لوسید ایر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت، در خط مستقیم خودروی بسیار سریعی است اما آیا در U-Drag رفت و برگشتی میتواند آکورا NSX تایپ S را مغلوب کند؟
از یک دهه پیش که اولین نمونههای تسلا مدل S به بازار آمدند، سدانهای الکتریکی در مسابقات درگ خودروهای اسپرت زیادی را تحقیر کردند درحالیکه جدیدترین سدانهای بازار بسیار سریعتر از تسلاهای اولیه هستند. این خودروها با قدرتهای بالا و گشتاور فوری، در خط مستقیم میتوانند شتاب چشمگیری را به نمایش بگذارند اما اگر از یک خودروی الکتریکی بخواهیم با آن همه سرعت بشدت ترمز کند و دور بزند تا به خط شروع بازگردد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این صورت آیا خودرویی مثل لوسید ایر بازهم میتواند خودرویی مثل آکورا NSX تایپ S که سبکتر و چابکتر است اما در خط مستقیم عملکرد کندتری دارد را شکست دهد؟
ادموندز در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag خود میخواهد به این سؤال پاسخ دهد. هرچند هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند اما NSX با ۶۰۰ اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب الکتریکی ۸۱۹ اسب بخاری خود ضعیفتر است که این اختلاف در گشتاور با ۱۲۰۰ نیوتن متر برای لوسید و ۶۷۰ نیوتن متر برای آکورا بیشتر میشود. بااینحال، آکورا هم برتریهایی دارد که مهمترین آنها وزن بسیار سبکتر است. هرچند تایپ S با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم در دنیای سوپراسپرتها خودروی نسبتاً سنگینی محسوب میشود اما در کنار لوسید ۲۳۷۰ کیلوگرمی شبیه کاترهام ۷ به نظر میرسد.
در اولین مسابقه از سه U-Drag این ویدئو، همانطور که انتظار میرود در ۴۰۰ متر ابتدایی لوسید جلو میافتد و NSX را پشت سر میگذارد اما هنگام ترمز گیری و دور زدن، آکورا اختلاف را جبران کرده و خود را به رقیب الکتریکی میرساند. این اما کافی نیست و نهایتاً لوسید با اختلافی جزئی پیروز میشود. بااینحال، در مسابقهٔ دوم نتیجه عوض میشود و لوسید پس از دور زدن کاملاً عقب میافتد. این بار به نظر میرسد به دلیل داغ شدن باطریها در درگ اول، قدرت ایر افت کرده است. سپس نوبت به مسابقهٔ سوم میرسد که خودتان میتوانید در ویدئوی زیر نتیجهٔ آن را ببینید اما باید یادآوری کنیم که خودروهای الکتریکی فقط برای مقطعی میتوانند سریع باشند درحالیکه خودروهای پرفورمنس بنزینی بهگونهای ساخته شدهاند که بارها و بارها میتوان بدون افت عملکرد با آنها مسابقه داد.
مشخصات فنی
| آکورا NSX تایپ S | لوسید ایر گرند تورینگ |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توربو هیبریدی | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۸۱۹ اسب بخار |
گشتاور | ۶۷۰ نیوتن متر | ۱۲۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۷۵ کیلوگرم | ۲۳۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۷۱,۴۹۵ دلار | ۱۳۹,۰۰۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۹۲,۴۹۵ دلار | ۱۴۰,۵۰۰ دلار |
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۶ اسفند ۱۴۰۲آقا جان درگهای وحشیانه دیمون ۱۷۰ رو بزارید تا همه بفهمند قدرت دست کیه.انقد. پتانسیل دو دیمون ۱۷۰ هست شک ندارم رکورد اعلامی کارخونه هم بزودی شکسته میشه.تا اینجا دیمون سبز تایم ۸.۹ زده دیمون آلوگی هم ۹.۱ زده.تایمهای ۹.۲ و ۹.۳ هم زده شده.
NGU
۶ اسفند ۱۴۰۲فاقد اهمیت
دیگه دوران این فسیل های ما قبل زمان دایناسور ها گذشته
مرتضی نیکسرد
۶ اسفند ۱۴۰۲این دوران تو هست که گذشته.
فرشاد
۶ اسفند ۱۴۰۲***
اون درگ های وحشیااانههه تنها چیزی که نیاز نداره شیره س
مسیر درگ
لاستیک درگ
سوختی که ازیه پمپ بنزین نمیشه تهیه ش کرد
یه راننده ای که از وقتی که نافشو بریدن پشت دیمن نشسته
تازه تنظیم ایسیو و اینجور چیزا هم میخواد
***
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۶ اسفند ۱۴۰۲پس وقتی مثلا یه مکلارن ۷۶۰ بیاد پیست درگ تمام این امکانات برا اون هم محیا هست و باید بتونه تایم زیر ۱۰ بزنه دیگه.خودت میگی درگ و مسابقات رسمی و حرفهای تو پیست مخصوص با امکانات مخصوص برگزار میشه.مثل این میمونه که مسابقات فرمول۱ رو تو خیابون معمولی برگزار کنی.البته حق داری نفهمی چونکه سایت پدال همیشه ترسیده مسابقات حرفهای درگ رو کار کنه و با جعلیات درگ تایمز و اون احمق انگلیسی حقیقت رو پنهان کنند.بله دیمون سریعترین ماشین دنیاست همینجور که سریعترین جنبندهای دنیا ساخت آمریکاست
فرشاد
۶ اسفند ۱۴۰۲والا ندیدم مکلارن لاستیکی که فاقش اندازه کاپوت فیات 500هس تایم بزنه تازه سوخت e85هم توش بریزن و ببرنش تو پیستی که روش نمیشه قدم برداشت از بس چسبنده س
دیدی قیمه هارو ریختی تو ماستا؟
دوج اجازه تردد داره فرمول یک هم اجازه تردد داره؟
سایت پدال ترسیده که فولکس و بیمر مزایاشو قط کنن واسه همین طرف دوج رو نمیگیره اره میدونیم😂
***
NGU
۶ اسفند ۱۴۰۲همونطور که گفتم دوران فسیل هایی مثل دوج دیمون گذشته
در ضمن اسم مکلارنو کنار دیمون و این چیزا نیار این کجا و اون کجا
مکلارن بخواد تایم بزنه لاستیک فرغون نمیندازن روش باکشم خالی نمیکنن زمینم چسب 1 2 3 نمیریزن
مهران
۶ اسفند ۱۴۰۲😂
واقعا فقط همینو میتونستم بگم 😑
فرشاد
۶ اسفند ۱۴۰۲ریس با ماشین الکتریکی ینی مستقیم رفتن یا رانندگی روزمره(البته امثال لوسید و دضلا)
200اسب بیشتر پونصدو خورده ای گشتاور ببشتر اختلاف؟
البته جدیدا میگن سریع دور گرفتن الکتریکا به خاطر تکنولوژی بالای شرکتاس و گرنه انجین الکتریک کاره ای نیس
ناموصا این جوک نیس؟😂
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ اسفند ۱۴۰۲*** در مورد مکلارن برو درگهای درگ تایمز رو ببین که با چه جعلیاتی میخواست دیمون رو شکست بده.لاستیک مخصوص آورد تو پد گرم کن گذاشت تو پیست درگ اومد و آخرش معلوم شد تقویتش کرده.بله دیمون ماشین خیابونی هست و ادعا نکرده تو خیابون این تایم رو میزنه.میگه هر تو خودش میبیند بیاد پیست درگ همین
HesamS500
۶ اسفند ۱۴۰۲هر دو خودرو های عالی هستند
آکورا خیلی خوش تیپه
سالار فصل
۶ اسفند ۱۴۰۲ان اس اکس که عشقه تو برقی ها هم من عاشق لوسید (افتخار خاورمیانه) هستم
سوشیانت
۶ اسفند ۱۴۰۲لوسید یه شرکت آمریکاییه چه ربطی به خاورمیانه داره😐
𝐀𝐥𝐢
۶ اسفند ۱۴۰۲تنها ربطش خط مونتاژش تو عربستان
B
۶ اسفند ۱۴۰۲راه افتاده ؟ منظورم اینه که کارخونش تکمیل شده یا نه ؟
Dark Knight
۶ اسفند ۱۴۰۲طرفدار ماشین های برقی نیستم ولی باید نباید در موردشون دروغ گفت یا یه چیزی رو به همشون نسبت داد ! در آخر مطلب نوشته بودین که الکتریکی ها فقط برای مقطعی سریع هستند ولی بنزینی ها بار ها میتونن سریع باشن ! یه تایکان ، تسلا s plaid یا amg eqs معذرت که بعد از ۵۰ بار لانچ پشت سر هم عملکردشون ۰/۰۱ درصد افت نکرده در حالی که ۹۰ درصد درونسوز ها بعد از اینکه موتور یا گیربکسشون داغ میکنه راحت ۳۰ تا ۵۰ درصد افت پرفورمنس میدن ، خودتون الان با ماشیناتون برین تو خیابان تست کنن میفهمین که بعد از ۵ بار شتابگیری سنگین ماشین دفعه ششم خودشو خراب میکنه به خاطر اون دلایلی که گفتم و در ضمن تو این مسابقه ضعیف ترین نسخه ایر بود و گرنه ۵ تا مدل دیگه هم داره که آکورا از شدت کندی حتی نمیتونه چراغ های عقبشون رو ببینه
حسین
۶ اسفند ۱۴۰۲آکورا از شدت کندی نمیتونه چراغ عقبشو ببینه؟ یه بار دیگه هم نظر مضحک دادی جوابتو ندادم ولی مضحک گویی هم حدی داره. میخوای آکورا با این اختلاف قدرت و گشتاور مثلا چیکار کنه؟ هان؟ شاهکار نکردن برن قوی ترین نسخه لوسید رو بیارن که دو برابر آکورا قدرت داره بعد بگن آره برنده شد. اگه اینه پس همین لوسید رو ببرن تو پیست تا حتی چراغ عقب آکورا رو هم نتونه ببینه از شدت کندی و سنگین بودن
داریوش فدایتشوم
۶ اسفند ۱۴۰۲NSX شبیه ی کپی اسیایی از R8 هستش.
هیچ وقت احساس اصالتی ازش نگرفتم
Milestone
۶ اسفند ۱۴۰۲16 سال قبل پیدایش r8 نسل اول NSX تولید شد !
یعنی سال ۱۹۹۰ ( ۳۴ سال پیش ) . تو خودت احتمالا به دنیا نیومده بودی . اون وقت میاد میگه حس اصالت نگرفتم ازش 😂
داریوش فدایت شوم
۶ اسفند ۱۴۰۲خب الان دوست عزیز خودت با چشمات بین نسل اول و دومش اصالتی می بینی؟
اصلا میشه این دوتا رو به هم ربط داد؟
Jdm
۶ اسفند ۱۴۰۲اگزوز پراید میارزه به جد و آباد ایلان ماسک و کارخانه تسلا و لوسید و این آشغال های برقی
HFball
۶ اسفند ۱۴۰۲ماشینای برقی به سبب گشتاور آنی و سیستم تک سرعته (چون نیازی به گیربکس های چند سرعته ندارن و دو موتورشون بینهایت میتونه بالا بره) شتاب اولیه و میانیِ خیلی خوبی میتونن داشته باشن ولی وزن زیاد بخاطر باتری های سنگین هم میتونه براشون اصطکاک ایجاد کنه هم مشکل ساز باشه ولی در آخر گشتاور زیادشون این مشکل رو برطرف میکنه و در نتیجه شتاب اولیه و میانی خوبی دارن نسبت به وزنشون ولی بخاطر سنگین بودن، ترمزگیری خیلی سختی دارن و هم سر پیچ ها فشار زیادی به لاستیک وارد میشه و در نتیجه نمیتونن در مقابل خودرو های درونسوز حرفی برای گفتن داشته باشن و اون پرفورمنس خودرو های درونسوز رو ندارن