کدامیک از این کراساوورهای کامپکت لوکس، مجللترین تجربه را ارائه میکنند؟ در یک سفر طولانی و چالشبرانگیز پاسخ این سؤال را خواهیم فهمید.
کراساوورهای لوکس کامپکت بخش مهمی از صنعت خودروسازی هستند. حال چهار نمونه از این خودروها را گرد هم جمع کرده و مقصد ویژهای را برای آزمایش آنها انتخاب کردهایم. ما ابا این کراساوورها راهی دریاچهٔ خرس بزرگ میشویم. منطقهای تفریحی در جنوب کالیفرنیا با ارتفاع بیش از ۲۱۰۰ متر از سطح دریا که فقط از طریق جادههای پرپیچوخم و چالشبرانگیز قابلدسترسی است، سفر جادهای ایدهآلی برای کراساوورهای ما خواهد بود.
شرکتکنندگان
نسل جدید آکورا RDX سال ۲۰۱۹ به بازار آمد و سال گذشته نیز یک بهروزرسانی را تجربه کرد. آکورا یک نمونهٔ A-Spec ادونس با سامانهٔ چهارچرخ محرک سفارشی و قیمت ۵۵,۵۴۵ دلار را در اختیار ما قرار داد که به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۲ اسب بخار قدرت مجهز است. خودروی بعدی جنسیس GV70 است که با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۳۰۰ اسب بخاری در تیپ بالا ردهٔ ادونس با قیمت ۵۳,۵۰۰ دلار پای به این رقابت گذاشته است که ارزانترین عضو گروه محسوب میشود.
مثل RDX و GV70، لکسوس NX هم برای سال ۲۰۲۳ تغییر چندانی نداشته است. خودروی مورد آزمایش ما از نوع NX350 با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربو و ۲۷۵ اسب بخار قدرت است که بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود و ۵۶,۹۳۰ دلار قیمت دارد؛ و نهایتاً به کُرسیر میرسیم که لینکلن یک نمونه از تیپ میانی رزرو آن را با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخاری برای ما فرستاد. خبر بزرگ این خودرو برای مدل ۲۰۲۳ ارائهٔ سیستم نیمه خودران اکتیو گلاید است که البته صرفاً از طریق پکیج سفارشی گرانقیمت ۱۰,۷۳۰ دلاری ارائه میشود و کرسیر را با قیمت ۶۱,۵۳۵ دلار به گرانترین خودروی جمع تبدیل میکند.
شروع سفر
رانندگی طولانی امکان بررسی کابین و تکنولوژی این خودروها را فراهم کرد. جنسیس به لطف تودوزی چرمی واقعی و ترکیب کنترلهای آنالوگ و دیجیتال در مجموعهای منسجم و زیبا، نظر همه را جلب کرد. ناامیدی بزرگ در کابین GV70 اما سیستم تشخیص صدای وحشتناک جنسیس است که حتی موج رادیو را هم بهسختی تغییر میدهد.
ما از کابین لینکلن شگفتزده شدیم. این خودرو بهترین نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را بین رقبا دارد هرچند که قاب کرومی آن شبیه تبلتی به نظر میرسد که روی داشبورد نصب شده است. صفحهٔ اصلی این سیستم میتواند چندین عملکرد مثل نقشه، سیستم صوتی و… را بهطور همزمان نمایش دهد. کنترلهای روی فرمان کرسیر هم بسیار خوب طراحی شدهاند.
کابین لکسوس خیلی لوکس به نظر نمیرسد اما متریال باکیفیت و محفظههای اشیاء فراوانی دارد. ما همچنین نمایشگر بزرگ و واضح این خودرو با سهولت جابجایی بین ناوبری و سیستم صوتی را دوست داشتیم. بااینحال، دکمههای روی غربیلک فرمان ناامیدکننده هستند زیرا باید انگشت را روی آنها نگه داشت و کمی صبر کرد تا عملکرد مربوطه روی هدآپ دیسپلی به نمایش درآید.
وقتی حرف از ناامیدی میشود، همه به کابین آکورا اشاره میکنند با دکمههای زیادی در پانل میانی باریک داشبورد و نمایشگر کوچکی که فقط از طریق پد لمسی پیچیدهای کنترل میشود. آکورا هرچند به خاطر صندلی راحت راننده تحسین میشود اما در مقایسه با سه کراساوور دیگر سالها کهنهتر به نظر میرسد.
رانندگی
روی جاده، هر چهار خودرو با دید خوب و مانوردهی آسان، نشان میدهند که کراساووری کامپکت هستند. فرمان سبک RDX باعث میشود چابکترین خودروی گروه احساس شود اما آکورا در بیشترین سروصدای جاده و سفتترین سواری روی آسفالت خراب با لکسوس رقابت میکند. البته تعلیق NX روی دستاندازهای بزرگ عملکرد نرمی دارد. لینکلن هم سواری آرامی را به نمایش میگذارد اما روی آسفالت دانهدرشت، پرسروصدا میشود. جنسیس با عملکرد خوبی در حد وسط قرار میگیرد اما فرمان سنگین آن هنگام پارک کردن بسیار آزاردهنده خواهد بود.
جادههای پیچدرپیچ به سمت مقصد، مکان مناسبی برای ارزیابی هندلینگ خودروها بود و اینجا است که آکورا واقعاً میدرخشد. RDX با فرمان دقیق و پاسخهای عالی، جذابترین رانندگی را در پیچها داشت و عجیب اینکه لکسوس هم با احساس فرمان بسیار خوب و موتور خوشصدا، خیلی را رقیب ژاپنی خود فاصله نداشت. کُرسیر اما با فرمانی که بازخورد کمی دارد، بیشتر برای راحتی تنظیم شده تا سرعت. بااینحال، پلتفرمی که با فورد اسکیپ مشترک است، عملکرد بسیار خوبی داشته و اگر از احساس جزئی عدم کنترل چشمپوشی کنیم، میتوان در پیچها اوقات خوشی را سپری کرد. ترمزها اما لذت را از بین میبرند و انتقاد همهٔ آزمایشکنندگان را به دنبال دارد. همه آزمایشکنندگان موقعیت رانندگی پایین و سواری مانند GV70 و همینطور احساس استحکام آن در جاده را دوست داشتند اما فرمان سنگین که در حالت اسپرت حتی سنگینتر میشود این حس خوب را تضعیف میکند.
رسیدن به مقصد
وقتی به مقصد یعنی دریاچهٔ خرس بزرگ رسیدیم، وقت آن بود که صندلیهای عقب خودروها را بررسی کنیم. آکورا بهترین صندلیهای عقب را دارد که نهتنها جادار است بلکه به دلیل ارتفاع بیشتر نسبت به صندلیهای جلو، دید عالی را فراهم میکند. صندلیهای عقب جنسیس اما بسیار تنگ است و پشتی صندلیهای جلو آنقدر نزدیک است که حس خواهید کرد در عقب خودرو گیر افتادهاید. GV70 همچنین تنها خودروی گروه بدون گرمکن صندلیهای عقب است و این آپشن فقط در نسخهٔ V6 آن ارائه میشود.
صندلیهای عقب لکسوس هم تنگ هستند اما تکیهگاه رانها در قسمت نشیمنگاه صندلیهای آن خوشایند به نظر میرسد. لینکلن هم امکانات رفاهی زیادی را در اختیار سرنشینان عقب قرار میدهد اما سانروف پانوراما که تا عقب کشیده شده، فضای سر را برای افراد بلندقد محدود میکند. در هر چهار خودرو امکان خواباندن صندلیهای عقب وجود دارد که این کار در RDX و GV70 بهصورت دستی و در کُرسیر و NX برقی انجام میشود. کیفیت رنگ جنسیس و لینکلن بسیار خوب است اما رنگ لکسوس و آکورا حالت پوست پرتقالی شدیدی دارد.
برنده کدام است؟
هنگام بازگشت، برای ناهار توقف و در مورد رتبهبندی خودروها صحبت میکنیم. همه موافقیم که هر چهار خودرو مأموریت خود را بهخوبی انجام میدهند. بااینحال، باید رتبهها مشخص شود. جایگاه چهارم به آکورا RDX میرسد. ما دینامیک رانندگی اسپرت RDX را دوست داریم و عجیب است که خودرویی با بهترین فضای صندلی عقب و صندوق بار در جایگاه آخر قرار گیرد؛ اما این رقابت بین کراساوورهای لوکس است و آکورا با سواری پرسروصدا، نمایشگر کوچک و پد لمسی ناخوشایند، ناکام میماند. RDX خودروی خانوادگی عالی است و بهخوبی خود را از هوندا CR-V متمایز کرده اما بهاندازهٔ سه کراساوور دیگر این رقابت لوکس احساس نمیشود.
لکسوس NX350 مقام سوم را به خود اختصاص میدهد. این خودروی راحتتر و باکیفیتتر از RDX است اما با فاصلهٔ زیادی در پس جنسیس و لینکلن قرار میگیرد. لکسوس فاقد شکوه GV70 و کُرسیر است و بیشتر کارهایی که بهخوبی انجام میدهد را تویوتا رافور هم با قیمت ارزانتر، به همان خوبی انجام میدهد.
لینکلن کُرسیر که با فاصله از رقبای ژاپنی جلوتر است، در رتبهٔ دوم قرار میگیرد. سیستم اکتیو گلاید این ماشین فوقالعاده است اما این تنها دلیل رتبهٔ خوب کُرسیر نیست زیرا ما کابین، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و رانندگی لوکس و آرام کراساوور لینکلن را هم دوست داشتیم. کرسیر بهجز ترمزهای ناخوشایند، هیچ ایراد بزرگی ندارد و حتی میتوانست برندهٔ این رقابت باشد اما به خاطر قیمت جایگاه اول را از دست داد. مطمئناً صرفنظر کردن از سیستم اکتیو گلاید قیمت را کاهش میدهد اما این به معنای حذف گرمکن صندلیهای عقب، سقف پانوراما و هدآپ دیسپلی هم خواهد بود و کرسیر را به کراساووری سطح پایینتر تبدیل میکند.
هرچند GV70 برندهٔ این نبرد میشود اما این پیروزی تمیزی نیست زیرا هر چهار آزمایشکننده بشدت از سیستم تشخیص صدای ضعیف، فرمان سنگین و صندلیهای عقب تنگ آن انتقاد کردند. بااینحال، جنسیس حتی با وجود این مشکلات، چه از لحاظ ظاهر، چه احساس و چه رانندگی، شبیه گرانترین خودروی این نبرد به نظر میرسد درحالیکه کمترین قیمت را دارد. این شگفتانگیز است و باعث پیروزی کراساوور کرهایها میشود.
مقام چهارم: آکورا MDX
نقاط مثبت: دینامیک رانندگی عالی، صندلی عقب جادار، طراحی هوشمندانه صندوق بار
نقاط منفی: طراحی داخلی قدیمی، نمایشگر کوچک اطلاعاتی-سرگرمی، سواری پرسروصدا
چکیده: آکورا RDX یک کراساوور اسپرت عالی است اما یک کراساوور لوکس عالی نیست
مقام سوم: لکسوس NX350
نقاط مثبت: طراحی بیرونی جذاب، کیفیت داخلی خوب، صندلیهای عقب تاشو برقی
نقاط منفی: فضای محدود بار و سرنشین، پیشرانهٔ زمخت، فقدان احساس تجمل
چکیده: لکسوس NX خودرویی منحصربهفرد و دوستداشتنی است اما خیلی لوکس احساس نمیشود
مقام دوم: لینکلن کُرسیر
نقاط مثبت: سیستم اکتیو گلاید عالی، کنترلهای عالی، کابین مجلل
نقاط منفی: ترمزهای ناخوشایند، قیمت بالا در صورت سفارش اکتیو گلاید، تعلیق میتوانست نرمتر باشد
چکیده: فکر میکنید لینکلن توان ساخت کراساووری در کلاس جهانی را ندارد؟ با کُرسیر رانندگی کنید
مقام اول: جنسیس GV70
نقاط مثبت: کابین مجلل، احساس گرانقیمت، ارزانترین قیمت
نقاط منفی: سیستم تشخیص صدای ضعیف، فرمان سنگین، صندلی عقب وحشتناک
چکیده: وقتی صحبت از ارزش در برابر قیمت میشود، هیچکدام از رقبا توان رقابت با GV70 را ندارند
مقایسه مشخصات فنی
آکورا RDX | جنسیس GV70 | لکسوس NX350 | لینکلن کُرسیر | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۵ لیتری I4 توربو | ۲.۴ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۷۲ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار | ۲۷۵ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۲۵ نیوتن متر | ۳۷۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۵۱ میلیمتر | ۲,۸۷۵ میلیمتر | ۲,۶۹۰ میلیمتر | ۲,۷۱۰ میلیمتر |
طول | ۴,۷۶۰ میلیمتر | ۴,۷۱۴ میلیمتر | ۴,۶۶۱ میلیمتر | ۴,۶۰۷ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۰۰ میلیمتر | ۱,۹۱۰ میلیمتر | ۱,۸۶۴ میلیمتر | ۱,۸۸۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۶۹ میلیمتر | ۱,۶۳۰ میلیمتر | ۱,۶۷۱ میلیمتر | ۱,۶۲۸ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۲۰۸ میلیمتر | ۱۸۵ میلیمتر | ۱۹۵ میلیمتر | ۲۰۰ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۸ متر | ۱۱.۵ متر | ۱۲.۲ متر | ۱۱.۳ متر |
وزن خالص | ۱۸۲۲ کیلوگرم | ۱۹۵۳ کیلوگرم | ۱۸۰۹ کیلوگرم | ۱۸۰۱ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۸۳۵ لیتر | ۸۲۰ لیتر | ۶۴۵ لیتر | ۷۸۰ لیتر |
ظرفیت یدک کشی | ۶۸۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۹۱۰ کیلوگرم | ۱۳۶۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۰ ثانیه | ۶.۰ ثانیه | ۷.۲ ثانیه | ۶.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۴ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۵.۴ ثانیه | ۱۵.۰ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۷.۵ متر | ۳۷.۲ متر | ۳۷.۵ متر | ۳۴.۷ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۲ جی | ۰.۸۴ جی | ۰.۸۰ جی | ۰.۸۳ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۷.۵ ثانیه | ۲۶.۹ ثانیه | ۲۷.۲ ثانیه | ۲۷.۰ ثانیه |
ظرفیت باک | ۶۵ لیتر | ۶۶ لیتر | ۵۵ لیتر | ۶۱ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی | ۹.۸ لیتر ترکیبی | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۸ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۵۰,۷۹۵ دلار | ۴۴,۲۷۵ دلار | ۴۳,۹۶۵ دلار | ۴۶,۷۷۰ دلار |
قیمت تستشده | ۵۵,۵۴۵ دلار | ۵۳,۵۰۰ دلار | ۵۶,۹۳۰ دلار | ۶۱,۵۳۵ دلار |
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲جنسیس تقریبا تو هر تست و بررسی که ازش دیدیم اول شده،امسال هم الان چک کردم افزایش فروش خوبی داره همچنان بخصوص شاسی بلنداش
اینکه برندی با این عمر کم بتونه بین ۳ رقیب قدیمی از ۲ تاشون طبق متن با اختلاف بهتر باشه خودش جای تحسین داره.لینکلن هم خیلی عالیه و کلا امریکا صنعتش خودروسازیش بنظرم داره به اوج برمیگرده دوباره
ان ایکس هم همینطور اما این داستان که شما میتونی کیفیت و خدمات فلان ماشین لکسوس رو با قیمت کمتر تو ماشین ماشبهش توی تویوتا داشته باشی بنظرم یه نقص هست که لکسوس توی چندتا خودروی خودش این مشکل رو داره
موضوع عجیب هم کیفیت رنگ اکورا و لکسوسه! مگه میشه پوست پرتقالی شده باشن اونم وقتی رنگ کارخونه روشونه
سوشیانت
۳ شهریور ۱۴۰۲جنسیس تو بالا رده ها حرفی برای گفتن نداره جی ۹۰ که از اس کلاس شکست خورد gv80 هم حرفی برای گفتن در برابر نویگیتور اسکالید و… نداره
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲مشخصه اطلاعات شما از ماشین اینه که فقط میدونی ماشین ۴ تا چرخ داره نه بیشتر
مگه میشه کسی تو پدال ندونه که اصلا gv80 تو کلاس اسکالید نیست؟ یعنی واقعا چنین افرادی هستن اینجا؟ gv80 تو کلاس بیمر x5 و بنز gle هست! یعنی با خودت فکر نکردی اینا هیچ ربطی به هم ندارن؟ کسی که حتی کلاس بندی و سایز خودرو ها رو نمیدونه اصلا تو سایت خودرو چیکار میکنه؟! :)))
درضمن اینکه جنسیس جی ۹۰ نتونسته اس کلاس رو شکست بده به معنی این نیست که خودش شکست خورده! تا الان هیچ ماشینی نتونسته اس کلاس رو شکست بده یعنی همه شکست خوردن؟ سری هفت تو تمام تست ها سالیانه سال هست که از اس کلاس شکست خورده پس یعنی سری هفت یه ماشین شکست خوردس؟
حالا شما این صحبتا رو ول کن بنظرم اکانتت رو اینجا ببند برو از بیس شروع کن راجع به ماشین مطالعه کردن حداقل کلاس بندی هارو بدونی! اینجوری که هستی خودت مسخره میشی
سوشیانت
۳ شهریور ۱۴۰۲الان ایکس سون و جی ال اس هم تو کلاس اسکالید و نویگیتور نیستن ولی باهم مقایسه میشن چون از لحاظ لوکس بودن در لول خیلی بالایی قرار دارن gv80 هم لوکس ترین کراس اوور جنسیس هست برای همین مقایسه کردم در ضمن بنز در کلاس خودرو های لوکس قرار میگیره از اس کلاس بالاتر میشه خودرو های فوق لوکس یعنی رولز رویس فانتوم بنتلی فلایینگ اسپور کادیلاک سلستیک در ضمن خودت رو کنترل کن ارزش نداره بخاطر یه کمپانی همچین رفتاری کنی
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲ایکس ۷ حداقل سایزش به اسکالید نزدیک تره نسبت به gv70! فاصله سایز و کلاس جی وی ۷۰ با اسکالید از زمین تا آسمون هست! شما اگه تونستی یه سایت یا مطلب پیدا کنی که جی وی ۷۰ رو با اسکالید مقایسه کرده باشه! دوست عزیز جای مقاومت کردن سر یه اشتباه خنده دار برو کلاس بندی خودرو هارو یاد بگیر! مثل این میمونه یکی ادعای فوتبالش بشه بعد ندونه یه تیم چند تا بازیکن داره! در این خنده دار بود حرفت
جی وی ۷۰ و اسکالید اخه؟!!
سوشیانت
۴ شهریور ۱۴۰۲اول کامنتم رو بخون بعد جواب بده من نگفتم gv80 و اسکالید تو یه کلاس هستن گفتم هر دو لوکس ترین های کادیلاک و جنسیس هستن وگرنه که خودت کلاس های خودرو ها رو نمیدونی یعنی چی که ایکس سون نزدیک تره به اسکالید؟! ایکس سون کراس اووره اسکالید اس یو وی
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲بعضیا چرا سر این قضیه حرص میخورن؟؟ خنده داره :))))
اقا یه برنامه معتبر اومد تست کرده نظرشو گفته دیگه
میگن بر اساس لوکس بودن قضاوت نکردن خب اگه بر اساس لوکس بودن قضاوت نکردن پس چرا فقدان تجمل رو جزو نکات منفی حساب کردن؟ و چرا به سواری اینقدر اهمیت دادن؟
موتور ترند هم زیاد شده نظر مثبت داده (که درست هم بودن) به خودرو های ژاپنی پس نگین قضاوتشون الکیه و فلان چون نتیحه باب میل نبوده این دفعه.نه اونا میخونن کامنتا رو و نه نتیجه ای حاصل میشه.هرچی باشه از من و شما بهتر نکات منفی و مثبت ماشین رو میدونن.
پیام
۳ شهریور ۱۴۰۲دیگه نگید ژاپن قطب مثبت و متفی و … قطب جنوب و شمال ها! هر چی هست در همین حده. دیگه حالا قطبش با خودتون
MehdiTurbo
۳ شهریور ۱۴۰۲از لحاظ طراحی بیرونی بخوام بگم اول لینکلن برام جذاب بعد جنسیس
از لحاظ داخلی جنسیس خیلی طراحی خاص لوکسی داره مخصوصا اینکه بین تملم این گزینه ها کابینش تمامش چرم و اصلا پلاستیک استفاده نکرده حس خیلب خوبی داره
میخواستم بین اینا انتخاب کنم از لحاظ طراحی جنسیس انتخاب میکردم کابینش واقعا خیلی حس خوب و لذت خودرویی داره
تو طراحیا جدید جنسیس کابیناش خیلی دوست دارم تو بیرونش جنسیسی که رقیب سری سه بود که توقف تولید خورد خیلی دوست داشتم
بیرچن لینکلنم خیلی جذابه از همه یه سر گردن بالاتره
انتخاب من ترکیب بیرون لینکلن با داخل جنسیس خخخ
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲بنظر منم لوکس ترین کابین رو داره جنسیس
MehdiTurbo
۳ شهریور ۱۴۰۲نظرت نیست حقیقته
واقعا از لحاظ لوکس بودن تمام این ظراحی تمام این چرم دوزیا و متریال یک نه دو سر گردن از لحاظ حس لوکسی بالاتره
mercedes
۳ شهریور ۱۴۰۲جنسیس gv 70 رو به خاطر ظاهرش میپسندم.
ولی اینا با x3 مقایسه نمیشن؟
MehdiTurbo
۳ شهریور ۱۴۰۲جنسیس بیرونش جذاب ولی یه حسی بهم میگه بعد چند سال از چشم می افته ولی لینکلن یه طوری حالا حالا ها از چشم نمی افته و خسته ات نمیکنه
کلا طراحیای مثل جنسیس یا همان لکسوس این حجم پردازی و جلو پنجره خیلی جذابه ولی بعد چند سال از چشم می افته ولی این وقار سنگینی لینکلن هیچ وقت خسته ات نمیکنه
Car love
۳ شهریور ۱۴۰۲سلامتی پوست پرتقالیا😂😂😂
این مطلب واس جمع کردنش حداقل به ساخت ۳۰/۴۰ تا اکانت جدید نیاز داره
موتور ترند ضد حال زدی به جمعه بعضیا خدا نمیبخشت
POUYAN
۳ شهریور ۱۴۰۲اوندفه یه GV 70 دیدم،واقعا طراحی بیرونیش خیلی لوکس و اسپرت و سطح بالاست.
دیا
۳ شهریور ۱۴۰۲این مقاله پر از ضد و نقیضه. وقتی از لوکس فدون حرف می زنید قیمت نباید تعیین کننده باشه. همچنین راحتی سرنشینان عقب باید جزء اولین اولویتها باشه. کفیت متریال و راحتی راننده نیز همین طور که اگر کلیه اینها رو در نظر بگیریم جنسیس باید اخر بشه .
MehdiTurbo
۳ شهریور ۱۴۰۲کاری به اصلا کی بهتر ندارم چون همشان خوبه ولی حرفت غیر منطقیه صد در صد تو لوکس هام قیمت مطرح تو فکر کن یه ماشینی یه کیفیت و یه امکانات تو لوکس میده قیمتش دیویست هزارتاست یکیش عین همان کیفیت امکانات صد هزارتا حالا شاید اون دیویستا یکم طراحیش خاص تر باشه مثلا خب ادم صد هزارتا را میخره با بقیه صد هزارتاش میشه دو سه تا اقتصادی و یه لوکس دیگه گرفت
صد در صد تو هر سگمنتی که باشه بحث قیمت درمیان همه این ماشینا لوکسن ولی اگه میتونستند و قابلیت فروش تو بازه صد هزارتایی داشتن همشان برای منافع خودشاتن صدهزارتا قیمت میزدن
تو اقتصادیشم همینه فرقی نداره
Killer
۳ شهریور ۱۴۰۲الان شاهد حضور و تلاش های بی فایده و زیر سوال بردن نظر کسانی که نشستن پشت ماشین ها و چندین ساعت رانندگی کردن باهاشون و تخصصشون این کار هست توسط کسانی که چندتا عکس لو رزولوشن از اینا دارن تو گوشیشون و از نزدیک هم ندیدن خواهیم بود :)) فایده نداره خودتونو خسته نکنین،نظرشونو دادن رفت و رتبه اخر هم رسید بهتون اونم با اختلاف زیاد به دوتای اولی
دیا
۳ شهریور ۱۴۰۲این مقاله بیشتر به یه ماشین اقتصادی خوب شبیه بود تا ماشین لوکس.
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲هرچی میگی درسته فقط حرص نخور زیاد،جاش نامه بنویس بفرست صندوق انتقادات موتور ترند میخونن حتما :)))
اگه بررسی ماشین اقصىادی بود که اون دوتای اخری فقدان احساس تجمل و سواری داغون و پر سر و صدا و کابین قدیمی جزو نکات منفیشون نبود :))))
حسین
۳ شهریور ۱۴۰۲اگه بررسی ماشین لوکس بود اونی که تو هندلینگ و راحتی و فضای صندلی عقب، و احساس پویای فرمان و تمام آیتم ها در حد پیکان بود، اول نمیشد امیر محمد یا همون کارلاو و کیلر و پیام و غیره. به قول خودت کسی اینجا کامنتا رو نمیخونه پس فرقی نداره با ده تا اکانت و ده تا لحن مختلف کامنت بذاری یا با یکی چون آخر عاقبت اینم مثل داداشی سدانش خروج از خط تولیده
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲درسته کسی اینجا کامنت هارو نمیخونه پس دلیلی نداره شما اینقدر حرص بخوری چون نتیجه ای حاصل نمیشه.بالا هم گفتم که اگه بررسی ماشین اقصىادی بود که اون دوتای اخری فقدان احساس تجمل و سواری داغون و پر سر و صدا و کابین قدیمی جزو نکات منفیشون نبود
هیچوقت تو هیچ کلاسی بخصوص این کلاس راحتی سرنشین عقب اولیت نبوده.شما با میباخ یا لیموزین اشتباه گرفتی.حتی رولز رویس که دیگه اوج لوکس بودن هست موقع تست و بررسی ها راحتی راننده مد نظره اول
سواری ضعیف،کابین ضعیف،قیمت نامناسب هم در کنار سایر ضعیف ها،پس بازم میگم حرص خوردن دردی رو دوا نمیکنه خودت رو گل نزن
حسین
۳ شهریور ۱۴۰۲امیرمحمد یا همون پیام حرص اونی میخوره که با پنج تا اکانت کامنت میذاره. پس در آرامش منتظر باش اینم به g70 ملحق بشه 😄
البته متن رو هم یبار دیگه بخون چون متاسفانه محصول بی اصالت کره ای تو سواری و پویایی رانندگی و تمام آیتم ها رتبه آخر رو داشت. طبق متن صرفا به دلیل قیمت پایین اول شد که خب متاسفانه قیمت پایین تو کلاس لوکس اهمیت نداره واسه همین فروش شش ماه nx از فروش یک سال برند جنسیس بیشتره 😄 به نظرم با توجه به اینکه طبق همین متن تنها مزیت جنسیس قیمت پایین هست میتونه رقابت خوبی با هونگچی داشته باشه چون اونم تنها مزیتش قیمت پایینه.
پس حرص نخور با یه اکانت کامنت بذار
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲حالا تو فکر کن صد تا اکانت دارم اهمیتی نداره همونطور که خوردن و نظرت راجع به این مقاله اهمیتی نداره،میبینی که از وقتی که شروع کردی به حرص تا الان رتبه ها تغییر نکرده پس در ادامه هم تغییر نمیکنه بنظرم تنها لطفی که میتونی در حق خودت بکنی اینه که این مطلب رو باز نکنی دیگه چون هی حالت رو بدتر میکنه
رقابت هم همونطور که تو متن نوشته بین لینکلن و جنسیسه و اون دوتا با اختلاف عقب ترن چون نه طراحی داخلی خوبی دارن نه سواری خوبی نه حتی رنگ خوبی و نه صفحه نمایش با کیفیتی
در اخر تورو با این پاراگراف زجر آور تنها میزارم:
“لکسوس NX350 مقام سوم را به خود اختصاص میدهد. این خودروی راحتتر و باکیفیتتر از RDX است اما با فاصلهٔ زیادی در پس جنسیس و لینکلن قرار میگیرد. لکسوس فاقد شکوه GV70 و کُرسیر است و بیشتر کارهایی که بهخوبی انجام میدهد را تویوتا رافور هم با قیمت ارزانتر، به همان خوبی انجام میدهد.”
حسین
۳ شهریور ۱۴۰۲متاسفانه بازار خودروهای لوکس دست لکسوس و بنزو بی ام و هست و این دوتا که اسم بردی کلا تو گود نیستن.
یاد اون مقاله تحقیر g70 بخیر بعد چند سال تبلیغات یوتیوب، بازار یه لگد زد بهش. از اون روز تا الان خواب به چشمت نیومده. ولی خب عیب نداره جایگاه جنسیس همینه. تحقیر شدن تو بازار. باید بهش عادت کنی
حسین
۳ شهریور ۱۴۰۲دوستان آمار فروش رو پایین گذاشتن. لکسس و بنز و بی ام و، سگمنت لوکس رو تعریف می کنن امثال جنسیس هم باید بدون تا شاید لکسس راه بدشون داخل برندهای لوکس که تا الان که راه نداده و حرص خوردنش رسیده به تو 😄
متاسفانه هر چقدر اکانت بسازی و لحن عوض کنی بازم می بینی که جایگاه جنسیس همچنان قعر جدول هست و از خط تولید خارج میشه. دیر یا زود منتظر شوت شدن g90 هم باش با اون آمار فروش مضحکش 😄
Amirmohammad
۳ شهریور ۱۴۰۲الکی حرص نخور هی ۲۰۰ تا کامنت میزاری همه رو ریپلای میکنی بلکه یکم آروم بشی،میبینی که فایده نداره متاسفانه نه رتبه ها تغییر کرده نه اون پاراگراف زجر آور تغییر کرد هی با اکانتای مختلف تلاش نکن
حالا واس اینکه دوباره با این زجر روبرو کنم پاراگراف رو میزارم باز:
“لکسوس NX350 مقام سوم را به خود اختصاص میدهد. این خودروی راحتتر و باکیفیتتر از RDX است اما با فاصلهٔ زیادی در پس جنسیس و لینکلن قرار میگیرد. لکسوس فاقد شکوه GV70 و کُرسیر است و بیشتر کارهایی که بهخوبی انجام میدهد را تویوتا رافور هم با قیمت ارزانتر، به همان خوبی انجام میدهد.”
خب دیگه من برم و تورو تنها بزارم با این خبر و این رتبه و این پاراگراف،الکی هم حرص نخور دیگه چون نه کامنتتو میخونم نه این مطلب محتواش تغییر میکنه :))
Killer
۳ شهریور ۱۴۰۲پیش بینیم درست از آب در اومد 🤣
سلاطین عکس های لو رزولوشین اومدن وسط
ببین اوضاع ۳ چرخه ها چقدر خیط بود که حتی وقتی ملاک ماشین اقتصادی خوب هم هست بازم اخر میشن
اینی که گفتی گل به خودی بود که گلم
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۲قبلا هم گفتم این مجلات نه قانونی هستن و نه در جایگاه قاضی هستند نظراتشون رو ارائه میدن
خیلی هم راحت ممکنه از طرف شرکت ها پول بگیرن تا دربارشون حرف بزنن نه صرفا این مجله بلکه تمام شبکه ها یا سایت هایی که به شکل تخصصی این کارو میکنن
فکر نمیکنم کسایی که نتونن فرق لکسوس و تویوتا رو بفهمن خیلی حتی ماشین باز باشن چه بسا اینکه متخصص هم باشن
مثلا طرف مدرک متخصص نظر دادن درباره ماشین هست از دانشگاه مینیسوتا ؟
یا مهندس مکانیکه ؟؟؟
این مجلات معروفن چون قدیمین عملا نظر شخصیه سر دبیر هست این مجله
Killer
۳ شهریور ۱۴۰۲این دست و پا زدنا هی تایید میکنه حرف منو 🤣
اره داداش پول گرفتن،بقیه برندا اخه پول ندارن بدن فقط جنسیس پول داره
ماست مالی لو رزولوشین ها ادامه دارد.معروفن چون معتبرن،چیزی تا معتبر نباشه ادامه پیدا نمیکنه که بخواد قدیمی باشه اصلا،همون اول کار و کاسبیش جمع میشه.در هر حال مجبوری به خودت بگی پول گرفتن و از این صحبتا ولی آرومت نمیکنه بازم
تو فقط اگه میتونی به مدرک بیار که اثبات کنه پول گرفتن،هی هر سری زیر مطلب هر مجله که با نتایجش حالتو میگیره میگی پول گرفته منم هی بهت میگم ثابت کن بعد تو غیبت میزنه،الان ثابت کن که پول گرفتن.حتی حرف خودتم نمیتونی ثابت کنی
تو همونی هستی که ده ساعت داشتی با بقیه سر LG و سامسونگ بحث میکردی و طرف LG رو میگرفتی چون فکر میکردی برند ژاپنیه بعد اخرش تازه فهیمدی کره ای هست! با این وضعیتت موتور ترند رو میبری زیر سوال؟🤣 ثابت کن پول گرفته
مهدی
۳ شهریور ۱۴۰۲جدی میگی طرف فکر میکردی ال جی ژاپنیه؟ خخخخ حتما دهه هشتادیه شاید نودی
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۲اره من همونم
فقط … چون کامنت ها ثبت شدن و اگر برای یکی از خواننده ها سوال پیش بیاد که کسی واقعا این حرفو زده یا نه میتونه بره نگاه کنه ( ضمنا همونی هستم که ادرس دادم تشریف بیاری ولی هیچ وقت نیومدی )
ضمنا برند های معتبر و داره ارزش براشون یه جور توهینه که بیان به مجلات پول بدن تا اسمشون مطرح بشه بیشتر سرمایه گزاریشون روی تبلیغات معقول تر هست مثل فیلم و پلتفرم های مختلف .
ولی شرکتای تازه وارد و کم تر شناخته شده از این روش ها هم استفاده میکنن تو ابروی برای ریخته شدن ندارن
ضمنا جهت یاد اوری من همونم که یه جنسیس جی 80 اروندی داشتم
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۲اقا مهدی ( صد اکانت ) هر چقدر سن منو کمتر نشون بدی برای خودت بدتره اون موقع میگن برای جمع کردن … توی بحث با یه بچه 2 ساله اینطوری رفته اکانت جدید زده .
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۲نشون هم به اون نشون که سر بحث الجی حرف از تولید باتری بود برای وسایل نقلیه و سامسونگ اصلا در این زمینه فعالیت بزرگی نداره حداقل موقع دروغ گفتن یکم فکر کن بچه سال ( مطمعنا این سه تا کامنت برای تو نیست صرفا برای اگاه کردن افرادی هست که این کامنت هارو میخونن حالا تا میتونی زجه بزن )
Enzo Ferrari 2008
۳ شهریور ۱۴۰۲همه چیز خوب بود اگه جنسیس نبود
تو جمع سامورایی هفت تیر کش
یدونه یانگوم میارن
کیان
۳ شهریور ۱۴۰۲قبل از اینکه اصلا مقاله رو بخونم میدونستم که کی برندس !!! اصلا مقالات زرد فراوون شدن. بازار به خوبی داره میگه کی برندس !!!
TRD PRO
۳ شهریور ۱۴۰۲دقیقا . نکته مهمش همینه .
اگر تو این دست مقالات دقت کنید ، اکثرا به طرز جالبی آمار فروش خودرو ها و وضعیت واقعی بازار رو پنهان میکنن . در حالیکه مثلا اینجا آمار فروش NX دو برابر GV70 هستش .
GV70 به قول متن با این ارزش بالا در برابر قیمت ، تو بازار واقعی آمار فروشش از حتی اون آکورا ( که تو متن قشنگ کوبیده شده ) پایین تره .
اما اینجا میارن آکورا رو آخر نشون میدن :)
سایتایی مثل GoodCarBadCar و CarSalesBase آمار دقیق رو نشون میدن و با یه سرچ ساده مشخص میشه همه چی .
Ehsan
۳ شهریور ۱۴۰۲جنسیس همچنان میتازد 👏🏻
چقدر طراحیش خوبه خداوکیلی
امین
۳ شهریور ۱۴۰۲وقتی لکسس و آکورا هست ، سراغ جنسیس رفتن اشتباهه
blackwing
۳ شهریور ۱۴۰۲پدال ، جیسون کمیسا توی برنامه Hagerty درگ ریس فورد رپتور R و کادیلاک اسکالید V و بقیه SUVها رو منتشر کرده ، شما هم آپلود کنید
محمد
۳ شهریور ۱۴۰۲حالا دوستان دارای تابعیت ژاپن به صورت گله ای به این مقاله هجوم میارن که موتور ترند رشوه گرفته و نویسنده هاشون هیچی از ماشین سر در نمیارن همون بنده خدایی که همیشه نفر اول رو ریپلای میزنه از تخیلاتش میگه چند هفته پیش مدعی بود کیفیت رنگ تویوتا رو هیچ شرکتی نداره ، حالا موتور ترند به رنگ مدل های ۲۰۲۳ گفته پوست پرتقالی ، nx های حاضر تو ایران هم فرق خاصی با راوفور از لحاظ سواری ندارن فقط شما داری پول برند و قیافه بهتر رو میدی ، من بودم به شخصه برای سیستم عالی اکتیو گلاید قطعاً انتخابم لینکلن بود ، ولی نمیخواد بیای ریپلای کنی یک صفحه طومار بنویسی و اکانت فیک بسازی که از سهامی که توی تویوتا برات به ارث رسیده با چرندیات ذهنی خودت دفاع کنی
(Ali(chevynova
۳ شهریور ۱۴۰۲چقدر سطح شعورت کمه تو
((حالا دوستان دارای تابعیت ژاپن به صورت گله ای به این مقاله هجوم میارن که موتور ترند رشوه گرفته))
فهم که نداری لااقل ادب داشته باش
حسین
۳ شهریور ۱۴۰۲((حالا موتور ترند به رنگ مدل های ۲۰۲۳ گفته پوست پرتقالی ، nx های حاضر تو ایران هم فرق خاصی با راوفور از لحاظ سواری ندارن فقط شما داری پول برند و قیافه بهتر رو میدی ، من بودم به شخصه برای سیستم عالی اکتیو گلاید قطعاً انتخابم لینکلن بود)) فعلا فرزندان مدیر عامل هیوندا به صورت رمه ای حمله کردن اینجا مثل خودت.
راستی حتما برو اینو به گوش اون آمریکایی های عقب مونده ای که nx رو چندبرابر بیشتر از جنسیس جونت میخرن بگو حتما 👍 بگو کارشناس های موتور ترند گفتن رنگش پوست پرتقالیه نخرین چون متاسفانه nx پر فروش ترین هست. حتما بهشون بگو فقط دارین پول برند میدین.
Ehsan
۳ شهریور ۱۴۰۲با این کاربر حسین بحث نکن،این خودش چند سال پیش اومده بود تو همین پدال گفته بود بچه ها دعا کنین قرعه کشی سمند در بیام این سری بعد حالا به بقیه میگه پرایدسوار و فلان!
من قبلا سر قضیه قلعه و میتسوبیشی حسابی جاش رو توی افق محکم کردم از اون موقع به بعد هم اصلا جوابشو نمیدم هی برای خودش زور میزنه که تسکین پیدا کنه،شما هم ولش کنین بزارین بمونه تو همین وضعیت،بهترین جواب رو موتور ترند بهش داد ما چرا خودمون رو خسته کنیم
#میتسو و #قلعه
محمد
۳ شهریور ۱۴۰۲*** تو این کشور مهندسانی هستن که ده ها برابر بچه های این سایت از خودرو سر درمیارن اما شرایط کشور بهشون اجازه نمیده ماشین خوب سوار بشن این اوج کم آورنه که تهشهمه چی رو ربط میدن به ماشین زیر پای طرف ، با منطق خودت شما هم برو با نت داغون ایران عکس جی تی آر رو دانلود کن و خوش باش ، آقای اشتری و احمد زاده که از نویسندگان و منتقد های خودرویی با سابقه و با سواد سایت و مجله هستن پژو و تیبا سوار میشن پس با تعریف امثال تو باید سایت رو تعطیل کنند ،
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ شهریور ۱۴۰۲من x33 یا تیگو ۷ پرو هم دوست دادم
اهل کلاس گذاشتن و اطفار بازی نیستم
اینجا ایرانه و من هم ماشین چینی صفر کیلومتر به دست دوم ۱۰ سال کارکرده ترجیح میدم
حالا یک عده قضاوتم کنن که فلان و بهمان اصلا مهم نیست
صادق باشم با مخاطب حس بهتری دارم
سوشیانت
۳ شهریور ۱۴۰۲انتخابم قطعا لینکلن تو متن هم اشاره شد اگه قیمت رو در نظر نگیریم لینکلن رتبه اوله
lelewed933
۳ شهریور ۱۴۰۲اگه تمام بخشهای این مقاله واقعی باشه، متاسفم واسه ژاپنیها
رنگ پوست پرتقالی که میشه ماشین چینی و ایرانی
من تا حالا نشنیدم یه جا بگن لکسوس و حتی تویوتا کیفیت رنگش پوست پرتقالیه
TRD PRO
۳ شهریور ۱۴۰۲آمار فروش بازار آمریکا سال ۲۰۲۲
Acura RDX : 24749
Lexus NX : 49002
Lincoln Corsair : 27868
19141 : Genesis GV70
حالا متوجه قضیه شدید ؟ اون توقف تولید G70 و استینگر خیلی هزینه داشته . حالا هم افتادن به فکر ، که مبادا تو بازار کراس اوور ها هم همین بلا سرشون بیاد .
در وصف اعتبار متن مقاله هم همین بس که تو این کلاس که راحتی خودرو خیلی مهمه ، با اون صندلیای عقب وحشتناک و فرمان ضعیف و سیستم تشخیص صدای مسخره ، رتبه اول رو گرفت :)
امیر
۳ شهریور ۱۴۰۲ایول به جنسیس 💪👏👏 برندی که تا ۱۰ سال پیش بین اقتصادی ها هم حرف چندانی برای گفتن نداشت ، الان داره لکسوس و لینکلن شکست میده ! کیفیت چرم و متریال gv70 فوق العاده هست و احساس ماشین ۱۰۰ هزار دلاری به آدم میده ، لکسوس هم خیلی خوبه ولی همانطور که تو مطلب اشاره شد : پلاستیک زیادی تو کابینش به کار رفته که هر چند soft touch هست ولی باز هم در مقایسه با رقیبی مثل جنسیس و لینکلن تو رده پایین تری قرار میگیره ، کاش محصولات جنسیس به ایران وارد میشدن ! با توجه به قیمت و کیفیتی که دارن قطعا خیلی پرفروش میشدن
phonix
۳ شهریور ۱۴۰۲ده سال پیش اصلا جنسیس وجود نداشت سلطان یه برند از محصولات هیوندایی بود
امیر
۳ شهریور ۱۴۰۲اونایی که میگن کره ای ها طراحی بی اصالتی دارن ، منظورشون کره ای های تو ایران هست ( مدل های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ ) و گرنه همه محصولات جنسیس یک زبان طراحی دارن که از نظر من خیلی لوکس و با وقار هست و یه جورایی منو یاد ماشین های بنتلی و رولزرویس میندازه که این یه مورد برای این رده قیمتی خیلی خوب هست ،یکی از دوستام تو کانادا میگفت جنسیس اینجا داره میترکونه و خیلی طرفدار و خواهان داره به حدی که اگه الان بری نمایندگی های هیوندا و سفارش جنسیس بدی به حدی باید تو صف انتظار باشی که تا ۶ ماه دیگه هم احتمالا ماشین به دستت نرسه !!
TRD PRO
۳ شهریور ۱۴۰۲چه قدر جالب و غرور آفرین .
نمیدونم چرا فقط آمار ها دقیقا برعکس فرمایش شما رو میگن .
همین چند وقت پیش سدان G70 که اتفاقا جزو پرفروش ترین های جنسیس بود بعد از تنها یک نسل توقف تولید خورد .
وضع برای سدان های رده بالاترش خیلی بدتره تازه .
چند تا آمار خدمتتون . ( اتفاقا از بازار امریکا و کانادا به همراه منبع خدمتتون )
بازار امریکا – سال ۲۰۲۲
Genesis G80 : 4125
Genesis G90 : 1172
Genesis GV70 : 19141
Genesis GV80 : 17521
بازار کانادا – سال ۲۰۲۲
Genesis G80 : 189
Genesis G90 : 13
Genesis GV70 : 570
Genesis GV80 : 368
منبع همه آمار ها : سایت GoodCarBadCar
سال گذشته کلا جنسیس با مجموع ۴ مدل معروفش تنها ۱۱۴۰ دستگاه تو کانادا فروخت . مدل G90 که به زور فروشش ۲ رقمی شد . نمیدونم اون بنتلی ها و رولزرویس ها و تعریفای دوستتون از کجا میان . مگر این که خودش از کارکنان جنسیس باشه .
제네시스
۳ شهریور ۱۴۰۲نسخه اسپورت GV70 رو خیلی دوست دارم 🩷
این نمونه که آوردن برای مقایسه زیاد جالب نیست
هوشنگ بایی
۳ شهریور ۱۴۰۲در مقاله نوشته ترمزهای ناخوشایند،یکی از نقاط ضعف لینکلن ولی فاصله توقف از 96شده 34.7!!!!!چطور ممکنه؟
TRD PRO
۳ شهریور ۱۴۰۲ازین جور چیزا خیلی زیاده .
بالاخره باید پذیرفت که سال هاست زور پول تو نشریات و رسانه از صداقت گفتار ارزشش بالاتر رفته متاسفانه .
اما خوشبختانه هنوز راه هایی هست که بشه حقیقت رو از دروغ تشخیص داد .
misha
۳ شهریور ۱۴۰۲از نظر من لینکلن با اختلاف بهترین گزینه بین این چهارتاس، تعادل جالبی بین لوکس بودن و کمی هم اسپرت بودن داره، طراحی ماندگاری داره، ساده و باوقاره، امکاناتش کاملا سطح بالاس و البته چون تجربهی سواری mkz رو دارم میگم که کیفیت متریالش خیییلی بالاس
تو بحث داینامیک رانندگی و هندلینگ تجربهی فورد پشتشه
لکسوس چه داخل و چه بیرون قدیمی به نظر میرسه
آکورا هم کاملا اسپرت طراحی شده و اگه از این منظر بهش نگاه کنیم بهترینه
در مورد جنسیس نظر خاصی ندارم، طراحیش رو کلا نمیپسندم و زمانی که ظاهر خودرویی اصلا مجذوبم نکنه در مورد باطنش خیلی کنجکاوم نمیشم
samurai
۳ شهریور ۱۴۰۲یکم دیگه کرره ایا بی اصالت مسخره سبیل سردبیرو چرب میکردن طرف میگفت پولدارا رولزرویس و بنتلیا و…رو بفروشن بیان جینیسیسس با سابقه 100 سال تولید با اصالت لوکسو بخرن:)))))))
حیف ناهاری که خوردی :))
امیرعلی
۴ شهریور ۱۴۰۲همه خوب هستن ولی برای نگهداری درازمدت لکسس به خاطر کیفیت و استهلاک پایین ❤️❤️❤️❤️
aliHOZA
۴ شهریور ۱۴۰۲لطفا منبع نوشته را بگذارید تا بدانیم چه کسی چه نشریهای چه ارگانی این بررسی رو انجام داده. بدون ارایه منبع این بررسیها اعتبار ندارند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ شهریور ۱۴۰۲از موتور ترند هست
اصلا منبع اصلی از فلان سایت خارجی هم می تونه نظر شخصی اون فرد نویسنده باشه
خیلی جدی نگیرید
علی
۸ شهریور ۱۴۰۲خیلی مقاله خوبی بود فکرشو میکردم کرسیر اول شه جنسیس دوم اما برعکس شد خودمم جنسیس بیشتر از همشون دوست دارم