فیبر کربنی عقب، نشانهای مشکی براق و چهار سر اگزوز مشکی کرومی هستند.
در داخل خودرو شاهد تریم فیبر کربنی، پارکابیهای چراغدار، چرم قرمز میلانو همراه با تریم جیر مصنوعی مشکی در صندلیها و کفپوشهای پریمیوم با نشان تایپ S هستیم. روی کنسول میانی هم پلاک ویژهای جای گرفته است که تعداد ساخت هر دستگاه از ۵۰ را نشان میدهد. زیر کاپوت این نسخهٔ ویژه اما تغییری صورت نگرفته و از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ TLX تایپ S معمولی استفاده میکند. خروجی این موتور به لطف بهرهمندی از تکنولوژیهای برگرفته از NSX برابر با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر است. این نیرو به هر چهارچرخ فرستاده میشود که با لاستیکهای تابستانی پیرلی P-Zero پوشیده شدهاند.
مثل تمام خودروهایی که در مرکز تولید پرفورمنس آکورا ساخته میشود، TLX Type S PMC ادیشن هم بهصورت دستی مونتاژ میشود و از همان کنترل کیفیتی که برای NSX اعمال میشد بهره میبرد. این یعنی هر خودرو پیش از خروج از مرکز تولید، آزمایش داینو، بازرسی رنگ و شبیهسازی حرکت در مسیر ناهموار را پشت سر میگذارد. این سدان اسپرت تولید محدود در بهار امسال با قیمت پایه ۶۶,۹۹۵ دلار راهی برخی نمایندگیهای آکورا خواهد شد.
Milad ZM
۲۴ اسفند ۱۴۰۱موتر هندا 125 را بزرگ کرده به مردم غالب میکند جاپنی .
مهدی
۲۴ اسفند ۱۴۰۱جلوپنجره آکورا را نمیپسندم.
Hamilton1970
۲۴ اسفند ۱۴۰۱به طرز عجیبی با این ماشین حال میکنم:)
طراحی جالبی داره، قوای فنی خوبی داره (CVT نداره 😄)، کیفیت خوبی داره، برند شناخته شدهایه کلا چیز خوبیه
با اینفینیتی Q50 و لکسوس IS رقابت خوبی داره (اگر ایران بودند پای ثابت جوونا بودن💔🙂)
زیزیگولو
۲۴ اسفند ۱۴۰۱یه جای دیگه داشتم در مورد این ماشین میخوندم که رنگ مورد استفاده واسه این ماشین از نانو ذرات تشکیل شده که باعث میشه سطح عمیقی از بدنه فلزی ماشینو بپوشونه که این مانع زنگ زدگی ماشین در دراز مدت میشه
F22RAPTOR
۲۴ اسفند ۱۴۰۱و خدا رو شکر ازون مانیتور های
تسلایی نداره
R/T
۲۴ اسفند ۱۴۰۱عجب رخ گنگی داره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/03/Acuta-TLX-4.jpg
رامتین
۲۴ اسفند ۱۴۰۱کاملا طراحی سامورایی داره. دو ایراد البته داره: یک اینکه هم آکورا و هم اینفینیتی که برندهای خارجی نیسان و هوندا هستند، اصلا نتونستن مثل لکسوس موفق باشند. ایراد دوم هم از نظر من فنی هست. موتور 3.5 توربو توان 350 حتی میشه گفت ضعیفه. به راحتی میشه 400 به بالا اخذ میکردن!
sina
۲۴ اسفند ۱۴۰۱جز زیباترین سدان های بازاره واقعا…
کلا این کوچیک کردن سبد محصولات به دو تا سدان و دو تا کراس اور خیلی تصمیم درستی بود از سمت هوندا.
مهدی
۲۴ اسفند ۱۴۰۱کاش میشدش این عروسک رو خرید کیف کردش از دیدنش……