اگر دو خودرو با قدرت برابر در یک رقابت درگ با یکدیگر مسابقه دهند، درحالیکه یکی از آنها دیفرانسیل عقب و دیگری دو دیفرانسیل باشد، قاعدتا خودروی دو دیفرانسیل پیروزی میدان خواهد شد. تجهیز یک خودرو به سیستم چهارچرخ محرک باعث ایجاد جسبندگی بیشتر خودرو در شروع حرکت میشود و درنتیجه، همان خودرو سریعتر به خط پایان خواهد رسید؛ هرچند که عوامل دیگری نیز در این مسئله دخیل هستند.
مجموعه «هونیگان» در کانال یوتیوب خود ویدئویی را منتشر کرده که در آن، دو خودروی کاملا متفاوت با یکدیگر به تقابل میپردازند. در این ویدئو، شاهد رقابت یک دستگاه بامو M4 نسل اولی و یک آکورا NSX هستیم. به لطف تقویتشدن موتور این M4 بهخصوص، هر دو خودرو حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
آکورا NSX به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده و از یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تویین توربوشارژ بههمراه سه موتور برقی استفاده میکند. مالک این خودرو میگوید که آن را کمی بهبود داده که باعث ایجاد ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر میشود. خبری هم از لاستیکهای چسبنده نیست و از تایرهای معمولی استفاده میکند. در سوی دیگر، موتور S55 بامو M4 بهکلی دگرگون شده است. این موتور ۳ لیتری توربوشارژر حال ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و آن را به چرخهای عقب منتقل میکند. از آنجا که دیفرانسیلعقب بودن M4 برایش در مسابقه یک ضعف محسوب میشد، آن را به تایرهای چسبنده مجهز کردند.
در دور نخست این درگ، آکورا NSX با سرعت از M4 فاصله گرفت و پیروز رقابت شد. همانگونه که انتظار میرفت، سیستم چهارچرخ محرک آکورا باعث میشود تا این خودرو شروع بسیار بهتری را تجربه کند. در ادامه تیم هونیگان تصمیم گرفت تا رقابت را کمی برابر کند؛ بنابراین دورهای دوم و سوم درگ درحالی برگزار شد که خودروها در حرکت بودند. همین شروه متحرک نتیجه رقابت را بهکلی تغییر داد. شتاب بالاتر M4 تقویتشده در سرعتهای بالا شانس پیروزی را از آکورا NSX ربود. نظر شما درباره این رقابت چیست؟ شما هوادار کدامیک از این دو خودروی ۷۰۰ اسب بخاری هستید؟!
مازیار
۲۲ مرداد ۱۴۰۱درسته که میگن NSX به خوبی نسل اولش نیست _ که اون هم به دلیل فوق العاده بودن قبلی هست نه بد بودن فعلی _ با اینحال اتومبیل جذابی هست
و M4 هم که به هر صورت یکی از بهترینهای دنیاست دیگه
Reza Waffen SS
۲۲ مرداد ۱۴۰۱میشه بپرسم کی همچین حرفی زده ؟؟
اکورا یکی از بهترین آئرودینامیک هارو داره اینو کریس هریسم تاییدش کرده
phonix
۲۲ مرداد ۱۴۰۱نسل اول اکورا یک عجوبه به تمام معنا بود
ماشینی که مفهوم ماشین های اسپرت رو در هم شکوند هیچ وقت دیگه ماشینی مثل اون نمیاد
بله این اکورا هم خیلی خوبه
اما حتی اگه بهترین هم باشه نسل اول اکورا یک چیز دیگس
Erfan
۲۲ مرداد ۱۴۰۱آکورا nsx🖤
کیان
۲۲ مرداد ۱۴۰۱درگ با شیشه پایین !!!
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۲ مرداد ۱۴۰۱گرمه دلش نیومده کلر روشن کنه😂😂
Kato
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اکورا
JDM lover
۲۲ مرداد ۱۴۰۱NSX👌
من که عاشقشم
۲۲ مرداد ۱۴۰۱بچه ها خبر جدید دارم سایپا یه نمونه ازمایشی از یه ماشین زده که جلوش کوییکه عقبش تیباست 😂😂😂😂
Mercedes Benz
۲۳ مرداد ۱۴۰۱از بی ام و بعید هست
امپراطوری خورشید
۲۳ مرداد ۱۴۰۱آکورا عشق است
لوکس ، زیبا و باابهت ❤❤❤
F
۲۳ مرداد ۱۴۰۱به جز دو دیفرانسیل بودن آکورا یک موضوع دیگه هم هست که اونو در اول رقابت جلو میندازه و موقع لانچ برتری بهش میده.
ببینم کی میتونه بگه این موضوع رو….
یه راهنمایی، تو متن بهش اشاره شده!
As
۲۳ مرداد ۱۴۰۱معما می سازی؟
موتور برقی و گشتاور آنی
Ali
۲۴ مرداد ۱۴۰۱درگ باشه و BMW ببازه !! مگه میشه😄❤️
سام
۳۱ مرداد ۱۴۰۱از فنی سر در نمیارم
اما زبان طراحی آلمان مختص خودشونه ولی طراحی ژاپنی یا تکامل نسل قبلی هست یا شبیه طراحی های هست که قبلا دیدیم
سام
۳۱ مرداد ۱۴۰۱از فنی سر در نمیارم
اما زبان طراحی آلمان مختص خودشونه
سام
۳۱ مرداد ۱۴۰۱زبان طراحی آلمان مختص خودشه ولی ژاپنی ها یا تکامل نسل قبلی هست یا شبیه چیزی که دیدیم
تقابل مکلارن و آکورد سرچ بزنید خیلی شبیه هم هستن
سام
۱ شهریور ۱۴۰۱البته فک کنم بیشتر به مازراتی گرن توریسمو شباهت داره