توانایی فنی قابل قبول و ابعاد مناسب برای کاربری خانوادگی، آکورا ZDX را خودرویی جذاب برای بازار جهانی نشان میدهد. این محصول در مدلهای مختلف، ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار دلار قیمت خواهد داشت.
طی سالهای اخیر، آکورا و اینفینتی کمتر از لکسوس مورد توجه عامه مردم بودند اما تولیدات ارزشمند به بازار جهانی عرضه کرند. این شرایط، خصوصا در کلاس شاسیبلندهای اندازه متوسط، مشهود است.
با بودجهی ۵۰ تا ۵۵ هزار دلار، مدل تمام برقی آکورا MDX در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد. این خودروی دو دیفرانسیل، ۲۹۰ اسب بخار قدرت فراهم میکند و همراه امکانات جذاب داخل کابین، شامل تزئینات چرم و تجهیزات ایمنی، رضایت مشتریان را کسب کرده است. حالا شرکت سازنده تصمیم دارد نسخهی برقی MDX را برای رقابت با کراساورهای الکتریکی ساخت امریکا و آلمان، عرضه کند.
آکورا برای ZDX از پلتفرم آلتیوم جنرال موتورز امریکا استفاده کرده است تا اشتراک فنی با شورلت بلیزر EV داشته باشد. در مدل پایه، باتری ۱۰۲ کیلو وات ساعت استفاده میشود و یک موتور ۳۴۰ اسب بخار وجود خواهد داشت. این نمونه، ۵۰۰ تا ۵۲۵ کیلومتر شعاع حرکتی ارائه خواهد کرد.
فناوری شارژ سریع با نرخ ۱۹۰ کیلووات برای ZDX فراهم است. این شرایط باعث میشود با ۱۰ دقیقه اتصال به شارژر DC، امکان رانندگی تا مسافت ۱۳۰ کیلومتر وجود داشته باشد. آکورا ادعا میکند تا سال آینده و زمان تولید ZDX، شارژرهای خانگی با توان قابل قبول برای مشتریان ارائه خواهد شد.
مشابه MDX بنزینی برای ZDX برقی هم نسخهی تایپ S ارائه میشود. این مدل، قویترین شاسیبلند تاریخ آکورا خواهد بود و سیستم دو موتور با قدرت ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت. فعلا باتری ۱۰۲ کیلووات ساعتی برای انواع ZDX ثابت است و توان پیمایش تایپ S را به ۴۶۰ کیلومتر میرساند.
تقسیم وزن ۵۰/۵۰ یکی از مهمترین نکات فنی در آکورا ZDX است. خریدار نسخهی تایپ S علاوهبر قدرت بسیار خوب، ترمزهای ۶ پیستون برمبو، سیستم تعلیق اسپرت و تایرهای ویژه (high-performance) نیز خواهد داشت. آکورا ZDX در تمام مدلها، چرخ ۲۰ تا ۲۲ اینچ، چراغهای LED و روشنایی باریک پیرامون جلوپنجره دارد.
در کابین، نمایشگر ۱۱ اینچ پشت فرمان و ۱۱/۳ اینچ لمسی استفاده شده است. طراحی داشبورد، زیادهروی در سبک مینیمال خودروهای برقی مدرن، مثل تولیدات تسلا یا بیامو را ندارد و مشابه مدلهای بنزینی آکورا به نظر میرسد. ارزانترین مدل ZDX، سیستم صوتی ۱۸ اسپیکر با آمپلیفایر و سابووفر از برند مشهور بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) ارائه میکند.
فناوری خودران آکوراواچ ۳۶۰ پلاس (+AcuraWatch 360) برای ZDX ارائه خواهد شد. این سیستم با دید ۳۶۰ درجه، امکان رانندگی بدون دخالت دست در مسیرهای بزرگراهی امریکا، حسگرهای جلو و عقب با ترمز خودکار، همراه فناوری پارک دوبل اتوماتیک، امکانات متنوع ZDX خواهند بود.
آستانه قیمت ۶۰ هزار دلار برای شاسیبلند برقی آکورا، جالب توجه است. اختلاف قیمت ۱۰ هزار دلاری این خودرو با مدل بنزینی نیز، احتمالا مشتریان بسیاری جذب خواهد کرد. اگر نسخهی ۵۰۰ اسب بخار ZDX با حدود قیمت ۷۰ تا ۷۵ هزار دلار عرضه شود، برتریهای جالبی نسبت به MDX تایپ S خواهد داشت. قویترین شاسیبلند بنزینی آکورا، ۳۵۵ اسب بخار قدرت دارد و با آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار فروخته میشود.
کیان
۲۷ مرداد ۱۴۰۲طراحی داخل کابینشو بیشتر از هرچیز دیگری دوست داشتم چون عجیب و غریب و افراطی و رادیکال نیست
در رابطه با “فناوری خودران جنرال موتورز به نام بلو کروز”
این فناوری مال شرکتی هست به اسم کروز ک امریکایی هست و بعد از مدتی خریداری شد و سرمایه گذاریهای مالی توسط جنرال موتورز و هوندا و بخش کوچکیم مایکروسافت انجام دادن و …
پویا
۲۷ مرداد ۱۴۰۲متن فکر کنم ایراد داره چون بلو کروز متعلق به فورده سیستم خودران جی ام اسمش سوپر کروزه
کیان
۲۷ مرداد ۱۴۰۲بلو کروز یه اسمی بوده که یه دعوای حقوقی سرش بین فورد و جنرال موتورز ایجاد شده بود اول، جفتشون این اسمو از ابتدا انتخاب کرده بودن برای سیستم خودران خودشون، بعدش حالا این اسم و فورد ورداشت و جنرال شد سوپر کروز
gmcs399168lss24
۲۷ مرداد ۱۴۰۲درود.ببخشید بلوکروز برای فورد نیست؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ مرداد ۱۴۰۲سلامت باشید، تصحیح شد:
فناوری خودران آکوراواچ ۳۶۰ پلاس (+AcuraWatch 360) برای ZDX ارائه خواهد شد. این سیستم با دید ۳۶۰ درجه، امکان رانندگی بدون دخالت دست در مسیرهای بزرگراهی امریکا، حسگرهای جلو و عقب با ترمز خودکار، همراه فناوری پارک دوبل اتوماتیک، امکانات متنوع ZDX خواهند بود.
gmcs399168lss24
۲۷ مرداد ۱۴۰۲زنده باشید جناب اشتری.
Car love
۲۷ مرداد ۱۴۰۲“آکورا برای ZDX از پلتفرم آلتیوم جنرال موتورز امریکا استفاده کرده ”
بدجور دست به دامن امریکا و چین بخصوص جنرال موتورز و فورد شدن!
datsun
۲۷ مرداد ۱۴۰۲جنرال که رایگان این پلتفرم رو به هوندا نداده ،هوندا با جنرال این پلتفرم رو توسعه دادن هوندا هم سرمایه ی و هم مهندسی تو این پلتفرم نقش داشته و حق استفاده داره
Killer
۲۷ مرداد ۱۴۰۲الان اینم تست میکنن میبینن بردش ۲۰۰ کیلومتره
بهنام
۲۷ مرداد ۱۴۰۲اونکه هیوندای بود تا صبح میزدن با شارژر میدیدن بیست درصد هم شارژر نشده . کای هم شکایت کردن 😂
Enzo Ferrari 2008
۲۷ مرداد ۱۴۰۲عجب کراس آوری هست آکورا اینو برای رقابت
با ری را درست کردن 😂😂😂
بهنام
۲۷ مرداد ۱۴۰۲نتونستی از کره یه اسطوره در بیاری و داری نام انزو فراری رو برای کوبیدن ژاپنی خراب میکنی ؟ چه بدبختی باز شما کره ای فنا دارین ! 😂
Tesla
۲۷ مرداد ۱۴۰۲یه شکست خورده دیگه !! 🤣🤣🤣⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪
علیرضا
۲۷ مرداد ۱۴۰۲طرحی این ده هیچ تسلا رو میزنه یک روحی در طراحی داره
lelewed933
۲۷ مرداد ۱۴۰۲با این قیمت برای رقابت با بزرگان الکتریکی مثل تسلا کافی نیست. اما اگه قیمتشو کمتر کنن میتونه رقابت کنه
ولی در کل بعنوان اولین تلاش الکتریکی این برند مناسبه
بهزاد
۲۷ مرداد ۱۴۰۲تسلا y نسخه لانگ رنج با سفارش رینگ ۲۰ و رنگ های دلخواه و کابل شارژ و سیستم کمک راننده و چند آپشن کوچک دیگر قیمت به نزدیک ۷۵ هزار دلار میرسه و اگر نسخه پرفورمنس هم انتخاب بشه میره نزدیک ۸۰ هزار دلار.
اون چیزی که در اخبار میبینید که مثلا مدل y قیمتش زیر ۵۰ هزارتاست برای نسخه تک موتوره و باتری چیپ ۶۰ کیلووات catl و بدون سیستم کمک راننده و آپشن خاصی هست.
در تولیدات برندهای لوکس معمولا نسخه پایه هم کلی آپشن به صورت استاندارد وجود داره و تقریبا مدل zdx و مدل y سفارشی قیمت مشابهی دارند.
lelewed933
۲۷ مرداد ۱۴۰۲درسته. من قیمت قبل تسلا رو درنظر گرفتم. اینطوری که شما میگی بنظرم ZDX ارزش خرید بیشتری پیدا میکنه. طراحی خیلی خوبی هم داره
بهنام
۲۷ مرداد ۱۴۰۲طراحی بسیار زیبا و شیکی داره . طراحی داخلی هم بسیار معقول هست و کیفیت خوبی داره . با توجه به اعتبار زیاد هوندا و آکورا تو آمریکا احتمالاً فروش حوبی هم داشته باشه .
sinasvj
۲۷ مرداد ۱۴۰۲یک bz4x دیگه
MohammaD
۲۷ مرداد ۱۴۰۲اینطور که پیداست ، صد شرف داره به RZ لکسوس
شاهرخ
۲۷ مرداد ۱۴۰۲چرا فیلمش نمیشه ذخیره کرد
sina
۲۸ مرداد ۱۴۰۲چه خوب و معقول هست طراحی داخلی و بیرونیش…
البت خود MDX هم خیلی حیفه ولی خب دیگه حرکت به سمت الکتریکی شدن قربانی داره