در جدیدترین ویدئوی سم کارلیجن، سه شاسیبلند لوکس ژاپنی با سه ردیف صندلی در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف یکدیگر رفتهاند.
آکورا MDX سالها است که در بخش کراساوورهای سه ردیفه لوکس حضور دارد و پرفروشترین خودروی این بخش در بازار آمریکا محسوب میشود. بهتازگی اما دو رقیب جدید برای کراساوور آکورا به بازار آمدهاند. یکی از این خودروها لکسوس TX است که در سبد محصولات برند لوکس تویوتا بالاتر از RX قرار میگیرد. خودروی بعدی هم مزدا CX-90 است که جایگزین CX-9 شده و مزدا را به بخش شاسیبلندهای لوکس وارد کرده است. حالا این سه کراساوور لوکس ژاپنی در مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفتهاند.
مزدا با نسخهٔ پلاگینهیبریدی خود به میدان آمده است که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی با مجموعاً ۳۲۳ اسب بخار قدرت استفاده میکند. لکسوس حاضر در این رقابت نیز از نوع هیبریدی TX500h F پرفورمنس است. این کراساوور سه ردیفه به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۶۶ اسب بخار قدرت تولید میکنند. آکورا اما که قویترین نسخهٔ MDX یعنی تایپ S را در این رقابت دارد، از پیشرانهٔ سنتیتر ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند تا بین دو رقیب خود قرار گیرد.
ابتدا دو شاسیبلند هیبریدی در برابر هم قرار میگیرند اما خیلی زود مشخص میشود که TX500h شایستهٔ نام F پرفورمنس نیست زیرا در تمام مسابقات درگ و رولینگ در برابر مزدای ارزانتر و ضعیفتر شکست میخورد؛ بنابراین، CX-90 به مرحلهٔ نهایی صعود میکند و با پیشرانهٔ هیبریدی در برابر آکورای V6 قرار میگیرد. در این رقابت، MDX نشان میدهد هنوز هم هیچچیز بهتر از حجم موتور نیست زیرا بهراحتی مزدا را مغلوب میکند و در ۴۰۰ متر تایم ۱۴.۲ ثانیه را ثبت میکند درحالیکه این زمان برای مزدا ۱۴.۶ ثانیه و برای لکسوس ۱۴.۸ ثانیه است.
مقایسه مشخصات فنی
مزدا CX-90 | آکورا MDX تایپ S | لکسوس TX500h | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I4 هیبریدی | ۳ لیتری V6 توربو | ۲.۴ لیتری I4 هیبریدی |
قدرت | ۳۲۳ اسب بخار | ۳۵۵ اسب بخار | ۳۶۶ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۵۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۷۵ کیلوگرم | ۲۲۲۲ کیلوگرم | ۲۳۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۱,۴۰۰ دلار | ۶۹,۳۴۵ دلار | ۶۹,۳۵۰ دلار |
.
۶ خرداد ۱۴۰۳هر سه تا به شدت خواستنی….
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳این لکسوس رو دوست ندارم.آکورا بهتره درونسوزه
زیزیگولو
۶ خرداد ۱۴۰۳ماشینای ژاپنی بخاطر عملکرد و کارآمدی موتور و دوام بالا و هزینه های نگهداری پایین و قیمت مناسبشون مشهور هستن و به همین خاطر ماشینای ژاپنی جایگاه قابل توجهی رو حتی تو بازارای ماشینای دست دوم تضمین میکنن 👌👌👌
Car love
۶ خرداد ۱۴۰۳بزارینشون کنار آیونیک 5n 🤣
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۳بچه ها بخندید 😂😂😂
𝐀𝐥𝐢
۶ خرداد ۱۴۰۳دارم شک میکنم که بالای سن قانونی باشه
جرمی کلارکسون
۶ خرداد ۱۴۰۳حله 😂😂😂😂😂😂😂
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۳😂
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳🤣🤣🤣
ناخدا
۶ خرداد ۱۴۰۳آیونیک رو بزار بغل دست سه چرخه های هندی 🤭
.
۶ خرداد ۱۴۰۳توک توک ها سلام می کنند.🗿🗿
ناخدا
۷ خرداد ۱۴۰۳گاوها هم پرواز میکنند . 🤪
حسین
۶ خرداد ۱۴۰۳دوست داری هایپر کار برقی آسپارک owl ژاپنی رو بزاریم کنار اون حلبی بی ارزش؟ قبل اینکه چایونیک لانچ کنه آسپارک به سرعت 300 میرسه.
هر وقت بنجل سازی چیوندا اجازه داشت از دم در فرمول E رد بشه اونوقت بیا چایونیک چایونیک کن😂
.
۶ خرداد ۱۴۰۳آیونیک رو لول می کنه اون ماشین.
گات
۹ مرداد ۱۴۰۳عالی😂
Lil
۶ خرداد ۱۴۰۳احساس میکنم راننده ی لکسسTX ناشی بود چون روی کاغذ ۴۳ اسب و ۵۵ نیوتون متر گشتاور بیشتر در حالی که ماشین ۲۵ کیلو سبک تره پس باید شتاب بهتری نسبت به مزدا داشته باشه …
KAIZEN
۶ خرداد ۱۴۰۳گیربکس مزدا 8 سرعته است و لکسوس 6 سرعته
این خیلی تفاوت ایجاد میکنه
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۳من فیلم درگ رو ندیدم ولی همین نظر رو دارم ولی احساس میکنم به خاطر تعداد دنده هم باشه ولی ربطشو نمیدونم.
Absurd Hero
۶ خرداد ۱۴۰۳Cx-90
KAIZEN
۶ خرداد ۱۴۰۳راننده لکسوس خیلی ناشی بود. هم تاخیر داشت هم تو رولینگ، مزدا چند متر جلوتر شروع میکرد و به موازات هم نبودن
ولی آکورا عجب شتابی داره
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۳سه تا از خوبان.
Mehran Mirabolghasemi
۶ خرداد ۱۴۰۳مزدا عشقه