قیمت پایهٔ آکورا ZDX از ۶۴,۵۰۰ دلار آغاز میشود که با وجود پلتفرم و پیشرانه یکسان با کادیلاک لیریک، ۱۵ هزار دلار گرانتر است.
آکورا ZDX بهار آینده با قیمت پایهٔ ۶۴,۵۰۰ دلار راهی نمایندگیهای فروش میشود. این یعنی قیمت کراساوور الکتریکی آکورا ۷,۳۰۵ دلار بیشتر از کادیلاک لیریک با قیمت پایهٔ ۵۷,۱۹۵ دلار است. علاوه بر این، کادیلاک برای جبران حذف اعتبار مالیاتی هم تخفیفی ۷,۵۰۰ دلاری را ارائه میکند که قیمت را به ۴۹,۶۹۵ دلار کاهش میدهد. درنتیجه، ZDX با وجودی که پلتفرم مشترک و پیشرانهٔ یکسانی با لیریک دارد، ۱۴,۸۰۰ دلار گرانتر خواهد بود.
ZDX به یک موتور الکتریکی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت در عقب مجهز است که توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۰۲ کیلووات ساعتی تغذیه میشود. این باطریها با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا ۵۲۰ کیلومتر را فراهم میکنند که رقمی قابلاحترام است. با استفاده از شارژر سریع هم میتوان ظرف ۱۰ دقیقه ۱۳۰ کیلومتر به برد خودرو افزود. علاوه بر این، ZDX A-Spec دو موتورهٔ چهارچرخ محرک هم با قیمت ۶۸,۵۰۰ دلار ارائه میشود. آکورا فعلاً مشخصات این نسخه را اعلام نکرده است و فقط میدانیم برد آن ۵۱۰ کیلومتر خواهد بود.
پرچمدار این خانواده هم ZDX تایپ S با قیمت پایهٔ ۷۳,۵۰۰ دلار است که از دو موتور الکتریکی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این نسخه در کمتر از پنج ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما برد آن به ۴۶۰ کیلومتر کاهش میابد. تایپ S علاوه بر قدرت بیشتر، به کمکفنرهای تطبیقی، تعلیق بادی قابل تنظیم، رینگهای ۲۲ اینچی و ترمزهای برمبو با کالیپرهای زردرنگ شش پیستونه در جلو هم مجهز است. این نسخه همچنین از سیستم خودران هندز فری کروز هم بهره میبرد که نسخهٔ تغییر نام یافتهٔ سوپر کروز جنرال موتورز است.
هرچند قیمت ZDX کمی بالا به نظر میرسد اما آکورا سه پکیج شارژ مختلف را بهصورت رایگان برای آن ارائه میکند که خریداران میتوانند یکی از آنها را انتخاب کنند. پکیج اول شامل جایگاه شارژ خانگی سطح دو، اعتبار شارژ ۱۰۰ دلاری EVgo و ۶۰ کیلووات ساعت برق رایگان در جایگاههای شارژ الکتریفای میشود. پکیج دوم کیتهای شارژ قابلحمل سطح یک و دو را با اعتبار ۳۰۰ دلاری EVgo و ۶۰ کیلووات ساعت برق رایگان الکتریفای ارائه میکند. پکیج سوم برای آپارتماننشینان مناسب خواهد بود زیرا بجای شارژر، اعتبار EVgo را به ۷۵۰ دلار افزایش میدهد درحالیکه شارژ رایگان الکتریفای بدون تغییر خواهد بود.
آکورا ZDX در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی، نمایشگر ۱۱.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سیستم صوتی B&O با ۱۸ بلندگو بهره میبرد. در بیرون خودرو هم شاهد جلوپنجرهٔ پنجضلعی کاملاً مسدود با چراغهای باریک LED و رینگهای ۲۰ اینچی هستیم. برای مقایسه، ZDX با ۵,۰۲۲ میلیمتر طول، ۱,۹۵۶ میلیمتر عرض و ۱,۶۳۶ میلیمتر ارتفاع، فقط کمی از کادیلاک لیریک با ۴,۹۹۶ میلیمتر طول، ۱,۹۷۶ میلیمتر عرض و ۱,۶۲۳ میلیمتر ارتفاع بزرگتر است. فاصلۀ محوری دو خودرو هم یکسان و برابر با ۳,۰۹۴ میلیمتر است.
amir
۱ بهمن ۱۴۰۲کاش قیمت گرون تر از کادیلاک نمیزاشتن لاقل
ولی هم رنگ زرد و هم رنگ آبی زیر نور عالی به نظر میرسه و شکل چراغ جلو ها رو دوست داشتم
NAVID۰۰۹۸
۱ بهمن ۱۴۰۲قیمتش به نسبت برقی بودن و کیفیت بالاش به شدت ارزان به حساب میاد !
TRD
۱ بهمن ۱۴۰۲در واقع ۷ هزار دلار گرون تره . مابقیش مشوق مالیاتیه .
البته یه قانونی هم یکی دو سال پیش فک کنم اومد که خودروهای برقی که ساخت یا مونتاژ امریکا نیستن مشمول مالیات و … میشن و معافیتشون لغو میشه .
بخاطر همینم حتی هیوندا مجبور شده جدیدا ۷ هزار دلار تخفیف بزنه رو ایونیک ۵ و ۶ و … که افت فروش نخوره و همین نیمچه بازارو از دست نده .
البته این کارش دلایل بزرگتری داره و مقابله به مثل با صنعت چینه و هدف همون بوده .
B
۱ بهمن ۱۴۰۲اگر متن رو بخوانی نوشته شده که کادیلاک ۷۵۰۰ تا تخفیف گذاشته
علاوه بر این، کادیلاک برای جبران حذف اعتبار مالیاتی هم تخفیفی ۷,۵۰۰ دلاری را ارائه میکند که قیمت را به ۴۹,۶۹۵ دلار کاهش میدهد.
یعنی اون امتیاز مالیاتو نداره دلبندم
TRD
۱ بهمن ۱۴۰۲یکی از ضعفای ژاپنیا جدیدا قیمتشون شده .
یه مقاله هم اخیرا میخوندم که حتی تویوتا هم به نسبت گذشته خودروهاشو گرون تر داره میفروشه .
البته مطمئنا در قبال اعتبار و کیفیتی که دارن محصول رو قیمت میدن . اما امیدوارم پاشنه آشیل نشه براشون .
ارسلان
۱ بهمن ۱۴۰۲ماشین باحالیه و قیمتش ام خوبه! ولی به نظرم در مقایسه با کادیلاک ، کادیلاک بهتره برا خرید با این شرایط و قیمت
Jdm& muscle
۱ بهمن ۱۴۰۲پیام جان کجایی ک چرت بگی
🤡
۱ بهمن ۱۴۰۲این خوبه
sina
۱ بهمن ۱۴۰۲خیلی رخ خوبی داره ولی گران است متاسفانه
ارزش خرید نداره در برابر رقباش
امیدوارم شکست نخوره