آکوراهوندا

مسابقه درگ هیجان‌انگیز هوندا سیویک تایپ R و آکورا اینتگرا تایپ S

دو خودروی اسپرت و هم‌خانواده هوندا سیویک تایپ R و آکورا اینتگرا تایپ S در مسابقه درگ هیجان‌انگیزی شرکت کرده‌اند.

آکورا اینتگرا تایپ S و هوندا سیویک تایپ R شباهت‌های زیادی دارند. اگرچه برگه مشخصات فنی هر دو خودرو دقیقاً عین هم نیست اما تفاوت‌ها را به راحتی می‌توان نادیده گرفت؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که دو خودرو در یک مسابقه درگ U شکل رقابت فشرده‌ای دارند اما این به معنی عدم وجود برنده نهایی در این مسابقه نیست. دو خودروی موردبحث در مسابقات درگ مجله ادموندز حضور یافته‌اند. در این مسابقه سیویک تایپ R و اینتگرا تایپ S باید پس از طی مسافت ۴۰۰ متر دور زده و دوباره به نقطه اول بازگردند. در این مسابقه فاکتورهای شتاب گیری، ترمز و عبور از پیچ محک می‌خورد و بنابراین بستر تست مناسبی برای خودروهای پرفورمنس محسوب می‌شود. همچنین مسابقه درگ U شکل ادموندز نشان دهنده نقطه قوت و ضعف هر خودروست.

اگرچه آکورا اینتگرا تایپ S حدود ۱۴۵۵ کیلوگرم وزن دارد اما در مقایسه با وزن ۱۴۴۳ کیلوگرمی هوندا سیویک تایپ R اندکی سنگین‌تر جلوه می‌کند. البته باید دانست محصول اسپرت آکورا ۵ اسب بخار قوی‌تر است و این به معنی پرفورمنس بهتر در خط مستقیم خواهد بود؛ اما زمانی که اینتگرا به پیچ می‌رسد برتری‌اش رنگ می‌بازد. سیویک تایپ R که از لاستیک‌های چسبنده‌تر و وزن کمتر سود می‌برد در زمان عبور از پیچ برتری را به دست می‌آورد.

مجریان این مسابقه همچنین می‌گویند صندلی‌های هوندا حمایت بیشتری از بدن به عمل می‌آورند و بنابراین تحمل شتاب جانبی ۱.۲۵ برای آن‌ها راحت‌تر بوده است. شتاب جانبی آکورا در این تست به ۱.۱۳ جی رسیده است. با رد کردن پیچ مسابقه و بازگشت به مسیر مستقیم، هر دو خودرو رقابت فشرده‌ای دارند اما در نهایت این قدرت بیشتر است که برتری را به ارمغان می‌آورد و آکورا تایپ S خودروی سریع‌تر مسابقه لقب می‌گیرد. نظر شما درباره این مسابقه جذاب و فشرده چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    رخو نیگا چقد گیرا هست

    موافقم 24
    مخالفم 2
  2. MAJking2

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اون آکورا رو بدین من تا به آرزوم برسم.
    هعیییییی…

    موافقم 34
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      داداش
      عکس پروفایلت بنز GT / آرزوی آکورا داری ؟
      ایشالاه سنچوری گیرت بیاد.
      یه سنچوریم برا من.

      موافقم 9
      مخالفم 18
  3. Arshia m3csl

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    https://www.whichcar.com.au/reviews/2005-maserati-gransport-vs-porsche-911-carrera-s-comparison-classic-motor
    آقای اشتری اگه میشه مطلب مقایسه مازراتی گرن اسپرت ۲۰۰۵ و پورشه ۹۱۱ کررا اس ۲۰۰۵ رو بزارید تو سایت

    موافقم 7
    مخالفم 5
  4. محمد ب

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    به نظرم نزدیک بودن 2 محصول یک شرکت که یکی به عنوان مدل لوکس و گرانتر هست اشتباهه باید آکورا برتری بیشتر نسبت به هوندا داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 7
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    رقابت دو هم نام
    آکورا مگه برای هوندا نیست؟

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲۴ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (111 ديدگاه)

      برند لوکس هونداست مثل لکسوس که برای تویوتاست.

      موافقم 13
      مخالفم 1
  6. Tesla

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    پدال جان اون درگ اصلی بین s پلد کبیر با پورشه و ب ام و ۱۰۰۰ اسبی رو که تسلا کبیر جررشون داد نمیذاری بعد میای این درگ مزخرف بین این زباله های کند رو میزاری !! ⚡️⚡️💪💪

    موافقم 3
    مخالفم 35
    1. car lover

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1432 ديدگاه)

      بپا یه وقت باتریش تموم نشه

  7. رومانی>چین>فرانسه

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    لکسس قیافه عالی پرفورمنس عالی
    اکورا قیافه عالی پرفورمنس هوندا
    اینفینیتی پرفورمنس نیسان قیافه سانگ یانگ

    موافقم 2
    مخالفم 15
  8. sina

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    سیویک قشنگ ماشین پیست هست
    تو خط مستقیم تقریبا به خیلی ها میبازه ولی تو پیشت حتی چهارچرخ متحرک هاییبا چهل پنجاه اسب بیشتر هم حریفش نمیشن
    این دیفرانسیل لغزشی بنظر خیلی کمک میکنه سر پیچ ها

    موافقم 22
    مخالفم 1
  9. Reza Waffen SS

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    سیویک تایپ R انتخابم

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا