آکوراهوندا

چه شباهت‌هایی میان آکورا NSX تایپ S و نسل گذشته این خودرو وجود دارد؟

نسل کنونی آکورا/ هوندا NSX هیچگاه به اندازه‌ای که شایسته‌اش بود، تشویق و محبت طرفداران را دریافت نکرد اما مدل جدید تایپ S، این داستان را تغییر داد و یک خودروی بسیار خوب را به خودرویی عالی تبدیل کرد. آکورا برای ساخت تایپ S، طراحی NSX را تیز دستخوش تغییر قرار داد و با به‌روزرسانی ظاهر و آیرودینامیک آن، خودرویی را تولید کرده که شایسته موتوری تازه و به‌روزشده است. مجموعه «Throttle House» اخیرا این نمونه جدید را درکنار مدل محبوب NSX 1999 قرار داده است.

نسخه اورجینال یک نمونه عادی نبود؛ قرار شده بود که NSX تایپ S درکنار نسخه «الکس زاناردی ادیشن» که تنها ۵۱ عدد از آن در آمریکای شمالی فروخته شد، بررسی شود. طرفداران NSX به‌حدی به نسخه زاراندی ادیشن علاقه دارند که دیده شده شخصی یک نمونه از آن را با ۱۹,۳۰۰ کیلومتر به قیمت ۲۷۷ هزار پوند در سپتامبر ۲۰۲۰ به فروش رساند.

قاعدتا مشخص است که نسخه زاراندی ادیشن با NSX تایپ S تفاوت بسیار زیادی دارد؛ برای نمونه می‌توان به وزن نسخه اورجینال اشاره کرد که ۴۵۳ کیلوگرم سبک‌تر از تایپ S است و تنها با جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی فروخته می‌شد. میزبان این مجموعه درحالی‌که تایپ S را در پیست می‌راند، به سرعت بالای آن و جعبه‌دنده بازتنظیم‌شده و عالی آن اشاره می‌کرد.

او اضافه می‌کند که صدای موتور هیبریدی که در نسل گذشته، گهگاه اذیت‌کننده می‌شد دیگر وجود ندارد. بررسی‌کننده عنوان می‌کند که تایپ S در گذر از جاده‌های کوهستانی و پیچ‌درپیچ، اعتمادبه‌نفس فوق‌العاده‌ای را به راننده‌اش منتقل می‌کند و سواری آن واقعا راحت است و احتمالا یکی از راحت‌ترین سوپرخودروهای امروزی است که او تاکنون تجربه کرده است.

او می‌افزاید که با وجود عملکرد عالی، اگر از تایپ S تا حد نهایی‌اش استفاده کنید، عملکرد کمی پایین‌تر از انتظار است؛ برای نمونه کمی کم‌فرمانی در سرعت‌های بالا تجربه می‌شود و بخش پشتی خودرو کنترل مناسبی ندارد که کمی تعجب‌آور است.

 

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ911

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (366 ديدگاه)

    عاشق نسل اول nsx ام .
    ولی تا الان خبری از این نسخه زاناردی نداشتم .
    کسی از دوستان هست که بدونه فرق این نسخه با نسخه اوریجینال چی بود ؟

    موافقم 14
    1. mos

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      نسخه زاناردی سال ۱۹۹۹ به مناسبت دو قهرمانی متوالی “الکس زاناردی” راننده ایتالیایی هوندا در سال های ۹۷ و ۹۸ میلادی در مسابقات Cart ساخته شد.

      تفاوتش با نسخه عادی دمپرهای سفت‌ تر و آنتی رول‌ بار ضخیم تر برای عملکرد بهتر در پیست، کاهش وزن حدود ۷۰ کیلوگرمی نسبت به نسخه عادی که بخاطر استفاده از رینگ های فورج کاری شده BBS، شیشه های نازک تر، فلایویل و باتری سبک تر و برخی قطعات سبک تر دیگه به دست اومده بود.
      از این نسخه ۵۱ عدد ساخته شد که یکیش به خود الکس زاناردی داده شد و ۵۰ تای دیگه هم فقط در آمریکا به فروش رسید.

      موافقم 15
      1. M@M@DRZ911

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (366 ديدگاه)

        ممنون منتظر خودت بودم دوست ژاپنی دوست 🙃

  2. R@m!n

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2236 ديدگاه)

    هر دو نسخه زمان معرفی تکنولوژی های زیادی به این صنعت اضافه کردن ولی نسل دو نتونست مثل پدرش رقبارو به خاک و خون بکشه.

    نسل اول یه شاهکار ماورایی بود.

    موافقم 13
  3. Khosrow

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    چه بلایی سر طراحی اومده / اتومبیل ها هم دیگه روح ندارن ..

  4. Jdm باز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    نسل اول nsx واقعا دل همه ی ژاپنی باز ها( از جمله خودم) رو برد
    همیشه ارزو داشتم یکیشو داشته باشم

    نسخه زاناردی هم اولین بار بود شنیده بودم که دوستان توضیح دادن در موردش

    موافقم 14
  5. محمد هادی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2480 ديدگاه)

    یکی از نماد های اسپرتی ژاپنی همین حضرت عشق NSXسه
    اصلن اینجور نام گذاری ها دیگه قابل تکرار نیست
    همونطور که حال و هوای اون روزا دیگه برگشتنی نیست
    اصن یه دنیای شیرینی بود اون روزگاران خاطره انگیز
    من خودم توی ,NSX ها تایپ آر ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ رو از همه بیشتر عاشقشم
    سبک بال ترین و تیزپاترین NSX روزگارن تایپ آر ها
    فقط اون ردلاین دورموتور این ماشین!
    واقعا هوندا هرچی که تو خورجینش داشت برای ساخت این ماشین خرج کرد و مایه گذاشت

  6. محمد هادی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2480 ديدگاه)

    واقعا شرم باد بر سازندگان سوپرای جدید
    باید از نیسان گودزیلا و این ان اس ایکس کمی درس میگرفتن و بعد نسل جدید سوپرا رو میساختن
    آخه یذره ابهت یه ذره جثه ی بزرگ یه ذره هیبت…

  7. محمد هادی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2480 ديدگاه)

    امیدوارم مزدا هم برای ساخت نسل جدید هیولای شرکتش
    ینی RX دست به کار بشه و یبار دیگه هیجان بهت و خیرت همگان رو برانگیخته کنه
    واقعا اسپرتی های دهه نود ژاپن تبدیل شدن به سمبل خودروسازی این کشور
    البته که این مدلها در دهه ۸۰ هم اکثرا وجود داشتن
    مثل سوپرای دهه ۸۰،اسکای لاین دهه هشتاد،مزدا RX7 دهه هشتادی و نیسان زد اون زمانها
    ولی در دهه ۹۰ به اوج شکوفایی خودشون رسیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا