آکورابی ام و

درگ بی ام و M4 با 700 اسب بخار قدرت و آکورا NSX

اگر دو خودرو با قدرت برابر در یک رقابت درگ با یکدیگر مسابقه دهند، درحالی‌که یکی از آن‌ها دیفرانسیل عقب و دیگری دو دیفرانسیل باشد، قاعدتا خودروی دو دیفرانسیل پیروزی میدان خواهد شد. تجهیز یک خودرو به سیستم چهارچرخ محرک باعث ایجاد جسبندگی بیشتر خودرو در شروع حرکت می‌شود و درنتیجه، همان خودرو سریع‌تر به خط پایان خواهد رسید؛ هرچند که عوامل دیگری نیز در این مسئله دخیل هستند.

مجموعه «هونیگان» در کانال یوتیوب خود ویدئویی را منتشر کرده که در آن، دو خودروی کاملا متفاوت با یکدیگر به تقابل می‌پردازند. در این ویدئو، شاهد رقابت یک دستگاه ب‌ام‌و M4 نسل اولی و یک آکورا NSX هستیم. به لطف تقویت‌شدن موتور این M4 به‌خصوص، هر دو خودرو حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

آکورا NSX به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده و از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تویین توربوشارژ به‌همراه سه موتور برقی استفاده می‌کند. مالک این خودرو می‌گوید که آن را کمی بهبود داده که باعث ایجاد ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر می‌شود. خبری هم از لاستیک‌های چسبنده نیست و از تایرهای معمولی استفاده می‌کند. در سوی دیگر، موتور S55 ب‌ام‌و M4 به‌کلی دگرگون شده است. این موتور ۳ لیتری توربوشارژر حال ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و آن را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. از آنجا که دیفرانسیل‌عقب بودن M4 برایش در مسابقه یک ضعف محسوب می‌شد، آن را به تایرهای چسبنده مجهز کردند.

در دور نخست این درگ، آکورا NSX با سرعت از M4 فاصله گرفت و پیروز رقابت شد. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، سیستم چهارچرخ محرک آکورا باعث می‌شود تا این خودرو شروع بسیار بهتری را تجربه کند. در ادامه تیم هونیگان تصمیم گرفت تا رقابت را کمی برابر کند؛ بنابراین دورهای دوم و سوم درگ درحالی برگزار شد که خودروها در حرکت بودند. همین شروه متحرک نتیجه رقابت را به‌کلی تغییر داد. شتاب بالاتر M4 تقویت‌شده در سرعت‌های بالا شانس پیروزی را از آکورا NSX ربود. نظر شما درباره این رقابت چیست؟ شما هوادار کدام‌یک از این دو خودروی ۷۰۰ اسب بخاری هستید؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    درسته که میگن NSX به خوبی نسل اولش نیست _ که اون هم به دلیل فوق العاده بودن قبلی هست نه بد بودن فعلی _ با اینحال اتومبیل جذابی هست
    و M4 هم که به هر صورت یکی از بهترینهای دنیاست دیگه

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. Reza Waffen SS

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      میشه بپرسم کی همچین حرفی زده ؟؟

      اکورا یکی از بهترین آئرودینامیک هارو داره اینو کریس هریسم تاییدش کرده

      موافقم 21
      مخالفم 13
      1. phonix

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        نسل اول اکورا یک عجوبه به تمام معنا بود
        ماشینی که مفهوم ماشین های اسپرت رو در هم شکوند هیچ وقت دیگه ماشینی مثل اون نمیاد
        بله این اکورا هم خیلی خوبه
        اما حتی اگه بهترین هم باشه نسل اول اکورا یک چیز دیگس

  2. Erfan

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    آکورا nsx🖤

    موافقم 13
    مخالفم 6
  3. کیان

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    درگ با شیشه پایین !!!

    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      گرمه دلش نیومده کلر روشن کنه😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. Kato

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (469 ديدگاه)

    اکورا

    موافقم 9
    مخالفم 6
  5. JDM lover

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (885 ديدگاه)

    NSX👌

    من که عاشقشم

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بچه ها خبر جدید دارم سایپا یه نمونه ازمایشی از یه ماشین زده که جلوش کوییکه عقبش تیباست 😂😂😂😂

  7. Mercedes Benz

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    از بی ام و بعید هست

  8. امپراطوری خورشید

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آکورا عشق است
    لوکس ، زیبا و باابهت ❤❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. F

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    به جز دو دیفرانسیل بودن آکورا یک موضوع دیگه هم هست که اونو در اول رقابت جلو میندازه و موقع لانچ برتری بهش میده.

    ببینم کی میتونه بگه این موضوع رو….

    یه راهنمایی، تو متن بهش اشاره شده!

    1. As

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (118 ديدگاه)

      معما می سازی؟
      موتور برقی و گشتاور آنی

  10. Ali

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    درگ باشه و BMW ببازه !! مگه میشه😄❤️

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. سام

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از فنی سر در نمیارم
    اما زبان طراحی آلمان مختص خودشونه ولی طراحی ژاپنی یا تکامل نسل قبلی هست یا شبیه طراحی های هست که قبلا دیدیم

  12. سام

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از فنی سر در نمیارم
    اما زبان طراحی آلمان مختص خودشونه

  13. سام

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    زبان طراحی آلمان مختص خودشه ولی ژاپنی ها یا تکامل نسل قبلی هست یا شبیه چیزی که دیدیم
    تقابل مک‌لارن و آکورد سرچ بزنید خیلی شبیه هم هستن

  14. سام

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    البته فک کنم بیشتر به مازراتی گرن توریسمو شباهت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا