آکورا

آکورا TLX Type S PMC ادیشن، نسخه‌ای تولید محدود با رنگ خاکستری NSX

آکورا نسخهٔ ویژه‌ای از سدان اسپرت TLX تایپ S را معرفی کرده است که در همان مرکز تولید NSX به‌صورت دستی در تنها ۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

آکورا از محصول جدید بخش مرکز تولید پرفورمنس خود یا به‌طور مخفف PMC رونمایی کرده است. این خودرو TLX Type S PMC ادیشن نام دارد که از ماه آینده مونتاژ آن به‌صورت دستی در تنها ۵۰ دستگاه توسط مرکز تولید پرفورمنس آغاز خواهد شد. یکی از ویژگی‌های جذاب این ماشین رنگ خاکستری مات گاتهام است یعنی همان رنگی که در NSX تایپ S هم استفاده شده بود.

علاوه بر این رنگ، TLX به رینگ‌های ۲۰ اینچی به رنگ مشکی برلینا با پره‌های Y شکل هم مجهز شده که از NSX الهام گرفته است. دستگیره‌های در و بخشی از رکاب هم به همان رنگ درآمده‌اند. تکمیل‌کننده تغییرات بیرونی TLX Type S PMC ادیشن نیز اسپویلر فیبر کربنی براق، دیفیوزر فیبر کربنی عقب، نشان‌های مشکی براق و چهار سر اگزوز مشکی کرومی هستند.

در داخل خودرو شاهد تریم فیبر کربنی، پارکابی‌های چراغ‌دار، چرم قرمز میلانو همراه با تریم جیر مصنوعی مشکی در صندلی‌ها و کف‌پوش‌های پریمیوم با نشان تایپ S هستیم. روی کنسول میانی هم پلاک ویژه‌ای جای گرفته است که تعداد ساخت هر دستگاه از ۵۰ را نشان می‌دهد. زیر کاپوت این نسخهٔ ویژه اما تغییری صورت نگرفته و از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ TLX تایپ S معمولی استفاده می‌کند. خروجی این موتور به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی‌های برگرفته از NSX برابر با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر است. این نیرو به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود که با لاستیک‌های تابستانی پیرلی P-Zero پوشیده شده‌اند.

مثل تمام خودروهایی که در مرکز تولید پرفورمنس آکورا ساخته می‌شود، TLX Type S PMC ادیشن هم به‌صورت دستی مونتاژ می‌شود و از همان کنترل کیفیتی که برای NSX اعمال می‌شد بهره می‌برد. این یعنی هر خودرو پیش از خروج از مرکز تولید، آزمایش داینو، بازرسی رنگ و شبیه‌سازی حرکت در مسیر ناهموار را پشت سر می‌گذارد. این سدان اسپرت تولید محدود در بهار امسال با قیمت پایه ۶۶,۹۹۵ دلار راهی برخی نمایندگی‌های آکورا خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Milad ZM

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    موتر هندا 125 را بزرگ کرده به مردم غالب میکند جاپنی .

    موافقم 3
    مخالفم 99
  2. مهدی

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    جلوپنجره آکورا را نمی‌پسندم.

    موافقم 2
    مخالفم 68
  3. Hamilton1970

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    به طرز عجیبی با این ماشین حال میکنم:)
    طراحی جالبی داره، قوای فنی خوبی داره (CVT نداره 😄)، کیفیت خوبی داره، برند شناخته شده‌ایه کلا چیز خوبیه
    با اینفینیتی Q50 و لکسوس IS رقابت خوبی داره (اگر ایران بودند پای ثابت جوونا بودن💔🙂)

    موافقم 55
    مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    یه جای دیگه داشتم در مورد این ماشین میخوندم که رنگ مورد استفاده واسه این ماشین از نانو ذرات تشکیل شده که باعث میشه سطح عمیقی از بدنه فلزی ماشینو بپوشونه که این مانع زنگ زدگی ماشین در دراز مدت میشه

    موافقم 25
    مخالفم 1
  5. F22RAPTOR

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    و خدا رو شکر ازون مانیتور های
    تسلایی نداره

    موافقم 30
    مخالفم 1
  6. R/T

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)
  7. رامتین

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    کاملا طراحی سامورایی داره. دو ایراد البته داره: یک اینکه هم آکورا و هم اینفینیتی که برندهای خارجی نیسان و هوندا هستند، اصلا نتونستن مثل لکسوس موفق باشند. ایراد دوم هم از نظر من فنی هست. موتور 3.5 توربو توان 350 حتی میشه گفت ضعیفه. به راحتی میشه 400 به بالا اخذ میکردن!

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. sina

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    جز زیباترین سدان های بازاره واقعا…
    کلا این کوچیک کردن سبد محصولات به دو تا سدان و دو تا کراس اور خیلی تصمیم درستی بود از سمت هوندا.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  9. مهدی

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    کاش میشدش این عروسک رو خرید کیف کردش از دیدنش……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا