امروزه سوپراسپرتهای فراوانی در بازار حضور دارند اما همهٔ آنها باهم برابر نیستند و جدیدترین ویدئوی تراتل هاوس با گرد هم جمع کردن چهار نمونه از این خودروها برای برگزاری مسابقهٔ درگ قصد دارد این موضوع را نشان دهد. این چهار سوپراسپرت کوروت C8 استینگری، نیسان GT-R نیسمو، آکورا NSX تایپ S و پورشه ۹۱۱ توربو S هستند. این ترکیب فوقالعادهای است اما همهٔ این چهار خودرو بهطور همزمان باهم مسابقه نمیدهند بلکه در ابتدا کوروت، آکورا و نیسان به مصاف هم میروند و سپس برندهٔ این مسابقه رودرروی پورشه قرار میگیرد.
سالخوردهترین خودروی این جمع، نیسان GT-R نیسمو است اما این گودزیلای ژاپنی با برخورداری از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور که توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو تولید میشود، هنوز هم حرفهایی برای گفتن دارد. NSX تایپ S هم رقیب شایستهای برای نیسمو خواهد بود زیرا این سامورایی جمع هم ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد اما این نیرو را با شیوهٔ متفاوتی از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی به دست میآورد.
ضعیفترین شرکتکنندهٔ این رقابت کوروت استینگری با تنها ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است که از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی بیرون میآید. همچنین درحالیکه سه خودروی دیگر همگی چهارچرخ محرک هستند، در کوروت نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. بالاتر از همهٔ این خودروها هم ۹۱۱ توربو S با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی خود قرار میگیرد که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
در هردو مسابقهٔ اول که یکی از حالت سکون و دیگری بهصورت رولینگ برگزار میشود، نیسمو هم NSX و هم کوروت را مغلوب میکند و سپس به مصاف پورشه میرود که قویتر است. در اینجا حالا در هردو مسابقه این توربو S است که بهراحتی از GT-R دور میشود. این مسابقات اختلاف پرفورمنس کوروت را هم با سه خودروی دیگر نشان داد اما به قدرت و قیمت بسیار کمتر این سوپرکار آمریکایی هم باید توجه داشت. کوروت ممکن است کندترین خودروی این جمع باشد اما با اختلاف ارزانترین است و نسخههای قویتر آن مثل Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت نیز در راه هستند که لرزه به اندام رقبای گرانتر خواهند انداخت.
مشخصات فنی
کوروت استینگری | آکورا NSX تایپ S | نیسان GT-R نیسمو | پورشه ۹۱۱ توربو S | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۶۶۷ نیوتن متر | ۶۵۲ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۸۸ کیلوگرم | ۱۷۹۰ کیلوگرم | ۱۷۵۴ کیلوگرم | ۱۶۱۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۴,۹۸۰ دلار | ۱۸۷,۰۰۰ دلار | ۲۱۷,۴۸۵ دلار | ۲۲۳,۲۳۰ دلار |
Aboalfazl demon
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱باخت کوروت طبیعی بود
قدرت کمتر
تک دیفرانسیل
کافر مقدس
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کوروت نسخه پایه ست . خیلی جاها نسخه پایه میارن حتی در رقابت با 458 اسپایدر ! اینجا ولی هیچکدوم نسخه پایه نیستن جز کوروت
داغون بودن درگ جماعت همینه دیگه وقتی رسمی و اصولی نیست میشه این . حتی نمیدونن با چه نوع لاستیک باید برن درگ . درگهای این کانال هم معروفه به داغون بودن مثل 90% کانال ها
نسخه های بالاتر کوروت هم میاوردن بعید بود از نظر قیمتی به گرونی جی تی آر و توربو اس بشه . 20هزار تا بیشتر بذاری رو پول توربو اس . 30هزار تا بذاری رو پول جی تی آر میتونی فراری بخری
BMW/M-POWER
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا چرا اینقد فشار میاری به خودت؟
نیسان GTR یه ماشین اسطوره ایه 15 سال پیش اومد همرو به خاک و خون کشید کارشو به بهترین نحو انجام داد تموم شد و رفت نیسان هر قیمتی عشقش بکشه میزاره روش خریدارشم پیدا میشه تو نگران نباش
خسته نشدی از این دو دو تا چهار تا کردنا؟
ماشین حساب گرفتی دستت داری چیو حساب میکنی؟
کسی که 911 داره کنارش 10 تا سوپراسپرت دیگه هم داره
parsa
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اون اقا هرچی هم بگه عدد رقمش درسته
شما چرا فشار میخوری؟
ماشین امریکایی فلسفه ش چیز دیگه ایه و اسطوره کم نداره
رسانه وقتی به قصد شو میاد باید گزینه های توی یک رنج رو مقایسه کنه
مثل این میمونه 428 پایه با نیسمو مقایسه کنی
Reza Waffen SS
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱مطمئن باش نسخه ZO6 هم اگه بود باز شکست میخورد
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱😃پورشه همشونو یک لقمه کرد دمش گرم به این قهرمان بی ادعا
Reza Waffen SS
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱پورشه همیشه پیشتاز
javadhy
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱درگای این کانالو زیاد قبول ندارم چون اون سطحی که روش مسابقه میدن اصلا استاندارد نیست که خودشونم چند بار بهش اشاره کردن بخاطر همین هم توی درگ دوم فاصله turbo s وgtr خیلی کم بود
جناب ایکس
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تکنولوژی یعنی پورشه…
فک کنم مصرف کوروت خیلی بیشتر از اینا باشه، مث چی، بنزین میخوره
AMIR / ARMI
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا اینجوری نیست مصرف کوروت پایه ۱۱.۶ لیتر در هر صد کیلومتر هستش
مصرف توربو اس هم ۱۲.۵ لیتر باید باشه اشتباه نکنم
جناب ایکس
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر جالب، با شیش لیتر موتور!
محمد امین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا کوروت کم مصرف تر از توربو اس هست ، در واقعیت هم همینطوره ، مصرف سوخت ترکیبی توربو اس طبق گفته ی سازنده ۱۷mpg یا حدود ۱۴ لیتره
کافر مقدس
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دنبال تکنولوژی هستی بین اینا nsx از همه پیچیده تر هست و تکنولوژی های خاص خودش رو داره مثل ترمز بی سیم و چند نوع رادیاتور و 3نوع انجین و…
RezaRs
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اره ولی عجیبه تین همه پیچیدگی دنبال عملکرد خیلی خفنتر نبودن هدفشون همون موندن به عنوان سوپرکاری با راحتترین دیلی درایو بود که تو نسل اول بود ولی عملکرد نسل اول و فروشش به نظر من به قدری خوب بود که حتی هوندا که خالقش بود نتونست تکرارش کنه
Clean energy (صیانت!)
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حاجی پورشه برد دیگه انقد فشار چرا
محمد هادی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱بسیار زیبا و عالی بود
نمیدونم چرا حال و هوای روزهای قدیم رو بهم داد
شاید چون تمامی شرکت کنندگان نام های اصیل بودن
مثل دوران قبل NSX چه هم قد و قامت بزرگان قرار گرفته
این رقبا چه برازندشن(جااانم به این نام دوستداشتنی)
خوشحالم سرنوشتش مثل تویوتا سوپرا نشد!
و در آخر اینکه از اومدن کوروت Z06 یه ترس عجیبی بهم دست میده
بیشتر توربو اس درخطر خواهد بود!
محمد هادی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا تایم هارو نداد؟
اسلوموشن لحظه استارت هارو هم نداد
اینا ظعفای این درگ بود
عدم توجه و دقت به جزعیات مسابقه
AMIR / ARMI
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کوروت با قدرت خیلی کم تر و نداشتن سیستم چهارچرخ عملکردش فوقالعاده هستش
لحظه لانچ کوروت نگاه بکنید
ولی گذاشتن کوروت پایه کنار نسخه های عملکردی رقبا زیاد منطقی نبود
datsun
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱درگ نسخه پایه gtr با کوروت هم همینها برگزار کردن کوروت عقب افتاد
Amir Machine
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱GT-R پایه هم 570 اسب قدرت و چهارچرخ محرک داره و قیمت بالای صد هزارتا!!!
با این شرایط انتظار داری از کوروت 495 اسبی بخوره؟!!
حسین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱والا کسی انتظار نداشت کوروت اینجا ببره. ولی یادمه اوایل که معرفی شده بود بعضی از دوستانتون تو همین سایت ادعا میکردن که بله کوروت با 495 اسب قدرت شتاب 2.6 ثانیه میزنه. میومدن اسم فلان یوتیوبر رومیاوردن که با کوروت استنیگری تایم 2.5 زده. مشکل اونجا بود. یادمون هست همین نسخه پایه رو با فراری 488 مقایسه می کردن و می گفتن عملکرد فراری رو با شصت هزار دلار ارائه میده!!
Aran+Milan
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱این قیمت واسه نیسان سالخورده خیلی زیاد نیست?
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نیسان ی برچسب nismo گذاشته رو ماشین 2008 هم قیمت پورشه داره میفروشه
تکنولوژی می خواد این کار
کلا بعد از رکود اقتصادی خورد زمین و دیگه بلند نشد ( اینو میتسوبیشی)
نسبت به بقیه برند ها هم افت فروش زیادی داشتن و محصولات جدید کم میدن بیرون (میتسوبیشی فقط ی اوت لندر جدید داده)
BMW/M-POWER
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سلطان فقط نیسان GTR
این نیسان بدجوری دل هواداراش رو شکست
911 توربو اس دو سه نسل عوض شد اینا هنوز تو R35 موندن
FTB
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱باید باز طراحی بشه با موتور بزرگ تر و انواع کیت های تقویت خودرو …. تو ژاپن از این چیزا زیاد هست .. برن بخرن بزارن ماشین هیولا میشه
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کلا بعد از رکود اقتصادی خورد زمین و دیگه بلند نشد ( اینو میتسوبیشی)
نیسان ی برچسب nismo گذاشته رو ماشین 2008 هم قیمت پورشه داره میفروشه
تکنولوژی می خواد این کار
نسبت به بقیه برند ها هم افت فروش زیادی داشتن و محصولات جدید کم میدن بیرون (میتسوبیشی فقط ی اوت لندر جدید داده)
shirko
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱الانم جی تی ارو از همشون بیشتر دوست دارم .
Carlover
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت نیسان چرا اینقدر بالاست؟! نه تکنولوژی ۹۱۱ رو داره نه سرعتشو نه لوکس بودنشو
ارین صاحب جمعی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا پورشه برد ؟؟؟ چون طبیعی بود
TML BN
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱بالاخره بعد درگ های چرت یک درگ درست حسابی دیدیم
Jdm باز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱باید Z06 رو بیارن نه نسخه پایه رو
یاس ی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱در برد پوره هیچ کی نداتم لعنتی نسخه توربو اس خداوندگار درگ هست. رقیبا حداقل باید ده تا سیلندر داته بان. فوت کوزه گری به نام گیربکس عالی داره که خیلی خیلی یاریگر موتور عجیب غریب هست. هرچند من عاششق نیسمو هم هستم. کوروت نسبت به مشخصاتش خوب می رفت
پوریا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱من به جز درگ gtr و nsx هیچکدوم رو قبول نداشتم
در سطح نابرابری بود مخصوصا برای کروت
ولی ما همچنان gtrرو دوست داریم
راستی دوستان یه سوال
اگه خبر داشته باشین gtr50 اومد به بازار با یه قیمت نجومی(۱.۵ میلیون دلار)
تا الان کسی مشتری بوده؟؟؟؟ چون عرضه محدود هم هست
M.rAMK
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دیوونه ژاپن