مرحلهٔ مقدماتی، گروه دهم، سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین لامبورگینی اوراکان و مازراتی MC20
مجموع آراء: ۱۴۲۳
آراء لامبورگینی: ۹۸۶
آراء مازراتی: ۴۳۷
پیروز دوئل: لامبورگینی اوراکان با کسب ۶۹ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
مکلارن 600LT | آئودی R8 |
آئودی R8 | |
شورلت کوروت | لوتوس اوورا GT |
شورلت کوروت | |
پورشه ۹۱۱ کاررا | آستونمارتین ونتیج |
پورشه ۹۱۱ کاررا | |
لامبورگینی اوراکان | مازراتی MC20 |
لامبورگینی اوراکان | |
مکلارن آرتورا | هوندا NSX |
؟ |
مکلارن آرتورا
تاریخ معرفی: فوریۀ ۲۰۲۱
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
آکورا NSX
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ (نسخۀ تایپ S در آگوست ۲۰۲۱)
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
مقایسهٔ مشخصات فنی
مکلارن آرتورا | آکورا NSX تایپ S | |
پیشرانۀ بنزینی | ۳.۰ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت پیشرانۀ بنزینی | ۵۸۵ اسب بخار | ۵۲۰ اسب بخار |
گشتاور پیشرانۀ بنزینی | ۵۸۵ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
موتور الکتریکی | ۱ عدد | ۳ عدد |
قدرت موتور الکتریکی | ۹۵ اسب بخار | ۱۲۰ اسب بخار |
گشتاور موتور الکتریکی | ۲۲۵ نیوتن متر | ۲۵۵ نیوتن متر |
مجموع قدرت | ۶۸۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | ۶۶۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
باطری | ۷.۴ کیلووات ساعت | ۱.۳ کیلووات ساعت |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۷ ثانیه | ۱۰.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۳۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۷ کیلومتر/ساعت |
برد تمام الکتریکی | ۳۰ کیلومتر | ندارد |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۵۹ لیتر |
وزن | ۱۵۰۰ کیلوگرم | ۱۷۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۳۹ میلیمتر | ۴,۵۳۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۴۰ میلیمتر | ۲,۶۲۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۶۰ لیتر | ۱۱۳ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۲۵ هزار دلار | ۱۷۰ هزار دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
GMA
۹ فروردین ۱۴۰۱از این شوخی که مکلارن رو با آکورا مقایسه کنیم بگذریم، هرچند بعید میدونم آرتورا به اندازه NSX خوش صدا باشه، صدای NSX بینظیر و پر هیجانه
datsun
۹ فروردین ۱۴۰۱هوندا هم برند با اصالتی هست و هم اسپورت ساز قدیمی هست و انجین ساز حرفه ای چرا شوخیه
GMA
۹ فروردین ۱۴۰۱NSX نسل اول یه افسانه بود ولی این نسل اصلا در حد نام و نشان NSX نیست و فقط صدای خیلی خوبی داره ولی نمیتونه با یکی از بزرگترین سوپراسپرت سازان تاریخ رقابت کنه غیر ازاون پرستیژ برند مکلارن چیز دیگه ایه
ehsan.fa
۱۰ فروردین ۱۴۰۱داتسون، ویتانا هم بیسکویت ساز قدیمی هست ولی بین اورئو و ویتانا مشخصا انتخابت کدومه؟
مارک هوندا و مک کلارن یکی هست آیا؟
italian gentleman by maserati (MC20)
۹ فروردین ۱۴۰۱آکورا NSX تایپ S : قدرت : ۶۰۰ اسب بخار … گشتاور : ۶۶۷ نیوتن متر … وزن : ۱۷۶۰ کیلوگرم … شتاب صفر تا ۹۶ : ۲.۷ ثانیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مازراتی MC20 با 630 اسب و 1500 کیلو وزن و 730 نیوتون متر گشتاور … شتاب اعلامی کارخونه 2.9 … شتاب اعلامی کار & درایور 3.2 … یا فراری ۸۱۲ کامپتیزیونه با موتور ۶.۵ لیتری تنفسطبیعی V12 که ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکنه ، شتاب برابر ۲.۸ ثانیه ( اعلام شده ) داره … بعد این آکورای زپرتی شتاب 2.7 داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکی به من بگه توو دنیای خودرو چه خبره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا کارخونه ها این قدر خیال پردازی می کنن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد امین
۹ فروردین ۱۴۰۱خب اکورا چهارچرخ متحرک هست ، 4wd خیلی تاثیر زیادی داره در شتاب صفر تا صد
italian gentleman by maserati (MC20)
۹ فروردین ۱۴۰۱محمد امین جان ، بازم به نظرم این 4×4 بودنش ، اختلافش رو با بقیه توجیه نمیکنه … و باز به نظرم در دنیای واقعی ( در شرایط واقعی ) رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در 2.7 ثانیه ، برای آکورای 1760 کیلو یی ، خیلی بعید هست … خصوصا با فقط 600 اسب و 667 نیوتن متر تورک … من احساس می کنم این ادعاهای بیشتر کارخونه ها در شرایط آزمایشگاهی و ایزوله ثبت شده ( اثبات میشه ) و برای دنیای واقعی بیشتر جنبه تجاری و اسمی ( نه رسمی ) داره … sf90 با 1000 اسب و 800 نیوتن متر تورک و با موتور الکتریکی در واقعیت ( در بهترین حالت ) تایم 2.3 یا 2.34 یا 2.35 میزنه … بعد این آکورا 2.7 !!!! خیلی سخته باورکردنش …
کیان
۹ فروردین ۱۴۰۱حالا شما یه جوری به این اعداد قفلی زدی ک انگار همین الان میخوای بری بخری !!!
شما از کجا میدونی همون 2.9 ثانیه مک لارن 100% در عمل اکی هست ک 2.7 آکورا و زیر سوال میبرید ؟!
اگر با همین چوب ک داری اکورا رو میزنی مک لارن و هم بزنیم پس مک لارن هم یه عدد الکی داده بیرون !!!
در ضمن اختلاف بین 2.3 تا 2.7 خیلی بیشتر از 0.4 ثانیه هست تا 0.2 ثانیه 2.7 تا 2.9 !!! همه چیز هرچقدر میره پایینتر خطی نیست
italian gentleman by maserati (MC20)
۹ فروردین ۱۴۰۱کیان ، عددی که مک لارن اعلام کرده تا حدودی منطقی تر به نظر میرسه … هر چند به احتمال قریب به یقین ، 2.9 ثانیه هم در شرایط واقعی ، برای مک لارن ، قابل دست یابی نباشه … اما دیگه 2.7 ثانیه آکورا با این کانفیگ ، هندیه … اینم بگم من گفتم کارخونه ها … به همه گیر دادم … فقط منظورم آکورا نبود ( منظورم هرشرکتیه که دروغ گفته ) … از جمله به مازراتی هم گیر دادم …
Amir Machine
۹ فروردین ۱۴۰۱علاوه بر AWD بودن، آکورا هیبریدیه و محور جلوش از موتورهای برقی نیرو میگیرن که گشتاور فوری دارن
Clean energy (صیانت!)
۹ فروردین ۱۴۰۱به نظرم مکلارن
چون توی ۴۰۰ متر سریع تره تاپ اسپید بالاتری داره و دف عقبه
برتری های ریز دیگه ای هم هست
من طراحی داخلی و خارجی مکلارنم بیشتر میپسندم
ARMAN
۹ فروردین ۱۴۰۱NSX خوبه ولی آرتورا بهتره
احمدرضا
۹ فروردین ۱۴۰۱آکورا نسبت به قیمتش مقرون به صرفه ست
تقریبا میشه گفت نسبت به قیمتش از مک لارن بهتره
matin
۹ فروردین ۱۴۰۱اکورا مال ۲۰۱۵ هست ولی مکلارن مال ۲۰۲۱
معلومه تکنلوژی که تو مکلارن به کار رفته پیشرفته تره حالا در هر بخشی
ارین صاحب جمعی
۹ فروردین ۱۴۰۱انتخاب من : اکورا nsx اسب کمتر ولی شتاب بهتر قیمت بهتر دوام ژاپنی و از همه مهمتر گارانتی ۶ ساله تا حدودی میتونه وزن بیشتری نسبت به ظرفیت باک بیشتر مک لارن و حداکثر سرعت بیشتر و شتاب ثانویه بهتر ایجاد کنه بنظرم ترازوی این دو ماشین ۵۱ ۴۹ به نفع اکوراست
Raptor
۹ فروردین ۱۴۰۱مک لارن قطعا
RKH7787
۹ فروردین ۱۴۰۱من همیشه از الگوی طراحی مکلارن خوشم میومد
حس هیجان رو میشه توش دید
ولی با NSX زیاد حال نمیکنم
R@m!n
۹ فروردین ۱۴۰۱دوست دارم یه مقایسه بین موتور M630 و F163 داشته باشیم ببینیم بهترین V6 حال حاضر کدومه.
هر دو موتور V6 هیبریدی با زاویه 120 درجه و جایگیری توربو HOT-V هستن. از نقاط اشتراک دیگه ساده سازی اگزوز در هر دو محصول هست که کوتاه هم شده.
در موتور مک لارن سر سیلندر و بلوک از هستههای پرینت سه بعدی استفاده میکنند که با یک گذرگاه خنککننده 2 میلیمتری بین سیلندرها، انتقال حرارت رو بهبود میدن. این بلوک همچنین دارای سوراخهایی با پوشش مستقیم به جای آسترهای پوششداده شده جداگانه است. برای مونتاژ چرخان، پینهای میل لنگ مشترک یک میل لنگ بسیار کوتاه و سفت را فعال میکنند که به M630 اجازه میده تا به 8500 دور برسه.
موتور هیبریدی یک واحد شار محوری هست که 15.4 کیلوگرم وزن و 94 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور تولید می کنه. این باتری با باتری 7.4 کیلووات ساعتی 5 ماژول لیتیوم یون همراهه که در شاسی معماری سبک وزن مک لارن (MCLA) آرتورا تعبیه شده است، در پایین خودرو پشت راننده قرار گرفته، در کف تعبیه شده و از سه طرف محافظت می شه.موتور الکتریکی بر خلاف رقیب که وسط هست در پشت موتور قرار گرفت (مشابه SF90) که به گفته مهندسای مک لارن این موقعیت به بهینه سازی مرکز ثقل و چابکی ماشین کمک می کنه.
باتری روی یک منیفولد خنک کننده قرار گرفته که با سیستم گرمایش الکتریکی که تهویه مطبوع جدید که برای کنترل دمای هوا در کابین نیز استفاده می شه مشترکه. باتریها با ترکیب فناوری توسعه یافته برای مک لارن اسپیدتیل، از نظر حرارتی با استفاده از روغن دیالکتریک کنترل میشن، فناوری که همچنین برای نگه داشتن موتور الکترونیکی در دمای کاری که بالاترین سطح کارایی را ارائه میکند، استفاده میشود.
واحد مدیریت باتری در کنار ماژول ها قرار دارد و واحد توزیع برق (PDU) در باتری ادغام شده است. یک واحد قدرت یکپارچه (IPU) به عنوان مبدل DC-DC برای سیستم 12 ولت خودرو عمل می کند و با از بین بردن نیاز به دینام جداگانه و شارژر باتری داخلی، وزن را بیشتر کاهش می ده.
موتور F163 با 218 اسب در هر لیتر قوی ترین موتور تولیدی هست. بلوک و سرهای آلومینیومی از ابتدا با آلیاژهای جدید ساخته شده تا حد ممکن فشار محفظه را بدون کاهش وزن یا قابلیت اطمینان تحمل کنن و با کانالهای ورودی و اگزوز بازطراحیشده برای بهینهسازی جریان که اشتراکاتی با SF90 داره تلاش شده تا حداکثر قدرت در تمام شرایط دردسترس باشه.
سیستم تزریق مستقیم فشار بالا استفاده میکند که سوخت را با نیروی 5000 psi به داخل محفظه پرتاب میشه و در ترکیب با کانالهای بازطراحیشده، اطمینان حاصل میکنه که هوا و سوخت تا حد ممکن قبل از احتراق کاملاً مخلوط میشن.
توربوشارژرهای تک اسکرول IHI با فلزات قویتر طراحی شدن تا بتونن در دورهای بیشتر مقاومت کنند که باعث شده به عددب 180000دور در دقیقه برسن. این تغییرات که منجر به کاهش پنج درصدی قطر چرخ کمپرسور و کاهش 11 درصدی قطر توربو روتور در مقایسه با مدلهای V8 شده، باعث افزایش راندمان 24 درصدی و کاهش جرم چرخشی تا 11 درصد شده.
وجود توربوها در بالای موتور نیز مسیریابی اگزوز را بسیار ساده می کنه. از آنجایی که در سرتاسر لولهکشی خمهای بسیار کمی وجود دارد، گازهای خروجی میتوانند آزادانهتر جریان داشته باشند، به این معنی که راندمان بیشتر و قدرت بیشتر هست. علاوه بر این، بدنه منیفولد و مبدل کاتالیزوری به طور کامل از اینکونل ساخته شدهاند که وزن رو کمتر می کنه. لوله اگزوز ساده صدای بهتری تولید می کنه اما مصرف سوخت بالا میره. این اصلاحات باعث رسیدن دور موتور به 8500 دور شده.
یه گیربکس DCT هشت سرعته، e-diff و یک MGU-K است که بین موتور و گیربکس قرار داره. یک کلاچ بین ICE و موتور الکتریکی شار محوری تک استاتوری دو روتور تنظیم شده تا امکان جداسازی برای رانندگی فقط الکتریکی را فراهم کند. در نهایت، یک باتری ولتاژ بالا و اینورتر وجود داره که موتورهای الکتریکی را کنترل می کند. 296 GTB اولین فراری Iست که دارای معماری PHEV دیفرانسیل عقبه که با یک موتور الکتریکی نصب شده در عقب تا 122 کیلووات قدرت تولید می کنه.
بنظر میاد رو کاغذ موتور احتراقی فراری بهتر باشه و تکنولوژی الکتریکی مک لارن پیشرفته تر اما در عملکرد ترکیبی هم فراری دست بالا رو داره. البته همه چیز موتور نیست با اختلاف کمی فراری در مجموع بهترین پکیج رو ارائه میده. باید دید تو دنیای واقعی چه می کنن.
Jdm باز
۹ فروردین ۱۴۰۱خیلی ممنون
لذت بردیم
M.Kkarimi
۹ فروردین ۱۴۰۱مفید بود تشکر 👌
سعید.۱۳۵۸
۹ فروردین ۱۴۰۱درود بر شما دوست بزرگوار
توضیحاتتون در عین سادگی ، بسیار کارشناسانه و جامع بود کاش تمام عزیزان هموطن که به این مقوله علاقه دارند همینطور مثل جنابعالی دنبال فکت و علم مورد نیازشون باشن تا تعصبات بیجا و بی مورد روی برند های مختلف . . .
بهروز و سلامت باشید
R@m!n
۹ فروردین ۱۴۰۱تشکر آقا سعید و بقیه دوستان. انتظار وجود قوه تفکر و منطق در چند نفر اینجا مثله انتظار از ایران خودرو برای ساخت سوپراسپرته.
Clean energy (صیانت!)
۹ فروردین ۱۴۰۱مثال بشدت دندان شکن و عالی👍🤣
mos
۹ فروردین ۱۴۰۱تایم ۴۰۰ متر NSX معمولی ۱۰.۸ بود مدل تایپ اس با توجه به تغییرات “حدود” ۱۰.۶ میزنه، ولی در کل از رو اعداد نمیشه گفت کدوم تو خط مستقیم سریع تره هر دوتا باید تست بشن.
من بخاطر علاقه به nsx رای میدم.
آرم@ن
۹ فروردین ۱۴۰۱مک لارن برتر هست،طراحی هر دو خوبه ولی مک لارن گیرا تره،توی خط مستقیم هم قطعا مک لارن برنده هست با توجه به چیزایی که از مک لارن تو درگ دیدم
اختلاف قیمت هم جدای از تفاوت تکنولوژی و کیفیت،بحث برندینگ هم مطرح هست درش
datsun
۹ فروردین ۱۴۰۱خدای دیگه جلو هوندا بحث برندینگ نکنید
آرم@ن
۹ فروردین ۱۴۰۱تو بحث سوپر اسپورت واقعا هوندا قابل مقایسه نیست با باقی رقبا،شما وقتی حرف سوپر اسپرت میشه تو ذهن همه اول اسم فراری و لامبو و مک لارن و اینا میاد،هوندا (اکورا)خیلی خوبه ولی تو بحث برندینگ سوپر اسپرت ضعیف تره
datsun
۹ فروردین ۱۴۰۱فراری و لامبو که بحثشون جدا ولی مکلارن در این حد که شما میگید قبول ندارم تو بحث برند
سعید.۱۳۵۸
۹ فروردین ۱۴۰۱عزیز برادر داتسون جان فراری و مک لارن در یک سطح هستند و لامبورگینی هست که یک لول از اونا پایینتره نه مک لارن قربونت بشم
آرم@ن
۹ فروردین ۱۴۰۱واقعا منم مک لارن رو قبول نداشتم زیاد ولی باید قبول کرد که حداقل تو ۷ سال گذشته به شدت پیشرفت کرد و عالی شد گرچه بازم بنظرم ایتالیا حرف اول رو میزنه
کیان
۹ فروردین ۱۴۰۱ادم همین ک فراری با تلفظ ایتالیاییش با تاکید و تشدید روی “ف” به ذهنش میاره کلا همه دیگه محو میشن
قطعا ایتالیا تو این بحث معنوی و حس محصولاش خیلی بهتره با حرفتون موافقم
England
۱۳ فروردین ۱۴۰۱داتسون جان لطفا وقتی کم میاری فراری و لامبو نیار وسط و بالاتر از مکلارن قرارشون نده چون مکلارن موازی با این دو برند حرکت میکنه واقعا چیزی که مشخصه اینه که مکلارن از نظر مهندسی و خاص بودن و کیفیت،بالاتر نباشه پایین تر هم نیست و رقیب فراری و لامبو هست البته اگر معنی رقیب رو درک کرده باشی که بعید میدونم چون یه برند انبوه ساز نه چندان خاص رو میخوای به زور بالاتر از یه سوپراسپرت ساز قرار بدی.
هوندا هم بعنوان یک برند تولید انبوه بله برند پرقدرت و باکیفیت و پر فروشی هست ولی تو این کلاس در مقابل مکلارن و سوابق و موفقیت هاش یه شوخی بیش نیس که بخوای بالاتر قرارش بدی.
Jdm باز
۹ فروردین ۱۴۰۱به مک لارن رای دادم
بدلیل:
دیفرانسیل عقب بودن
گشتاور بیشتر
اسب بخار بیشتر
مسافت۴۰۰ متر بهتر
طراحی جذاب
البته اکورا هم برتری هایی داشت مثل شتاب بهتر ولی خب مکلارن هم لاکچری تره هم تو خیابون همه سر هارو برمیگردونه سمت خودش
در مورد قیمت هم خب مک لارن بخاطر برندش پول یکم بیشتری میگیره
ماکسیمیلیان
۹ فروردین ۱۴۰۱سلام و درود!
بی درنگ مکلارن را انتخاب کردم.
به علت : نام مکلارن، آیرودینامیک مکلارن، زیبایی مکلاروپیشرانه ی الکتریکی پیشرفته ی مکلارن و…
یا علی🌷
سام
۳ شهریور ۱۴۰۱اکوارا بی شباهت به مکلارن نیست